• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: BMW X5 M50d

Auteur: MrBrown, gepost 30 augustus 2013 om 07:56 – 48 Reacties

Afbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50dAfbeelding Gallery: BMW X5 M50d

BMW X5 M50d
Dit is de nieuwe X5 M50d. De specificaties waren al bekend, nu hebben we alle foto’s.

De M50d is de sterkste olieverstoker die BMW in de X5 levert. Net zoals bij de vorige generatie krijgt de auto een drieliter zes-in-lijn met drie turbo’s. Dat levert hem 381 pk en 740 Nm op. Een stoplichtsprintje naar de 100 km/u doe je in 5,3 seconden. Daarmee is-ie een tiende van seconden sneller dan de vorige generatie van BMW’s M-performance X5.

Het verbruik is ondanks een gewichtstoename van 40 kilo flink afgenomen. De nieuwe X5 M50d kan op een liter diesel gemiddeld 14,9 kilometer ver komen. De oude variant geeft de pijp al na 13,3 kilometer aan Maarten. Dan moet je wel rustig aan doen natuurlijk, in de praktijk zal het wat ongunstiger uitpakken. Maar ja, wie zuinig wil kiest de hybride.

De foto’s van de X5 M50d zijn een feest der herkenning. Veel van de M-goodies komen we ook al op andere BMW’s tegen. De X5 ligt wat dat betreft in lijn met de rest van het gamma. Hij is er vanaf 115.500 euro. Daarmee is-ie 500 euro duurder dan een xDrive 50i V8 en 3.000 euro duurder dan de vorige.

Check alle plaatjes van deze dikkerd in de gallery.

Ook interessant!

  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
    BMW X5 op waterstof gaat nu echt rijden
  • Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
    Uitgesproken: de enige Java Green BMW X5 M Competition
  • BMW X5 subtiel
    Kijk, zó pak je een BMW X5 subtiel aan

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Diesel, m50d, wit, X5

Vorig bericht: « Bulleta RF22 is een veredelde Lotus Evora uit Californië
Volgend bericht: Autojunk Foto Van De Maand – Juli 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie11 zegt

    30 augustus 2013 om 08:18

    3 Turbo’s op een 3 liter 6 in lijn. 381 pk? Moet beter kunnen lijkt me dan.

    Login om te reageren
    • hollow zegt

      30 augustus 2013 om 08:25

      @snorrie11: het is een diesel hè…

      Login om te reageren
      • snorrie11 zegt

        30 augustus 2013 om 09:28

        @hollow: Dat wil nog niet zo veel zeggen. Kijk maar naar de LMP-1’s die op diesel reden.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          30 augustus 2013 om 09:39

          @snorrie11: Hahaha, LeMans auto’s vergelijken met straatauto’s.. Really?!

          Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 augustus 2013 om 08:27

      @snorrie11: Die 3 turbo’s knallen er niet gelijktijdig in, maar om de beurt. Eerst de kleine bij lage toerentallen, 2e voor de mid-range en de grootste voor de hogere toerentallen. Dat helpt niet direct bij piekvermogen, maar zorgt wel voor een beter vermogensverloop over het hele toerengebied.

      Login om te reageren
      • mierenneuker zegt

        30 augustus 2013 om 12:28

        @motoragent: Er zat juist een elektrische op om het turbogat te dichten..

        Login om te reageren
    • familieman zegt

      30 augustus 2013 om 08:29

      @snorrie11: dat dacht ik ook maar bmw zal ongetwijfeld zijn gegaan voor een afstelling die goed is voor de duurzaamheid van het blok en ook nog een redelijk verbruik te weeg brengt. Echter denk ik dat het een heerlijk blok is met al dat koppel.

      Login om te reageren
  2. jippie zegt

    30 augustus 2013 om 08:38

    Jeetje zeg, dit of een Range Rover… Ze hebben de keus nog nooit zo makkelijk gemaakt. Wat een gedrocht van een auto is dit.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      30 augustus 2013 om 08:42

      @jippie: kan het niet beter verwoorden…

      Login om te reageren
    • familieman zegt

      30 augustus 2013 om 09:29

      @jippie: smaak is persoons gebonden maar ik denk dat in dit geval ieders smaak toch redelijk overeen komt! Man man, alleen nog rood leer en de hoerenbak is compleet.

      Login om te reageren
    • rune zegt

      30 augustus 2013 om 11:05

      @jippie: Range rover is toch nog een klasse hoger hoor…

      Login om te reageren
      • jippie zegt

        30 augustus 2013 om 12:59

        @rune: 1 klasse hoger maar? Wel 3! ;)

        Login om te reageren
  3. smartass zegt

    30 augustus 2013 om 09:02

    Wat waren zij denkende, laten we er zelf maar een lompe bodykit op gooien voor dat de tunerts het doen?
    Wat een voetballersbak zeg, BMW onwaardig.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 augustus 2013 om 09:12

      @smartass: Ze weten in ieder geval goed wat hun publiek is… voetballers.

      Login om te reageren
    • super zegt

      30 augustus 2013 om 09:54

      @smartass:
      een suv is sowieso een bak voor rijke proleten (aka russen en vette amerikanen), veel vertoon met geen enkel praktisch nut.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      30 augustus 2013 om 09:56

      @smartass: Voetballersbak? Ben jij wel is in ’t Gooi geweest?
      Hoeveel Range Rovers wil je zien…..

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        30 augustus 2013 om 13:22

        @kaasboerin:
        Jawel, moeke woont daar, maar het ging mij niet om RangeRovers maar om deze te lompe uitvoering van de X5. Waar het vorige model nog enige elegantie had (voor een zeecontainer that is), gaan ze wat mij betreft helemaal de mist in met het tupperware.

        Login om te reageren
  4. hollow zegt

    30 augustus 2013 om 10:11

    Een Hausfrauenpanzer

    Login om te reageren
    • 6cylinder zegt

      30 augustus 2013 om 13:04

      @hollow: Lol! Duits is echt de beste leger taal.

      Login om te reageren
  5. rune zegt

    30 augustus 2013 om 11:06

    Voorkant vind ik erg meevallen, maar die achterkant…?

    Login om te reageren
    • v12biturbo zegt

      30 augustus 2013 om 19:38

      @rune: Aan de achterkant kan je niet zien of het een x1, x3, 3 serie, 5 serie of wtf het ook mag zijn en interieur idemdito.

      Login om te reageren
  6. madridsta zegt

    30 augustus 2013 om 11:17

    Doe mij maar dan de Audi sq5 ziet er veel dikker uit en is sneller .

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      30 augustus 2013 om 12:38

      @madridsta: Tja smaken verschillen dat vind ik namelijk echt een gedrocht. De hele Q serie vind ik gewoon vies. En je moet trouwens niet de Q5 met de X5 vergelijken dat zijn verschillende modellen, Q5=X3 Q7=X5.

      Login om te reageren
      • madridsta zegt

        30 augustus 2013 om 13:23

        @drivingpleasure: Alleen is er van de Bmw x3 geen m uitvoering zoals bij de Bmw x5 m50d.Dan kan je een Bmw x3 ook moeilijk met een Audi sq5 gaan vergelijken.En over gedrochten gesproken of de nieuwe bmw x5 moeders mooiste is en laat mij maar zwijgen over de x1 en de x6.

        Login om te reageren
        • 4x4wheels zegt

          31 augustus 2013 om 15:45

          @madridsta: X3 35d.. 313 pk sterke diesel

          Login om te reageren
  7. Johan-SV zegt

    30 augustus 2013 om 11:27

    de BMW M550xD touring is €10.000 goedkoper… voor dat bedrag kan je leuke opties uitzoeken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 augustus 2013 om 15:21

      @Johan-SV: nou 1tje dan. Leuke opties bij BMW kosten niet zo leuk veel geld.

      Login om te reageren
  8. j00rs zegt

    30 augustus 2013 om 11:55

    Hij is lichter en zuiniger geworden en toch duurder. Klinkt als een lekkere winst voor de importeur.

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      30 augustus 2013 om 13:33

      @j00rs: Ohw zwaarder zelfs…

      Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    30 augustus 2013 om 11:59

    Dus hij is zwaarder en duurder geworden? Petje af, BMW…

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 augustus 2013 om 12:19

      @berlinetta: Tja, meer staal en plastic is nu eenmaal duurder, bovendien zit er nog een hele lading ‘premium’ inbegrepen, en dat spul kost ook aardig wat per kilo heb ik horen zeggen.

      Login om te reageren
  10. 6cylinder zegt

    30 augustus 2013 om 13:02

    Wie de fack is Maarten?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      30 augustus 2013 om 13:16

      @6cylinder: http://www.spreekwoord.nl

      Login om te reageren
      • 6cylinder zegt

        30 augustus 2013 om 15:18

        @berlinetta: Ik ben niet goed in trollen helaas :(

        Login om te reageren
  11. premiumbmw zegt

    30 augustus 2013 om 14:24

    De X5 is al jaren de maatstaf in het Premium SUV segment, en met de komst van deze M50D is hij helemaal onverslaanbaar. De concurrentie (Mercedes en Lexus) zullen wel flink balen.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      30 augustus 2013 om 15:11

      @premiumbmw: En toch rij ik liever in een minder ‘premium’ Mercedes ML of Infinity FX…

      Login om te reageren
      • premiumbmw zegt

        30 augustus 2013 om 16:17

        @motoragent: Mercedes ML is leuk als je bij de maffia zit. Maar aan je nickname te zien past dat niet echt bij je.

        Login om te reageren
        • smartass zegt

          30 augustus 2013 om 20:07

          @premiumbmw:
          Ach, ik spot X5’s normaal met een kebabkar, ook niet echt premium.

          Login om te reageren
      • sjlomo zegt

        18 december 2013 om 11:52

        @motoragent: Aan je antwoorden te zien is jouw natuurlijke habitat inderdaad een wijk waar de kebabkarren oververtegenwoordigd zijn.
        Overigens is de nieuwe X5 wat betreft veiligheidssystemen op dit moment “state of art”, ik kan daar als koper van een nieuwe X5 M50D over oordelen want ik ben een aantal maanden bezig geweest met het vergelijken van beide auto’s en ik moet zeggen dat het mij als berijder van een 991 en 993 moeilijk viel om deze beslissing te nemen.
        Temeer daar september 2014 een ingrijpende facelift c.q. update op het programma staat voor de Cayenne.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 augustus 2013 om 15:16

      @premiumbmw: nou dat moeten we ietsjes nuanceren. De X5 was de maatstaf in het premium SUV segment, totdat Porsche met de Cayenne kwam natuurlijk. Daarna was BMW gewoon 2e keus.

      Login om te reageren
      • smartass zegt

        30 augustus 2013 om 20:08

        @mashell:
        Meen je dat echt?
        Een Cayenne is niets meer dan een Touareg met kapsones.

        Login om te reageren
      • Svda zegt

        30 augustus 2013 om 22:46

        @mashell: idd de cayenne is meer de maatstaf. X5 heeft fout imago door bepaalde figuren en bij de Porsche ziet er stuk beter uit, ook meer opties en afwerking stuk beter.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          31 augustus 2013 om 12:42

          @dahlback: Elke SUV heeft een fout imago. Ik zie er allemaal figuren in rijden waarbij ik me af vraag waar ze het van betalen.

          Login om te reageren
    • super zegt

      30 augustus 2013 om 15:40

      @premiumbmw:
      ja, totaal onverslaanbaar, niets dat ook maar in de buurt komt van deze wagen.

      Login om te reageren
    • Svda zegt

      30 augustus 2013 om 22:44

      @premiumbmw: maatstaf in Rotterdam zuid ;)
      Denk toch dat je eerder bij een ML uit gaat komen.

      Login om te reageren
  12. mashell zegt

    30 augustus 2013 om 15:13

    Best mooi… die stoelen.

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    30 augustus 2013 om 15:26

    “M”

    Login om te reageren
  14. youknownoah zegt

    30 augustus 2013 om 19:59

    Misschien vind ik de voor kant iets te dik. Maar alsnog mooie wagen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North