Dit is de nieuwe X5 M50d. De specificaties waren al bekend, nu hebben we alle foto's.
De M50d is de sterkste olieverstoker die BMW in de X5 levert. Net zoals bij de vorige generatie krijgt de auto een drieliter zes-in-lijn met drie turbo’s. Dat levert hem 381 pk en 740 Nm op. Een stoplichtsprintje naar de 100 km/u doe je in 5,3 seconden. Daarmee is-ie een tiende van seconden sneller dan de vorige generatie van BMW’s M-performance X5.
Het verbruik is ondanks een gewichtstoename van 40 kilo flink afgenomen. De nieuwe X5 M50d kan op een liter diesel gemiddeld 14,9 kilometer ver komen. De oude variant geeft de pijp al na 13,3 kilometer aan Maarten. Dan moet je wel rustig aan doen natuurlijk, in de praktijk zal het wat ongunstiger uitpakken. Maar ja, wie zuinig wil kiest de hybride.
De foto’s van de X5 M50d zijn een feest der herkenning. Veel van de M-goodies komen we ook al op andere BMW’s tegen. De X5 ligt wat dat betreft in lijn met de rest van het gamma. Hij is er vanaf 115.500 euro. Daarmee is-ie 500 euro duurder dan een xDrive 50i V8 en 3.000 euro duurder dan de vorige.
Check alle plaatjes van deze dikkerd in de gallery.
48 reacties
Wat een voetballersbak zeg, BMW onwaardig.
een suv is sowieso een bak voor rijke proleten (aka russen en vette amerikanen), veel vertoon met geen enkel praktisch nut.
Hoeveel Range Rovers wil je zien…..
Jawel, moeke woont daar, maar het ging mij niet om RangeRovers maar om deze te lompe uitvoering van de X5. Waar het vorige model nog enige elegantie had (voor een zeecontainer that is), gaan ze wat mij betreft helemaal de mist in met het tupperware.
Ach, ik spot X5’s normaal met een kebabkar, ook niet echt premium.
Overigens is de nieuwe X5 wat betreft veiligheidssystemen op dit moment “state of art”, ik kan daar als koper van een nieuwe X5 M50D over oordelen want ik ben een aantal maanden bezig geweest met het vergelijken van beide auto’s en ik moet zeggen dat het mij als berijder van een 991 en 993 moeilijk viel om deze beslissing te nemen.
Temeer daar september 2014 een ingrijpende facelift c.q. update op het programma staat voor de Cayenne.
Meen je dat echt?
Een Cayenne is niets meer dan een Touareg met kapsones.
ja, totaal onverslaanbaar, niets dat ook maar in de buurt komt van deze wagen.
Denk toch dat je eerder bij een ML uit gaat komen.