Tesla verlaagt de prijzen drastisch, voor minder dan 130 mille heb je 1.020 pk! En de Model 3 wordt nu heel betaalbaar!
Uiteindelijk rijden we allemaal met een Tesla naar huis, waarschijnlijk. Elon Musk is onze nieuwe alleenheerser. Ondanks dat de best man tien tot vijftien jaar nog werd uitgelachen, zijn we nu op ht moment aangekomen dat we niet meer om Tesla heen kunnen.
Tesla verlaagt prijzen: en flink ook
Tesla heeft de prijzen van al haar modellen verlaagd. In tijden dat fabrikanten met moeite gelijk spelen door dure EV’s t verkopen, gaan ze bij Tesla met de snoeischaar erdoor heen. Het begon eerst allemaal met de Tesla Model Y, die je voor minder dan vijftig mille kon krijgen. Uiteraard moest de prijs van de Model 3 daar ook op aangepast worden (lees: iets onder de Y).
Maar nu heeft Tesla de prijzen NOG verder verlaagd. Een Model 3 heb je nu vanaf 41.990 euro! Tuurlijk, wel een witte op kleine wieltjes met zwart interieur. Maar dan heb je dus ook een sportsedan met 325 pk, achterwielaandrijving en een range van 491 km (aldus de WLTP). Dat ding sprint in 6,1 seconden naar de 100 km/u en haalt 225 km/u. De prijs was eerst nog boven de 50 mille, tot voor kort was het 44.990 en nu dus 41.990 euro.
Instap-Tesla vergelijk met concurrentie
Om het even in perspectief te plaatsen, zo verhoudt de Tesla Model 3 zich ten opzichte van de ‘concurrentie’:
- Tesla Model 3 | € 41.990
- Cupra Born Essential | € 42.990
- Abarth 500e Scorpionissima | € 44.000
- Volkswagen ID3 | € 45.990*
- Volvo C40 Recharge | € 50.895
- Polestar 2 Standard Range | € 52.200
- BMW i4 eDrive35e | € 59.362
- Hyundai Ioniq 6 Style | € 45.895
- Nio ET5 75 | € 62.700
*De ID3 is alleen uit voorraad leverbaar, een faceliftversie is aangekondigd. Er zijn goedkopere Pro-modellen vanaf zo’n € 40.000.
Alle Tesla prijzen op een rijtje:
Maar het is is niet alleen de Model 3 die zo goedkoop is geworden. Alle Tesla’s zij buitengewoon betaalbaar tegenwoordig. Een Model 3 Performance is nu slechts 54 mille! Een BMW M3 is tegenwoordig bijna 140 mille… Oh, en een Model S Plaid voor 130.000 euro is ook een koopje. De Model X is ook veel goedkoper dan voorheen. Alle prijzen kun je hieronder zien:
Model | Uitvoering | Prijs |
Model 3 | € 41.990 | |
Model 3 | Long Range | € 49.990 |
Model 3 | Performance | € 53.990 |
Model Y | € 46.990 | |
Model Y | Long Range | € 53.990 |
Model Y | Performance | € 59.990 |
Model S | € 104.990 | |
Model S | Plaid | € 129.990 |
Model X | € 113.990 | |
Model X | Plaid | € 133.990 |
Vraag niet hoe het kan (dat noemen ze venture capital), maar profiteer ervan!
Met dank aan Martijn Duivenvoorde van leasebijtellingvriendelijk.nl!
Meer lezen? Deze 11 EV’s kunnen het snelste laden!
mustang750supersnake zegt
hoe het kan? simpel…alles loopt nu zn gangetje en het geld stroomt met bakken binnen…….
kniesoor zegt
Volgend jaar krijg je misschien wel geld toe, dus ik wacht nog even.
Johanneke zegt
Dit is best wel ziek. Gisteren vroegen mensen zich af waarom er een model 3 wordt gekozen door mensen ipv een bmw i4 of polestar. Nou dit dus, de prijs.
Misschien zijn de leaseprijzen nu wat anders hoor, ik lease zelf niet dus geen idee maar:
Een paar jaar geleden had je werknemers bij mijn broer die een leasebudget haddem voor een Polo. Maar, met toestemming en een klein beetje oprekken van dat budget konden ze ook een model 3 rijden. Dus natuurlijk pak je dan een model 3. De bmw en polestar zijn totaal geen concurrentie, want er was al wat extra nodig om uberhaupt in die Tesla te stappen. Dat is ook een reden dat ‘iedereen’ maar die model 3 pakt, ja ze hebben nadelen, maar het is een hele dikke klasse boven je alternatief.
rwdftw zegt
Ik en een paar collega’s hebben een M3, en er zijn er 2 met een iX3. Dat is nog geen i4, maar wel een BMW met vergelijkbare iDrive.
Ik heb er eens naar gevraagd en het antwoord was helder. De Tesla neemt ontzettend veel werk uit handen waar de BMW veel meer handelingen vereist om hetzelfde te doen. Voor wat ik verder kan zien haalt BMW het niet bij de efficiëntie die Tesla heeft. Misschien vind je die hoge voorkant en die grote nieren mooi en imposant, het zuipt stroom.
Waar BMW wel wint is het premium BMW gevoel. Dat dan weer wel.
Joost zegt
Een M3 als leasebak?
Waar werk jij en hebben ze nog vacatures? ;)
Een touring graag!
R82 zegt
Ik denk dat hij de model 3 bedoeld, deze wordt ook vaak omschreven als M3
tortuga zegt
Heeeel verwarrend
Flutterbear zegt
Blijft een domme afkorting. Zeg dan gewoon “3”. De M van Model voegt niets toe.
Redrum zegt
318 of 320?
Gulli zegt
Ik heb naar de iX1 gekeken als opvolger van mijn eNiro. Maar de aandrijflijn was niet eens echt een stap vooruit, iets sneller snelladen maar het zet nog steeds geen zoden aan de dijk. Maar je betaalt er wel enorm veel meer voor. Dan is een Model 3 interessanter denk ik.
Ik heb net een offerte voor een 118i M pro binnengekregen, denk dat die het gaat worden. Is geen EV meer maar rijdt wel een stuk leuker (minus de enorme acceleratie natuurlijk) en ik kan er tenminste weer met een gerust hart heel Europa mee door cruisen zonder 30% extra tijd in te hoeven calculeren voor laadbeurten.
pramm zegt
30% extra reistijd… Dan zou ik toch ook eens kijken hoe snel je met een Model 3 LR een trip door Europa kan doen. Met 260kW max laadsnelheid, en een kwartier laden met ca .200 kW+, kan je 2,5 uur rijden gevolgd door 20 minuten pauze.
quadrifoglio zegt
Kom nét terug van Copenhagen > Den Haag. Ik rij een Polestar 2 LR. Het uiterst nauwkeurige Google besturingssysteem gaf 00:00 als aankomsttijd aan. Uiteindelijk zijn we om 00:44 thuis aangekomen na 3x te hebben snel geladen.
Het voordeel is met name dat je in Duitsland gewoon 165 kan rijden. Ja de batterij slurpt dan, maar je maakt zoveel tijd goed. En aan de 3 snellaadbeurten was ik toch we gekomen. De +45 min (ik moest toch eens eten, die combineerde ik nu met snelladen) viel me dus alleszins mee.
Flutterbear zegt
BMW premium? Audi, Mercedes en Lexus zijn luxer. De enige charme die BMW had was het rijgedrag maar dat is tegenwoordig amper onder scheidend, zeker met de beperkingen van de openbare weg. Als buiten de openbare weg gaat spelen kan je beter iets leuks op een trailer achter je Skoda zetten. Tegenwoordig is BMW niet meer als huishoudpak. Het lijkt op een trainingspak, maar niet bedoeld voor sport.
R82 zegt
Maar dit zou voor mij toch een reden zijn om de Model 3 links te laten liggen. Ik vind deze gewoon spuuglelijk. De voorkant, het interieur alles. Ik heb er in gereden en naast de acceleratie vond ik hem niet fijn rijden en ook niet comfortabel zitten (persoonlijke smaak). Het enige scherm met alle bediening viel mij reuze mee en was heel intuïtief.
En ja Tesla steekt er met kop en schouders uit op basis van Batterij, OTA en laadnetwerk en gebruiksgemak, maar toch is het uiterlijk en het interieur voor mij heel belangrijk. En dat vind ik bij de i4 mooier, op de grill na, maar met het M pro pakket is dit best te pruimen. Overige Ev’s vind ik ook niet erg mooi, dit omdat ze allemaal of hoog op de poten staan (SUV, SAV, SAC) of een zaaddodend interieur hebben (VW, Skoda, Hyundai & Kia). Dan blijft er niet veel over op een Taycan of een Etron GT en in een betaalbaar budget de i4. Maar van BMW vind ik wat ik heb begrepen van reviews en uit de familie (BWM IX7) de range weer van tegenvallen.
Wat ik gisteren zag van de nieuwe Model 3 dan zou dit wel eens een mooi model kunnen worden, alleen te hopen dat ze het interieur opvrolijken en naast het midden display ook een display als de model S maken boven je stuur.
morph zegt
Dat niet fijn rijden is natuurlijk persoonlijk. Wij waren in de markt voor een Taycan maar na een testrit niet langer geïnteresseerd. Onze 3 Performance rijdt gewoon beter en is sneller van A naar B. De porsche heeft te weinig regeneratie, dus moet je – bij sportief rijden – in elke bocht de rem gebruiken om hem richting de apex te krijgen. Dat op zich is niet zo erg, maar als de ABS er dan bij elke oneffenheid inhakt, heb je een ervaring als met een auto in neutraal en zonder betrouwbare remmen de bocht in te gaan.
karhengst zegt
Bij dergelijke prijzen is ieder mens zonder onbeperkt budget wel geprikkeld bepaalde concessies te doen. Tesla snapt dat heel erg goed. Back to basics qua ideologie, maar wel moderne basics.
Het klinkt natuurlijk als een contradictie, maar in feite kies je de Tesla omdat je de essentie van de auto op orde wilt hebben, de aandrijflijn, terwijl de rest bijzaak is. Het is best ironisch dat het merk wat staat voor sheer driving pleasure, allerhande redenen aan kan voeren om de betere auto te zijn, behalve dat ene punt.
De i4 is eenmaal “op orde” (dus niet eens full options), in z’n long range variant gewoon echt flink duurder. De Ioniq 6 doet dit al een stuk beter en is voor mij een goede tussenstap, maar nu met deze verder prijsverlaging weet Tesla hier vooral Hyundai toch wel echt de wind uit de zeilen te nemen. Dat kan geen toeval zijn.
Redrum zegt
Ik kon een i4 m50 of Model 3 Performance kiezen. Lease prijs was de i4 goedkoper en ben toch voor de Tesla (opnieuw) gegaan. Was nog niet klaar om terug naar BMW te gaan.
Alle Duitsers doen in de lease serieus hun broek af hoor…gigantische kortingen op de stickerprijs.
marcomanta zegt
Tesla heeft inmiddels behoorlijke concurentie, hopelijk volgen de rest EV-ers ook het bedrag omlaag zodat dan weer de benzinebroeders ook omlaag gaan,het is niet normaal meer dat je al meer dan 15k moet neerleggen voor een nieuwe auto.
pramm zegt
Een witte (of zwarte) met van die kleine 18 inch wieltjes…(net zoals de Cupra Born Essential en de Hyundai Ioniq 6 Style. de bmw heeft 17)
iannuzi zegt
Met SEPP subsidie gaat er nog een hap af. Zal de best verkochte auto van Q2 worden. Andere merken moeten nu ook mee met prijsverlagingen anders raak je marktaandeel kwijt.
Ik rij zelf sinds kort Tesla, maar het is bizar hoe goed dit is in verhouding tot andere elektrische auto’s. Okay het is geen schoonheid, maar interface, laden en bereik zijn dik in orde. Ook de service is niet zo slecht als wordt beweerd.
Jozo zegt
Tesla kan dit spelletje nog wel even volhouden. Het productieproces is nu zo efficiënt dat ze de concurrentie op kostprijs omverblazen.
mashell zegt
Nonsens. Uiteraard is de kostprijs laag (Tesla’s zijn simpeler, bestaan uit minder onderdelen dan de concurrenten. Of dat goed, veilig of zelfs legaal is kun je bediscussiëren) maar niet extreem veel lager. Tesla heeft met het superchargernetwerk een tweede inkomstenbron en investeert ook minder dan de andere fabrikanten. Deels omdat de andere fabrikanten hun achterstand moeten inlopen, deels omdat Tesla geen moeite doet om haar voorsprong te behouden of haar modelportfolio uit te breiden.
CYBRTRK zegt
De inkomsten van supercharging vallen onder Services & Others, wat minder dan 7% van de totale omzet is bij Tesla. Dus dat gaat het verschil niet maken. En Tesla investeert per auto juist het meeste van alle autofabrikanten: https://electrek.co/2022/03/24/tesla-spends-most-rd-least-advertising-car-sold/
TheMaster zegt
Nonsens natuurlijk deze reactie. Je twijfelt of minder onderdelen wel veilig is, terwijl de Model S/3/X/Y állemaal in elke categorie de veiligste auto’s zijn in elke klasse! Hoe kan je dat níet goed vinden?
Verder kunnen prijzen nog prima naar beneden. Kijk anders dit nog maar even door. Dit is in 2028 allemaal realiteit; https://tesla-cdn.thron.com/static/AA7YQM_Investor_Day_2023_Keynote_W9DARX.pdf
Dan kom je ook wel terug op de uitspraak met het “geen moeite doen om voorsprong te behouden”. Wat jou betreft is de 2023 Model S nog steeds hetzelfde als de 2013 Model S natuurlijk. Hoewel dat ook niet nodig is, als je naar 1000km challenges kijkt, is een 2013 Model S nog steeds sneller dan een 2021 55kWh ID3.
mashell zegt
Ja de Model S is in 2023 zo verschillend met 2013 dat de klanten het als een vers model zien en deze massaal afnemen… Of toch niet… Er is een reden dat de andere automobiel fabrikanten tussen de 5 en 8 jaar een echt nieuwe model brengen.
Tesla heeft een goede crash veiligheid maar als je kijkt hoe de architectuur in elkaar zit en hoe weinig distributie van verantwoordelijkheid naar verschillende ECU’s er is kan je alleen maar twijfelen aan de veiligheid en legaliteit.
Eigenlijk zien we niks nieuws meer van Tesla. Roadster afgezegd. Cybertruck vertraagd. 4680 batterijen niet zo bijzonder en vertraagd. Model 3 en Y erg late facelift. Model S en Model Y krampachtig in leven gehouden met onhandig stuur. Het lijkt er op dat ze helemaal de weg kwijt zijn.
Flutterbear zegt
De Model Y verkoopt als warme broodjes uit alle fabrieken waar ze auto’s maken. De S, X en 3 voegen juist weinig toe, net als de Roadster dat niet gaat doen.
De Semi, Cybertruck en toekomstige hatchback gaan heel belangrijk worden voor Tesla.. naast de Model Y.
SimonMc zegt
De Roadster afgezegd? Sinds wanneer?
Redrum zegt
Als je 29% marge hebt op een wagen en nog helemaal niet uit geoptimaliseerd bent dan kan je de concurrentie nog heel veel pijn doe hoor.
Edge zegt
Toch is het de vraag of Tesla dit moet willen. De bouwkwaliteit en het materiaalgebruik van Tesla verschijnt dermate vaak negatief in het nieuws dat ik denk dat het beter zou zijn om de gebruikelijke prijzen te hanteren en die extra inkomsten te gebruiken om daar wat aan te doen.
Flutterbear zegt
Tesla’s zitten prima in elkaar, echter herhaald media graag gezeur uit het verleden. Zeker wanneer dat hun adverteerders niet tegen de schenen schopt. Ze kunnen natuurlijk niet naast een Ford reclame een negatief artikel over Ford plaatsen.
pramm zegt
https://thedriven.io/2023/03/01/toyota-admits-tesla-model-y-is-truly-a-work-of-art-as-it-rethinks-ev-strategy/
banderas zegt
Edge is zo’n figuur die in 2019 een Model 3 dashboard heeft gezien en niet wetende dat ze een enorme inslag hebben gedaan sindsdien.
Redrum zegt
Tussen in het nieuws verschijnen en waarheid zijn, zit een verschil.
Als ervaringsdeskundige kan ik alvast meegeven dat het best in orde is.
gekketurbo zegt
Vanaf 18 april weten we dat zeker. Volgens analisten zit de kostprijs van een ID3 iets onder die van de model 3. En de Model3 duikt nu qua verkoopprijs er onder. Ze wedden nu op gewoon op productieschaal ipv winstgevendheid per eenheid omdat ze over fabrieken hebben staan die steeds meer auto’s eruit pompen…
oversoft zegt
Ondanks dat ik een ontzettende hekel heb aan Musk, zou ik dit nog wel eens overwegen, ondanks dat ik regelmatig trips van 1500km+ maak. Zo’n Model 3 Performance is wel heel erg scherp geprijsd.
TheMaster zegt
Gebruiker eens een week een Model 3 Performance, echt een geweldige auto. Als je 1x 30min erin rijdt, vind je het wellicht raar om stuur/spiegels/etc allemaal te moeten instellen. Maar als alle volgende keren alles zo automatisch gaat, zie je pas hoe omslachtig andere automerken dit doen. Enige nadeel vind ik dat het een sedan is, maar dit is afhankelijk van je (gezins) situatie.
R82 zegt
Dat is inderdaad fijn. Maar dat hebben zoveel auto’s. Heb zelf ook 2 sleutels, en als ik instap past deze zich ook automatisch aan op mijn instellingen en bij mijn vrouw hetzelfde.
pramm zegt
Deze reactie was vooral, omdat mensen afgeven op de bediening via het scherm. Ja, je moet eenmalig alles even naar wens instellen. De andere instellingen zijn zonder diep menu’s in te duiken eenvoudig te bereiken.
jensoffbutton zegt
Heeft dit betrekking op NL of overal in Europa of wereldwijd?
Want ik kan de prijsverlagingen niet bijhouden, de vorige was schat ik 2 weken geleden, in de US voor Model S.
Flutterbear zegt
Gratis reclame van Autoblog. Zijn vast echt Musk liefhebbers.
CYBRTRK zegt
Deze prijsverlagingen zijn voor Europa, Israël, en Singapore
Joost zegt
Ik vind het prijsverschil tussen de 3/Y en de S/X nog best wel flink!
Een S vanaf >100K terwijl een 3 dik onder de 50K zit. Waar zit dat verschil in?
Occasionprijzen van Tesla’s zijn best hoog, maar ik denk niet dat eigenaren van Tesla’s (en leasemaatschappijen) heel blij zijn met al deze prijsverlagingen…..
b00st zegt
Volume mss? En dat ze in DE en/of China worden gebouwd.
gekketurbo zegt
En dan hebben ze op sommige voorraad modellen ook nog eens 10% extra korting…
mashell zegt
Je krijgt zeker waar voor je geld. Maar als je een Tesla zou overwegen misschien zou je zomaar toch maar even kunnen wachten, misschien zijn ze volgende maand wel weer goedkoper…
Redrum zegt
Of duurder
milanomt zegt
Nu nog een fijne private lease actie er aan vastknopen, dan vrees ik dat m’n 159 TI er toch een keer uit moet voor een model Y.
melv zegt
Een Model 3 een ”sportsedan” noemen gaat wel wat ver….
karhengst zegt
Speelgoedauto dekt de lading beter, ik krijg er altijd een beetje het R/C Car gevoel bij. Niet ten nadele, het geeft het model wat unieks in plaats van de wannabe styling van bijvoorbeeld een i4. De neus van de Tesla is niet per sé mooi, die van de BMW is echter alleen al vanuit praktisch oogpunt ronduit belachelijk.
Flutterbear zegt
De glimlach tijdens het rijden ermee herinner ik inderdaad alleen van vroeger van het speelgoed. Wat een heerlijke auto.
karhengst zegt
Geniet er van. Ik onthoud me van een mening, maar geloof je op je woord. Met deze prijsverlagingen staat ie op de shortlist.
Flutterbear zegt
Inmiddels zijn de herinnering bijna nostalgie geworden, misschien iets te rooskleurig maar mijn wensen zijn ook veranderd.
1000bochten zegt
Kan ik uit je reactie opmaken dat je nog nooit in een Model 3 hebt gereden? Ik ben enkele weken geleden overgestapt van een BMW 3-serie naar een Tesla Model 3 en de term “sportsedan” dekt weldegelijk de lading. Qua rijden en sturen is het vergelijkbaar met een 3-serie en qua acceleratie zit je op het niveau van een recente BMW M3.
1000bochten zegt
Nog even de rauwe data:
BMW M3 -1780 kg rijklaar -480pk 6250 tpm -550Nm 2650 tpm -Top 250 km/u -0-100 4,2s
Tesla M3 Long Range -1831 kg rijklaar -441pk 0 tpm -493Nm 0 tpm -Top 231 km/u -0-100 4,4s (3,9s icm boost)
Tesla M3 Performance -1831 kg rijklaar -513pk 0 tpm -660Nm 0 tpm -Top 261 km/u -0-100 3,3s
Ja, op een circuit is de BMW M3 sneller. Op de openbare weg vermoed ik dat er praktisch geen verschil is.
Dan heb ik het nog niet over de prijs: BMW vanaf 129k excl opties en Tesla vanaf 50k bijna full options…
Tot slot; ik ben al jaren een BMW man en heb nog steeds 2 youngtimers uit Beieren, maar van zo’n fijne Tesla Long Range word ik toch wel een beetje fanboy…
Redrum zegt
In het gewoon verkeer heeft die M3 geen schijn van kans of je moet elke keer in de perfecte versnelling zitten.
Instant 660nm elke keer maar weer…
Redrum zegt
Gelijke ervaring hier!
Edge zegt
Ja, dat viel mij ook al op. Zelfs als je alle opties kiest (toegegeven, het zijn er niet veel) kom je maar op 65k uit. Dat is nog steeds een gigantisch gat van 40k.
Edge zegt
“*De ID3 is alleen uit voorraad leverbaar, een faceliftversie is aangekondigd. Er zijn goedkopere Promodellen vanaf € 40.”
@willeme: Volgens mij moet dat 40.000 zijn. Zo niet, dan hoor ik graag bij welke VW dealer promomodellen van de ID.3 voor 40 euro op te halen zijn, want dan ga ik de hele familie trakteren op nieuwe auto’s ;-)
Gulli zegt
And YOU get a new car, and YOU get a new car! Everybody gets a new car!!
lekkerlinksrijden zegt
Die zijn er wel, maar wel erg klein, ongeveer 10cm lang
Hubert zegt
Speciaal voor ou is het € 40
arta zegt
Ik vind vooral schokkend dat een nieuwe VW Golf met 130pk en een automaat al €40k kost.
Dan is het verschil tussen elektrisch rijden en brandstof nog maar heel klein voor een consument (dankzij BPM).
Zonder HSB en met hoge brandstofprijzen is het al snel voordeliger om elektrisch te rijden.
De restwaarde zal niet heel best zijn als de Model 3 massaal op de markt komt in 2024. Je moet toch €10k extra afschrijven op een long range m3.
Ben ook wel benieuwd of deze prijzen blijven zakken in de komende maanden en wat de facelift van de m3 voor effect heeft.
pramm zegt
je mag er nu nog de aankkoopsubsidie vanaf halen voor EV’s.
Waarom zou de restwaarde van een Model 3 zo veel slechter zijn dan van bijvoorbeeld een VW Golf. Dat is immers niet enkel aanbod afhankelijk maar vooral ook vraag. En met de aankoopsubsidie op gebruikte EV’s denk ik dat dat wel goed komt.
William zegt
In de USA zijn de restwaardes van Tesla’s ingestort. Volgens Doug DeMuro, die daar aardig zicht op heeft dankzij zijn Cars & Bids.
Ik neem aan dat andere markten volgen of gaan volgen.
Flutterbear zegt
In Nederland ook, net als bij alle andere merken trouwens.. Rente omhoog = mensen stoppen met lenen.
pramm zegt
Begreep dat de restwaarde in de VS nu juist weer wat beter wordt. Is inderdaad afgelopen jaar flink omlaag gegaan. Maar ik ben vooral ook benieuwd of andere merken ook gaan volgen.
tortuga zegt
Een A klasse 200 benzine met Amg paketje en widescreen stock model is 55k .
Nu een long range veel goedkoper!
Maar als ik op Belgische prijs ga kijken staat die vanaf nog op 45k.
Als het zo blijft begint het wel intresant te worden…
Damn nooit gedacht dit te zeggen.
Zou het mss ook kunnen doordat de facelift er aan komt en die dan weer 5k duurder gaat zijn?
alfagtv6 zegt
Ben zeker geen tesla fanboy en dat interieur vind ik om te huilen. Maar technisch en qua prijs wordt het nu wel serieus interessant! Daar kan je gewoon niet omheen eigenlijk.
kniesoor zegt
Zo sta ik er ook in. De combinatie van het technische package (rijbereik, efficiency, supercharger netwerk etc) en prijs is inmiddels zo goed bij Tesla, dat ik zo’n Model 3 ondanks het beroerde uiterlijk zonder een spoortje twijfel zou kiezen als ik een EV zocht.
goodvibrations zegt
Vreselijk dit! Efficiency WOW, acceleratie WOW, Kosten WOW!
Maar dat uiterlijk.. ik vind het gewoon niet mooi, van buiten en van binnen niet..
Maar een i4 kopen terwijl je hier zo veel meer value voor money hebt zorgt ook voor kortsluiting in mijn brein..
Wat een dilemma! Kan er niet wat (veel) meer korting gegeven worden op de model S?? :-D
nooffence zegt
precies dit heb ik dus ook
ggj1987 zegt
Ja, de Tesla Model 3 is goedkoper dan de rest, maar ook 4 jaar ouder dan de genoemde modellen in het lijstje. De rest is geïntroduceerd in 2021 of nog recenter. En dan hebben ze nog steeds de Model S die er al is sinds 2012!!
tortuga zegt
Kijk eens naar je Apple smartphone en die van 4 jaar geleden?
Lijken hard op elkaar maar intern enz steeds verbeterd/geüpdatet
How hoor mij een Tesla verdedigen… had ik 10 jaar geleden niet van me verwacht.
Flutterbear zegt
Meh, mijn 11 Pro was eigenlijk net zo prima als de 14 Pro. Marginale verbetering over 3 jaar tijd en verwacht deze ook minimaal 3 jaar te gebruiken, misschien zelfs 5. Mis wel USB-C maar laad meestal toch draadloos.
CYBRTRK zegt
4 jaar ouder en nog steeds een betere EV dan die andere modellen
ookopautoblog zegt
Het is weer Tesla. Wat is het toch bijzonder dat dit merk zijn ambities zo goed waar kan maken en er kennelijk echt in slaagt om betaalbare “EV’s” te maken. De M3P is een kleine €12k goedkoper geworden in iets meer dan 3 jaar tijd. Mooie prestatie, gaaf dat het merk de juist kant op werkt voor de consument. Helaas kunnen we dat niet zeggen voor de gevestigde “premium” merken.
morph zegt
Inderdaad, 12k gezakt in prijs en dat in iets meer dan 1 jaar. Hier een M3P van 02/2022 die deze zomer wordt ingeruild voor een Lotus Eletre. De afschrijving zal gigantisch zijn. Weer een reden om nooit meer een Tesla te kopen, maar dat heb ik in ’t verleden nog gezegd, en er toen toch weer ene gekocht..
pramm zegt
Gelukkig zal de afschrijving van de Lotus Eletre wel meevallen ;)
grandmasterb zegt
Die Tesla 3 of Y zijn toch wel erg lelijk, dan zou ik liever vooor de elektrische Ford Mustang gaan, veel fraaier.