Cadillac CT6 V-Sport is een S63-killer

Auteur: , 35 Reacties

Deze Caddy lust de Mercedes-AMG S63 Limousine rauw!

Cadillac verrast vriend en vijand met de komst van een allereerste performance-versie van de CT6. Of wij daar in Nederland op zitten te wachten, is een vraag die je eigenlijk aan niemand hoeft te stellen. Hollands succes kan het reguliere model al vergeten, laat staan de nieuwe V-Sport-uitvoering. Desondanks klinkt het als een heerlijk apparaat, lees maar.

De CT6 V-Sport kun je het beste zien als tegenhanger van de Mercedes-AMG S63 Limousine en BMW M760Li. Eerstgenoemde is er ook als S65 met twaalfcilinder, terwijl de BMW altijd met een 6,6-liter V12 is uitgerust. Cadillac rust zijn exemplaar echter uit met een dubbel geblazen 4,2-liter V8-motor met 550 pk en 850 Nm trekkracht. Het is een nieuw blok en bovendien de eerste twin-turbo V8 van het merk.

Wie zegt dat alleen Japanners modern zijn qua transmissies, heeft het mis. Niet alleen de Lexus LC en LS hebben een 10-trapsautomaat, ook het Amerikaanse merk koppelt de achtcilinder aan een versnellingsbak met evenveel verzetten. De aandrijving geschiedt over alle vier de wielen, ook wel AWD genoemd.

Iedereen heeft zijn eigen mening, en ik dus ook. Persoonlijk vind ik de CT6 V-Sport een te bescheiden uiterlijk hebben. Van de Amerikanen had ik een wat grotere spoilerlip verwacht, alsmede verder uitgeklopte wielkasten en veel meer luchthappers. Cadillac kan dan wel trots zijn op z’n nieuwe 20 inch lichtmetalen wielen, maar die ogen veel te braaf. Hopelijk staan er ook andere exemplaren op de optielijst.

De trend zet zich door in het interieur. Er hangt een luxe sfeer, maar aan sportieve looks ontbreekt het. Oke, we zien her en der wat koolstofvezel, zoals op het dashboard en de middenconsole, maar dat is het dan ook wel. Wie meer sportieve trekjes ontdekt, mag het zeggen!



35 reacties

Tja, sumoworstelen is ook sport.
Beter dan zo’n 4-cilinder plug-in mormel van Volvo.
@silverarrow: ja want Volvo maakt ook auto’s in het segment van een s-klasse etc…
@v60polestar: Ik dacht dat dat wel duidelijk was toen ik over 4 cilinder plug-ins begon…
Wat een lijnenspel zeg! Erg jammer dat ze hier niet scoren.
Ik heb Cadillacs altijd mooie auto’s gevonden en toch zal het nooit in me opkomen er een te kopen
’t is ook nooit goed hier hé met die Amerikanen, bouwen ze eerst iets dan is het teveel bling, vervolgens is het weer over de top en nu is het weer te bescheiden.
Me vind dit een donders mooie wagen en wordt Cadillac ondergewaardeerd.
@desjonnies: ik wilde je nog graag een paar plusjes geven maar het kon niet. +5 erbij…. ach, what the hell, +7!! Helemaal met je eens!
Best een leuk uiterlijk!
Als ik in de geriatrie geraak, ga ik het zeker overwegen om Cadillac te rijden.
@JanJansen: Whahaha, goeie actie! Ik wil je hier wel in zien vlammen met je stramme poten, gehoorapparaten en een luier om! Ouwe eindbaas ben je dan!
@desjonnies: hij is gewoon prachtig. Punt.
@desjonnies: dit is toch perfect! Hele nette wagen om te zien en stiekem een dik powerhouse. Dit kun je gewoon verantwoorden. Ik vind die caddy’s van deze en de vorige generatie echt wel strakke wagens en snap ook niet helemaal dat ze hier niet verkocht worden. Ook de motoren zijn wel moderner en kleiner tegenwoordig. Hoeft geen verkoopknaller te zijn, maat zou leuk zijn als je ze wat vaker zag.
Bijzonder jammer dat zulke auto’s niet te betalen zijn in Nederland. Ik vind hem erg mooi. Fraaie wagen om te zien zeg.
Supergaaf ding!! Ziet er gewoon weer bruut uit vind ik!! En het zal ongetwijfeld weer top rijden.
Ik heb tot nog toe gereden met de XT5, XTS, CTS en Escalade ESV en qua rijden zijn die auto’s fantastisch, maar de afwerking is gewoon bagger. Vooral de Escalade, en dat ding kost ook ongeveer een ton in de VS. De hoge prijs is niet de enige reden waarom die auto’s het zo slecht doen in Europa.
@kapiteinaudi: Ik heb afgelopen keer US bijna 3 weken met een ATS 3.6 gereden. Op de stoelen na een heerlijke auto vond ik. Afwerking vond ik ook prima. Navisysteem was niet super maar ook niet zo slecht als je soms leest.
Nu is het weer te gewoontjes???🧐
Ik vind dit een bijzonder mooie auto en hopelijk komt het ook naar NL.
Voor de ultieme pimp
Vorige CT6 was mooier imo
Ik vind hem helemaal niet bescheiden. Gewoon dik!
Met dank aan de Nederlandse overheid. In de VS biedt deze wagen 7-serie specs tegen 5-serie prijs.
Prachtig zelf een Cadillac STS V8 Northstar gehad was een top auto
@alpinafanb10: kijk dat was nog eens een wagen. Absurde onderhoudsintevallen hadden die toch? Iets van 100.000 kilometer tussen oliewissels.
Waarom moet deze auto sportieve trekjes hebben? Dit is een limo om comfortabel en snel rechtdoor te gaan. Lijkt me een fijne auto!
Voorkant heel mooi achterkant matig prestatie prijs verhouding super en veel exclusiever dan zijn concurrenten in de VS maar ook elders.
Zeer nette wagen hoor! Vind hem mooier dan een S klasse.
Voor de echte rijke NLers dus ..

850Nm + 10 traps bak !!
1600 rpm om heel vlot mee te komen ..
Pure klasse dus ..
Fraai iets anders dan dat duitse spul… ☺
Carbon verwerken in het interieur om de sportiviteit te accentueren in luxe toplimousines van 2000 kg is en blijft raar. Of wrang. Misschien is dat het juiste woord. Wrang.
@rikus: Wrang is het woord van de dag voor mij. Dankzij jou. Lang geleden dat ik het nog gehoord had…
Een snelle/dikke limo hoeft niet echt sportieve meuk erop te hebben. Wat dikkere velgen zou wel mogen.
Voir de auto die ie is vind ik em er stoer zat uitzien
Topgear praat over een M5 concurrent, wat is het precies? E of S niveau?
@991gt3rs: Qua performance en luxe specs S-klasse/7-serie. Maar in het buitenland ligt de prijs schijnbaar op E-klasse/5-serie niveau.
Zou hem zo kopen, als ik er het geld voor had, domweg omdat ik op die Duitse meuk ben uitgekeken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).