• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac keert terug in Nederland, de prijzen

Auteur: robbie, gepost 4 oktober 2010 om 18:33 – 37 Reacties

Cadillax SRX Parijs 2010 - Vanaf 77.440 euro, excl. beurbabe


Het zal je denk ik niet ontgaan zijn dat Cadillac weer terugkeert naar Europa en uiteraard wordt Nederland niet overgeslagen. In Parijs werd het volledige gamma al getoond en binnenkort staan de CTS, SRX en Escalade ook in de showroom van de drie Nederlandse Cadillac dealers.

De 3 dealers (Nefkens, Pietersen en Koenen) zullen de volgende modellen op de markt gaan brengen: CTS sedan, coupe en Sportwagon, SRX en Escalade (ook al hybride). Hoewel de dollar lekker onder druk staat en je dus zou denken dat Amerikaanse auto’s lekker goedkoop zijn voor ons valt dat wel mee. De prijzen zijn (helaas) relatief fors te noemen. Een overzichtje:

CTS Sedan
3.0 V6 Aut. Elegance €65.560
3.6 V6 Aut. Sport Luxury €73.530
3.6 V6 AWD Aut. Sport Luxury €77.190
CTS-V, handgeschakeld €134.500 (was ooit slechts 112.990…)
CTS-V, automaat €130.180

CTS Sport Wagon
3.0 V6 Aut. Elegance €69.260
3.6 V6 Aut. Sport Luxury €77.100
3.6 V6 AWD Aut. Sport Luxury €80.770

CTS Coupe
3.6 V6 Man. Sport Luxury €84.210
3.6 V6 Aut. Sport Luxury €79.600
3.6 V6 AWD Aut. Sport Luxury €82.630
CTS-V, automaat €134.490
CTS-V, handgeschakeld €138.810

SRX
3.0 V6 AWD Aut. Elegance €77.440
3.0 V6 AWD Aut. Sports Luxury €80.310

Escalade
6.0 V8 Hybrid Aut. Sport Luxury €114.380
6.2 V8 Aut. Sport Luxury €125.780

De CTS-V Sport Wagon komt (voorlopig?) helaas nog niet naar Nederland.

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Cadillac InnerSpace
    Deze tweezits coupé is niet leuk om te besturen
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Coupe, CTS, cts-v, escalade, Hybride, srx

Vorig bericht: « Rijtest en video: Volkswagen Touareg Hybrid
Volgend bericht: Voorlopig één Bugatti Veyron minder op de autobahn »

Lees Interacties

Reacties

  1. The360box zegt

    4 oktober 2010 om 18:36

    Ja, met een slurp tax etc. bullshit belastingen wordt autorijden niet leuk meer. Je kon toch altijd al een CTS V kopen, zag er in Juni nog 1.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 oktober 2010 om 19:11

      @The360box: je KON er idd eentje kopen, totdat importeur Kroymans vorig jaar failliet ging. Toen kom je (officieel) geen Cadillac’s meer kopen in Europa. En nu kan dat dus weer.

      Daarom is de titel ook: “Cadillac KEERT TERUG in Nederland”

      Login om te reageren
  2. RickB zegt

    4 oktober 2010 om 18:38

    Zo! is het erg als ik zelf een Escalade importeer?
    De tering!

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    4 oktober 2010 om 18:41

    Gewoon stug volhouden, misschien komt er ooit wat van terecht. Het is iig leuk voor de diversiteit op de weg. Maar dat die prijzen nu zo omhoog gaan… Dat zal niet helpen.

    Login om te reageren
  4. Elliott24 zegt

    4 oktober 2010 om 18:41

    Duuuuuuur! Ik wacht wel even een paar jaartjes. Dan staan ze voor dumpprijzen weer te koop.

    Login om te reageren
  5. Pantoffeldier zegt

    4 oktober 2010 om 18:42

    Hoge prijzen voor een lelijk staaltje amerikaanse opdirking.

    Opzich nog niet de lelijkste auto’s , maar die achterkant is verschrikkelijk

    Login om te reageren
    • Max zegt

      5 oktober 2010 om 09:21

      @Pantoffeldier: En maar weer dogmatiek ten top, gauw terug naar school!

      Login om te reageren
  6. mb man zegt

    4 oktober 2010 om 18:45

    Mag het toch niet hopen.Hopeloos slechte afgewerkte vehikels,om over de restwaarde nog maar te zwijgen.

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    4 oktober 2010 om 18:48

    Jama allus is van plastik in un amerikaansu auto.

    ontopic: Vette bak, Vette prijs :? wel exclusief.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    4 oktober 2010 om 18:58

    doe de goedkoopste maar (CTS) ..

    da,s wel een leuk karretje ..

    Login om te reageren
  9. Oul@ zegt

    4 oktober 2010 om 19:04

    Die zullen er, zoals voorheen, niet veel verkopen met dit soort prijzen.
    Ik vind die CTS (coupe) een leuke auto maar de prijs houdt me tegen eentje aan te schaffen.

    Login om te reageren
  10. bpc zegt

    4 oktober 2010 om 19:14

    je kan vancaddilac zeggen wat je wil maar ze hebben wel nog steeds rwd wat tegenwoordig een zeldzaamheid begint teworden en dat is wat wij autoliefhebbers toch allemaal zo graag willen

    Login om te reageren
  11. Search zegt

    4 oktober 2010 om 19:16

    Zo kost een berg….. tja daar is dan ook alles mee gezegd. :D

    Login om te reageren
  12. Wayang zegt

    4 oktober 2010 om 19:16

    De CTS schijnt een concurrent te zijn voor 5-serie en E-type. Instapmodel (3,0 V6) kost in de VS $ 36k.
    Ik heb er in de VS een paar weken mee gereden en vond het best een aardige bak, maar kansloos tov. de Duitse concurrentie. Maar die zijn in de VS veel duurder
    CTS-V schijnt trouwens wel een verdomd goede wagen te zijn maar vergelijk de prijs eens met een M3. Ik ben bang dat het met deze prijsstelling weer niks gaat worden.

    Login om te reageren
    • Search zegt

      4 oktober 2010 om 19:21

      @Wayang: Dacht dat de CTS op een 9-3 platform stond en daarmee concurreert met 3-serie etc, is die CTS echt een stuk groter dan?

      Login om te reageren
      • Wayang zegt

        4 oktober 2010 om 19:32

        @Search: je hebt helemaal gelijk, concurreert met 3 serie, c-klasse etc.

        Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        4 oktober 2010 om 19:46

        @Search: Dat lijkt me de BLS te zijn, een (naar mijn mening) redelijk kansloos model, het was een halve 9-3 kloon, maar dan van het oude model… Ik zie er veel rondrijden als taxi’s, met Saab-diesel er in..

        Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    4 oktober 2010 om 19:22

    Vergelijk dit met de prijzen van Bmw, Audi en Mercedes en wat te denken van Lexus en Infiniti? Lijkt me kansloos zo, laat staan als de wisselkoers tegen gaat zitten….. een Hyundai Genesis sedan met 4.6 v8 en alle luxe zal ook een betere deal zijn, zelfs als je grijs importeert.

    Login om te reageren
  14. Bumer zegt

    4 oktober 2010 om 19:24

    Ff 2 jaar wachten en dan voor een prikkie kopen.

    Login om te reageren
  15. Geert zegt

    4 oktober 2010 om 19:25

    Met deze prijzen blijft de vraag wie de kerst niet haalt: het nieuwe kabinet of Cadillac.

    Login om te reageren
  16. BmwMPower zegt

    4 oktober 2010 om 19:26

    Doe mij een snoeiharde CTS-V Sedan, handgeschakeld.

    Login om te reageren
  17. NicoLauda zegt

    4 oktober 2010 om 20:20

    Of een CTS-V Sportwagon… mjammie…
    Maar zoals al gezegd is, met deze prijzen is het bij voorbaat al kansloos.
    Ik denk dat de grijze import hier wel van gaat profiteren.

    Login om te reageren
  18. bara zegt

    4 oktober 2010 om 20:26

    Ach, dit wordt niks. Ze hebben in 2006 een speciaal Europees model op basis van de Saab 9-3 laten ontwikkelen (werd gebouwd in Trollhättan), maar in 2008 was die alweer uit roulatie omdat ze er na 2 jaar nog geen 6.000 van hadden verkocht. De Amerikaanse Cadillacs zijn ongetwijfeld goede auto’s, maar het is echt een niche-in-een-niche-publiek dat ze in Europa koopt. Zonde van het geld, ze zouden het beter in Opel investeren.

    Login om te reageren
  19. potatopigeon zegt

    4 oktober 2010 om 20:41

    Ik ben benieuwd wie er, naast Lee Towers, een gaat kopen…

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    4 oktober 2010 om 21:24

    Head to head geprijsd met een 535i of een E350 Bleu.Eff.. ruim 8mille duurder dan de Infiniti M37 en maar liefst 11 mille duurder dan de AWD Volvo S60 T6.

    They’re nuts, nice car but they’re nuts.

    Login om te reageren
  21. fant zegt

    4 oktober 2010 om 21:28

    Ik lust wel zo’n CTS-V sedan :O Maar allemaal wel net wat te hoog in de prijs.

    Login om te reageren
  22. Woestijnridder zegt

    4 oktober 2010 om 21:34

    De CTS-V is bedoeld als M5-killer om het maar eens simpel te zeggen en niet als concurrent voor de M3. Als je dan de prijzen gaat vergelijken, nou dan is die CTS-V echt niet “overpriced”. Je hebt een V8 met 564pk op de achterwielen en wat je bij de Duitsers als opties hebt, dat heeft de CTS-V standaard…… Niet slecht lijkt me.

    Punt is: als je geld hebt om te kiezen tussen een CTS-V, M5, E63 AMG en RS6 dan speelt uiteindelijk toch ook mee welke je mooi vindt en dat is voor iedereen anders. Puur op performance is de CTS-V de beste keuze: snelste van 0-100km/u, hoogste topsnelheid, snelste op de kwart mijl en op verschillende circuits al bewezen de snellere te zijn van de genoemde concurrentie.
    Ik zou echter toch voor de RS6 Avant gaan 8) De uitstraling van die CTS-V doet mij helemaal niks!

    Login om te reageren
  23. Benz.. zegt

    4 oktober 2010 om 22:17

    @Woestijn: De CTS-V de snelste van 0-100km/u? Dat waag ik te betwijfelen. Jij hebt hem al gereden dus..

    Op het circuit doet een vergelijkbare E63 AMG trouwens niks onder voor de CTS-V.

    OT: Tja, de CTS-V is dan wel een stuk goedkoper dan bijv. een RS6 of E AMG maar verliest op zoveel fronten (comfort, afwerking, afschrijving, veiligheidsopties, accessoires etc. etc.)

    Btw, het zijn stuk voor stuk topauto’s..

    Login om te reageren
  24. mout zegt

    4 oktober 2010 om 23:05

    @Benz: CTS-V (…) verliest op zoveel fronten (comfort, afwerking, afschrijving, veiligheidsopties, accessoires etc. etc.).
    Jij hebt hem al gereden dus… ;)

    Login om te reageren
  25. DavidZ zegt

    4 oktober 2010 om 23:11

    Behoorlijk goede auto’s maar wederom hetzelfde verhaaltje met GM: ze zijn hardleers. Wie geen Duits wil, kan al terecht bij SAAB, Volvo, Jaguar, LandRover, Infiniti, of Lexus. Cadillac prijst zichzelf uit de markt. Ow ja, waar is die diesel?

    Login om te reageren
  26. Lucb zegt

    5 oktober 2010 om 00:06

    Voor die prijzen kun je fluiten naar goede verkoopcijfers.

    Login om te reageren
  27. Freewarefreak zegt

    5 oktober 2010 om 09:32

    Lekker off topic.. doe mij maar die girl.. ;) maar die prijs… CTS-V, handgeschakeld €138.810.. dan heb ik toch liever een BMW M3

    Login om te reageren
  28. corvettez06 zegt

    5 oktober 2010 om 11:59

    wat een schapen gelul hier zeg , echt het vooroordeel blijft dankzij veel mensen hier echt overeind , neem een keeer de moeite z,n ding te rijden.

    Login om te reageren
  29. svenni zegt

    5 oktober 2010 om 12:30

    Robbie, heb je enige weet voor de prijzen in belgie ?
    ben wel benieuwd ernaar !

    Login om te reageren
  30. Benz.. zegt

    5 oktober 2010 om 14:59

    @mout: Ja, dat heb ik. Vorige week om precies te zijn.

    @corvettez06: Gelukkig is jouw comment wel heel nuttig..

    Login om te reageren
  31. duckje zegt

    6 oktober 2010 om 15:50

    joepieeeeee!

    Login om te reageren
  32. cl65amg zegt

    6 oktober 2010 om 21:32

    gedumptttttttttttttttttttttttt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North