• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cargraphic 911 Turbo snelste naar de 100 en 200

Auteur: Wouter, gepost 29 september 2009 om 10:07 – 55 Reacties

Sportauto supertest


Het Duitse blad Sport Auto trok een heel blik gewone supercars en getunede supercars open om eens te zien welke de snelste was. Onder de deelnemers zaten illustere namen als de Aston Martin DBS, Geiger Ford GT, Gumpert Apollo, Koenigsegg CCX-R en de Lamborghini Murcielago LP670-4 SV.

Toch bleek de Cargraphic 997 Turbo GT RSC 3.6 de snelste op twee van de drie disciplines: van 0 tot 100 duurde slechts 3,0 seconden en de 200 stond in 9,1 seconden op de klok. Inderdaad dat is even lang als de gemiddelde burgerbak er over doet om naar de 100 te sprinten, de vakterm hiervoor is dan ook “retesnel”. Pas bij de sprint naar de 300 moet de Cargraphic 997 het afleggen. De Geiger Ford GT doet de 0 naar 300 in slechts 22,8 seconden. De “klassieke” 0-300-0 doet de Geiger Ford GT in 30,3 seconden, een halve tel sneller dan de Cargraphic 911.

De volledige lijs met deelnemers

* Porsche 997 Turbo mk2
* Cadillac CTS-V
* AM V12 Vantage
* Ruf Rt 12 S
* Koenigsegg CCX-R
* Gumpert Apollo
* Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
* Porsche 997 GT3 mk2
* Wiesmann GT MF5
* Cargaphic 997 Turbo GT RSC
* TechArt GTstreet RS
* MTM Audi RS6 Avant
* Geiger-Ford GT
* Geiger-Corvette Z06

0-100 km/h productie-auto’s:

3.1 s – Porsche 997.2 Turbo PDK, 500 PS/1606 kg
3.2 s – Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV, 670 PS/1751 kg
3.9 s – Gumpert Apollo, 700 PS/1148 kg
3.9 s – Koenisgegg CCX-R, 806 PS/1473 kg
3.9 s – Wiesmann GT MF5, 507 PS/1421 kg
4.0 s – Porsche GT3, 435 PS/1453 kg
4.5 s – Aston Martin V12 Vantage, 517 PS/1709 kg
4.7 s – Cadillac CTS-V, 564 PS/1955 kg

0-200 km/h productie-auto’s:

9.5 s – Gumpert Apollo, 700 PS/1148 kg
9.8 s – Koenigsegg CCX-R, 806 PS/1473 kg
10.3s – Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV, 670 PS/1751 kg
10.8s – Porsche 997.2 Turbo PDK, 500 PS/1606 kg
11.6s – Wiesmann GT MF5, 507 PS/1421 kg
12.8s – Porsche GT3, 435 PS/1453 kg
14.0s – Aston Martin V12 Vantage, 517 PS/1709 kg
14.3s – Cadillac CTS-V, 564 PS/1955 kg

0-300 km/h productie-auto’s:

24.7s – Koenigsegg CCX-R, 806 PS/1473 kg
26.7s – Gumpert Apollo, 700 PS/1148 kg
29.7s – Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV, 670 PS/1751 kg
40.6s – Wiesmann GT MF5, 507 PS/1421 kg
41.9s – Porsche 997.2 Turbo PDK, 500 PS/1606 kg
50.3s – Porsche GT3, 435 PS/1453 kg
53.7s – Aston Martin V12 Vantage, 517 PS/1709 kg
69.3s – Cadillac CTS-V, 564 PS/1955 kg

0-100 km/h tuners:

1. 3,0 s – Cargraphic-997 Turbo GT RSC
2. 3,6 s – Geiger-Ford GT
3. 3,6 s – MTM-Audi RS6 R
4. 3.6 s – Ruf Rt12 S, 685 PS/1608 kg
5. 3,7 s – TechArt GTstreet RS
6. 4,3 s – Geiger-Corvette Z06

0-200 km/h tuners:

1. 9,1 s – Cargraphic-997 Turbo GT RSC
2. 9,5 s – Geiger-Ford GT
3. 10,0 s – TechArt GTstreet RS
4. 10.6s – Ruf Rt12 S, 685 PS/1608 kg
5. 11,0 s – MTM-Audi RS6 R
6. 12,0 s – Geiger-Corvette Z06

0-300 km/h tuners:

1. 22,8 s – Geiger-Ford GT
2. 23,8 s – Cargraphic-997 Turbo GT RSC
3. 26,4 s – TechArt GTstreet RS
4. 27.3s – Ruf Rt12 S, 685 PS/1608 kg
5. 35,5 s – MTM-Audi RS6 R
6. 43,2 s – Geiger-Corvette Z06

Overall 0-300-0 km/h

1. 30,3 s – Geiger-Ford GT
2. 30,8 s – Cargraphic-997 Turbo GT RSC
3. 31,6 s – Koenigsegg CCX-R
4. 33,3 s – Gumpert Apollo Speed
5. 33,4 s – TechArt GTstreet RS
6. 34,4 s – Ruf Rt12 S
7. 36,2 s – Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
8. 43,2 s – MTM-Audi RS6 R
9. 47,7 s – Wiesmann GT MF5
10. 49,0 s – Porsche 997 Turbo PDK
11. 50,7 s – Geiger-Corvette Z06
12. 57,1 s – Porsche 997 GT3 mk2
13. 61,2 s – Aston Martin V12 Vantage
14. 77,0 s – Cadillac CTS-V

Ook interessant!

  • TechArt GT Street R
    911 GT Street R is heerlijk fout en aantoonbaar beter
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, apollo, Aston Martin, cargraphic, ccx, Corvette, cts-v, ford-gt, geiger, GT3, gumpert, koenigsegg, lijstjes, lp670-4, mtm, murcielago, rs6, ruf, Supercars, techart, top10, tuning, v12vantage, Vergelijkingen, Wiesmann

Vorig bericht: « e-Wolf e2: elektrische supercar met 536 pk
Volgend bericht: Video: Porsche Cayenne Turbo S versus VW Transporter »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ron het kanon zegt

    29 september 2009 om 10:07

    Kijk dat is nou het echte werk.

    Login om te reageren
  2. DBX zegt

    29 september 2009 om 10:10

    Nu kan ik nimeer volgen hoor met al die 911 en 997’s

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    29 september 2009 om 10:11

    wow, impressive. de ford GT doet beter dan verwacht. net als de gumpert.

    Login om te reageren
  4. freaky zegt

    29 september 2009 om 10:12

    Mooie cijfers, bedankt!

    Login om te reageren
  5. Darkness zegt

    29 september 2009 om 10:16

    Filmpjes?

    Login om te reageren
  6. 911GT2 zegt

    29 september 2009 om 10:22

    Netjes ik ben vooral verbaasd over de snelheid van een ‘productie’ 997 turbo. Met minder pk’s toch de snelste en niet eens het laagste gewicht. Dat wil dus zeggen dat hij het beste de pk’s kwijt kan, en daar gaat het uiteindelijk toch om!

    Login om te reageren
  7. Remco zegt

    29 september 2009 om 10:22

    Misschien wel even leuk om de winnaar te laten zien :) :


    Login om te reageren
  8. mhijnen zegt

    29 september 2009 om 10:33

    Waardige winnaar!

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    29 september 2009 om 10:34

    Hoeveel tijd kost het om de boel naar de sloop te brengen ;-)

    Tunen, zo vorige eeuw…

    Login om te reageren
  10. Merry zegt

    29 september 2009 om 10:38

    Wat is de Lambo eigenlijk een goede auto!
    Nice work.
    Maar ehh mis ik niet een merk?of maken de jongen uit Maranello geen auto’s meer?

    Login om te reageren
  11. mastertjen zegt

    29 september 2009 om 10:40

    Dat lijstje is ook wel impressive!

    @AB
    In het testverslag spreken ze over de Aston Martin V12 Vantage, jullie over de DBS ;)

    Login om te reageren
  12. Tom van Bergen zegt

    29 september 2009 om 10:41

    Interessante vergelijking! Toch leuk om te weten dat de Veyron 0-300 in 16,7 seconden doet. Er is altijd baas boven baas. Een Enzo doet trouwens 26,1, Carrera GT 34,2 en een SLR 30,6.

    Login om te reageren
    • super zegt

      29 september 2009 om 10:45

      @Tom van Bergen:
      of je koopt een hayabusa voor een fractie van de prijs en rijdt die veyron lost met 0-300 in 13.1s ;) (als je tenminste durft)

      Login om te reageren
  13. Hubert zegt

    29 september 2009 om 10:42

    Wel grappig om een Cadillac van bijna 2000kg in het rijtje te zien opduiken.
    Weliswaar als laatste, maar toch niet slecht voor een US sedan.

    Login om te reageren
  14. JIFF zegt

    29 september 2009 om 10:42

    @ Remco

    Zonder stickers ziet ie er nog redelijk gedistingeerd uit…

    Login om te reageren
  15. Markus zegt

    29 september 2009 om 10:51

    Nah, niet veel aan die Cargraphic. Weinig graphical aan, anders dan een standaard Porsche. Ik zie liever foto’s van de RUF!

    Login om te reageren
  16. Timmie zegt

    29 september 2009 om 10:55

    Nou, de CCX-R zal waarschijnlijk met gewone benzine gereden hebben, want met biobrandstof haalt ie 1018 pk…

    Login om te reageren
  17. KC zegt

    29 september 2009 om 10:58

    Dus die Murcielago gaat van 300-0 in 6.5sec.!! WOOOW! Weet iemand hoe veel tijd een F1-auto daarvoor nodig heeft (ter vergelijking)?

    Login om te reageren
  18. DenE zegt

    29 september 2009 om 11:03

    Doe mij maar die MTM RS6 R, niet eens de langzaamste en wél de meest practische. Kan je gewoon mee op vakantie met het hele gezin. :P

    Login om te reageren
  19. drowel zegt

    29 september 2009 om 11:13

    hoe kan die 997 standaard nou zo snel zijn, kan ik nergens vinden.

    Login om te reageren
  20. Treff zegt

    29 september 2009 om 11:17

    zijn er ook filmpjes hiervan!! maakt het nog aantrekkelijker! Wat een supertest, zo moeten ze vaker gemaakt worden!

    @DenE; ben het helemaal met je eens! wedstrijdje aangaan met een lamborghini terwijl je een golden retriever in je kofferbak hebt zitten ;-) en het nog niet slecht doen, das het mooiste!!

    Login om te reageren
  21. Remco zegt

    29 september 2009 om 11:21

    @ DenE:

    Als je even deze info opend http://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1-auto dan weet je genoeg wat betreft de F1-auto :)

    Login om te reageren
  22. Remco zegt

    29 september 2009 om 11:22

    bedoel @ KC

    Login om te reageren
  23. Tinus zegt

    29 september 2009 om 11:30

    De ‘gewone’ Koenigsegg is gewoon twee keer sneller bij de 300 dan de ‘gewnone’Porsche GT3. :shock: Wow!

    Login om te reageren
  24. Mairsil zegt

    29 september 2009 om 11:34

    @KC

    Iets meer dan 2 seconden volgens mij.
    En een 2006 Renault RS26 doet 0-300 in 8.6 seconden, toch nog wel een klassement apart…

    Login om te reageren
  25. NAAMED zegt

    29 september 2009 om 11:49

    wagon rules -> MTM RS6 R

    Login om te reageren
  26. Gert zegt

    29 september 2009 om 11:52

    Nu nog de snelste Ariel Atom ertussen zetten, veel goedkoper naar de 100Km/h ( 2,6 sec)

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 september 2009 om 18:47

      @Gert: 2,6? Is dat dan de Ariel Atom 300? Dan bedoel je 3.0 seconden, en dat alleen als je PERFECT kan schakelen.

      Login om te reageren
  27. PCCB zegt

    29 september 2009 om 11:56

    De Cargraphic lijkt me eerder een GT2?

    Ik ben verbaasd over de prestaties van de 997TT MkII. Hij is toch echt verschrikkelijk snel. Nu ja, zonder launch control en pdk zouden er wel enkele tienden bijkomen.

    Soit, sprinttijden zeggen natuurlijk niets over circuitgedrag.

    Login om te reageren
    • rider zegt

      29 september 2009 om 12:04

      @PCCB: deze hele oefening was ook niet bedoeld om te kijken hoe een auto het op een circuit het doet, daar heeft Sportauto immers hun eigen supertest voor, maar meer om te kijken welke het snelste is op de sprint en op de remmen. het zegt idd niks over of een auto ook snel is op een rondje circuit.

      Login om te reageren
  28. rider zegt

    29 september 2009 om 12:01

    er wordt alleen even vergeten dat de overall time door de Koenigsegg CCXR het beste was en dat de Lamborghini het beste was op de remmenproef! de tijden van 300-0, 200-0 en 100-0 mis ik hier trouwens ook. die zijn misschien nog wel indrukwekkender. neemt niet weg dat de prestatie van de cargraphic geniaal is. wat er niet allemaal in een opgevoerde new-beatle zit aan vermogen en betrouwbaarheid. wel erg jammer dat merken als bugatti, ferrari en maserati verstek lieten gaan. die waren ook genodigd maar kwamen niet. en ik zou wel eens willen weten of Saleen nog een 1000pk versie van hun SS7 ter beschikking stellen. hoop wel dat ze het onderstel dan goed voor elkaar hebben.

    Login om te reageren
  29. Hoflander zegt

    29 september 2009 om 12:23

    Jammer, geen GT-R. Die kost de helft van de goedkoopste deelnemer en zou in de top 5 eindigen.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      29 september 2009 om 12:34

      @Hoflander:
      Vind je het gek. Hoort een Nissan nou serieus tussen deze auto’s te staan?!? Nee.

      Ik ben nog het meest onder de indruk van de 0-100 km/h tijd van de 997 Turbo PDK mkII. 3,1 sec. is véél minder dan de opgegeven 3,4 sec.

      Login om te reageren
  30. JPM zegt

    29 september 2009 om 12:31

    Aston Martin DBS? Waar dan?

    Login om te reageren
  31. Henk zegt

    29 september 2009 om 12:32

    er is maar een auto die veeeeeel harder gaat de veyron trekt ze er gewoon allemaal uit

    Login om te reageren
  32. RDS zegt

    29 september 2009 om 13:33

    *G-POWER M6 HURRICANE CS schouderklopje geeft*

    0-100 4,4 sec
    0-200 9,6 sec
    0-300 26 sec

    Top snelheid 370 km/h

    Login om te reageren
  33. Jeroen zegt

    29 september 2009 om 13:59

    Ik geloof er niks van, een Porsche(weliswaar getuned) en een Fordje sneller dan een Koenigsegg? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      29 september 2009 om 14:06

      @Jeroen:

      Iets met vermogen plaatsen.. ;)

      Koningsei heeft tractieprobleempjes.

      Login om te reageren
  34. DenE zegt

    29 september 2009 om 14:23

    @ Jeroen… Een Ford-JE? Ach, zoek eerst de standaard specs van dat Ford-JE eens op en fantaseer dan eens wat een gerenomeerde tuner hier aan kan prutsen. Dan heb je je antwoord. Ik blijf erbij, doe mij die MTM RS6 R maar. Die is echt goed ! :P

    Login om te reageren
  35. frans zegt

    29 september 2009 om 14:32

    Het lijkt me ook voornamelijk ’t probleem van Jeroen.

    Login om te reageren
  36. a3anvm zegt

    29 september 2009 om 15:47

    die Cargaphic 997 Turbo GT RSC heb ik een poosje geleden gespot bij een porsche meeting!!

    grappig

    Login om te reageren
    • a3anvm zegt

      29 september 2009 om 15:50

      zie
      http://www.autojunk.nl/2009/09/porsche-meeting-interlaken-3
      voor de foto’s

      Login om te reageren
  37. Jeroen zegt

    29 september 2009 om 17:01

    Ok, ok, Het is een FORD, geen fordje. Maar Koenigsegg spreekt nog steeds meer tot de verbeelding dan een Ford, hoe snel die ford ook is.

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    29 september 2009 om 17:43

    Een Duits blad dat Amerikaanse metingen doet: Alleen in een rechte lijn. Jammer.

    @autoblog: Welke DBS? Ik zie alleen een V12 Vantage.

    Login om te reageren
  39. BmwMPower zegt

    29 september 2009 om 18:20

    Bij de productie auto’s zitten wel de allergaafste!
    CCX-R en LP670-SV.
    Liever die dan een opgepepte 911 997.

    Login om te reageren
  40. Trage Belg zegt

    29 september 2009 om 19:06

    Waarom is de ruim 1600 kg zware 997 Turbo sneller aan de 100 dan de lichtgewichten met meer vermogen? Welk(e) stukje(s) techniek uit Stuttgart maken dit mogelijk?

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      29 september 2009 om 20:42

      @Trage Belg:
      Wat dacht je van PTM (Porsche Traction Management) en PDK..

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 september 2009 om 22:40

        @Ferdinand1: Onzin natuurlijk.Alsof alle andere auto’s geen dergelijke systemen hebben.

        Nee, het geheim zit hem volgens mij in het feit dat de motor bij acceleratie nog eens extra op die achteras duwt omdat die motor letterlijk in de koffer zit.

        Bij al de rest spreek je over een middenmotor of een motor achter de vooras.

        Ik heb ooit eens een filmpje gezien op youtube dat boekdelen sprak.Het was een getunede porsche die op een dragstrip voluit accelereerde.Je zag gewoon hoe perfect dat vermogen op de weg werd gebracht, en er was zelfs geen minime wielspin te bespeuren.

        Login om te reageren
  41. Cantago zegt

    29 september 2009 om 20:37

    Ik ben geslagen door de LP-670-4!! Kijk voor de grap eens even wat dat beeste weegt, en zoveel pk heeft hij niet. Maar hoe snel zit hij aan de 100,200 of zelfs 300? Dit is echt absurd hoor! En die CCX-R… Wow… dit zijn pas auto’s! Ik blijf mijn leven lang dromen dat ik zoiets ooit mag bezitten;)

    Voor nu, wat heb ik genoten van deze lijstjes!

    Login om te reageren
  42. Bart_V zegt

    29 september 2009 om 22:23

    @ Ferdinand1

    En de motor op de verkeerde plaats heeft ook veel voordelen

    en nu de veyron er bij en dan is het plaatje compleet

    Login om te reageren
  43. SimonMc zegt

    29 september 2009 om 23:30

    *minieme

    Login om te reageren
  44. bozewolf zegt

    30 september 2009 om 00:01

    Motor op de achteras, PDK en natuurlijk 4wd zorgt voor een geweldige stilstaande sprintcocktail.

    Login om te reageren
  45. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 15:43

    Moet de CCX-R daar niet overheen stampen?

    Login om te reageren
  46. Nick GT-R zegt

    1 oktober 2009 om 04:06

    Voor de gene die niet snappen dat een zwaardere auto met minder vermogen sneller kan zijn -> zolang je het vermogen niet op de weg kunt brengen (grip) kom je ook niet vooruit…

    Login om te reageren
  47. Jeroen zegt

    6 januari 2010 om 12:32

    kom op zeg, mijn SL55 is nog steeds 10 seconden sneller van 0-300 dan de Porsche 997.2. Wat is dit voor vergelijking ! Al vaker gehoord van Lambo rijders dat ze zo snel zijn maar dat is niet waar. Heb al meerdere keren geconstateerd dat er geen Ferrari F430 of Lambo Gallardo sneller is dan mij als we boven de 200 komen. Het is wel erg grappig moet ik zeggen, omdat de Ferraris en Lambos er veel sneller uit zien. Ik heb zelfs gelezen dat de CL55 ongeveer even snel zou moeten zijn als mijn SL van 0-300. Dat betekent dus dat je met een huis-tuin en keukenbak uitziende auto, de sneller uitziende jongens er uit rijdt. Het maakt me eigenlijk geen bal uit hoor, ik vind het altijd een sport om zuinig te rijden en haal met de SL op de snelweg 1:10 (wel uit de stad weg blijven !) maar als er dan weer zo’n zongebruinde bezonnebrilde tarzan andere weggebruikers zit te bumperen kan ik nooit nalaten om even ‘mee te bumperen’ hahaha lachen man. Believe me guys, dat betekende in de praktijk tot nu toe dat ik heel dicht er tegen aan bleef hangen tot de desbetreffende Tarzan aan de kant ging en ik er langs kon. Lache !!!. Maar goed zoals gezegd, rijd normaliter met een slakkegangetje omdat 1:10 of 1:5 50 euro per tank scheelt of zo. Vraag me overigens af wat de Gallardo doet in verbruik als je als een oud dametje er in rijdt op de snelweg. Iemand een idee ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North