• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

e-Wolf e2: elektrische supercar met 536 pk

Auteur: Wouter, gepost 29 september 2009 om 08:54 – 45 Reacties

Afbeelding e-Wolf e2: elektrische supercar met 536 pkAfbeelding e-Wolf e2: elektrische supercar met 536 pkAfbeelding e-Wolf e2: elektrische supercar met 536 pk

e-Wolf e2
Goh leuk, een elektrische supercar concept. Daar hadden we er nog niet genoeg van.

Enfin, de e-Wolf e2 dus. Behalve de e1, een lichtgewicht Lotus Seven-achtige kloon die inderdaad ook elektrisch is, heeft de Duitse firma e-Wolf nu ook de e2 voorgesteld. De supercar is nog een concept, maar heeft een Enzo bekkie en krijgt een 134 pk sterke elektro-motor in ieder wiel. Bij elkaar opgeteld is dat 536 pk en het gecombineerde koppel is 1000 Nm. Op een volledig opgeladen accu haalt de e-Wolf e2 300 km en opladen duurt slechts iets meer dan een half uur. Aangezien de e2 slechts 900 kg weegt is dit natuurlijk de ultieme elektrische supercar. Als die ooit het concept-stadium ontgroeit en laten we juist daar nu even onze twijfels over hebben.

Ook interessant!

  • leuke elektrische auto
    Een leuke elektrische auto, hij is er eindelijk!
  • Alpha Wolf pick-up is lekker retro
  • Elektrische crossover met 95 pk
    Elektrische crossover met 95 pk kost slechts 7.890 euro!
  • Porsche render
    Maken of kraken; een nieuwe, elektrische Porsche 928

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, e-wolf, Elektrisch, Supercars

Vorig bericht: « Busje met bijenkorven crasht, niemand kan helpen
Volgend bericht: Cargraphic 911 Turbo snelste naar de 100 en 200 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mr. Marteen zegt

    29 september 2009 om 09:00

    tegenwoordig kan iedere malloot wat tekenen, verzinnen wat voor techniek er in zit, en het is nieuws…
    eerst (echt) zien, dan geloven

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 september 2009 om 09:09

      @Mr. Marteen: de e1 stond dit jaar gewoon op de IAA in Frankfurt…

      E-Wolf E1

      Dus die e2 kunnen ze vast wel maken.

      Login om te reageren
  2. Mr. V8 zegt

    29 september 2009 om 09:06

    Apart, maar niet verkeerd..

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    29 september 2009 om 09:08

    Dat is het mooie van electrische auto’s iedereen die een beetje natuurkunde gehad heeft kan 4 electro motoren van een heftruck in een auto bouwen en dan ben je al een eind op weg.

    Login om te reageren
  4. vincent zegt

    29 september 2009 om 09:08

    vooral een mooie neus, maar dit zal denk ik nooit meer worden dan een concept

    Login om te reageren
  5. Henk zegt

    29 september 2009 om 09:10

    Doet me denken aan een ombouwkit voor de pontiac fiero…

    Dit keer een enzo met de aerodynamica van een reventon…

    Login om te reageren
  6. Roy zegt

    29 september 2009 om 09:11

    Een elektrische auto van 900 kilo, geloof je het zelf? Bij de tesla hebben ze alles uit de kast getrokken om de Roadster zo licht mogelijk te maken, volledig carbon fiber. En nog weegt de auto 1100 a 1200 kilo. Accu’s wegen nou eenmaal veel.

    Login om te reageren
  7. Bas zegt

    29 september 2009 om 09:14

    Supertramp – Dreamer…

    Login om te reageren
  8. Treff zegt

    29 september 2009 om 09:26

    neej … niet mijn soort auto!! Gaat er toch nooit komen in dit concept

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    29 september 2009 om 09:29

    Ben ik de enige die de neus van deze creatie een rare mix vind van de 458 italia en een murciélago?

    Login om te reageren
  10. Rouge zegt

    29 september 2009 om 09:37

    Men nemen een Enzo, roeren deze tot hij zacht wordt en voegen een Reventón toe. Vervolgens af laten koelen en voila!

    Login om te reageren
  11. LM zegt

    29 september 2009 om 09:38

    Gelukkig dat we al veel van die supercars gezien hebben in het wild…

    Login om te reageren
  12. DRU zegt

    29 september 2009 om 09:40

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 september 2009 om 21:54

      @DRU: Hahahahaha!

      Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    29 september 2009 om 10:03

    Tsja, met de elektrificering van de auto zou het uiteindelijk wel eens veel gemakkelijker kunnen worden om nieuwe auto’s te lanceren. Als je gewoon één basis bouwt, kan je daar een heleboel op zetten. Bij de conventionele auto’s heb je altijd te maken met een omvangrijke aandrijflijn. Maar nu is het nog niet zo ver. Dit zijn vaak gewoon projectjes die zonder al te goed uitvoerbaarheidsonderzoek zijn uitgevoerd. Maar als de e1 al klaar staat, zie ik de e2 ook nog wel komen.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      29 september 2009 om 10:40

      @Citrofiel: weet niet of ik dat met je eens ben. Accu’s nemen heel veel ruimte in, en moeten uit de kreukelzone zitten vanwege electrocutie- en milieu verontreiniging-gevaar bij een ongeval. Sommige fabrikanten (bv Volvo) brengen voorzieningen aan om zelfs eventuele dampen van de accu’s tijdens een ongeval weg te leiden van de inzittenden.

      We gaan met die EV’s weer de hele leercurve door die we achter de rug hebben met ICE’s, waarschijnlijk inclusief een Ralph Nader…

      Login om te reageren
  14. saba zegt

    29 september 2009 om 10:24

    reventon wannabee,…

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    29 september 2009 om 10:42

    Een half uur voor op te laden. En hoever geraak je ermee?
    150 km lijkt me en dan kun je terug opladen.

    Zolang ze geen e-auto bouwen waar je met één laadbeurt 600km kan rijden hoeft het voor mij niet!!!

    Login om te reageren
  16. jasperbosss zegt

    29 september 2009 om 10:44

    LOL@DRU. slaat inderdaad nergens op dat ontwerp

    Login om te reageren
  17. CRX zegt

    29 september 2009 om 11:48

    Hoeveel frisse lucht hebben deze elektromotoren nodig? Of zijn die gaten alleen om de remmen te koelen?
    Ik heb ook het idee dat dit plaatje nog geen 10 minuten op de tekentafel heeft gelegen.

    Login om te reageren
  18. Linkador zegt

    29 september 2009 om 12:01

    @ CRX

    Afgaande op Top Gear’s Tesla test is overhitting een uiterst teer punt bij intensief (sportief) gebruik.

    Hoewel deze gaten belachelijk zijn, zowel voor het zicht als voor een optimale koeling.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      29 september 2009 om 12:08

      @Linkador: koeling is vooral voor de laptop accu’s? De electromotor stopt er gewoon mee…

      Login om te reageren
  19. Doewap zegt

    29 september 2009 om 12:17

    Hee… een Lamborrari

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    29 september 2009 om 12:26

    @Laurens: Ik dacht daarbij aan zulke plaatjes:

    Dit is weliswaar de Chevrolet Volt, dus met verbrandingsmotor, maar je ziet duidelijk een vaste structuur met de accu’s erin, en daar valt een boel op te variëren.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      29 september 2009 om 12:36

      @Citrofiel: ongelofelijk complex idd. Die kosten worden nooit terugverdiend aan bespaarde CO2 rechten: 25 Euro per ton is de marktprijs.

      Zelfs als we als welvarende landen besluiten om voor het 10-voudige CO2 bespaar projecten te gaan doorrekenen, en de goedkope CO2 aan de ontwikkelingslanden te laten, is zo’n Volt nog steeds een slecht idee.

      Login om te reageren
  21. vla zegt

    29 september 2009 om 12:50

    Die eerste zin is zo ongelofelijk terecht.

    Login om te reageren
  22. Frank zegt

    29 september 2009 om 13:31

    Filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=SYI6lEF22nI

    Login om te reageren
  23. sjorsx87 zegt

    29 september 2009 om 16:20

    Heeft Lamborghini geen patent op zulke bumpers?(grapje:roll:) Wannabe project…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    29 september 2009 om 18:41

    @Laurens: Huh? Ik dacht dat we het hadden over de moduleerbaarheid van elektrische auto’s. Begin jij weer met je standaardriedeltje over wat voor onzin het is om auto’s op een complexe manier zuiniger te maken. Ik ben het ermee eens, maar het is naast de kwestie die wij behandelden… :?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      29 september 2009 om 19:02

      @Citrofiel: waar hebben we (jij) het dan over. Mij gaat het toch echt over de vraag of er überhaupt aan die batterij bakjes begonnen moet worden. Als het antwoord is dat het nu en waarschijnlijk nog heel lang veel te duur is ten opzichte van de opbrengsten? Weet ik wel effectiever CO2 bespaar methoden, met de nadruk op: bespaar :-)

      Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    29 september 2009 om 20:27

    Leuk leuk leuk, maar wat een Enzo kloon zeg, bah…

    Login om te reageren
  26. Ghettoblaster zegt

    29 september 2009 om 21:34

    Enkele weken geleden zag ik iets op de Duitse TV over accu technologie voor auto’s.Het lijkt of er een hevige strijd is losgebarsten om hierin eerst een topproduct op de markt te (kunnen) brengen. Streefdoel was een gewicht van maximum 150 KG en een actieradius van 600 KM.Ik denk dat het nog wel enkele jaartjes zal duren voor het zover is.
    Ik ben wel tevreden met een actieradius van zo’n 300 KM

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    29 september 2009 om 21:42

    Video van de E1 van e-WOLF. Dat ding rijdt dus wel.
    http://www.youtube.com/watch?v=0Kb56LBAuEg

    Login om te reageren
  28. PloegR zegt

    29 september 2009 om 23:23

    Hmm,
    Intressant.
    Duitsers zijn niet mensen die claims maken die ze niet kunnen waarmaken.
    En hun batterijfabrikant is ook geen kleine hobbybob.

    Login om te reageren
  29. Johan zegt

    30 september 2009 om 13:05

    Voorkant best vet.. Lijkt veel op de Enzo. Achterkant is een en al lelijk. (Lijkt wel op jou propje DRU)

    Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 15:42

    De specs klinken lekker, maar kan iemand nou eens met een vernieuwend design komen?

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    30 september 2009 om 18:44

    @Laurens: Nou zeg, mag ik van jou nou nooit eens afwijken van die standaarddiscussie en voor de grap even verder kijken, even doen alsof het realistisch is? :roll:

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 september 2009 om 18:56

      @Citrofiel: van mij mag jij vrij veel…

      Maar als de mens op zijn voeten loopt, ga je dan handschoenen ontwerpen ;-)

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        30 september 2009 om 18:57

        @Laurens: … met hoge hakken?

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          30 september 2009 om 19:33

          @Laurens: Laten we nu even terugkijken. Ik had het over de modulering van elektrische auto’s. Er komen elektrische auto’s, of het een succes wordt laten we in het midden, of het nuttig is, dat denk ik niet, maar daar heb ik het even niet over.
          Vervolgens reageer jij ook over die modulering, dat het wellicht toch moeilijker is dan ik het me voorstel. Prima.
          Plaats ik weer een reactie en een plaatje, begin jij opeens over dat het ‘inderdaad’ heel erg complex is en dat het onzinnig is dat de auto zo duur wordt aangepast. Wie verliest hier nu wie? Volgens mij week jij opeens af van het onderwerp, niet ik.
          Maar goed, vrijheid blijheid. Als jij het weer over de CO2-rechten wilt hebben, ga je gang. Maar ik ga daar even niet voor de zoveelste keer in mee. :)

          PS; Een handschoen met hoge hakken ontwerpen. Leuke uitdaging.

          Login om te reageren
          • Laurens zegt

            30 september 2009 om 19:44

            @Citrofiel: lekker belangrijk… jij start een techniek opleiding, dat is je interesse. Ik ben daar intussen uitgegroeid, en kijk meer naar nut en noodzaak. Want wat ontworpen wordt, moet wel verkocht worden… en wat mij betreft zonder een godsvermogen aan subsidies… dus ga je gang, en kom met alle mogelijke permutaties van combinaties van variaties van accu’s, motoren, platforms enzovoorts, ik discussieer even niet mee in dat geval :-)

            Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    30 september 2009 om 19:52

    @Laurens: Lol. Dan discussiëren we dus gewoon lekker niet meer met elkaar mee. :P Nou ja, over deze onderwerpen dan, je zult vast wel eens wat anders te melden hebben dan dat het onzinnig is dat de elektrische auto de opvolger van de conventionele lijkt te worden. ;) Fijne avond.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 september 2009 om 19:55

      @Citrofiel: ’t was allemaal luchtig bedoeld.. heb je liever als vriend op deze site.. want oneindige discussies..

      Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    30 september 2009 om 20:05

    @Laurens: Natuurlijk is het luchtig bedoeld. Alles wat ik lees en schrijf op autoblog is luchtig bedoeld, dus maak je geen zorgen. ;)

    Login om te reageren
  34. Freude_am_Fahren zegt

    30 september 2009 om 20:48

    in de voorkant zie ik wat van een Enzo en een Reventon ofzo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North