• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?

Auteur: maru, gepost 23 juni 2013 om 12:03 – 19 Reacties

Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?Afbeelding Carlex doet de Carrera GT wel/niet eer aan?

Kan het nog weldadiger?
Men neme een koe met het allerzachtste velletje, combineer dit met de hoogste kwaliteit Alcantara, en voorzie dit beiden van een grote hoeveelheid gele stiksels.

Het vergt heel wat lef om ook maar iets te veranderen aan een relatief zeldzame supercar. Van de Porsche Carrera GT, die alweer uit 2004 stamt, zijn er slechts 1.270 van gemaakt. Carlex Design kreeg de opdracht om nummer 1.035 onder handen te nemen. In plaats van de schofterige behandeling die Gemballa deze prachtige auto (met ander chassisnummer) gaf, heeft de Poolse tuner het iets beter aangepakt en zich beperkt tot het interieur.

Er is gekozen voor een zwart-geel thema, en dat zal je merken ook. Om maar zo veel mogelijk het sportieve idee van de gele remklauwen naar binnen te halen, is de Carrera GT voorzien van flink wat gele stiksels en randjes op de royale hoeveelheid carbon-look leer en Alcantara. Zelfs de binnenspiegel is voorzien van een laagje zacht kunststof, en ook de custom vloermatten zijn van hetzelfde spul gemaakt.

Zoals gezegd, is de auto onder de motorkap hetzelfde gebleven. Een 5,7-liter V10 produceert een indrukwekkende 612 pk en 570 Nm koppel, op de achterwielen losgelaten via een handbak. Met 3,9 seconden naar de honderd en een top van 330 km/u kan de Carrera GT ook vandaag de dag nog goed meekomen met het supercargespuis.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

carlex, carrera, carrera-gt, interieur, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Video: Top Gear parade is op en top Brits
Volgend bericht: Video: Jochie van 12 bezit al 3 Ferrari’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    23 juni 2013 om 12:05

    Neem dan gelijk walvispenis leer.

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      23 juni 2013 om 12:10

      @norge: als fallus symbool ?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 juni 2013 om 12:25

        @sandniggah: Als interieur bekleding…

        Login om te reageren
        • sandniggah zegt

          23 juni 2013 om 15:29

          @norge: Erg gay.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            23 juni 2013 om 15:49

            @sandniggah: Dat is een ander kleurtje voor je interieur willen sowieso…

            Login om te reageren
  2. jackass266 zegt

    23 juni 2013 om 12:09

    Faal imo

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    23 juni 2013 om 12:20

    autoboeren doen niet aan eer ..

    Login om te reageren
  4. mats_bulters zegt

    23 juni 2013 om 12:21

    Schitterend! voor mij hoeft alleen dat cabon-look leer niet de rest is prachtig!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juni 2013 om 12:57

      @mats_bulters: Je wil dus in feite alleen gele stiksels?

      Login om te reageren
      • mats_bulters zegt

        23 juni 2013 om 14:23

        @berlinetta: Ja ik vind dit erg mooi! ieder uiteraard zijn eigen smaak maar ik vind dit erg mooi. De CGT is mijn droom auto en dit is een schitterende toevoeging aan de auto.

        Login om te reageren
  5. shicomm zegt

    23 juni 2013 om 12:25

    De Carrera GT is een legende… en het perfecte voorbeeld waarom een V10 zo’n geil blok is.. ;)
    Dat gele stiksel staat nog best mooi maar dat carbon ‘probeersel’ ziet er veels te goedkoop uit ( terwijl het dat vast niet is.. ) dus dat hadden ze achterwege mogen laten imho..

    Login om te reageren
  6. rikus zegt

    23 juni 2013 om 12:26

    P0rno interieur

    Login om te reageren
  7. guusboum zegt

    23 juni 2013 om 12:50

    Mooi, enige ’tuning’ die je bij zo’n auto mag uitvoeren wat mij betreft!

    Login om te reageren
  8. fant zegt

    23 juni 2013 om 13:13

    Best subtiel gedaan, en zeker niet lelijk. Vind zwart+geel een hele fijne kleurcombi voor de CGT. Maar een standaardinterieur met deze kleurstelling is ook goed:

    Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    23 juni 2013 om 13:14

    Vind het erg fraai. Als je toch je auto wil personaliseren doe het dan zo! Kleur kan je over twisten maar het lijkt erg netjes gedaan

    Login om te reageren
  10. kor1 zegt

    23 juni 2013 om 13:43

    Supermooi gedaan, ziet er erg sjiek en sportief uit

    Login om te reageren
  11. Bartholomeo zegt

    23 juni 2013 om 13:53

    pff, 570nm koppel.. mijn diesel maakt er meer…. :p

    Login om te reageren
  12. sandniggah zegt

    23 juni 2013 om 15:31

    Blif met je vingers van en oplage van minder dan 5000 af .

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    23 juni 2013 om 16:20

    Alcantara binnenspiegel, ik ben verkocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North