• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]

Auteur: ricardo, gepost 19 september 2013 om 21:33 – 19 Reacties

Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]Afbeelding Caterham AeroSeven: conceptueel vlieghappen! [updated]

Caterham AeroSeven
Toe, Giedo, mogen we een rondje mee in dit apparaat?

Onlangs teasde Caterham op de zijkant van haar F1-auto’s het silhouet van een nieuwe sportwagen. Wel, dat is dus deze AeroSeven Concept geworden. Een dak- en voorruitloze tweezitter die erg minimalistisch overkomt. “Een poor mans Aston Martin CC100“ riep iemand hier zojuist over de redactie.

De auto is ontwikkelt door Caterham Technology & Innovation, Caterham Composites en het Formule 1-team. De onthulling is dit weekend, en wordt verricht door teambaas Tony Fernandes tijdens de Grand Prix van Singapore. De sportbolide, die in 2014 op de markt schijnt te komen, heeft overigens niets te maken met de toekomstige auto waar Caterham samen met Renault/Alpine aan werkt.

Meer details, behalve deze set foto’s die per ongeluk door oudmediale Britten online werd gezet, hebben we nog niet. Of deze langneus gebaseerd is op de klassieke Seven blijft dus nog even gissen.

UPDATE 20-9 – Caterham heeft meer informatie vrijgegeven over de AeroSeven. Zoals verwacht is deze auto gebaseerd op het Seven CSR platform, maar dan voorzien van een carbonfiber carrosserie. Onder de motorkap ligt een 2.0-liter viercilinder Ford Duratec motor met 240 pk/206 Nm waarmee je in minder dan 4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u moet kunnen sprinten. Verder is deze auto voorzien van traction control, launch control en een handgeschakelde zesbak. Het is de bedoeling dat over iets meer dan een jaar de eerste productiemodellen uit de fabriek in Dartford komen rollen.

Een video van deze auto kan je bekijken op Autojunk!

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Komt er eindelijk een écht lichte elektrische auto?
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, concept, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Zweedse pörnö: de Volvo P1800 ZES
Volgend bericht: Forza Motorsport gebruikt McLaren 12C als camera-auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    19 september 2013 om 21:36

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. sirmustang zegt

    19 september 2013 om 21:52

    Wat een afzichtelijk ding is dit zeg

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    19 september 2013 om 22:04

    Ik durf de stelling wel aan dat hier gewoon een Seven onder huist.
    Erg fraai vind ik hem niet, terwijl ik toch een zwak heb voor dit soort apparaten.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 september 2013 om 23:54

      @jrk68:

      Die vorige caterham 21 ofzoiets was ook gewoon een seven maar die leek tenminste nog op iets.

      Deze is niet echt een schoonheid.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        19 september 2013 om 23:58

        Overigens zit er een baar tussen bestuurder en bijzitter.
        Daaruit vermoed ik dat het buizenframe een ander is.
        Eentje dat stijver zal zijn en mogelijk nog lichter.

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        20 september 2013 om 09:24

        @Hupke:
        De 21 was inderdaad een mooi ding, helaas zijn daar geen links gestuurde van, anders had ik er graag een willen hebben.

        Login om te reageren
  4. brabantia zegt

    19 september 2013 om 22:08

    Achterkant is te hoog, koplampen te vierkant en de velgen te klein. Rest is prima.

    Login om te reageren
  5. jweelden zegt

    19 september 2013 om 22:12

    Heey heeft die aston martin cc100 het stiekem met een lotus 2 eleven gedaan?

    Login om te reageren
  6. tmenges zegt

    19 september 2013 om 22:23

    is dit nou de langverwachte opvolger van de amphicar??

    Login om te reageren
  7. papa zegt

    19 september 2013 om 22:25

    Wat wel cool is, het lijkt dat als je al het groene er af zou halen je een klassieke seven overhoudt.

    Login om te reageren
  8. snorrie11 zegt

    19 september 2013 om 22:50

    gatverDAMME!

    Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    19 september 2013 om 23:40

    Ja… Doe toch maar een Seven. Wat een draak!

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    20 september 2013 om 00:16

    ’t folkschaap?

    Login om te reageren
  11. Frankypanky zegt

    20 september 2013 om 00:25

    Als iemand die in zijn schuurtje had gebouwd, had ik mijn duim opgestoken…Van een fabrikant als Caterham verwacht ik ietsje meer…

    Login om te reageren
  12. hispanosuiza zegt

    20 september 2013 om 02:06

    Toch een leuke Trackday auto,jammer dat we dat fenomeen in NL niet zo kennen

    Login om te reageren
  13. JanJansen zegt

    20 september 2013 om 04:16

    Op het seven forum Blatchat heeft een medewerker van Caterham gepost dat hij op basis van een CSR is gebouwd.
    De algemene opinie ook daar is dat hij fugly is en nooit in productie moet gaan. Beter nu zeggen dat het een proefballon was.

    Login om te reageren
  14. toroloco zegt

    20 september 2013 om 08:56

    De nieuwe PACMAN!

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    20 september 2013 om 11:44

    UPDATE – Caterham heeft meer informatie vrijgegeven over de AeroSeven. Zoals verwacht is deze auto gebaseerd op het Seven CSR platform, maar dan voorzien van een carbonfiber carrosserie. Onder de motorkap ligt een 2.0-liter viercilinder Ford Duratec motor met 240 pk/206 Nm waarmee je in minder dan 4 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u moet kunnen sprinten. Verder is deze auto voorzien van traction control, launch control en een handgeschakelde zesbak. Het is de bedoeling dat over iets meer dan een jaar de eerste productiemodellen uit de fabriek in Dartford komen rollen.

    Een video van deze auto kan je bekijken op Autojunk!

    Login om te reageren
  16. ropbp zegt

    20 september 2013 om 16:17

    ‘T is een gewaagd ontwerp zullen we maar zeggen (mede namens Maxima)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North