• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CEO Lamborghini: No SUV!

Auteur: autoblogger, gepost 19 november 2007 om 13:21 – 31 Reacties

Lamborghini LM002


So you’re telling me there’s a chance?

Well suck me sideways! Net als alle ontkennende geluiden rond de Dino, weten we natuurlijk dat er een kleinere Ferrari gaat komen. Hetzelfde geldt voor de Lambo SUV. Er zijn al tijden geruchten over een opvolger van de LM002 maar de woordvoerders van Lamborghini blijven steevast ontkennen.

CEO Stephan Winkelmann heeft al eerder aangegeven dat het Italiaanse merk exclusief moet blijven en daarnaast zijn ze natuurlijk druk met gestripte versies van de Murcielago (Super Veloce) en Gallardo (Super Leggera).

Maar goed, er gaat gewoon ooit weer een Lambo SUV komen. Wellicht noemen ze het tegen die tijd anders (een MPV? een crossover? een SAV?), maar who cares? Zie hieronder het interview met Winkelmann, met dank aan Fast Lane Daily:

Ook interessant!

  • Officieel: Lamborghini komt met nieuwe Countach! [UPDATE]
  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, SUV

Vorig bericht: « Audi R8 R-Tronic: rijtest en video
Volgend bericht: Video: Roemenië Pro street tuning… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Renny zegt

    19 november 2007 om 13:30

    Zijn grijns op z’n gezicht zegt genoeg. De LM003 komt eraan ;-)

    Login om te reageren
  2. Luc D. zegt

    19 november 2007 om 13:34

    Inderdaad, no SUV.

    Login om te reageren
  3. Leejon zegt

    19 november 2007 om 13:36

    Een lambo SUV.. Ik hoop dat ie niet komt :|

    Login om te reageren
  4. SugarFree zegt

    19 november 2007 om 13:36

    Tussenstand:

    1 voor
    1 tegen

    Valt dus nog niks te zeggen :)

    Login om te reageren
  5. SugarFree zegt

    19 november 2007 om 13:37

    sh*t, berichtje typen duurde 0,1 sec te lang na F5 :)

    Login om te reageren
  6. Rob zegt

    19 november 2007 om 13:39

    Haha zo zie je maar weer waarom hij de baas is…

    Login om te reageren
  7. Murcielago zegt

    19 november 2007 om 13:39

    Nice jacket!

    Login om te reageren
  8. Leejon zegt

    19 november 2007 om 13:42

    Maar helaas kwam hij niet echt geloofwaardig over. Wel een suv dus

    Login om te reageren
  9. YK zegt

    19 november 2007 om 13:51

    Die gast in z’n nette pak dist net de Audi R8:
    “But it’s not a competition…it’s more expensive…different…” :o

    Login om te reageren
  10. YK zegt

    19 november 2007 om 13:53

    Uhm, en of die SUV komt of niet? Om het antwoord daarop te weten hoef je alleen maar te kijken naar die dikke grijns van die Italiaan… dus JA!

    Login om te reageren
  11. ev zegt

    19 november 2007 om 14:01

    Dat wordt natuurlijk een omgebouwde Q7
    Hij zal nooit zo karaktervol worden als de LM002. Maar ik zie er wel naar uit

    Login om te reageren
  12. rikkon zegt

    19 november 2007 om 14:22

    Even de comment bijhouden jongens. Niet alleen de CEO maar ook de Chef design zegt dus dat er geen SUV komt.

    Login om te reageren
  13. MarkNauta.nl zegt

    19 november 2007 om 14:23

    Ik ben zelf enorm fan van de LM002, en hoop dan ook dat als er een opvolger komt, er een waardig opvolger mag verschijnen. Hij zal zich in mijn ogen daarom wel wezenlijk moeten onderscheide van de Touareg en Q7 waar hij op gebaseerd zal zijn. Als de styling van de Reventon een voorbode voor bepaalde details mogen zijn, dan zeg ik: direct produceren.

    Vooralsnog is het allemaal pure speculatie, en is er nog niks concreets naar buiten gekomen.

    Login om te reageren
  14. Tribe zegt

    19 november 2007 om 14:29

    Het imago van de Lambo’s komt naar mijn idee niet overeen met SUV’s (of geef het beestje een naam)

    Maar ben wel benieuwd naar iets leuk! :)

    Login om te reageren
  15. Jesper zegt

    19 november 2007 om 14:39

    ik zeg laat maar komen, ik ga vast sparen voor de benzinekosten :P
    ideetje miss voor audi, dr een hybride motor voor ontwerpen? :P

    Login om te reageren
  16. Frasker zegt

    19 november 2007 om 14:40

    wtf he… Eert Porsche me z’n Cayenne en u Lambrghini ook al? dit moet echt stoppen! mak an concurrentievoor d Bugatti Veyro ofzo… Dat kun je verwachten van zo’n merk!

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    19 november 2007 om 15:00

    No SUV…
    En als ze ’t doen moeten ze de Spyker SSUV laten verbleken. Het moet vreselijk over the top zijn. Moet ook minimaal een V12 hebben… Maar als ze ’t niet doen is ’t ook goed, ze hebben toch al spul om mee door de blubber te baggeren:

    @ YK: die Italiaan is een Duitser hoor ;)

    Login om te reageren
  18. babbaloerie zegt

    19 november 2007 om 15:01

    @Frasker

    Het verschil is dat Lamborghini al een SUV had, en Porsche niet.

    De LM002 is gewoon een terreinwagen met de motor van een Countach d’rin. Bruutste SUV ooit.

    Login om te reageren
  19. MiuRa zegt

    19 november 2007 om 15:21

    laten we het niet hopen, breng die miura maar uit

    Login om te reageren
  20. Appeltje zegt

    19 november 2007 om 15:27

    Nee dankje, geen SUV a.u.b., maar een èchte opvolger van de LM002 zou nog wel okee zijn. Dat wil zeggen iets in de geest van een Defender (een echte terreinwagen dus) met heel veel vermogen, die supersnel is, en geen conventionele SUV (die vaak ook vrij snel is…), om zich nog een beetje te onderscheiden van al die andere troep/rommel/zooi als de Q7/Touareg/Cayenne/ML/X5 + Amerikaanse rommel die we hier gelukkig niet veel zien.

    Login om te reageren
  21. PieterA zegt

    19 november 2007 om 15:36

    Had het nu een echte Lamborghini geweest dan kon het foute idee nog door de beugel maar het zal terug een Cayenne/Touareg worden met een andere huid en (Audi)motor.

    Idioot dus.

    Login om te reageren
  22. babbaloerie zegt

    19 november 2007 om 15:37

    Er schijnt ooit een LM003 in ontwikkeling te zijn geweest: http://www.lambocars.com/archive/others/lm003.htm

    Login om te reageren
  23. donaldduck zegt

    19 november 2007 om 15:48

    Met het opkomende gevaar voor de VAG, Porsche geheten,
    zou het best eens kunnen zijn dat PAG met zijn
    Cayenne een Lambo SUV niet toelaat.

    Login om te reageren
  24. thom zegt

    19 november 2007 om 16:25

    Porsche is geen gevaar voor VW

    Login om te reageren
  25. thom zegt

    19 november 2007 om 16:28

    Dat wordt turbo’s schroeven op het murcie blok moet wel Lambo waardig worden natuurlijk en een ongeblazen bezine lijkt me ook niet echt een optie voor zon zwaar ding

    Login om te reageren
  26. Appeltje zegt

    19 november 2007 om 18:56

    Ehm, ongeblazen levert ie al 640 pk he ;) (mocht het de 6,5 V12 uit de LP640 worden) Lijkt me echt niets voor Lamborghini om opeens met een turbo aan te komen, dat doen ze wel iets verfijnder mochten ze er meer uit willen halen.

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    19 november 2007 om 19:33

    Mensen hebben we wel gehoord dat het IDEE van de Reventon pas in augustus 2006 is geboren. En een jaar later staat deze auto er. Waar is de R&D tijd etc heen gegaan? Waarvoor betaal ik (oké ik niet maar je begrijpt me) hier 2 of 3 keer meer voor dan voor een “normale” Murci?

    Iemand anders het gevoel dat die 20 personen goed genaaid zijn?

    Maar goed, de opvolger van de LM. Meneer zegt nee, wie ben ik dan op dat in twijfel te trekken? Maar stel dat…..

    Dan moet het inderdaad niet een opgevoerde VW Touareg worden met een Lambo badge. Want dan begint het merk toch ècht wel een sell out te worden. En voor degenen die niet weten wat een sell out is….Een sell out is iets of iemand die zijn roots verloochend voor de big bucks…

    Login om te reageren
  28. RenesisHP zegt

    19 november 2007 om 19:51

    Lijkt me leuk, maar dan wel een echte offroad met het blok van de LP640.

    Login om te reageren
  29. Mr.Abarth zegt

    19 november 2007 om 20:58

    Sommigen schijnen nog niet te snappen dat Lamborghini dus èèrder was met de ‘SUV’ hype, alhoewel het in dat geval om een echte terrein (woestijn!) beul te gaan.

    De LM002 had al een V12 met 450+ pk’s. Wat dacht u bv van 0-100 in 7,5 seconden met een gewicht van ruim 2,5 ton!!
    Puur brute kracht. Vraag me toch wel af of een opvolger wel kans maakt, al zullen de rijken er niet wakker van liggen.
    De LM002 was toch al voor de rijke Arabieren.

    Begon met de Cheetah, voorzien van een Chrysler V8, daarna om meer power te hebben, de LM001 met een V12 achterin (OMG!).
    Die had de neiging op steile hellingen achterover te kiepelen (hoe kàn dat nou :P).
    Toen maar in t vooronder en een dikke bult op de motorkap om de carburateurs (ja,ja, carburateurs en pas in de laatste serie injectie) te plaatsen.

    Dat is heel beknopt de LM002.

    Login om te reageren
  30. sebastian zegt

    19 november 2007 om 23:15

    porsche = lamborghini

    Login om te reageren
  31. Nick zegt

    20 november 2007 om 19:40

    De Touareg vind ik overigens onzinnig.
    Hij kan offroad, en is daar best goed in. Maar voor het echte offroadwerk is hij niet ontworpen.

    Dat komt vanwege Porsche’s eisen, het platform moest meer op sportiviteit gericht zijn.
    Hence the abbrevation SUV.

    Als Volkswagen nou eens werkt aan een echt offroad onderstel (á la Range Rover, Landcruiser, Feroza, etc) met een hoge bodemvrijheid en flexibele onafhankelijke wielophanging (á la Unimog) en met dit onderstel van de nieuwe Touareg een echte ATV (ipv SUV) introduceert dan zou het allemaal een stuk passender zijn.

    Vervolgens het oude platform van de Cayenne/Touareg zwaar aanpassen voor een lengtegerichte 6,5 liter V12 en een niet-permanente vierwielaandrijflijn.
    En uiteraard meer koppel uit de 6,5 liter V12 toveren.

    Dan heeft Volkswagen ook een marktaandeel tussen de Land/Range Rover, Landcruiser, etc.
    En Audi, Lamborghini en Porsche in de luxe SUV markt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North