• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CEO: Opels moeten weer goedkoop worden

Auteur: ricardo, gepost 21 juni 2012 om 17:01 – 73 Reacties

Adam

Het is logisch dat de klappen van Europa’s financiële malaise als eerst worden gevoeld door merken die niet of nauwelijks buiten ons continent actief zijn. Het is de reden dat globale spelers als VAG, BMW en Mercedes aardig buiten schot blijven. Opel, daarentegen, krijgt het rauw op zijn dak. Dé oplossing volgens de CEO: Opels moeten weer goedkoop worden.

Opel moet wat doen om miljardenverliezen en overcapaciteit tegen te gaan, anders kan vadertje GM wel eens voorzichtig aan de stekker beginnen te trekken. Het sluiten van een Opel-fabriek in Bochum is één, maar er zullen ook gewoon meer auto’s weggezet moeten worden in Europa. Ja, die plannen om in China 30.000 auto’s te willen verkopen zijn een stap in de goede richting, maar uiteindelijk ook maar slechts een druppel op een gloeiende uitlaat.

Karl-Friedrich Stracke heeft daarom gezegd dat er gesneden moet worden in de aanschafprijzen. Ze zijn té snel omhoog gegaan met de prijskaartjes in de afgelopen jaren. Opel staat niet meer bekend als de bouwer van prijsvriendelijke auto’s, en profileert zich steeds meer als een premium jongen. Dat gaat veranderen.

“We moved Opel up too quickly. Going forward there will be adjustments to make our cars more affordable.”

En aangezien een CEO nooit te beroerd is om wat onvervalste marketingtaal te spuien, zei hij dat ze niet zullen bezuinigen op de ontwikkeling van nieuwe modellen (23 stuks tot 2016) en motoren. Jup, een overduidelijke sneer naar Ome Sergio, baas van de Fiat Group, die zo’n 500 miljoen uit het investeringsbudget trekt.

“We will make a significant investment in Opel’s product portfolio. I noticed with interest that some of our key competitors have announced plans to cut product investment spending.”

Over die nieuwe modellen: één daarvan is de langverwachte Adam, het stadsautootje van Opel dat rond de 10k zal doen en onlangs nog als premium werd aangeduid. De onthulling laat nog op zich wachten, maar om iedereen verder te irriteren met teasers hebben ze wel alvast een logo van de typeaanduiding onthuld, bovenaan te zien.

Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • elektrische Opel
    Grotere actieradius voor elektrische Opels
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

adam, Carmageddon, karl-friedrich-stracke, Opel

Vorig bericht: « Configureer away met de Aston Martin Vanquish
Volgend bericht: Coulthard vangt golfbal in een SLS AMG Roadster [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. KaCh1ng zegt

    21 juni 2012 om 17:04

    opels zijn toch relatief goedkoop tegenover de duitse 3?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      21 juni 2012 om 17:06

      @KaCh1ng: als je de Insignia eens prima aankleedt (configirator), dan zal je behoorlijk anders gaan denken.

      Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    21 juni 2012 om 17:05

    …noem je ook wat; Marchionne…./zucht

    Opel gaat het uiteindelijk wel redden, liefst zonder die GM-knakkers. Inderdaad zijn de prijzen stelselmatig te hoog gepresenteerd; als vaste bezoeker van autobeurzen was het voor mij altijd weer een raadsel hoe ze een eenvoudige Opel simpelweg boven de 40K wisten te tillen.

    Login om te reageren
  3. HDM zegt

    21 juni 2012 om 17:05

    Vauxhall overnemen en alles onder de Opeltak voortzetten? Wat leveren die nou nog aan andere auto’s dan wat Opel op het vaste land levert? Of is dit gewoon een belachelijk idee?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      21 juni 2012 om 17:07

      @HDM: Vauxhall = Opel in de UK…alleen een naam-rebadge dus.

      Login om te reageren
    • Search zegt

      21 juni 2012 om 17:58

      @HDM: Vauxhall Monaro is niet verkrijgbaar als Opel, leuke coupe met een v8 die de achterwieltjes aandrijft.

      Login om te reageren
      • upstream zegt

        21 juni 2012 om 18:14

        @Search: Nope, de Monaro is dan weer geen opel boertje, komt uit de Holden stal van GM (Australië)

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        21 juni 2012 om 22:12

        @Search:
        Zou wel moeten kunnen trouwens.
        Word in de US als chevy lumina geleverd, het is dus geen rechts stuur probleem.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 juni 2012 om 18:46

      @HDM: Vauxhall bestaat alleen nog omdat het merk bekender is in de UK dan Opel. Vauxhall is een ‘Britse’ auto, en dat is leuker dan een Duitse. Eveneens de enige reden waarom Seat nog bestaat (9% marktaandeel in Spanje vorig jaar, en daarmee de grootste)…

      Login om te reageren
  4. faalhaas zegt

    21 juni 2012 om 17:07

    Eat that Dacia!

    Login om te reageren
  5. flipper zegt

    21 juni 2012 om 17:10

    Helemaal mee eens, geen hond die voor een Opel meer wil betalen dan voor een Kia of een Skoda. De merkwaarde van Opel onstijgt het niveau Aldi gewoon niet en dat zal het ook nooit doen, een Kadett Astra noemen of een Vectra ineens een Insignium noemen helpt daar helemaal niks in, het blijft een merk voor grijs, zweterig, benepen en burgerlijk volk, net als Toyota.

    Login om te reageren
    • Brammer zegt

      21 juni 2012 om 17:34

      @flipper: Ik was eerst verheugd dat die thumbs down van gisteren terug was weggehaald, maar bij deze kansloze reply van je had ik er toch graag gebruik van gemaakt.

      Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      21 juni 2012 om 17:36

      @flipper: Stop is met typen joh. Er komt alleen maar poep uit je vingers. Wat rij je zelf mondje?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 juni 2012 om 17:39

        @jeffreym3: Kadett GSI, zulke ervaringen krijg je alleen als je er zelf een hebt…..

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 juni 2012 om 21:23

      @flipper: Sorry hoor, maar Opel ontstijgt het niveau Aldi zeker wel. Aldi niveau krijg je alleen bij Dacia. Dat zijn budgetauto’s. Opel is gewoon een goede concurrent voor merken als Renault, Peugeot, Volkswagen en Alfa

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        21 juni 2012 om 22:23

        @Edge: mensen met een dacia houden geld over om bij een normale winkel boodschappen te doen, opel klanten nu niet, maar dat gaat dus veranderen :)

        Login om te reageren
      • geengeldvooreennieuwe zegt

        22 juni 2012 om 08:06

        @Edge: Ik verwacht dat in de kringen waarin flipper verkeert ook Renault, Peugeot en Alfa tot de absolute onderkant van de markt behoren. De elite verplaatst zich nu eenmaal in een voiture van een paar klassen hoger dan de massa….

        Login om te reageren
    • robinio zegt

      21 juni 2012 om 21:31

      @flipper: Op de Opel Astra GTC/OPC na ben ik het helemaal met je eens.

      Login om te reageren
    • geengeldvooreennieuwe zegt

      21 juni 2012 om 22:41

      @flipper: heeeeeyyyy :) je bent er weer ;) ben nog steeds zo benieuwd wat jij denkt als je ’s ochtends in de spiegel kwijlt, eh kijkt

      Login om te reageren
      • geengeldvooreennieuwe zegt

        22 juni 2012 om 07:39

        @geengeldvooreennieuwe: heeeeyyyy, ben jij er ook weer geengeldvooreennnieuwe ;)

        Login om te reageren
    • Lucb zegt

      21 juni 2012 om 22:46

      @flipper: Wij rijden thuis Opel en hoeven nooit bij de Aldi, Wibra, Zeeman of welke budget winkel dan ook boodschappen te doen. Ik durf nog wel zeker te stellen dat we hier thuis meer aan boodschappen uitgeven dan Piet in zijn leaseslet.

      Login om te reageren
      • geengeldvooreennieuwe zegt

        22 juni 2012 om 07:58

        @Lucb: Flipper laat zijn boodschappen verwacht ik zelfs thuisbezorgen, want hij heeft stijl en klasse! Noblesse oblige

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          22 juni 2012 om 09:08

          @geengeldvooreennieuwe: Thuisbezorgen is voor oude mensen

          Login om te reageren
        • geengeldvooreennieuwe zegt

          26 juni 2012 om 21:01

          @geengeldvooreennieuwe: .

          Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        22 juni 2012 om 09:12

        @Lucb: Wist je dat heel veel producten van de aldi en/of lidl juist erg goed scoren bij de deskundigen? Vlees en groenten zijn bij Lidl bijvoorbeeld stukken beter dan bij de AH. Ik vind dat trouwens wel het toppunt van arrogantie. Enkel bij de AH shoppen omdat de lidl te min voor je is..

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          23 juni 2012 om 11:15

          @jeffreym3: Dat weet ik, maar die flipper denkt dat Opel-rijders geboren zijn om alleen bij de Aldi te shoppen.

          Login om te reageren
      • flipper zegt

        22 juni 2012 om 14:20

        @Lucb: je afgunst jegens Piet in zijn leaseslet spreekt in deze al boekdelen en is typerend voor Opel rijders: de “graaiers”die wel een leaseauto krijgen moeten zich vooral niet beter voelen dan jij in je Kadett op krediet..

        Login om te reageren
        • Lucb zegt

          23 juni 2012 om 11:14

          @flipper: Dat zeg ik niet. Maar jij doet alsof iedere Opel rijder geen cent te makken heeft. En wij rijden geen Kadett hier thuis.

          Login om te reageren
  6. schim zegt

    21 juni 2012 om 17:11

    Ik heb het idee dat ze al aan die stekker trekken.
    Wellicht wacht Opel hetzelfde lot als Saab..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 juni 2012 om 18:49

      @schim: De stekker zal nooit uit Opel gaan. Wel zal er meer en meer gedeeld worden met Chevrolet, zoals VAG doet met z’n kleine stadsdrieling, en z’n compacte sedandrieling…

      Login om te reageren
      • schim zegt

        21 juni 2012 om 19:04

        @Esprit_de_Flandre: Ik heb het dan vooral over de ‘Badge’ Opel, die zou wel eens kunnen veranderen in Chevrolet.

        Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    21 juni 2012 om 17:13

    Wat een Einstein zeg.
    Eerst moest het premium, want torenhoge marges moesten Opel redden en nu toch maar weer budget.

    De tijd dat Opel alleen al 50000 kadettjes per jaar verkocht komen echt niet meer terug.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 juni 2012 om 18:50

      @jrk68: 50.000? Van welk jaar was dat?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        21 juni 2012 om 22:17

        @Esprit_de_Flandre:
        Eind jaren 80.
        Ja ik snapte het toen ook al niet, ze vekochten toen meer per maand dan nu per jaar.
        Kan je je nu niet meer voorstellen maar Holland was ooit een Opel land. Meer dan 20 jaar op rij marktleider geweest.

        Login om te reageren
  8. 4991 zegt

    21 juni 2012 om 17:22

    prachtige auto’s. nu hopen dat die werkelijk goedkoper worden.

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    21 juni 2012 om 17:29

    dat hele Opel is een logge toko geworden ..

    ooit was de Kadett net zo passie/emotie begerenswaardig als de BMW 3-serie nu is ..
    met een beetje dezelfde doelgroep ..
    daarna hebben ze gewoon geen toppers meer gehad ..

    buiten het feit dat er al zat echt leuke auto,s zijn van onder de 10K ..
    incl. Chevrolet ..

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      21 juni 2012 om 17:35

      @lincoln: Ik denk dat de prijs (en misschien een beetje de slechte service bij sommige opel dealers..) echt de enige reden is waarom mensen een opel laten staan. Aan het uiterlijk zal het in ieder geval niet liggen. Een insignia is vele malen mooier , spannender dan menig vw, skoda, mercedes etc.

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        21 juni 2012 om 17:40

        @jeffreym3: over poep uit je vingers gesproken!

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          21 juni 2012 om 17:51

          @autogedrocht: Tja, ze zijn inderdaad hard afgezakt, in de jaren 70 en 80 waren Opels goede middenmoters en zag je vrijwel net zoveel Kadettjes als Golfjes (als het er niet meer waren).

          Waar het fout gegaan is weet ik niet, misschien juist een gebrek aan eenduidige visie & focus (elke 2 jaar een andere kant opgaan werkt niet), te lang niet in nieuwe modellen geinvesteerd, of te duur, maar persoonlijk erger ik me vooral aan de gemiddelde Opel stoel & het plastic interieur; of het nu in een Corsa of een Insignia is, allemaal ruk …

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 juni 2012 om 17:47

        @jeffreym3:

        het middenmoot-stigma is een middenmoot-smegma geworden ..

        Login om te reageren
      • tritone zegt

        21 juni 2012 om 18:03

        @jeffreym3: Slechte service heb je bij zoveel merken, het is de naam Opel die het ‘m niet doet.
        Voor de status rijd je dan liever bmw etc.
        Ook op techniek lopen ze achter, her duurt altijd een eeuwigheid tot dat de motoren up to date zijn.
        Het is en blijft een simpele boerenkar!

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          21 juni 2012 om 19:46

          @tritone: Hoe kom je erbij dat ze achterlopen op techniek?

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 juni 2012 om 10:37

          @tritone: BMW is erg gewild door haar “premium/status”, exclusiviteit en een beetje ‘mysterieus/stoer’ imago.. Maar dat vervaagt met ’t feit dat er steeds meer rondrijden, en steeds behaalbaarder voor ’t volk is.. Straks ook FWD 1 series etc. Ik ben benieuwd hoe de marketingafdeling dat imago in stand zal gaan houden.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 juni 2012 om 10:45

          @tritone: Oh, dit is trouwens mijn vermoedelijke verklaring.. Ik zeg niet dat dit feiten zijn (niet betweterig bedoeld)..

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      21 juni 2012 om 18:54

      @lincoln: De Kadett passie/emotie?

      Je bedoelt dan toch de modellen vóór deze?

      Login om te reageren
  10. gearhead zegt

    21 juni 2012 om 17:39

    Duidelijk de visie van een zwalkende leidert: zoals vermeld, Opel moet premium om hogere prijzen te kunnen vragen en nu moet het weer goedkoop om aan de aantallen te komen.

    Damn, begin van het eind denk ik!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 juni 2012 om 17:44

      @gearhead:

      Opel was altijd wel een goeie middenmoot ..
      een hele goeie middenmoot ..

      sterker nog .. de verpersoonlijking van de middenmoot ..

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        21 juni 2012 om 18:56

        @lincoln: yup, en dat stokje hebben de Koreaanse merken met verve overgenomen!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 juni 2012 om 19:14

          @Svenska_Aeroplan_AB:

          de Fransen ook ..

          btw .. hoe is het met jouw “middenmoter” ??

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            21 juni 2012 om 19:23

            @lincoln:

            sorry .. die vraag was voor @Esprit_de_Flandre ..

            Login om te reageren
          • nibor zegt

            21 juni 2012 om 20:01

            @lincoln: waren de Fransen dat niet altijd al? (middenmoters)

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            24 juni 2012 om 20:19

            @lincoln: Nogal rammelig. De kleine irritantjes beginnen stilaan boven te komen. Nu ja, niets dramatisch, en als je er lang genoeg mee rijdt worden die dingen juist de charme van de auto…

            Ondertussen ook wel al een nieuwe alternator, maar alles netjes onder garantie geregeld.

            Login om te reageren
  11. tritone zegt

    21 juni 2012 om 17:57

    Ik wil effe reageren op de eerste zin van ricardo; Opel is toch van GM, hoezo niet actief buiten Europa?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      21 juni 2012 om 18:48

      @tritone: Omdat GM buiten de EU dikke winst maakt op de Astra en Insignia door ze als Buick te verkopen. $0,00 aan ontwikkelingskosten, dus de marges liggen daar veel hoger…

      Login om te reageren
  12. bobb zegt

    21 juni 2012 om 18:03

    Ze zijn helemaal de weg kwijtgeraakt, eerst premium en dan Chevrolet als budgetmerk….is nog maar de vraag welk merk in Europa een beter imago heeft. Nu moet het weer goedkoper en de Adam moet nog uitkomen. Opel verlangt terug naar de jaren zeventig, een toen hoge restwaarde en een prima dealernetwerk. Een merk wat weinig pretentie’s uitstraalde…Jan Modaal cq de gewone man in een Kadett, tsja welke klant wil dat tegenwoordig nog zijn.

    Login om te reageren
  13. jrk68 zegt

    21 juni 2012 om 18:05

    Volgens mij hebben ze een nieuwe hobby, knip en plak met Audi Fonts.
    Zouden ze dat bedoeld hebben met premium?

    Login om te reageren
  14. tritone zegt

    21 juni 2012 om 18:29

    Ik denk dat het over en uit is voor opel, de amerikanen gingen er zich te veel mee bemoeien.
    Ze zijn veel te laat met goedkopere modellen, die markt is al lang ingevuld.
    Maar ja ik zal ze niet missen!

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    21 juni 2012 om 18:49

    Alleen de olie bij Opel is al een flinke investering elke maand.
    Wordt lastig voor Opel om te vechten tegen (Hyundai) andere fabrieken die betere auto’s voor minder geld maken.VAG lukt het door achter hun premium jasje te schuilen(tot zo ver) .

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    21 juni 2012 om 18:54

    Lol, ze zouden jullie beter de toekomst van dat merk kunnen laten schrijven.

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    21 juni 2012 om 18:58

    Zou ik?

    Zou ik het durven?

    Halsreikend uitkijken naar de ‘Adam’?

    Denkende dat het een fantastisch sexy koekblikje wordt?

    …

    Nah, toch maar beter niet. Al veel te veel teleurgesteld door Opel. Telkens als ze iets leuks lijken te hebben in conceptvorm wordt het oersaai in productie, en als ze iets leuks in productie lijken te hebben, dan valt het dik tegen in real life…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      21 juni 2012 om 19:05

      @Esprit_de_Flandre: De kadet GSE/I was vroeger zo leuk…

      Login om te reageren
  18. raphael zegt

    21 juni 2012 om 19:00

    Ik vind dat ze een super aanbod hebben momenteel. Heel mooi en degelijk spul zit er tussen, lekker anoniem maar stiekem heel goed.
    Maar oh oh wat zou het goed zijn voor Renault, Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa en Lancia als ze de boel zouden sluiten..

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    21 juni 2012 om 20:39

    Als ze nou de Opels gewoon al Opel gaan verkopen in de hele wereld. Ipv in elk continent anders.

    Login om te reageren
  20. Edge zegt

    21 juni 2012 om 21:19

    Die nieuwe premium Adam kan volgens mij prima naast wat goedkopere modellen die de huidige Astra en Insignia moeten opvolgen. Kijk maar naar Fiat, daar kan de premium 500 ook prima naast de gewone Panda en Punto bestaan. Mja, ik vind het jammer als Opel weer terug zou zakken qua positionering. De huidige Astra is een auto die je prima naast een 1-serie of A3 kunt zetten (qua premium uitstraling van het exterieur tenminste) en datzelfde geldt ook voor de Insignia. Sterker nog, die twee Opels vind ik vele malen mooier dan de rest van de Duitse premium concurrenten

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      21 juni 2012 om 22:24

      @Edge: mooier is niet kwalitatief beter.

      Login om te reageren
  21. Lucb zegt

    21 juni 2012 om 22:49

    Nee bedankt, ik vind de huidige richting van Opel juist beter.

    Login om te reageren
  22. dafmaf zegt

    22 juni 2012 om 09:03

    Er is behoefte aan een R4/eend-vervanger. Een handige praktische auto. Eenvoudig zelf te onderhouden. Kaal geleverd en de mogelijkheid hem zelf aan te passen. Ruim. Veilig. En die dan niet Dacia heet.

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      22 juni 2012 om 09:15

      @dafmaf: Zie je het voor je? De gemiddelde Nederlandse man noemt zichzelf ‘metro’. Ja, schuilterm om te zeggen dat je wel op vrouwen valt, maar verder zoveel mogelijk op dit geslacht wilt lijken. Dus ik denk niet dat veel mensen zitten te wachten op een makkelijk zelf te onderhouden auto..

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        24 juni 2012 om 20:24

        @jeffreym3: Niet iedereen noemt zich metro. En ik zit wel degelijk te wachten op een makkelijk te onderhouden auto. Zo’n auto als vroeger, waar je niet acht onderdelen moet demonteren om een simpel knipperlichtje te kunnen vervangen…

        Login om te reageren
  23. jeffreym3 zegt

    22 juni 2012 om 09:18

    Ik vraag me toch af waar de meesten op autoblog in rijden. Opel is kwalitatief niet sterk genoeg en ”plastic troep” in het interieur. Rijdt men hier dan allemaal minimaal BMW ofzo?

    En ben ik de enige die geen fuck of het interieur nu plastic of leer is? Bij m’n M3 stond het mooi, maar ik dacht alsmaar; ”Als ze dit nu allemaal niet hadden gedaan dat leer en metalen plaatjes, dan had mijn auto 100 kilo lichter geweest..” . Ben ik de enige die zo denkt? Is de rest allemaal status geil en heeft liever een comfortabele auto om mee op te vallen dan een sportief ding waarmee je 9/10 van die ”premium” rijders zoek rijdt?

    Login om te reageren
  24. olliecaraddict zegt

    22 juni 2012 om 14:53

    Ik snap er echt niets van he. Waarom is iedereen zo tegen merken zoals opel? Ok de kwaliteit is niet zo goed als bv een vw maar wat maakt dat nu echt uit ? Een vw is even steriel als de spuit die je krijgt voor inenting ;) en zeggen dat er veel opels rondrijden en dat die voor het gewone volk is, er rijden hier in belgie meer dure audi’s dan opel’s. Zegt dat niet genoeg. Het ligt gewoon aan die domme belgen die aan hun ego moeten denken :) en ik ben ook niet echt voor opel

    Login om te reageren
    • jeffreym3 zegt

      22 juni 2012 om 16:30

      @olliecaraddict: VW betere kwaliteit van Opel? Right.. Zeg dat eens tegen de TFSI/TSI afdeling van VW. Echt super kwaliteit..

      Login om te reageren
      • olliecaraddict zegt

        22 juni 2012 om 17:20

        @jeffreym3: Ja daar heb je inderdaad wel een punt met die distributieriemen van vw.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North