Challenger R/T Shaker en Mopar ’14: “Hemi Shaker” is terug

Auteur: , 27 Reacties

Chrysler heeft in Las Vegas de legendarische jaren '70 badge afgestoft: dit is de Challenger R/T Shaker!

Hemi Shaker is back, bitches!

Deze Dodge Challenger R/T Shaker grijpt vooral terug op het verleden met zijn traditionele Shaker-motorkap: een luchtscoop gemonteerd op de bovenkant van het motorblok, in plaats van op de motorkap. Hierdoor zie je de scoop meetrillen, schudden en beven met de 5.7 liter V8 die onder de kap ligt te ronken. It doesn’t get more musclecar than this, zeg maar.

De Challenger R/T is helaas nog niet voorzien van performancecijfers maar er zit meer dan 540 Nm koppel onder de kap in ieder geval. Standaard is de auto voorzien van het Super Track Pack, waarmee betere remmerij, een scherpere stuurinrichting, een aangepast onderstel en Goodyear Eagle F1 Super Car banden in de maat P245/45R20 gemoeid gaan.

De Shaker is uiteraard herkenbaar aan de specifieke combinatie van blok en motorkap. Daarnaast zijn er speciale graphics, een spoiler op de achterklep en wat andere accentjes aangebracht. Ook de 20 inch wielen zijn niet te missen en Shaker-badges all over the place maken het geheel af aan de buitenkant.

Ook het interieur is flink onder handen genomen: een driespaaks stuurwiel met afgeplatte onderkant, K-Black instrumentarium en een genummerde Shaker-badge zijn hier te vinden, evenals speciale stiksels en nappa leer, naar keuze in grijs met sepia biesjes of rood met rode biesjes. De V8 wordt getemd met een Tremec zesbak, handgeschakeld. Sexy ding toch?

Is de Shaker je nog niet heftig genoeg dan kan je voor één van de 100 Mopar ’14 kiezen. Deze zijn herkenbaar aan hun witte of zwarte lak met blauwe Shaker-striping. De Mopar ’14 is verder voorzien van Mopar logo’s op de deuren, wielen en achterspoiler. Ook het interieur is voorzien van diverse Mopar logo’s en de voorstoelen zijn vervangen door nog steviger exemplaren. Verder zijn er een aantal specifieke updates voor betere prestaties, hieronder het lijstje aanpassingen dat Dodge / Chrysler ons heeft toegestuurd:

– Mopar short-throw shifter
– Mopar cat-back uitlaat
– Mopar performance schokdempers
– Mopar verlagingsveren
– Mopar Electronic Vehicle Tracking System (EVTS)
– Mopar performance badges
– Mopar hood pin kit
– Mopar car cover
– Mopar door-sill guards
– Mopar sequential taillight kit
– Mopar premium floor mats or slush mats
– Mopar chrome exhaust tip
– Mopar fuel-filler door
– Mopar wheel locks
– Mopar interior trim bezel kit

Hebben? Succes met importeren, vanaf maart 2014 schrijft Dodge orders. Livepics van beide wagens op SEMA 2013 hieronder!



27 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Wauw, wat een dikke bak zeg! Lijkt me heerlijk om in zo iets de straten onveilig te maken!
@viezefreddyw: Fo sho!!!! Alleen door die co2 tax is het hier zo belachelijk duur.
Supervet… het orgineel is uiteraard nog vetter, maar ik kan alleen maar toejuichen!
een zwaktebod al dat retrogedoe, verzin eens wat nieuws, in de jaren 70 bouwden ze ook geen autos die op autos uit de jaren 40 leken.
@super:

Nee.
Want Morgan bouwde natuurlijk helemaal geen auto’s in de jaren ’70…
@carmasterr:
“Chrysler heeft in Las Vegas de legendarische jaren ’70 badge afgestoft: dit is de Challenger R/T Shaker!”
@super:

Ja klopt, dat staat in het artikel.
@super:
Ooit gehoord van de VW Kever?
Ooit gehoord van de Citroën 2CV?
@tupperware:

En de Morris Minor natuurlijk.
Wat een bruut ding, denk dat je 65-70k mag lappen wil je hem hier rijden.
@newguy92: lol denk meer aan 100K Die Camaro moet hier al meer dan 90K kosten en dat is via een officiële dealer. Voor deze wagen bestaan die niet in NL.
@mopar: vond mijn schatting al erg hoog gezien dat een mustang +-55k doet zonder import kosten. Maar wat je zegt mopar heeft geen officiële dealer hier.
Oh baby….

Maar ze hadden wel die 6,4 erin mogen lepelen wat mij betreft….nu heb je de looks maar niet de performance helaas.
@mopar:

375 pk & 540 nm is niet genoeg?
Okay het is geen lichtgewicht, maar toch.
@carmasterr: Meh….0-100 in 5,4 seconden is wel snel maar de gemiddelde Mustang GT of Camaro trekt je er zo uit. Die 6,4 doet het in 4,7 seconden en dat pas voor mij iig beter bij dat uiterlijk.
@mopar: De Mustang doet het in 4,7, maar dat is de handbak met korte overbrenging. Niet helemaal te vergelijken dus. Dodge zweert bij een automaat. Ze beschikken over Mercedes automaten die dit koppel probleemloos aankunnen, dus goede keuze. De 6.1 heeft een veel duurder onderstel, met sperdifferentieel en andere aanpassingen. Voor de gemiddelde koper zou dit onnodig duur worden.
Ze redden de 0-100 overigens in 5 seconden rond, ik spreek uit ervaring.
@Maarten123. De Mustang doet het volgens mij sneller, 4.2 geloof ik. Maar ja, geen edit-knop.
@mopar: Ik bied 8,4, de SRT10 concept, als we dan toch bezig zijn ;) Maar ik heb het flauwe vermoede dat jij liever een 8 cil ziet
@mopar: idd! Niet dat een Hemi verkeerd is. Ik bedoel het is een legendarische naam die al 70 jaar op snelle Dodge’s en Chryslers enzo prijkt. Maar de 392 erin gooien is idd net wat toffer.

Over Hemi’s gesproken, wat ik me soms toch echt afvraag is dit: De ultieme Hemi waren toch wel de 426 Hemi’s. Zouden ze dat concept ooit weer afstoffen? Een Challenger met een 7 liter V8 als de ultieme Challenger…

OT: god wat heerlijk!
@toyotafortuner:

Lijkt mij ook een geweldig idee.
Een stuk beter dan een V10-versie in ieder geval
Heerlijke bak.
Zo hoort een auto er uit te zien.
Prachtauto! Alleen jammer dat ie hier 3x zoveel kost als in de VS..
@v12powerr: ik gok wel 4x. Is bij de camaro ook zo.
dit keer wel een functionele shaker (aangesloten op luchttoevoer)? Meen me te herinneren dat de shaker-hood al vaker is afgestoft alleen voor de looks.
@monk: is ook een verwijzing naar de true musclecars.
mine mine mine…not mine :-(
Kwijl kwijl. Jezus wat gaaaaaf.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).