• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Charles Leclerc niet blij met gridstraf Verstappen

Auteur: willeme, gepost 27 oktober 2019 om 08:59 – 55 Reacties

Verstappen


Er is altijd een kind van de rekening.

Gisteren was het weer ouderwets spannend tijdens de kwalificatie van de GP in Mexico. Het was al vrij snel duidelijk dat de Red Bulls het hele weekend behoorlijk snel waren. Dat de RB15 goed genoeg voor pole position was, was toch een beetje een verrassing en mooi meegenomen.

Na de race gaf Verstappen al aan dat hij niet van zijn gas was afgegaan. Valtteri Bottas stond daar stil na een zware crash, waarbij direct de gele vlag werd gezwaaid. De regels schrijven dan voor dat je op die locatie waar de vlag gezwaaid wordt, je iets van je gas afgaat. Dat deed Verstappen niet, mede dankzij zijn eerlijkheid leek het alsof de stewards er toch naar gingen kijken (of nu wel moesten kijken). Dat de ronde ongeldig werd verklaard is geen probleem. Verstappen had namelijk de snelste ronde eerder in de sessie op zijn naam geschreven. Hij had al pole. De straf van drie plaatsen terug, die hakt er wel in. Overigens: voor de statistieken blijft de pole wél op naam staan van Verstappen.

Verstappen

Maar hoe erg is die gridstraf eigenlijk? Iemand die gek genoeg niet blij is met de straf is Leclerc. In diverse interviews gaf hij aan juist wel blij te zijn met de tweede plaats. De start bij de GP in Mexico begint met een met een zeer lang recht stuk, waarbij je als voorste coureur de enige in het veld bent zonder slipstream. Die goede uitgangspositie heeft Leclerc nu niet meer.

GP Mexico

Wat zijn nu de kansen voor Verstappen? De winst is nog steeds in zicht. Bij de start is het mogelijk een of twee plaatsen goed te maken met goed gebruik van de slipstream, alhoewel de Honda niet de power heeft van Ferrari. Dus dat kan lastig worden. Hamilton probeert vooral niet te crashen, dus die zal niet te veel risico nemen. Oh, dan het weerbericht: hier ziet er naar uit dat het gaat regenen. Om 14:00 is de kans 60%, om 14:30 (lokale tijd) stijgt dat naar 76% kans op neerslag.

Verstappen

Ook interessant!

  • Video: Leclerc doet Verstappen na
  • Leclerc
    Video: Leclerc maakt het spannend voor Verstappen
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Autoblog Gemist: onze 4 video’s van deze week
Volgend bericht: Volgende Audi TT krijgt achterwielaandrijving »

Lees Interacties

Reacties

  1. axelhensen zegt

    27 oktober 2019 om 09:06

    Het zal hoe dan ook een interessante race worden

    Login om te reageren
  2. Erik zegt

    27 oktober 2019 om 09:08

    Als de tijd en pole van VER de tekenen zijn dat RB, Honda en VER het (bijna) voor elkaar hebben, dan kijk ik uit naar het seizoen 2020. Alle muntjes beginnen nu toch wel aardig op z’n plek te vallen.
    Het siert MAX dat hij ‘goud eerlijk’ is en er geen doekjes om windt.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 oktober 2019 om 10:21

      @erik2907: gezien de slipstream verbaast het me niets als het een bewuste keuze is geweest om in de persconferentie te roepen dat je niet gelift hebt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 oktober 2019 om 11:12

        @awesome: als dat een bewuste strategie is dan is dat dusdanig onsportief gedrag dat diskwalificatie voor meerdere jaren passend is. Zo dom is Verstappen echt niet.

        Login om te reageren
        • brammetjedeb zegt

          27 oktober 2019 om 11:15

          @mashell: meerdere jaren nog wel….

          Login om te reageren
        • awesome zegt

          27 oktober 2019 om 11:49

          @mashell: je zit vandaag wel in je emotie hè?

          Login om te reageren
        • racerx zegt

          27 oktober 2019 om 12:44

          @mashell: yeah right… uiteindelijk is het de wedstrijdleiding die beslist.

          Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      27 oktober 2019 om 10:39

      @erik2907: net als vorig jaar?

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        27 oktober 2019 om 11:32

        @aarsgewei:

        Daarom begint mijn tekst ook met ‘Als’

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 oktober 2019 om 10:44

      @erik2907: één zwaluw maakt nog geen zomer. Zelfs als je dat beestje volgiet met die mierzoete energiedrank.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        27 oktober 2019 om 11:30

        @rrrobert:

        Klopt, opvallend is dat Honda schijnbaar de mapping van de elektronica nu wel op orde heeft en VER in de 1e sector maar 0,1 sec achter de FER zat.
        Daarnaast zijn de motoren van Honda uiterst betrouwbaar geworden.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          27 oktober 2019 om 12:00

          @erik2907: zuiver speculatief, maar zou het misschien niet meer te maken hebben met het feit dat het rijden op (grote) hoogte, zoals hier in Mexico-Stad, meer in het voordeel van Red Bull is t.o.v. Ferrari? De motoren krijgen gewoonweg lucht met minder zuurstof, en tegelijkertijd zorgt die ijlere lucht (en navenant lagere luchtdruk) ook voor een grote beïnvloeding van de aerodynamica.

          Login om te reageren
          • ronnys zegt

            27 oktober 2019 om 14:30

            @rrrobert: De motoren krijgen de lucht met dezelfde percentage zuurstof als op zee niveau. Doordat de lucht ijler is moet de turbo harder werken om voldoende lucht/zuurstof de motor in te blazen. Niet elke turbo kan dat. Ook de koeling is lastiger.

            Login om te reageren
          • Erik zegt

            27 oktober 2019 om 15:03

            @RRRobert: niets speculatief aan door het woord ‘schijnbaar’ in mijn tekst.

            Login om te reageren
            • Robert zegt

              27 oktober 2019 om 15:32

              @erik2907: dat ‘speculatief’ sloeg op mijn eigen ingeving aangaande de ijle lucht.

              Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      27 oktober 2019 om 10:47

      @erik2907: als je deze race alleen zou bekijken… ja maar vorig jaar en t jaar ervoor was precies t zelfde, het jaar erna hebben ze t niet waar gemaakt…

      Login om te reageren
    • boriske zegt

      27 oktober 2019 om 12:13

      @erik2907: yep, ziet er naar uit dat in 2020 de top 3 wel eens heel dicht bij elkaar kunnen zitten. En uiteraard gaan ze daarna de regels op de schop gooien zodat er weer een dominant team kan opstaan…..

      Login om te reageren
  3. 114i210pk zegt

    27 oktober 2019 om 09:09

    Als ze die softwaregerelateerde issues bij het wegkomen nu onder controle hebben, maken ze een kans.

    Login om te reageren
    • amphiby zegt

      27 oktober 2019 om 09:15

      @114i210pk: Of hij stampt op het goeie moment het gaspedaal in ?

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        27 oktober 2019 om 09:20

        @amphiby: Precies. Doe even een Bottas-je

        Login om te reageren
  4. Robert zegt

    27 oktober 2019 om 09:19

    *regendans voorbereidt

    Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    27 oktober 2019 om 09:20

    Soms lijkt het allemaal wel strategie. Bottas this is James please crash final corner and finish 8th tomorrow

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 oktober 2019 om 10:50

      @rob5nismo: opzettelijk crashen tijdens de kwalificatie? Teamleiders kijken wel uit. Het beruchte crashgate schandaal uit 2008 kostte Flavio Briatore met precies díe strategie de kop.

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        27 oktober 2019 om 12:09

        @RRRobert: dat was toch tijdens de race dat incident?

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          27 oktober 2019 om 12:27

          @rob5nismo: klopt. Zie ook de Wiki-link die ik in m’n reactie had toegevoegd. Maar moedwillig / opzettelijk crashen blijft natuurlijk de ultieme vorm van competitievervalsing en moet dan ook terecht met de strengst mogelijke straffen worden bestreden.

          Bizar trouwens, dat de schorsingen van Briatore en Symons twee jaar later weer door een Franse(!) rechter (let wel, het gebeurde op het stratencircuit van Singapore) ongedaan werden gemaakt. Maar de heren zijn effectief nooit meer welkom geweest in welke officiële functie binnen de FIA dan wel deelnemend team in de Formule 1.

          Login om te reageren
          • rob5nismo zegt

            27 oktober 2019 om 13:25

            @RRRobert: het was ook de competitie vervalsing van de bovenste plank die crash toen

            Login om te reageren
    • gandini zegt

      27 oktober 2019 om 11:11

      @rob5nismo: Ik begrijp dat je zo gaat denken, maar met de 4e en 6e plaats was er totaal geen reden tot juichen. Ik denk dat Mercedes liever een Bottas op P2 had gehad dan zoals nu 4e en 6e starten, waarbij die auto ook nog eens een hele dure schade heeft opgelopen en Bottas eenvoudig in het ziekenhuis had kunnen belanden.

      Ik denk wel dat Bottas de druk voelt om nog eenmaal te presteren voordat de kansen echt definitief voorbij zijn en daarbij verder gaat dan hij als coureur eigenlijk aankan.

      Login om te reageren
  6. gertjan2012 zegt

    27 oktober 2019 om 09:29

    Wat mij overigens opvalt is dat iedereen roept dat hij zijn straf te danken heeft aan zijn eigen grote mond. Dat is natuurlijk grote onzin. Misschien was de opmerking van hem de trigger, maar anders had de data het wel al aangegeven of waren alle andere teams wel gaan klagen ( en terecht ) het eerste wat opviel is dat Vettel goed van het gas af ging , en hij vol doorging. Een van de eerste dingen die leert zodra je met racen te maken krijgt , op welk niveau dan ook, is dat je gas lost bij geel. Kortom een domme en dure fout.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      27 oktober 2019 om 09:36

      @gertjan2012: ik geloof dat er pas beroep wordt gedaan op de data als daar aanleiding voor is. De uitspraak van Verstappen in het interview zal de aanleiding zijn geweest aangezien de FIA kort na de kwalificatie als conclusie had dat er geen straf voor nodig was.

      Wat mij juist opvalt is dat sommige beweren dat Hamilton, net als Max, ook op het gas bleef. Wat daarvan waar is weet ik niet maar Hamilton heeft nadrukkelijk de FIA aangespoord om Max een straf te geven.

      En inderdaad, bij geel altijd gas los. Daar is geen discussie over mogelijk en nodig.

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        27 oktober 2019 om 09:43

        @speedgeek: vergeet niet dat de baanposten ook gewoon iets kunnen melden bij de wedstrijdleiding hé, die zien ook dat er auto’s op hun baanvlak rijden die geen vaart minderen. Die straf was er hoe dan ook gekomen.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          27 oktober 2019 om 09:49

          @gertjan2012: dat is waar. Ik ben het hoe dan ook eens met de wedstrijdleiding.

          Hij heeft zijn pole tijd gereden en Ricciardo nog even met 0,001 seconden verslagen t.o.v. vorig jaar en hij start zelfs met een slipstream van Vettel.
          Je zou haast denken dat het opzettelijk is gezegd ?

          Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        27 oktober 2019 om 10:50

        @speedgeek: hamilton reed volgens mij voor Bottas,

        Login om te reageren
        • ronnys zegt

          27 oktober 2019 om 14:41

          @maferick74: Nee, hij reed er achter, er zijn wel foto’s te vinden dat Ham Bottas voor in rijdt terwijl die in de muur hangt. Mogelijk werden er bij Ham nog geen geel gezwaaid.

          Login om te reageren
      • rickthestig zegt

        27 oktober 2019 om 14:49

        @speedgeek: Hamilton reed er vlak achter en toen hing er nog geen geel.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          27 oktober 2019 om 14:52

          @rickthestig: dat klopt. Maar dan is het alsnog erg arrogant dat Hamilton roeptoetert dat Max een straf verdiend vanwege het creëren van een onveilige situatie, terwijl hij zelf ook door stampt.

          Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      27 oktober 2019 om 17:13

      @gertjan2012: verstappen werd pas na de pers conferentie naar de stewards geroepen…

      Login om te reageren
  7. Rick-dos zegt

    27 oktober 2019 om 09:45

    In 2017 werd Verstappen met 0.08 sec verslagen door Vettel voor pole.
    In 2018 werd Verstappen met 0.04 sec verslagen door Ricciardo.
    In 2019 wordt Verstappen verslagen door Verstappen voor pole omdat er 0.01 seconden een kortsluiting in z’n bovenkamer was.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      27 oktober 2019 om 10:51

      @Rick-dos: zijn pole blijft in de boeken staan las ik ergens

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    27 oktober 2019 om 09:45

    Sorry Leclerc maar als je niet vooraan wilt rijden heb je het spelletje niet begrepen.

    Login om te reageren
    • nelson90 zegt

      27 oktober 2019 om 09:57

      @mashell: rijden of starten is niet hetzelfde..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 oktober 2019 om 10:02

        @nelson90: vooraan rijden begint toch het gemakkelijkst met vooraan starten.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          27 oktober 2019 om 10:23

          @mashell: over het spelletje niet begrijpen gesproken…..
          die slipstream is van groot belang dit seizoen. Tenzij je in staat bent om direct na de start iedereen op grote afstand te houden zodat ze er geen gebruik van kunnen maken.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            27 oktober 2019 om 11:05

            @awesome: suggereer je nou dat de anderen hun best deden om vooral geen eerste te worden in de kwalificatie? Verstappen de kluns was die per ongeluk eerste werd en daardoor niet af remde bij de gele vlag zodat hij met een penalty onder de pole position uit kon? Tuurlijk niet, de pole position geeft je een voordeel bij de start, daar doe je moeite voor. Slipstream is slechts bijzaak.

            Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      27 oktober 2019 om 10:31

      @mashell: kijk even de startfase terug van de gp van rusland, dan snap je precies wat het probleem is van die slipstream

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    27 oktober 2019 om 10:17

    Ik blijf een dubbel gevoel overhouden aan de straf van Verstappen. Als je dit als losstaand incident ziet is er helemaal niks op aan te merken. Bottas crasht, een marshal zwaait geel, Verstappen ziet die gecrashte auto van Bottas en besluit er alsnog gewoon plankgas voorbij te knallen. Een slam dunk penalty zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen verwoorden.

    Maar de FIA zou de FIA niet zijn als men de dingen niet moeilijker maakt dan nodig is. Op Monza hadden we namelijk een zelfde probleem. Raikkonen crasht in Q3, de marshals zwaaien met vlaggen en activeren de digitale vlaggen langs de baan, maar Bottas rijdt volgas door en verbeterde zijn tijd van P9 naar P3. Volgens de letter van de wet zou daar dezelfde straf op staan als Verstappen nu krijgt. Echter had men bij de FIA een “briljante” ingeving: omdat de FIA systemen de rode-vlagsituatie pas later registreerden, besloot men in al haar wijsheid dat Bottas zijn tijd mocht houden. Dat er duidelijk zichtbare rode vlaggen langs de baan waren, was blijkbaar niet belangrijk. Simpel gezegd boeit het niet wat de marshals langs de baan doen, zolang het FIA systeem er geen melding van maakt is er geen sprake van een veranderend baanconditie.

    Juist op basis van het precedent dat de FIA met dat voorval schepte, had Verstappen gisteren het volste recht om plankgas door te knallen langs de gecrashte auto van Bottas. De marshal stond weliswaar met een gele vlag te zwaaien in de bocht waar Bottas crashte, het FIA systeem had op dat moment nog een groene baan. Pas nadat Verstappen de finishlijn passeerde registreerde het FIA systeem de gele vlag en werd de gele vlag volgens hun eigen kromme regels dus pas van kracht.

    En last but not least maken de stewards zichzelf natuurlijk volkomen belachelijk met de hele gang van zaken. Eerst kijken ze naar de data, besluiten ze dat er geen onderzoek nodig is en verkondigen ze dat tegen het aanwezige journaille, maar omdat Verstappen nogal nonchalant reageert in de persconferentie krabbelt men terug en gaan ze de boel ineens wel bekijken. Dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      27 oktober 2019 om 10:23

      @edge: ze lieten hem ermee wegkomen, totdat er lompe dingen gezegd worden:
      I was aware Bottas crashed
      – Did you lift (oid)?
      It didn’t look like it, did it (raar ongemakkelijk dom lachje)

      Als een coureur met je coulance de loop neemt zou ik het ook wel weer weten. Do’nt push it..

      Login om te reageren
      • ronnys zegt

        27 oktober 2019 om 18:59

        @hamerhaai: Hij kon ook moeilijk beweren dat hij wel van zijn gas af was gegaan. Als je de snelste ronde rijdt met een verbetering van 2 tiende ben je per definitie niet flink van het gas gegaan.

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      27 oktober 2019 om 10:26

      @edge:

      In Monza was BOT de gecrashte RAI al voorbij toen de rode vlag kwam. De rode vlag kwam pas toen BOT op de baan tussen de gecrashte RAI en de finishlijn reed. VER reed plankgas voorbij BOT toen er geel gezwaaid werd. Dat kun je prima zijn op de on board beelden van de auto van VER.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        27 oktober 2019 om 13:05

        @erik2907: Het klopt dat Bottas Raikkonen al voorbij was op het moment van diens crash, maar dat doet er niet toe. De rode vlag geldt niet lokaal, maar voor het hele circuit. Dan moet je dus, ongeacht waar je rijdt, vaart minderen en rustig terug naar de pits. Ook als je als Bottas zijnde voorbij Raikkonen was op het moment van de crash.

        Login om te reageren
    • sander1980 zegt

      27 oktober 2019 om 10:30

      @Edge: Volledig mee eens. Verstappen had er m.i. slim aan gedaan om van zijn gas te gaan, maar het handelen van de stewards eerder dit seizoen schept wel een precedent… vanuit dat oogpunt snap ik Verstappen wel. Bovendien is het wederom meten met 2 strafmaten. Kan mij voorstellen dat de coureurs er gek van worden. De strafmaat lijkt wel een pure loterij.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 oktober 2019 om 10:34

      @edge: het minste wat ze kunnen en zouden moeten doen is alle team die coureurs hadden rijden in dat gedeelte en niet duidelijk van het gas gingen, data laten inleveren waar ze laten zien dat de rijder van het gas af ging.
      Dan laat je als leiding zien dat je het probleem ziet en dat niemand er weg mee kan komen.
      Of je gaat 1 stap verder, en voor 2019 zorg je dat er een soort system komt dat als er geel komt in een sector dat auto’s automatisch na een seconde of 3 of 5 maar 60% benzine-intake mogen doen of zo (aangezien de teams toch al een system hebben waarin ze de benzine-flow ‘makkelijk’ moeten kunnen laten zien. In dat geval kan je niet meer hard ergens lang knallen (en 3-5 seconden zodat je niet opeens van het gas gaat in een full-power high-downforce gebied).

      En wat je zeker niet moet krijgen is dat de coureurs nog meer op hun woorden moeten gaan letten tijdens een persmoment, want dan weet je zeker dat niemand meer iets gaan zeggen: zoals in de US; maar het persmoment gewoon een monoloog is van 2 minuten waar de coureur alle sponsoren op noemen en zeggen dat ze dankbaar zijn. Maar goed, de organisatie is nu Amerikaans, dus misschien is dat ook wel de bedoeling nu.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 oktober 2019 om 10:56

      @edge: amen. Perfect verwoord. In het rijtje ‘inconsistente beslissingen van stewards’ een ‘pareltje’ waarover de FIA zichzelf wel eens achter de oren mag gaan krabben als het seizoen straks na afloop wordt geëvalueerd.

      Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      27 oktober 2019 om 11:31

      @edge: FIA had al besloten om het te laten gaan obv de gegevens die ze voor handen hadden. Uit die gegevens en hoe zij het meten kwam naar voren dat Verstappen langzamer reed dan voordien. Had Verstappen dus niks gezegd dan was er niks aan de hand geweest. Maar nee, meneertje moet zo nodig tegen de internationale pers verkondigen dat hij z’n gas niet heeft losgelaten.

      FIA treft hier geen blaam. De stewards treffen hier geen blaam. Deze situatie vergelijken met de situatie van Bottas is hier ook niet van toepassing want de FIA was in eerste aanleg niet van plan om Verstappen te straffen zoals ze dat ook niet bij Bottas hadden gedaan alleen, nogmaals, deze oen vertelt iedereen dat hij vol gas door is gegaan. Iedereen, zelfs wij als amateurs weten dat je van je gas af moet als je geel ziet, en Verstappen die al jaren in de racerij rijdt verkondigt doodleuk dat hij vol gas is doorgegaan terwijl hij de gele vlag heeft gezien.
      Denk eerder dat hier de Verstappen kwaal van het niet onder controle kunnen houden van je emoties naar boven is komen drijven dan iets anders.

      Los van dit alles. We hebben een aantal maanden geleden nog een dood moeten betreuren in de F2 door een onfortuinlijk ongeval. Je verwacht dan dat mensen nog wat voorzichtiger zijn geworden. Stel dat daar een steward de baan was opgekomen in de veronderstelling dat de coureurs hun vaart hadden verminderd dan was de tragedie niet te overzien. Alleen maar omdat Verstappen even stoer wilde doortrappen om een snellere tijd neer te kunnen zetten.

      Als Nederlander ben ik trots dat we een coureur als Verstappen hebben, als F1 liefhebber kan ik genieten van z’n skills op het circuit, maar als een persoon zonder oranje bril op en de situatie objectief bekijkend kan er gewoon geen dubbel gevoel zijn. Het is gewoon een domme l*l in deze situatie.

      Login om te reageren
      • stalensnuitje zegt

        27 oktober 2019 om 13:14

        @Rick-dos: voorzichtiger racen omdat er dit jaar iemand aan is overleden? Voel ff aan je voorhoofd, dat doet toch niemand die daadwerkelijk probeert te winnen?

        Login om te reageren
  10. ericd zegt

    27 oktober 2019 om 20:27

    Gut, wat een sof dreigt het staartje van het F1 seizoen te worden voor Max. Overigens opgemerkt dat het keren van de kansen is gekomen met het vertrek van Gasly en de komst van Albon (die nu derde ligt)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North