• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volgende Audi TT krijgt achterwielaandrijving

Auteur: willeme, gepost 27 oktober 2019 om 10:57 – 26 Reacties

Audi Allroad Shooting Brake


En er gaan meer dingen veranderen met de kekke Audi.

Weinig auto’s hebben zo’n stormachtige introductie meegemaakt als de Audi TT. Aan de ene kant werd de auto geroemd vanwege zijn design (zowel exterieur als interieur) en de relatief lage prijs. Aan de andere kant was de auto nogal staartlastig als je op hoge snelheid gas losliet in een bocht.

Ondanks dat de eerste TT in rijdynamisch opzicht niet mee kon komen met zijn looks, was het een groot succes. Met de generaties werd de TT een telkens serieuzere auto, maar liepen de verkopen telkens verder terug. Coupé’s waren in de jaren ’90 nog immens populair, maar tegenwoordig is de betaalbare coupé dat niet. Ergo: de Audi TT krijgt geen opvolger.

Audi Steppenwolf Concept '00

Maar nu is er goed nieuws en toch ook weer niet. Bij Audi kijken ze namelijk naar een andere invulling voor de TT. Volgens het Britse AutoExpress hebben ze die ook gevonden. Het resultaat heet: ‘eTTron’. En mocht je bang zijn dat ze het recept van een compacte, sportieve coupé met krachtige motor aan de kanten zetten, dan zit je helemaal goed. Helaas.

Audi TT Shooting Brake '05

Net zoals alle andere auto’s die worden geïntroduceerd wordt de Audi eTTron een compacte elektrische crossover. Om de eTTron een beetje betaalbaar te houden, wordt de auto gebouwd op het MEB-platform van de Volkswagen ID.3. Dat zou betekenen at de Audi TT voor het eerst leverbaar zal worden met achterwielaandrijving. Dat geldt dan alleen voor de ongeveer 200 pk sterke instapper met een enkele elektromotor. Aan de bovenkant van het gamma staat de Audi ‘eTTron-RS’, met twee elektromotoren (op elke as één) en 400 pk.

Audi TT Offroad Concept '14

Audi is een tijdje bezig om de TT aan te vullen c.q. op te volgen met een ander sportieve compacte modellen, van boven naar onder:
Audi Allroad Shooting Brake Concept ’14 (header)
Audi Steppenwolf Concept ’00
Audi TT Shooting Brake Concept ’05
Audi TT Offroad concept ’14

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, crossover, Elektrisch, TT

Vorig bericht: « Charles Leclerc niet blij met gridstraf Verstappen
Volgend bericht: Ferrari komt met nog een snelle variant van de 488 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    27 oktober 2019 om 11:07

    Op de foto na begon het goed dit verhaal,, Tip van mij, lees niet verder!

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      27 oktober 2019 om 11:40

      @kennone: Weer zo lekker negatief, miss ff eten en slapen?.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      27 oktober 2019 om 12:17

      @kennone: kom je nu mee…

      Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    27 oktober 2019 om 11:17

    Nice, moeten we dus straks dus allemaal naar Audi overstappen ipv BMW.
    Wie had dat gedacht!

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      27 oktober 2019 om 13:33

      @alcantara: Heb ik 6 jaar geleden al gedaan . Geen moment spijt van gehad,

      Login om te reageren
  3. mpgc zegt

    27 oktober 2019 om 11:20

    it’s rear drive Jim, but not as we know it..

    Login om te reageren
  4. gandini zegt

    27 oktober 2019 om 11:43

    Dus eigenlijk krijgt de ID.3 een broertje met Audi-logo. Ze proberen het dan wel wat stoerder in de markt te zetten, door o.a. de naam TT te hergebruiken, maar dat is eigenlijk wel waar het op neer komt. Niet leuk.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      27 oktober 2019 om 12:25

      @gandini: misschien noemen ze ‘m wel TT.3

      Login om te reageren
      • grrrrommmmm zegt

        27 oktober 2019 om 16:06

        @potver7: of TiT ?

        Login om te reageren
  5. thomasthomas zegt

    27 oktober 2019 om 11:44

    QTT

    Login om te reageren
  6. polak zegt

    27 oktober 2019 om 11:49

    Ik zal wel de enige zijn maar enige gelijkenis met de Volvo c30 kan mij niet ontgaan. Zeker die foto van de achterkant.

    Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    27 oktober 2019 om 12:14

    Ik vraag me vooral af waarom Audi zo krampachtig de ‘naam’ TT wil hergebruiken. Mensen die een stramme plasser krijgen van de huidige en/of vorige TT’s zullen het maar onzin vinden dat een elektrische crossover deze naam krijgt, en mensen die in de markt zijn voor een ID.3 in een Audi-designjurkje zullen niet malen om de naam TT.

    Login om te reageren
  8. banaan7 zegt

    27 oktober 2019 om 12:39

    ETTron. Dat klinkt als een flauw grapje die iemand even snel tussendoor maakt?

    Login om te reageren
  9. iannuzi zegt

    27 oktober 2019 om 12:41

    De shooting brake uit 2005. Het leven had zo mooi kunnen zijn. Wat werken er toch een stel accountants in de top van Audi :-(

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    27 oktober 2019 om 12:49

    Maak er dan ook maar meteen een échte crossover coupé van. Dus geen slap gezever met een vierdeurs SUV met onpraktische daklijn die dan als coupé door het leven moet gaan, maar een echte tweedeurs coupé die wat hoger op de poten staat zoals de Audi Nanuk concept en Giugiaro Parkour concept dat zijn

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    27 oktober 2019 om 14:02

    Die shooting brake van 2005 is stiekem erg gaaf.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      27 oktober 2019 om 14:09

      @dutchdriftking: ja maar dat is in essentie gewoon een hatchback.

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        27 oktober 2019 om 15:25

        @emping: Of in essentie gewoon een Scirocco.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          28 oktober 2019 om 08:09

          @gandini: Een Scirocco R blijft een droom!

          Login om te reageren
  12. Calimero zegt

    27 oktober 2019 om 14:22

    Audi TT Shooting Brake Concept ’05
    Mooi ding, jammer dat we nu 14 jaar verder zijn en de auto er niet is gekomen.

    Login om te reageren
  13. HZW zegt

    27 oktober 2019 om 14:23

    Achterwielaandrijving is het grootste B#llsh#t verhaal wat de auto media bedacht heeft.
    Het zou de meest waardeloze TT opleveren die je bedenken kan.
    Het zelfde probleem is er met de R8.
    Waarom zou een slap aftreksel verkiezen boven het origineel, Huracán of R8 en in dit geval Caymen/Boxster of TT
    Verder, geen quattro meer en zeker geen 5 cilinder motor meer, om nog maar te zwijgen van de onbruikbaarheid van het ding in dagelijks gebruik, die nieuwe TT is al dood voor dat hij geboren wordt.
    Pak gewoon een dual motor MEB onderstel en lijm daar de aluminium TT body op en je bent klaar.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      28 oktober 2019 om 08:36

      @HZW: communicatieve onderstellen zijn al niet hun sterkste punt, laat staan balansverdeling. Eager premium doen door achterwielaandrijving te monteren is dan helemaal een ramp. (Of wordt Alfa Romeo binnenkort toch nog ingelijfd door de VAGbende?) Maar ach, die vier ringen koop je toch alleen maar voor het parkeren naast die van je buurman… niet dat ik wat met Ford heb, maar er zwerft nu een reclame rond die dat erg goed uitbeeldt, zij het met een hondenhok.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 oktober 2019 om 09:34

      @hzw: de TT is al dood. Niemand koopt die meer. Want tegenwoordig mag leuk niet meer, het moet praktisch zijn. Vraag me niet waarom.

      Login om te reageren
  14. HZW zegt

    27 oktober 2019 om 14:35

    Volgens geruchten heeft de TT een toekomst als Cayman/Boxster sibling.

    https://66.media.tumblr.com/b44ab54f19c5d38442bfa2b56c6bf42c/d77499f1ec7d48cf-8a/s540x810/1526b5d358eb18a7bfbe20f1a40222411062f446.jpg

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      27 oktober 2019 om 17:10

      @hzw:

      Als ze die generatie op een licht chassis zetten type renault alpine kan dat wel wat worden.

      Login om te reageren
  15. peekaas zegt

    27 oktober 2019 om 20:04

    Dus we hebben de Audi A3 e-tron, Audi E-tron en straks de Audi ETTron.. leuk uitleggen aan je buurman welke auto je nou hebt besteld!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North