• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]

Auteur: jaapiyo, gepost 22 december 2016 om 15:48 – 50 Reacties

Afbeelding Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]Afbeelding Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]Afbeelding Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]Afbeelding Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]Afbeelding Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]Afbeelding Check de gelifte Volkswagen Golf R in al zijn glorie [updated]

Golf-R
Na de lift van de huis-tuin-en-keuken Golf zien we hier voor het eerst wat Volkswagen zoal strakgetrokken heeft op de brute Golf R.

Een dikke drie jaar geleden maakten we voor het eerst kennis met de Golf 7 R. De belangrijkste cijfers destijds: 1 op 14,1 voor de handbak en 1 op 14,5 voor de DSG variant. Oh ja, en 300 pk uit een geblazen 2.0-liter grote motor.

Via een man in winterjas kregen we net ten gehore dat de de configurator voor de gelifte Golf R inmiddels live is in Duitsland. De belangrijkste cijfers nu: 1 op 12,7 voor de handbak en 1 op 14,3 voor de versie met de nieuwe zeventraps DSG. Oh, en 310 pk uit een geblazen 2.0-liter grote motor.

De belangrijkste technische vernieuwing lijkt zodoende de 7-traps Direkt Schalt Getriebe te zijn. Voorheen had de Golf R met flippers zo’n zelfde bak alleen dan met zes verzetten. Afgezien daarvan profiteert de Golf R mee met de vernieuwingen die we al gezien hebben bij de facelift van de reguliere Golf. Zo is de Golf R nu ook weer helemaal up-to-date dankzij een joekel van een scherm in de middenconsole en slimme automatische systemen om botsingen te voorkomen.

Optisch zien we vooral aan de voorkant wat wijzigingen. Apart genoeg lijkt de agressie van de vorige Golf R er een beetje uit te zijn. Bij de nieuwe Golf R zit er vooral wat extra zwart plastic op een verder redelijk standaard ogende neus. Op een forum wordt ‘ie zelfs al vergeleken met de Golf Alltrack. Wellicht een bewuste keuze van Volkswagen om de topper uit de reeks wat ingetogener te maken ten opzichte van de schreeuwerige GTI.

Bedankt Eren voor de tip!

UPDATE: We hebben nu ook officieel bericht binnen van Volkswagen dat de Golf R vanaf nu te bestellen is in Duitsland. De Duitse vanafprijs bedraagt 40.675 Euro. De Variant met DSG kost minimaal 44.800 Euro. De hatchback spurt uitgerust met DSG in 4,6 tellen naar ‘de honderd’.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Video: twee ego’s krijgen het met elkaar aan de stok
  • Auto huren op vakantie steeds goedkoper om logische reden
  • Mazda presenteerde sportieve uitvoering zonder dat iemand het door had
  • Vakantiegangers opgelet: Italië gaat dieselauto’s verbieden!
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, golf, golf-7, golf-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Skoda Kodiaq: vanafprijs veel scherper dan gedacht
Volgend bericht: BMW 7 Serie (E38) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomasthomas zegt

    22 december 2016 om 16:01

    Net zoveel PK als de GTI clubsport S. Ben benieuwd naar een review tussen die 2.

    Login om te reageren
  2. exotic zegt

    22 december 2016 om 16:03

    Wat een ding zeg. Heerlijke bak!

    Login om te reageren
  3. n0zem zegt

    22 december 2016 om 16:04

    Toch wel een paar prettige vernieuwingen, vooral de 7-traps DSG!

    Login om te reageren
  4. keeper1 zegt

    22 december 2016 om 16:06

    Ik vind die voorkant echt teleurstellend gewoon. Heb je zo een bommetje en dan zo een (in mijn mening) saaie uitstraling. Jammer vw…

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      22 december 2016 om 20:58

      @keeper1: ja inderdaad, saaie voorkant!

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      23 december 2016 om 10:48

      @keeper1: komt ook een beetje door het blauwe kleurtje denk ik, dat camoufleert het zwarte een beetje. Ik denk een rode kleur het front al veel goed doet

      Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    22 december 2016 om 16:16

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    22 december 2016 om 16:16

    Ik zie oprecht alleen het verschil in de navigatie en het instrumentcluster

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      22 december 2016 om 17:01

      @mrrallycross:
      Knap dat je dit ziet als er enkel maar foto’s van het exterieur zijn bijgevoegd…

      Login om te reageren
      • stefan82 zegt

        22 december 2016 om 22:19

        @dimglor: ze staan er nu niet meer op zo te zien. Heb ze eerder ook gezien :)

        Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        22 december 2016 om 23:44

        @dimglor: stonden 100% zeker foto’s van het interieur toen ik het las

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          23 december 2016 om 10:05

          @mrrallycross:
          Vond het al raar dat je uitleg gaf over het interieur ;-)

          Login om te reageren
  7. bamfspotter zegt

    22 december 2016 om 16:24

    Dik!

    Login om te reageren
  8. menno458 zegt

    22 december 2016 om 16:26

    Krijg je voor dat geld ook een levenslange voorraad olie?

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      22 december 2016 om 16:34

      @menno458: Nee ,wel het altijd durende onware gezeur van mensen zoals jij en zoals altijd Muslecar.

      Login om te reageren
  9. musclecar zegt

    22 december 2016 om 16:31

    Afschuwelijk, wat een lelijk hokje. Bushaltes zien er tegenwoordig al moderner&frisser uit. DSG= Duitse Sjoemel Gigant

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      22 december 2016 om 17:43

      @musclecar: en musclecars zijn voor mannen met micro penisjes

      Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      22 december 2016 om 17:59

      @musclecar: Gefrustreerd dat dit Golfje jouw “musclecar” er zonder moeite uit kan trekken?

      OT: Als de gefacelifte R binnen een klein jaartje onder de 40k komt zie ik dit wel m’n volgende auto worden. Gaaf ding zo in het blauw!

      Login om te reageren
      • musclecar zegt

        22 december 2016 om 18:27

        @romeoalfa: Wat een onzin dat ik gefrustreerd zou zijn. Ik kan dit hok gewoon bestellen als ik wil! Bovendien weet ik dat Musclecars iets langzamer zijn, voornamelijk door hun gewicht. Ik zou pas echt gefrustreerd zijn en KOKEN VAN WOEDE als ik een porsche macan had, en losgetrokken moest worden door een echte auto zoals een DACIA. http://www.autoblog.nl/nieuws/dacia-redt-porsche-macan-uit-de-penarie-66402

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          23 december 2016 om 06:55

          @musclecar:
          Wat een fantastisch vergelijk dat je er de Macan en de Dutser bijhaalt bij een artikel over de Golf R… ?

          Login om te reageren
          • musclecar zegt

            23 december 2016 om 09:45

            @dimglor: Ik heb het er ook niet bijgehaald om te vergelijken! Hoe komt u daarbij?? Ik heb het als voorbeeld gegeven voor zaken die mij wel zouden frustreren. Misschien leren lezen, is wel handig als iemand zich op een forum begeeft. Van gebakken vw-rommel wat sneller is dan mijn auto raak ik niet gefrustreerd, en daar moest ik op reageren met een voorbeeld, geen vergelijking. Ik vind het zelf heel zielig hoe die vw-rommel opgehemeld wordt iedere keer, ik kan er soms wel om lachen zo zielig als het is, maar gefrustreerd absoluut niet.

            Login om te reageren
            • n0zem zegt

              23 december 2016 om 12:11

              @musclecar: ik ben toevallig in het bezit van zo’n (pre-facelift) hok. Ja, dit is een hele bewuste keuze geweest, en nee, ik ben niet mentaal beperkt.

              Deze vw-rommel heeft mij de afgelopen 50.000 km probleemloos verplaatst en er is welgeteld geen druppel olie verbruikt. En nee, ik rijd niet als een oud vrouwtje, maar gewoon zoals je met zo’n auto geacht wordt te rijden.

              En dan nu mijn punt; ik vind het mooi dat je zo geniet van je Amerikaan. Zou ik ook van genieten. Vreemd hè? Ik begrijp dat anderen andere voorkeuren kunnen hebben. En nee, ik laat me door jouw relaas niet verleiden tot generaliserende denigrerende uitlatingen.

              Ik ga er vanuit dat je een auto-liefhebber bent. Net als ik. Zullen we afspreken dat we elkaar in elkaars waarde laten en proberen te begrijpen dat andere mensen andere keuzes maken?

              Login om te reageren
              • musclecar zegt

                23 december 2016 om 17:47

                @n0zem: Ik geef alleen mijn mening over vw, het bedrijf vw, en heb ook mijn mening gegeven over het ophemelen ervan wat weldegelijk een feit is. Ik mag daar gewoon mijn mening daar over uiten, of niet soms? Als u daar niet tegen kan, is dat niet mijn schuld. En bovendien heb ik helemaal niemand hier (persoonlijk) aangevallen om zijn keuze. En als u het heeft over mensen in hun waarde laten waarom spreekt u mensen die het over “micro penisjes” hebben dan niet aan? Of bent u met 2 maten aan het meten.

              • Arno's zegt

                23 december 2016 om 22:42

                @n0zem: Da’s wel toevallig, mijn passat cc met 210 Pk chiptuning verbruikt welgeteld 3/4 liter op de 28000 km. Is dat veel? nou nee

              • monsieurleloure zegt

                24 december 2016 om 20:51

                @n0zem: Het zou niet best zijn als je binnen 50.000km al problemen zou hebben, maar bij een auto uit de Volkswagenstal is dat zeker niet uitzonderlijk…

    • Arno's zegt

      22 december 2016 om 18:26

      @musclecar: Nu is je musclecar ineens geen musclecar meer?

      Login om te reageren
      • musclecar zegt

        22 december 2016 om 18:57

        @asmulders: Maar mijn remschrijven zijn nog in sublieme staat na 9 jaar. Ook hoef ik geen extra olie bij te vullen tussentijds, en hoef ik niet naar @avrotrosradar omdat ik in de steek wordt gelaten bij problemen. Ik heb mijn auto ook nooit gekocht om de snelste te zijn. Maar omdat ik het een mooie auto vindt en de V8 een heerlijk geluid heeft. Ik geniet er al 9 jaar van. Ik heb er nog steeds geen spijt van, ook al zijn er auto’s die sneller zijn.

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          22 december 2016 om 20:38

          @musclecar: Eens! Ik koop liever een RWD auto met emotie, mooie en brute looks, en een v8 roffel waar iedereen rillingen van krijgt dan een iets snellere 5 deurs Golf met een saaie 4 pitter die alleen scheetjes kan laten tijdens het overschakelen. En als of dat nog niet genoeg is klapt de golf nog een extra boost aan herrie er boven op tijdens het onderstuur in de bocht. Klinkt dus 2x kut!

          Login om te reageren
          • Arno's zegt

            23 december 2016 om 22:36

            @kennone: blijven genieten. Maar zoals je zegt dat jij je remschijven na 9 jaar niet hoeft te vervangen, dat ligt natuurlijk geheel aan je rijstijl. Dus geen appels met peren vergelijken wat dat betreft

            Login om te reageren
            • Arno's zegt

              23 december 2016 om 22:39

              @musclecar: deze moest voor jou zijn. blijven genieten. Maar zoals je zegt dat jij je remschijven na 9 jaar niet hoeft te vervangen, dat ligt natuurlijk geheel aan je rijstijl. Dus geen appels met peren vergelijken wat dat betreft

              Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    22 december 2016 om 16:36

    Het ziet er zeker prima uit, maar ik kan niet wennen aan die 4 uitlaten. Al helemaal omdat de rest juist heel ingetogen is. Krijg er een ‘business in the front – party in the back-gevoel’ bij.
    Verder lijkt het me wel een erg fijne auto om in te rijden, alleen heeft de R twee problemen wat mij betreft. De leukere Golf Clubsport is goedkoper en de ongeveer net zo dure Focus RS lijkt me de betere keus.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      22 december 2016 om 19:22

      @berlinetta: 75pk per uitlaat(sierstukje) :-)

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        22 december 2016 om 19:33

        @mars: nu 77,5 ;)

        Login om te reageren
        • MARS zegt

          22 december 2016 om 21:33

          @Onehp: ik zie ’t, was even verblind..

          Login om te reageren
  11. Arno's zegt

    22 december 2016 om 17:01

    Prachtig ding en wat een acceleratie! Hebben hebben!

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    22 december 2016 om 17:27

    4,6 sec naar de 100 met een golfje fabrieksaf. Dat is toch idioot!

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      22 december 2016 om 19:54

      @dutchdriftking: das net zo snel als een R8 met achtpitter van de vorige generatie. Idd absurd snel, in een Golfje :-)

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        22 december 2016 om 20:12

        @camber24: ook sneller dan praktisch elke 996, menig 997, en even snel als de instap 991. Heerlijk.

        Login om te reageren
  13. keesieboy2 zegt

    22 december 2016 om 17:39

    Erg ingetogen en saai naar mijn mening!

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      22 december 2016 om 18:28

      @keesieboy2: wat je zegt, jouw mening.

      Login om te reageren
  14. misterdrogba zegt

    22 december 2016 om 18:22

    Mijn schoonbroer is momenteel aan het kijken om zijn S4 B5 in te ruilen voor zo’n Golf R Variant. Ik denk dat hij er nog spijt van zal hebben om zijn zijdezachte V6 biturbo in te ruilen voor een 4 cilinder.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      22 december 2016 om 19:39

      @misterdrogba: als de s4 nog mooi loopt, hij hem als zijn broekzak kent en niet per se de extra kofferruimte nodig heeft en niet per se een dsg wilt, kan ie hem inderdaad beter (tiptop) houden.

      Login om te reageren
  15. crew zegt

    22 december 2016 om 19:04

    “In al zijn glorie” ?? Welke glorie?

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      22 december 2016 om 19:55

      @crew: in de glorie ja!! (Pun intended)

      Login om te reageren
  16. Onehp zegt

    22 december 2016 om 19:41

    Heeft AB bericht over de gefacelifte Seat Leon Cupra 300? Die is nu in estate (ST) verkrijgbaar als 4wd (4drive).
    Een mooi alternatief indien de Golf Variant wat te… Golf is.

    Login om te reageren
  17. camber24 zegt

    22 december 2016 om 19:56

    Wat een lekker ding zeg. Want one!!

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    22 december 2016 om 21:02

    Hadden wel spannendere bumpers en sideskirts op gemogen. En gewoon twee dikke pijpen in het midden ongeveer..

    Login om te reageren
  19. deboes zegt

    22 december 2016 om 21:17

    Die draaiende wielen zijn zeker fotoshop, meestal sta je stil met zo’n kreng.

    Login om te reageren
  20. broekhoest zegt

    22 december 2016 om 21:39

    Tja, ik zou dan eerder gaan voor een Seat Leon Cupra als het van de VAG groep moet zijn, buiten dat altijd een Focus RS want merktrouw…

    Login om te reageren
  21. biohazardracer zegt

    23 december 2016 om 00:16

    De golf R is sinds de eerste Golf 4 R32 niet meer wat het ooit was. De 5 zag er te vriendelijk uit en daarna is er door downsizing imo niet veel meer van gekomen. Doe mij maar gewoon de Golf 4 R32 met die verrukkelijk lekker klinkende V6.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North