• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Camaro Convertible

Auteur: Wouter, gepost 4 januari 2007 om 23:23 – 45 Reacties

Chevrolet Camaro Convertible


Na de dichte Camaro stellen wij u nu voor aan de Camaro Convertible. Zondag wordt de Chevrolet Camaro Convertible in Detroit als conceptcar onthuld, maar ga er gerust vanuit dat deze beul het productiestadium wel zal halen.

De conceptcar is in strakker-dan-strak parelmoer oranje gespoten en staat van voren op 21-inch wielen en van achteren op 22-inch wielen. De aandrijving komt voor rekening van een V8 met 400 pk, die werd afgeleid van de Corvette. Meer fraaie kiekjes zijn te vinden in de Gallery.

Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet Camaro Convertible

Met dank aan Reinier voor de tip!

Update: het Nederlandse persbericht:

De Chevrolet Camaro conceptauto was vorig jaar de onvolprezen ster tijdens de diverse autoshows in Amerika. Nu, aan het begin van het autoshowjaar 2007, is er een nieuwe rijzende ster: de Chevrolet Camaro convertible conceptauto. Hij wordt aan de vooravond van de North American International Auto Show onthuld tijdens GM Style, een exclusief, trendy evenement waarbij beroemdheden, haute couture en auto’s centraal staan. Chevrolet heeft de productieplannen voor de Camaro al aangekondigd, die in Amerika in 2009 in productie zal gaan. Een productieversie van de convertible zal later dat jaar aan het programma worden toegevoegd.

De Camaro convertible conceptauto is gebaseerd op het originele Camaro concept, met slechts geringe wijzigingen die noodzakelijk waren om het ontwerp van het convertible koetswerk mogelijk te maken. Hij deelt de buitenafmetingen van de Camaro concept-auto (lxbxh: 4.730×2.022×1.344 mm), hoewel de omlijsting van de voorruit van de convertible concept, die is voorzien van een verchroomde geanodiseerde lak, enigszins is gewijzigd om plaats te bieden aan de convertible top. De Camaro convertible concept-auto wordt aangedreven door een koppelsterke V8 motor die het motorvermogen via een handgeschakelde versnellingsbak rechtstreeks naar de achterwielen overbrengt. Hij is ook voorzien van een onafhankelijke wielophanging rondom en schijfremmen op alle vier wielen.

“Het beste vervolg op de Camaro conceptauto die vorig jaar werd onderscheiden, is een Camaro convertible,” verklaart Ed Welburn, GM vice president, global design. “De Camaro convertible conceptauto roept onmiddellijk een emotionele reactie op – het is een auto waar je in je garage graag plaats voor inruimt.”

Net zoals de Camaro conceptauto heeft de Camaro convertible concept een opvallend, ‘forward-looking’ ontwerp dat volledig recht doet aan het roemruchte erfgoed van het merk. Tot de stijlkenmerken van het ontwerp behoren de klassieke afmetingen van de lange motorkap en de korte achterklep en de forse uitstraling met de wielen op de hoeken, waardoor het lijkt alsof de auto zelfs wanneer hij stilstaat graag bochten neemt.

Andere designdetails zijn:
• Tonneau afdekking over de neergeklapte top
• “Halo” koplampen
• LED achterlichten
• Achterspoiler met centraal geplaatst derde remlicht met LED technologie
• Racy benzineklep
• Air scoop op de motorkap, geïnspireerd op de Corvette Z06
• ‘Kieuwen’ in de achterspatborden zoals in het verleden

De drielaagse parelkleur ‘Hugger Orange’ van de Camaro convertible conceptauto is een eigentijdse update van de klassieke kleurschakering die oorspronkelijk in 1969 werd aangeboden. Deze wordt aangevuld met dubbele staalgrijze striping. De moderne interpretatie van de klassieke kleur en de donkere accenten van de striping benadrukken enerzijds het erfgoed van de Camaro en zorgen tegelijkertijd voor een diepe, rijke glans en een overduidelijk eigentijdse verschijning.

De Camaro convertible concept staat op 21-inch wielen vóór en 22-inch wielen achter. De wielen zijn vormgegeven met een diep, naar binnen lopend ontwerp met vijf spaken. Deze zijn voorzien van antracietkleurige binnensecties en lichtgekleurde buitenste randen en een oranje omlijsting op de wielrand. De antracietkleurige wielen stemmen naadloos overeen met de staalgrijze striping op het koetswerk.

Binnenin is de Camaro convertible uitgerust met een eenvoudig maar uiterst doelgericht interieur dat designelementen weerspiegelt die zijn ingegeven door het tijdperk van de ‘muscle cars’, waaronder de eerste generatie Camaro. Een nieuw kleurenschema dat afwisselend licht en donker is versterkt het ‘open’ gevoel in de convertible, vooral wanneer de kap is neergeklapt.

De stoelen vóór hebben een platinumkleurige lederen afwerking aan de buitenkant en suèdeachtige Alcantara® inzetstukken, met zwarte, gewelfde rugleuningen. Het gebruik van een lichte kleur op alleen het oppervlak van de stoelzitting doet denken aan de tweekleurige, tweedelige uitvoering uit het verleden, terwijl een bijpassende drielaags platinum lak is gebruikt om de deurpanelen en het instrumentenpaneel te accentueren, waardoor aan het interieur een moderne, stoere uitstraling wordt verleend.

“Het ‘light-on-dark’ interieur geeft een sterke expressie aan de vrijheid en de lol die de Camaro convertible uitstraalt,” benadrukt Micah Jones, interieurontwerper.

Evenals de Camaro coupé wordt de convertible gekenmerkt door een instrumenten-paneel dat is geïnspireerd op de eerste generatie Camaro (1967-1969), inclusief het geïntegreerde ontwerp met ronde meters in vierkante uitsparingen. De meters hebben een diepe, driedimensionale uitstraling, met witte platen en rode naalden. “Het instrumentenpaneel – inclusief de vier extra authentieke meters die vóór de schakelpook zijn gemonteerd – vormt een eervolle verwijzing naar de eerste generatie Camaro, terwijl er door de integratie van verschillende componenten een moderne uitstraling wordt gecreëerd.”

Aandacht voor ieder detail en vakmanschap tekenen het gehele interieur, inclusief de glanzende, donkeraluminium afwerking van de inserts, stoelhendels en gordelgespen en rond de ventilatieroosters. De pook en pedalen zijn vervaardigd uit gegoten aluminium. Het stuurwiel heeft een gedetailleerd, diepliggend driespaaks design en de voorstoelen zijn bevestigd in het midden in plaats van aan de zijkanten voor een geïntegreerde uitstraling. Een aparte knop is aangebracht om de motor te starten, waarbij de snelheidsmeter en toerenteller volledig tot het maximum uitslaan wanneer de motor tot leven wordt gebracht.

Een wervelkolomachtig motief kenmerkt het middelste gedeelte van de auto en de stoelen, inclusief een prominente middenconsole die doorloopt tot de achterstoelen. Deze ‘ruggengraat’ versterkt het symmetrische karakter van de Camaro, evenals zijn precisie.

De eerste Camaro werd geïntroduceerd in de ‘Babyboom’ generatie, een grote groep jonge, individualistisch ingestelde Amerikanen die zorgde voor fundamentele verschuivingen binnen de auto-industrie. De Camaro was persoonlijk, sportief en krachtig – kenmerken die werden teruggevonden op duurdere, kleinere en vaak buitenlandse sportauto’s. De Camaro was een echte grote sportieve auto die bereikbaar was voor bijna iedereen. Een bijna oneindige lijst van opties, kleuren en interieur-combinaties stelde de eigenaren in staat om hun Camaro samen te stellen volgens hun specifieke wensen.

Wanneer de ‘Boomers’ overgaan op grotere auto’s in verband met het groeiende gezin, omhelzen jongere bestuurders de gebruikte Camaro als hun eerste auto. De derde en vierde generatie van de Camaro bleef een betaalbare auto met hoge prestaties voor een nieuwe generatie enthousiastelingen. Inderdaad, honderdduizenden eigenaren hebben gedurende de laatste 40 jaar in verschillende tijden het plezierige rijden in een Camaro ervaren.

De nieuwe Camaro conceptauto’s borduren niet alleen voort op het erfgoed van hun naamgenoten, maar ook op de wereldwijde, jeugdige invloeden van de 21e eeuw. Deze invloeden zie je terug in de stoere afmetingen van de Camaro convertible conceptauto, een uitgebalanceerde afstemming van het onderstel en een gedetailleerd interieur – met ondermeer multidimensionale instrumenten. Het is een ontwerp dat de generatie van jonge autokopers, die beïnvloed is door getunede auto’s en geïmporteerde sportauto’s, zeker zal aanspreken.

“Jeugdige kopers willen een auto die een duidelijk statement afgeeft over zowel het design als de prestaties,” zegt Brian Smith, de designer van het exterieur. “De nieuwe Camaro conceptauto’s verbinden het erfgoed met hedendaagse stijlvormen, met een ontwerp dat wordt bewonderd door zowel jongeren die een voorkeur hadden voor importauto’s als ook de traditionele liefhebbers.”

Naast vormgeving en prestaties is de tijdloze spirit van plezier nauw verweven met de nieuwe Camaro conceptauto’s.

“De Camaro heeft altijd de Amerikaanse opvatting vertegenwoordigd dat vormgeving en prestaties niet exclusief zijn weggelegd voor de kapitaalkrachtigen,” zegt Smith. “De Camaro is altijd de sportwagen van iedereen geweest en deze nieuwe conceptauto’s demonstreren de spirit die tekenend is voor een nieuwe generatie.”

Ook interessant!

  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Vierzits cabrio met dikke motor voor 25K - Autoblog advies
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, camaro, Chevrolet, concept

Vorig bericht: « UPDATED: Teaser: Lexus IS-F
Volgend bericht: BMW 1-serie en 5-serie facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. rippance zegt

    4 januari 2007 om 23:28

    Dit lijkt wel een beetje op de Dukes of Hazzard auto met deze kleuren :p
    Vind de voorkant niet echt mooi, en de achterkant doet me denken aan een Alfa.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 23:30

    En dit is nou ECHTE american muscle!

    Dit is nou zo´n Amerikaan die ik wel zou willen hebben. Als ik in Amerika zou wonen……….

    Login om te reageren
  3. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 23:32

    Dit vind ik een mooie Amerikaan.
    Ook als ik in Europa woon !

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    4 januari 2007 om 23:33

    Ik durf nog verder te gaan……
    Ik vind het niet alleen een mooie Amerikaan….ik vind het een mooie AUTO !!!!

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    4 januari 2007 om 23:38

    Neh! Er staat een nieuwe Mustang een paar straten verder op van waar ik woon. Mooie auto maar op de een of andere manier vind ik het niet in het straatbeeld van Nederland passen……

    Login om te reageren
  6. Piotr zegt

    4 januari 2007 om 23:38

    Gaat dus weer een tijdje duren voor we die op straat zien rijden.

    we toch echt goet dat er niks aan veranderd hoeft te worden. hup, in productie die handel.

    Login om te reageren
  7. badboykiller zegt

    4 januari 2007 om 23:39

    waar kunt ge zoiets kopen?

    Login om te reageren
  8. Piotr zegt

    4 januari 2007 om 23:41

    @ rick dos

    Alsof nederland stijl heeft. LoL

    doe je over de mustang een hoofddoekje en een nederlands kenteken plaat op, dan in ie helemaal ingeburgerd. lol

    Login om te reageren
  9. armada zegt

    4 januari 2007 om 23:42

    Toch mis ik iets………………………………OH JA, finesse.

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    4 januari 2007 om 23:43

    Leuk om naar te kijken. Maar is natuurlijk geen BMW he..lol

    Login om te reageren
  11. ruben zegt

    4 januari 2007 om 23:47

    het heeft zoiets als alle amerikaanse auto’s: hij is niet super lelijk, hij zal best wel snel zijn maar toch is er altijd wel iets verschrikelijk mis mee.

    Login om te reageren
  12. Fej zegt

    4 januari 2007 om 23:47

    Ik wil hem wel!

    Login om te reageren
  13. Piotr zegt

    4 januari 2007 om 23:47

    @ csl

    Deze blijft ook leuk
    BMW: Bij Motorproblemen Wegwezen.

    Login om te reageren
  14. Stefan Schuilenburg zegt

    4 januari 2007 om 23:57

    Dicht is hij toch stoerder, en dat is waar het bij deze muscle cars om draait (imo).

    Maar één van de weinige Amerikanen van vandaag de dag die ik écht mooi vind.

    Login om te reageren
  15. rjb zegt

    4 januari 2007 om 23:58

    Prefereer de coupe.

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    5 januari 2007 om 00:04

    @Piotr
    Ik dacht dat het zo was:

    MERCEDES: Motorisch Exclusief Rommelig, Carrosserie Echt Doorgerot En Slecht
    BMW Blijf Maar Werken, Blote Meiden Wagen
    AUDI Als U Duwen Interesseert
    En natuurlijk speciaal voor ruben
    TOYOTA Totaal Onveilig Japans Ontwerp Tegen Afvalprijs

    Maar ik blijf zeggen dat je je aan de huisregels moet houden. ;)

    Login om te reageren
  17. slk55 amg zegt

    5 januari 2007 om 00:44

    oké oké ik heb er nog eentje:

    bmw: blik met wielen

    nu ff ontopic:

    deze wagen ziet er wel heel mooi en vooral krachtig uit. zo wil ik de amerikaanse auto’s zien! ze komen gelukkig weer helemaal terug. alleen ben ik bang dat de come back een beetje slecht getimed is, met die hoge brandstof prijzen.

    en voor de mensen die niet van oranje houden:

    Login om te reageren
  18. slk55 amg zegt

    5 januari 2007 om 00:45

    nog een keer proberen:

    Login om te reageren
  19. JJJJEroen zegt

    5 januari 2007 om 00:52

    BMW: boeren mest wagen ;)

    Maar ff on-topic, vind dit toch wel een mooie wagen, vooral in vergelijking met zo’n nieuwe mustang, die ziet er niet uit;)

    Login om te reageren
  20. slk55 amg zegt

    5 januari 2007 om 01:03

    ik vind het toch wel grappig wat een verschillende modellen chevrolet in hun gamma heeft zitten. stel dat ze de camaro naar europa halen. en je koopt zo’n prachtige camaro, en wanneer je dan in de kroeg staat en je het over je auto hebt (of ze zien het natuurlijk aan zo’n ontzettend foute sleutelhanger) dan zien ze je aan voor een wannabee deawoo rijder :s toch jammer….

    Login om te reageren
  21. Holy Cow zegt

    5 januari 2007 om 01:18

    BMW: blacka man waggie:P

    Ontopic: geweldige auto, hoewel die beetje wel veel spieren heeft.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    5 januari 2007 om 01:22

    Blijft Maar Winnen! ;)

    Login om te reageren
  23. lincoln mark8 zegt

    5 januari 2007 om 05:39

    te dramatisch en way overdone maar eindelijk een concept die wel de weg op gaat……goed bezig GM

    Login om te reageren
  24. El Loco zegt

    5 januari 2007 om 08:11

    Dit is ‘m. Híer ga ik voor sparen.

    Fantastisch.

    Login om te reageren
  25. Wimbers zegt

    5 januari 2007 om 08:21

    shooting brake ervan graag!!

    Login om te reageren
  26. Marijn zegt

    5 januari 2007 om 08:29

    Geweldig! Blijf zo door gaan Chevy!!

    Login om te reageren
  27. Alwood zegt

    5 januari 2007 om 10:00

    ik vind dat ze weer een targa van de camaro moeten maken! lijkt me echt heel bruut als ze het dakje in het midden bij de coupé versie weg kunnen halen.

    deze cabrio vind ik zeker mooi… maar hij word pas echt interessant als er noemenswaardige zitplaatsen achterin zitten. dan is het wat eigenlijk de nieuwe mustang had moeten zijn :P
    (en achterin moeten dan uiteraard de babes… voor ik rare reacties krijg)

    Login om te reageren
  28. Leo zegt

    5 januari 2007 om 11:00

    Dit is voor mij de ultieme benzine slurper oftewel dikke V8 wage!!

    Login om te reageren
  29. koenigsegg is tha best zegt

    5 januari 2007 om 11:13

    en wat dachten julie van de saleen s7 twin turbo die is echt vet

    Login om te reageren
  30. Pluk (springt) van de petteflet zegt

    5 januari 2007 om 11:27

    Doe mij die maar…
    :)

    Login om te reageren
  31. slk55 amg zegt

    5 januari 2007 om 11:42

    @wimbers

    is een wagon ook goed?:

    Login om te reageren
  32. Remco zegt

    5 januari 2007 om 11:43

    Ik heb niet echt veel gemeen met amerikaanse auto’s, maar deze is wel erg mooi.

    Login om te reageren
  33. slk55 amg zegt

    5 januari 2007 om 11:43

    hè ik had hem toch echt met ‘ width”450″ ‘ geplaatst…? raar.

    Login om te reageren
  34. Benny1 zegt

    5 januari 2007 om 12:07

    Ik hoop echt zo erg dat de challenger beter gaat verkopen :P

    Login om te reageren
  35. Dinobe zegt

    5 januari 2007 om 14:59

    Mooie wagen!
    Heb de indruk dat er de laatste tijd weer mooie wagens uit de VS komen, of moeten ze teren op de naam en faam van de jaren ’60 muscles?

    MERCEDES: Met Eenvoudige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
    BMW: Bak Met Wielen, Brol Met Wielen, Boeren Mest Wagen
    CITROEN: Claxon Indrukken Terwijl Roestig Onderstel Even Niveleert
    PEUGEOT: Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tramelant

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    5 januari 2007 om 15:36

    Lekker agressieve voorkant, mooie Amerikaan. Die wagon is lelijk. Van een sportieve stoere auto is geen mooie wagon te maken…

    Off-topic: LOL! Al die, eh, hoe noem je dat eigenlijk… Maar wel leuk. De meeste had ik nog nooit gehoord, die “afkortingen”.

    Login om te reageren
  37. rob zegt

    5 januari 2007 om 21:52

    LATEN WIJ NEDERLANDERS NOU IS MINDER ZEIKEN ,EN BEKROMPEN DENKEN EN ONS STRAAT BEELD DURVEN AAN TE PASSEN , DAN MOETEN WE TOEGEVEN DAT ALS WE BIJ HET STOP LICHT STAAN EN EEN CAMARO OF CORVETTE OF EEN ANDERE MUSCLECAR ZIEN TOCH ALTIJD STIEKEM FF WEGDROOMEN.WANT WE KUNNEN ZEIKEN WAT WE WILLEN ZE WETEN IN AMERIKA WEL DEGELIJK HOE ZE MOETEN ONTWERPEN QUA AUTO,S ,DEZE AUTO IS HOTTTTTTTTTTT

    -edit: caps-lock uit aub-

    Login om te reageren
  38. Carfreak (BMW 320i) zegt

    6 januari 2007 om 03:28

    @ rob … ik versta nix van wat je zegt, heb je misschien gedronken ??? alé ja ik weet niet of er andere mensen u verstaan maar ik in ieders geval niet. Leg eens uit in ABN graag … Ontopic: dit is echt vet !

    Login om te reageren
  39. Jerro zegt

    6 januari 2007 om 22:11

    kijk nou allemaal die video van Clarkson maar (good bad ugly) dan weet je waarschijnlijk wel hoe die rijden gaat :D waardeloos!
    MAAR HIJ IS WEL MOOI!

    Login om te reageren
  40. rob zegt

    7 januari 2007 om 15:50

    carfreak had het over nederlanders , maar voel je je eigen aangesproken ?zit er toch nog wat goeds in je genen .

    Login om te reageren
  41. Bruce zegt

    14 februari 2007 om 14:43

    wat een vette bak zeg die camero

    Login om te reageren
  42. Aaargh zegt

    15 februari 2007 om 01:44

    Dat is nu het WOW-effect! Zeer gave bak. Zo komen die amerkanen de laatste jaren met mooie gedurfde designs! Zo lik ik ook nog steeds mijn vingers af bij de nieuwe Mustang. Ze zijn er zowaar ingeslaagd om ook het interieur mooi te maken.

    Als voorbeeld: De Chrysler 300c. De auto is zo lelijk aan de buitenkant dat die mooi is geworden. Enorme decadente bak. Alleen jammer dat het interieur er zo goedkoop vanaf is gekomen.

    Login om te reageren
  43. Khyber zegt

    23 februari 2007 om 21:43

    Ze moeten er meer van gaan maken!!

    Login om te reageren
  44. Gap zegt

    24 februari 2007 om 13:52

    Zelf rij ik nu een Badkuip Met Wielen, maar ik zag een tweedehands Camaro Targa, voor relatief weinig, en dan begint het toch te jeuken…

    Login om te reageren
  45. toto zegt

    25 oktober 2008 om 13:39

    Smaken verschillen maar al diegene die een C300,camaro of een nieuwe mustang lelijk vinden(en eender welke(hedendaagse) bmw of mercedes wel mooi) hebben te weinig liefde gekregen in hun leven.Geef ze een knuffel!
    Er zijn veel gedrochten tussen die amerikanen maar deze 3?Neen sorry dat kan erbij mij niet in.De dodge chalenger ziet er iets te braaf uit.Al bij al zijn ze in Amerika terug goed bezig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North