Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaat

Auteur: , 57 Reacties

Een supercharged 6,2 liter V8, what's not to like?

De keus is aan jou: een handgeschakelde zesbak of een automaat met tien versnellingen. Dat zijn de twee versnellingsbakken die je kan koppelen aan de supercharged 6.2 liter V8 met 650 pk en 868 Nm koppel. En een limited-slip diff, dus strepentrekken? Ik dacht het wel! Visueel herkenbaar aan dikke bumpers, spoilers, en op de motorkap zien we een carbon warmteafvoer. Omdat lichtgewicht enzo, Chevrolet claimt een slordige 100 kilogram van de Camaro afgeschaafd te hebben. Daarmee weegt ‘ie nu nog ongeveer net zoveel als een Boeing 747 met één stoel minder. Ok, flauw, maar gewichtsbesparing op dit soort mastodonten komt altijd een beetje nutteloos over. En het boeit ons ook niet, we willen gewoon die V8 horen brullen, die supercharger horen gieren en de banden horen gillen. Of de journalist die ‘m schaamteloos crasht, dat kan ook natuurlijk.

Wat er gebeurt als je al die pk’s en Nm’s een beetje fatsoenlijk naar het asfalt weet te krijgen, is nog niet bekend overigens. Sprinttijd, topsnelheid, Ringtijd en ook het prijskaartje worden tot een later moment bewaard. Maar de uiteindelijke prijs in dollars kan je in je hoofd sowieso wel keer twee doen. Lang leve BPM en invoerkosten. Waarschijnlijk zijn de foto’s in onderstaande gallery dan ook het enige visuele contact dat je ooit met deze musclecar zal hebben. Geniet ervan!



57 reacties

Wauw wat een beest 😍 Doe mij maar gewoon een handbak.
Wat een bak! Erg gaaf.
Dollarprijs kan je eerder x3 doen… Roverheid.
@thomcarspotter: Ppff die roverheid term is zo onwijs kortzichtig.
Ga lekker in een land zonder voorzieningen wonen, hoef je ook geen belasting te betalen.
@Donstil:
ik ben zeker dat hij in België minder dan de helft als in Nederland zal kosten. En ons systeem van ziekenzorg en werkloosheids uitkering is beter als dat in Nederland. Je moet er wel een oost europees wegdek en een overheids systeem van een bananenrepubliek bij nemen maar toch.
Vind de nieuwe generatie camaro toch een stuk minder ogen dan de vorige.
@reistje: ben ik helemaal met je eens. De 2006 Camaro blijft de mooiste
@reistje: vond ik ook. Maar hoe vaker ik ‘m zie rijden, hoe meer de nieuwe went.
@reistje: mooie basis voor een coachbuild
Waarom zou 100kg gewichtsverlies niet helpen? Alle beetjes helpen toch, maar wat een beest!
@vtechlover: ik geloof dat hij dan nu nog ongeveer 100 kg zwaarder is dan een m4. Dat valt heel erg mee, zeker gezien die enorme V8. Dus een beetje overdreven in het artikel.
@vtechlover:
Ja, dacht er ook zo over..
Als ze een M3 uitbrengen waar je 20 000 euro meer voor moet betalen, maar die wel 20 kilo lichter is.. Dan is het een prestatie..
Denk dat je die 100 kilo verschil dan toch meer zal merken..
@vtechlover:

Tijden op de ring:
Chevrolet Camaro Z/28 7:37.47 507 / 1702
Chevrolet Camaro ZL1 Mark Reuss 7:41.27 588 / 1838

Ter vergelijk:
Ferrari 458 Italia 7:38.00 570 / 1485
Murcielago LP 670-4 SV Horst 7:42.00 670 / 1664
BMW M3 GTS 7:48.00 450 / 1543
BMW M3 CSL (E46) Horst von Saurma 7:50.00 360 / 1385
BMW M4 Horst von Saurma 7:52.00 431 / 1497

Deze musclecar rijdt dus al deze exoten en alom geprezen bmw’s weg op de ring en dat voor een fractie van de prijs en een veel hoger gewicht.
@aarsgewei: dat had je niet verwacht.
@aarsgewei: Ja dat weten de meeste autobloggertjes hier niet en blijven maar als schaapjes achter elkaar/AB aanlopen om in elk artikel weer te gaan roepen/schrijven ” kan die wel een bocht om” hahaha.. mijn antwoord altijd “beter als wat er voor 99% uit duitsland komt iig.”
2013 ZL1 conv bevalt me prima ook na 40.000 miles geen centje pijn en 0,0 onderhouds kosten ook nog eens.
Audi zou jaloers zijn op de grill
@w115: +1
650pk zeg in een “betaalbare” coupe pfff, waar praten we tegenwoordig over zeg. Zal trouwens wel serieus snel zijn op het circuit, vorige generatie was dat ook al. Ik twijfel nog tussen de automaat of de handbak, hangt een beetje van de kwaliteit van de automaat af.
Voor zoiets zou je toch naar de VS emigreren.
Wat een beest
@casperh: wat kan je zo een stukje toch mooi vertellen.
Maar ik wil nu wel weten hoe veel hij nu echt weegt
@agera: De vorige ZL1 was 1868kg, Deze zal dus bijna aan de 1720kg komen van de vorige Z28 (trackday versie 2014)
@cossiekiller: Absoluut geen lichtgewicht inderdaad. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het geen fijne pretmachine is. Ik zou dan liever kiezen voor de lichtere track-focused Mustang met veel minder pk’s of voor die lekkere Corvette van laatst.
@cossiekiller: de 2016 SS versie weegt volgens mij rond de 1670 kg. Als ze daar nog eens 100 kg van af hebben gesnoept is het geen geweldig zwaargewicht lijkt me toch? Sterker nog, al weegt die 1670 kg, voor een auto van dit formaat met dito motor valt dat nog mee
Ik vind hem ten opzichte van zijn voorganger er nou niet echt mooier op geworden. Wel zijn het echt bizarre cijfers. Doe mij maar een handbak.
vet
Zoals ze in sommige landen zeggen:
Je wil elegante vrouw om over staat mee te gaan.
Je wil een slimme en leuke vrouw om mee thuis te zijn.
En je wil een beetje stoute sletterige vrouw in bed.

Als je deze Camaro zo beoordeelt: punt 3 moet zeker lukken. Punt 2 lukt ook wel. Maar of je met deze auto nou bij je ouders, de club of je klant aan kan komen..?
In het stemmig zwart met een Carbon wrap. En mijn keuze gaat uit naar de handbak 😃. Interieur wat upgraden met mooi nappa leer en we zijn klaar. Nice 👍🏻
Doe mij maar een Challenger Hellcat met handbak. (Alhoewel ik ook geen nee tegen dit monster zou zeggen)
Maar oma, wat heeft u een enorme muil!

Los daarvan: hebb0n! Zonder de 10-traps natuurlijk
10 versnellingen…. Wordt dat niet een hartstikke zenuwachtige toestand? Nu weet ik wel dat moderne automaten alles hartstikke zachtjes en subtiel doen, maar met tien versnellingen is de bak toch continu aan het schakelen? Lijkt me stront vervelend….
@Rob: Gelukkig is de oplossing daarvoor een fleppy peddel vernellingsbak.
@viezefreddyw:
Neen. ‘Flipperen’ slaat werkelijk nergens op. Vind het echt ontzettend suf. Het is niet voor niks een automaat…..
@Rob: Ik ben het met je eens. Daarom zei ik het ook op deze manier.
@Rob: Kunnen ze er nog beter een CVT in hangen :p
@Rob: Niet met zoveel koppel. Die slaat rustig een paar trappen over bij normaal accelereren. Als je steeds in een soort piekvermogen moet blijven schakelt zo’n ding zich inderdaad een hartverzakking.
Rond de 1700kg met zulke specs! Lekker hoor! Vind de voorbumper wel heel aanwezig.
Zwaar over de top natuurlijk, maar zo`n Camaro kan dat goed hebben. Wat een beest!
Is dit de absolute topper of komt er nog een sterkere versie? 650pk is natuurlijk absoluut niks om je voor te schamen, maar de directe concurrent is leverbaar met een Hellcat motor met liefst 707pk. En dat voor een auto die primair gericht is op Amerika, waar men van het “meer, meer, meer” is.
@Edge: Die Hellcat is ruim 2100kg. Dik 400Kg meer dan de Camaro. Die heeft die extra 57pk dus niet nodig.
@E34M5Touring: zo, dat is een hoop!
@E34M5Touring: Jezus! Ik wist dat de Hellcat geen vedergewicht is maar dat die wagen zo zwaar is had ik niet gedacht. Dan het verschil in pk inderdaad te verwaarlozen.
@Edge: Grappige is, de meeste ‘onafhankelijke’ sites praten over 1900kg. Terwijl Chrysler zelf op de site adverteert met 4445 pounds. Dus ruim 2100kg… Ye Old Truck… Wel supersnel hoor, rechtdoor. Maar qua onderstel is een Mustang of Camaro echt veel beter.
@E34M5Touring: Magnetic ride uit de Corvette beats them all. :-)
Als je zo naar de voorkant kijkt dan krijg je het idee dat je naar een truck zit te kijken. Bedenk dan het gewicht erbij en dat het een tientraps automaat heeft en dat gevoel is compleet.
@Rick-dos: Het geeft mij meer het gevoel van bmw 1m2m3m4m5m6m7m8m bye bye en dat is een heel goed gevoel.
@Rick-dos: Scheelt maar 100 kilo met de M4 lees ik hierboven, dus wat is je punt ?
Was de ontwerper van de grille vooraan zeeziek?
Automaat met 10 versnellingen… Jeezes man, konden ze niet gewoon shoppen bij de Corvette, en diens handgeschakelde 7 bak adopteren?

Ik gok dat die 7de versnelling al extra lang is, puur voor de uitstoot cijfertjes te drukken, en dat lijkt me exact het doel te zijn van deze 10-bak.
Het blijft super gaaf. Maar als je hem hier gewoon koopt man je wordt toch schijtziek van dat tanken, tanken, tanken. Dit is echt alleen voor de USA bruikbaar.
Leuk! Kenteken in de carrosseriekleur.
Vraag me af of de microfoon van Wouter wel in de uitlaat past…
Geen echte muscle car look meer. Erg jammer
Ik blijf de vorige generatie (ten minste van buiten) fraaier vinden dan z’n opvolger, maar die statistieken liegen er natuurlijk niet om.
Ja lekker dik ding hoor, doe mij de handbak maar.
Vind de nieuwe generatie niet zo mooi,al geregeld zien rijden hier maar als ik dit toch weer zie toch wel heel erg lekker weer. Moet ik toch maar ff naar de locale dealert en toch mijn 2013 ZL1 conv inruilen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).