• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaat

Auteur: CasperH, gepost 16 maart 2016 om 09:47 – 57 Reacties

Afbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaatAfbeelding Chevrolet Camaro ZL1 is hier, met tientraps automaat

Chevrolet Camaro ZL1 2017
Een supercharged 6,2 liter V8, what’s not to like?

De keus is aan jou: een handgeschakelde zesbak of een automaat met tien versnellingen. Dat zijn de twee versnellingsbakken die je kan koppelen aan de supercharged 6.2 liter V8 met 650 pk en 868 Nm koppel. En een limited-slip diff, dus strepentrekken? Ik dacht het wel! Visueel herkenbaar aan dikke bumpers, spoilers, en op de motorkap zien we een carbon warmteafvoer. Omdat lichtgewicht enzo, Chevrolet claimt een slordige 100 kilogram van de Camaro afgeschaafd te hebben. Daarmee weegt ‘ie nu nog ongeveer net zoveel als een Boeing 747 met één stoel minder. Ok, flauw, maar gewichtsbesparing op dit soort mastodonten komt altijd een beetje nutteloos over. En het boeit ons ook niet, we willen gewoon die V8 horen brullen, die supercharger horen gieren en de banden horen gillen. Of de journalist die ‘m schaamteloos crasht, dat kan ook natuurlijk.

Wat er gebeurt als je al die pk’s en Nm’s een beetje fatsoenlijk naar het asfalt weet te krijgen, is nog niet bekend overigens. Sprinttijd, topsnelheid, Ringtijd en ook het prijskaartje worden tot een later moment bewaard. Maar de uiteindelijke prijs in dollars kan je in je hoofd sowieso wel keer twee doen. Lang leve BPM en invoerkosten. Waarschijnlijk zijn de foto’s in onderstaande gallery dan ook het enige visuele contact dat je ooit met deze musclecar zal hebben. Geniet ervan!

Ook interessant!

  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Video: crashen kan ook in een rechte lijn
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, new-york-2016, rood, ZL1

Vorig bericht: « In deze zes steden verlies je de meeste tijd aan files
Volgend bericht: Deze AMG GLE63S popo-edition is Hamiltons grootste angst »

Lees Interacties

Reacties

  1. biohazardracer zegt

    16 maart 2016 om 09:52

    Wauw wat een beest ? Doe mij maar gewoon een handbak.

    Login om te reageren
  2. melv zegt

    16 maart 2016 om 09:56

    Wat een bak! Erg gaaf.

    Login om te reageren
  3. thomcarspotter zegt

    16 maart 2016 om 09:57

    Dollarprijs kan je eerder x3 doen… Roverheid.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      16 maart 2016 om 17:48

      @thomcarspotter: Ppff die roverheid term is zo onwijs kortzichtig.
      Ga lekker in een land zonder voorzieningen wonen, hoef je ook geen belasting te betalen.

      Login om te reageren
      • O plaat zegt

        16 maart 2016 om 18:16

        @Donstil:
        ik ben zeker dat hij in België minder dan de helft als in Nederland zal kosten. En ons systeem van ziekenzorg en werkloosheids uitkering is beter als dat in Nederland. Je moet er wel een oost europees wegdek en een overheids systeem van een bananenrepubliek bij nemen maar toch.

        Login om te reageren
  4. reistje zegt

    16 maart 2016 om 09:58

    Vind de nieuwe generatie camaro toch een stuk minder ogen dan de vorige.

    Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      16 maart 2016 om 12:36

      @reistje: ben ik helemaal met je eens. De 2006 Camaro blijft de mooiste

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      16 maart 2016 om 14:22

      @reistje: vond ik ook. Maar hoe vaker ik ‘m zie rijden, hoe meer de nieuwe went.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      16 maart 2016 om 23:14

      @reistje: mooie basis voor een coachbuild

      Login om te reageren
  5. vtechlover zegt

    16 maart 2016 om 09:59

    Waarom zou 100kg gewichtsverlies niet helpen? Alle beetjes helpen toch, maar wat een beest!

    Login om te reageren
    • dieselaer zegt

      16 maart 2016 om 10:42

      @vtechlover: ik geloof dat hij dan nu nog ongeveer 100 kg zwaarder is dan een m4. Dat valt heel erg mee, zeker gezien die enorme V8. Dus een beetje overdreven in het artikel.

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      16 maart 2016 om 10:44

      @vtechlover:
      Ja, dacht er ook zo over..
      Als ze een M3 uitbrengen waar je 20 000 euro meer voor moet betalen, maar die wel 20 kilo lichter is.. Dan is het een prestatie..
      Denk dat je die 100 kilo verschil dan toch meer zal merken..

      Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      16 maart 2016 om 12:03

      @vtechlover:

      Tijden op de ring:
      Chevrolet Camaro Z/28 7:37.47 507 / 1702
      Chevrolet Camaro ZL1 Mark Reuss 7:41.27 588 / 1838

      Ter vergelijk:
      Ferrari 458 Italia 7:38.00 570 / 1485
      Murcielago LP 670-4 SV Horst 7:42.00 670 / 1664
      BMW M3 GTS 7:48.00 450 / 1543
      BMW M3 CSL (E46) Horst von Saurma 7:50.00 360 / 1385
      BMW M4 Horst von Saurma 7:52.00 431 / 1497

      Deze musclecar rijdt dus al deze exoten en alom geprezen bmw’s weg op de ring en dat voor een fractie van de prijs en een veel hoger gewicht.

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        16 maart 2016 om 16:28

        @aarsgewei: dat had je niet verwacht.

        Login om te reageren
      • RobUSA zegt

        16 maart 2016 om 19:00

        @aarsgewei: Ja dat weten de meeste autobloggertjes hier niet en blijven maar als schaapjes achter elkaar/AB aanlopen om in elk artikel weer te gaan roepen/schrijven ” kan die wel een bocht om” hahaha.. mijn antwoord altijd “beter als wat er voor 99% uit duitsland komt iig.”
        2013 ZL1 conv bevalt me prima ook na 40.000 miles geen centje pijn en 0,0 onderhouds kosten ook nog eens.

        Login om te reageren
  6. W115 zegt

    16 maart 2016 om 10:00

    Audi zou jaloers zijn op de grill

    Login om te reageren
    • loveforcars zegt

      16 maart 2016 om 10:07

      @w115: +1

      Login om te reageren
  7. imdoctorbob zegt

    16 maart 2016 om 10:01

    650pk zeg in een “betaalbare” coupe pfff, waar praten we tegenwoordig over zeg. Zal trouwens wel serieus snel zijn op het circuit, vorige generatie was dat ook al. Ik twijfel nog tussen de automaat of de handbak, hangt een beetje van de kwaliteit van de automaat af.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    16 maart 2016 om 10:03

    Voor zoiets zou je toch naar de VS emigreren.

    Login om te reageren
  9. brandon1997 zegt

    16 maart 2016 om 10:04

    Wat een beest

    Login om te reageren
  10. MAB zegt

    16 maart 2016 om 10:07

    @casperh: wat kan je zo een stukje toch mooi vertellen.

    Login om te reageren
  11. agera zegt

    16 maart 2016 om 10:14

    Maar ik wil nu wel weten hoe veel hij nu echt weegt

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      16 maart 2016 om 10:31

      @agera: De vorige ZL1 was 1868kg, Deze zal dus bijna aan de 1720kg komen van de vorige Z28 (trackday versie 2014)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 maart 2016 om 11:13

        @cossiekiller: Absoluut geen lichtgewicht inderdaad. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het geen fijne pretmachine is. Ik zou dan liever kiezen voor de lichtere track-focused Mustang met veel minder pk’s of voor die lekkere Corvette van laatst.

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        16 maart 2016 om 12:49

        @cossiekiller: de 2016 SS versie weegt volgens mij rond de 1670 kg. Als ze daar nog eens 100 kg van af hebben gesnoept is het geen geweldig zwaargewicht lijkt me toch? Sterker nog, al weegt die 1670 kg, voor een auto van dit formaat met dito motor valt dat nog mee

        Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    16 maart 2016 om 10:15

    Ik vind hem ten opzichte van zijn voorganger er nou niet echt mooier op geworden. Wel zijn het echt bizarre cijfers. Doe mij maar een handbak.

    Login om te reageren
  13. cla220 zegt

    16 maart 2016 om 10:21

    vet

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    16 maart 2016 om 10:23

    Zoals ze in sommige landen zeggen:
    Je wil elegante vrouw om over staat mee te gaan.
    Je wil een slimme en leuke vrouw om mee thuis te zijn.
    En je wil een beetje stoute sletterige vrouw in bed.

    Als je deze Camaro zo beoordeelt: punt 3 moet zeker lukken. Punt 2 lukt ook wel. Maar of je met deze auto nou bij je ouders, de club of je klant aan kan komen..?

    Login om te reageren
  15. zeevink zegt

    16 maart 2016 om 10:25

    In het stemmig zwart met een Carbon wrap. En mijn keuze gaat uit naar de handbak ?. Interieur wat upgraden met mooi nappa leer en we zijn klaar. Nice ??

    Login om te reageren
  16. kennone zegt

    16 maart 2016 om 10:31

    Doe mij maar een Challenger Hellcat met handbak. (Alhoewel ik ook geen nee tegen dit monster zou zeggen)

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    16 maart 2016 om 10:37

    Maar oma, wat heeft u een enorme muil!

    Los daarvan: hebb0n! Zonder de 10-traps natuurlijk

    Login om te reageren
  18. Rob zegt

    16 maart 2016 om 10:40

    10 versnellingen…. Wordt dat niet een hartstikke zenuwachtige toestand? Nu weet ik wel dat moderne automaten alles hartstikke zachtjes en subtiel doen, maar met tien versnellingen is de bak toch continu aan het schakelen? Lijkt me stront vervelend….

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      16 maart 2016 om 10:43

      @Rob: Gelukkig is de oplossing daarvoor een fleppy peddel vernellingsbak.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        16 maart 2016 om 11:28

        @viezefreddyw:
        Neen. ‘Flipperen’ slaat werkelijk nergens op. Vind het echt ontzettend suf. Het is niet voor niks een automaat…..

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          16 maart 2016 om 11:30

          @Rob: Ik ben het met je eens. Daarom zei ik het ook op deze manier.

          Login om te reageren
    • 123bat zegt

      16 maart 2016 om 10:48

      @Rob: Kunnen ze er nog beter een CVT in hangen :p

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 maart 2016 om 10:49

      @Rob: Niet met zoveel koppel. Die slaat rustig een paar trappen over bij normaal accelereren. Als je steeds in een soort piekvermogen moet blijven schakelt zo’n ding zich inderdaad een hartverzakking.

      Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    16 maart 2016 om 10:54

    Rond de 1700kg met zulke specs! Lekker hoor! Vind de voorbumper wel heel aanwezig.

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    16 maart 2016 om 11:07

    Zwaar over de top natuurlijk, maar zo`n Camaro kan dat goed hebben. Wat een beest!

    Login om te reageren
  21. Edge zegt

    16 maart 2016 om 11:10

    Is dit de absolute topper of komt er nog een sterkere versie? 650pk is natuurlijk absoluut niks om je voor te schamen, maar de directe concurrent is leverbaar met een Hellcat motor met liefst 707pk. En dat voor een auto die primair gericht is op Amerika, waar men van het “meer, meer, meer” is.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 maart 2016 om 11:14

      @Edge: Die Hellcat is ruim 2100kg. Dik 400Kg meer dan de Camaro. Die heeft die extra 57pk dus niet nodig.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        16 maart 2016 om 11:45

        @E34M5Touring: zo, dat is een hoop!

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        16 maart 2016 om 12:40

        @E34M5Touring: Jezus! Ik wist dat de Hellcat geen vedergewicht is maar dat die wagen zo zwaar is had ik niet gedacht. Dan het verschil in pk inderdaad te verwaarlozen.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          16 maart 2016 om 12:53

          @Edge: Grappige is, de meeste ‘onafhankelijke’ sites praten over 1900kg. Terwijl Chrysler zelf op de site adverteert met 4445 pounds. Dus ruim 2100kg… Ye Old Truck… Wel supersnel hoor, rechtdoor. Maar qua onderstel is een Mustang of Camaro echt veel beter.

          Login om te reageren
          • RobUSA zegt

            16 maart 2016 om 19:01

            @E34M5Touring: Magnetic ride uit de Corvette beats them all. :-)

            Login om te reageren
  22. Rick-dos zegt

    16 maart 2016 om 11:10

    Als je zo naar de voorkant kijkt dan krijg je het idee dat je naar een truck zit te kijken. Bedenk dan het gewicht erbij en dat het een tientraps automaat heeft en dat gevoel is compleet.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      16 maart 2016 om 18:49

      @Rick-dos: Het geeft mij meer het gevoel van bmw 1m2m3m4m5m6m7m8m bye bye en dat is een heel goed gevoel.

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      16 maart 2016 om 19:05

      @Rick-dos: Scheelt maar 100 kilo met de M4 lees ik hierboven, dus wat is je punt ?

      Login om te reageren
  23. Nemus zegt

    16 maart 2016 om 11:26

    Was de ontwerper van de grille vooraan zeeziek?

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    16 maart 2016 om 11:29

    Automaat met 10 versnellingen… Jeezes man, konden ze niet gewoon shoppen bij de Corvette, en diens handgeschakelde 7 bak adopteren?

    Ik gok dat die 7de versnelling al extra lang is, puur voor de uitstoot cijfertjes te drukken, en dat lijkt me exact het doel te zijn van deze 10-bak.

    Login om te reageren
  25. thomasthomas zegt

    16 maart 2016 om 12:44

    Het blijft super gaaf. Maar als je hem hier gewoon koopt man je wordt toch schijtziek van dat tanken, tanken, tanken. Dit is echt alleen voor de USA bruikbaar.

    Login om te reageren
  26. ikkeook zegt

    16 maart 2016 om 12:45

    Leuk! Kenteken in de carrosseriekleur.

    Login om te reageren
  27. 87sandyd zegt

    16 maart 2016 om 12:52

    Vraag me af of de microfoon van Wouter wel in de uitlaat past…

    Login om te reageren
  28. Sir_Vmax zegt

    16 maart 2016 om 12:58

    Geen echte muscle car look meer. Erg jammer

    Login om te reageren
  29. dikdraak zegt

    16 maart 2016 om 15:25

    Ik blijf de vorige generatie (ten minste van buiten) fraaier vinden dan z’n opvolger, maar die statistieken liegen er natuurlijk niet om.

    Login om te reageren
  30. pinut187 zegt

    16 maart 2016 om 16:31

    Ja lekker dik ding hoor, doe mij de handbak maar.

    Login om te reageren
  31. RobUSA zegt

    16 maart 2016 om 18:53

    Vind de nieuwe generatie niet zo mooi,al geregeld zien rijden hier maar als ik dit toch weer zie toch wel heel erg lekker weer. Moet ik toch maar ff naar de locale dealert en toch mijn 2013 ZL1 conv inruilen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North