Chevrolet Corvette ontgroend in de supercar-club

Auteur: , 24 Reacties

Officieel verwelkomd op zijn eigen manier.

Corvette C8 rood

De nieuwe Corvette C8 maakt een metamorfose door. Met alle gevolgen van dien. Eén gevolg is dat de auto, nu met zijn V8 in het midden, steeds meer verandert van muscle car naar supercar. De snelste modellen van Ferrari, Lamborghini en andere supercarmerken hebben immers al jaren de motor achter het bestuurderscompartiment liggen, een logische zet van GM dus. Er is nog één ding wat een échte supercar moet doen voordat hij die titel mag krijgen. Net als bij Vindicat in Groningen is deze ‘ontgroening’ niet perse de leukste, maar iets waarbij je even door de zure appel heen moet bijten. Je mag kiezen uit: in de fik vliegen of glashard op je muil gaan.

GM wil natuurlijk zo spoedig mogelijk bij de big boys horen in het supercar-territorium. De motor slecht koelen en hem in de fik laten vliegen zorgt voor een enorme daling in de interesse, dus moet je gewoon een keer de auto ergens tegenaan laten knallen, zodat omstanders en mensen op internet de bestuurder kunnen uitlachen voor onkunde en met professionele tips kunnen komen over hoe dit ongeluk niet had kunnen gebeuren. Anyway, dat ongeluk is nu gelukt, sneller dan wie dan ook. In de VS ging gister een Corvette C8 hard onderuit op een bergweggetje.

In de VS, waar anders: de auto is nog niet leverbaar dus zal dit een pre-productiemodel zijn. Op de achtergrond is een SUV te zien, waarschijnlijk de auto die de Corvette geraakt heeft. Over de oorzaak is verder niks concreets, dus we vinden het lastig om te zeggen dat de Corvette-bestuurder overmoedig werd. Toch blijven we het zeggen: het is lastig, zo veel pk in een auto met achterwielaandrijving. Het is aan te raden, helemaal bij nattigheid, om voorzichtig te zijn. Het kan heel snel van sensationeel naar ‘goedemorgen, met AllSecur’ gaan. We gaan van een onfortuinlijk ongeluk uit, toch geven we je ‘m even mee.



24 reacties

Blinde bocht in een bergweggetje. Lastig te zeggen wie de (meeste) schuld heeft. Die C8 lijkt me wel behoorlijk total loss, zeker als het een pré productie exemplaar is.
@RRRobert: lastig? Zeg maar gewoon onmogelijk met alleen deze foto en verder geen info, behalve dat er blijkbaar nog ergens een SUV bij staat die een achterwiel mist…
@notsobig: scroll even naar die tweede foto, daarop is meer afstand genomen en zie je meer.
@rrrobert: Fake news! Is een crash-testmodel dat ze daar op de baan hebben gezet. Dat Twitterberichtje is effectievere reclame dan die miljoenen die ze uitgeven tijdens de Super Bowl…
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

Ongelukkig? Ja, dat zeker. Grote kans dat het een journalist(-achtige) is die dit voor elkaar heeft gebokst, maar daar zullen we waarschijnlijk weinig van teruglezen in de artikelen die geschreven gaan worden…
Perfect gewoon, zo weet men onmiddellijk hoe veilig of onveilig die auto is!
Zondagnorgen prutser …
“Het kan heel snel van sensationeel naar ‘goedemorgen, met AllSecur’ gaan.” Hahaha briljant 😁
@verplicht: alleen moet ik net als Tim en Tom nog even wennen aan het feit dat het nu Allianz Direct is ;)
Amerikaanse auto’s en bochten…
@C6_R: Whahaha die is cheap, je maakt hem gewoon. Gezien je naam (die wellicht verwijst naar de GT1 racer op basis van de C6) ga ik ervan uit dat je *sarcasm mode* aan had staan….
Waarom worden mijn posts niet direct geplaatst tegenwoordig? Sta ik onder curatele?
@autodrome: is al een tijdje zo. Best wel vreemd. Ik ben er redelijk zeker van dat er ook al berichten van me gewoon geheel niet gepost werden. Is de app bugged?
Geen idee of Allsecur deze auto kan verzekeren gezien de hoogte van de cataloguswaarde Moederbedrijf Allianz kan het wel 😉.

Wel jammer van de auto 😔 ik vind het wel een mooie auto. Al vind ik de oudere versie met de motor voorin mooier
@rammillius:
Cataloguswaarde van 60.000 Dollar… zoveel is dat toch niet. In vergelijking met andere exotics is het een koopje.
@generaalalfa: in Nederland snel voorbij de 100.000 euro 😔 maar goedkoper dan menig ander supercar
Nu ik zo nog eens naar de headerfoto kijk, krijg ik haast de indruk dat het ontwerp van de C8 is samengesteld, als in: de voorkant en de achterkant zijn eigenlijk afkomstig van twee verschillende designvoorstellen die niet bij elkaar horen, en zijn op een gekunstelde manier toch met elkaar verbonden. Een schoonheid is het niet.
2020 alweer.
De airbag doet het!
Het is tegenwoordig Allianz Direct 😏
@bischero: waardeloze naamsverandering toch? Het feit dat de auteur van dit stukje allsecure aanhaalt heeft al aan dat het qua naamsbekendheid goed zat. Volgens mij hadden ze ook prima imago (dwz, goedkoop en toch prima verzekerd). En dan gaan ze nu zo een nietszeggende en niet originele naam gebruiken. Allianz zegt de particulier in Nederland weinig, en dan nog dat suffe “direct” erachter…dat had ING in de jaren 90 met ING Direct.
@bischero: @720s is gewoon het linkje naar dat artikel vergeten.

Of hij test hoe scherp wij zijn!! ;)
@ijoost: zeer scherp in ieder geval :)
Misschien was de SUV bestuurder bevangen door de lelijkheid van de nieuwe Corvette…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).