Chevrolet laat de Camaro ZL1 Cabrio zien

Auteur: , 32 Reacties

Nu ook dakloos knallen in deze bruut.

En we beginnen meteen met het goede nieuws. Hij heeft namelijk exact dezelfde specs als z’n coupe broertje. Dit betekent 650 pk en 868 Nm koppel uit een supercharged 6,2 liter V8. Ook zou hij niet langzamer naar de 100 moeten gaan en even goed moeten sturen.

Dat laatste moeten we nog maar zien, maar dit lijkt wel de leukste versie. Die V8 wil je kunnen horen en dat moet lukken, zonder dak. Ook is er bij de cabrio de keuze tussen een handgeschakelde zesbak of een tientraps automaat. Inderdaad, 10 versnellingen. Klinkt indrukwekkend en dat zal het ook best zijn. Maar moet je niet gewoon een handbak willen met zo’n beul van een V8?

De nieuwe Camaro is in ieder geval vanaf begin 2017 leverbaar in Amerika. Prijzen worden tegen de tijd van de lancering bekend gemaakt. Of en wanneer hij precies naar Nederland komt is nog niet bekend, maar reken dan ongeveer op een dubbele vanafprijs ten opzichte van Amerika. En dat in Euro’s.



32 reacties

Het brute lompe is er wel af zo. Ik zou eerder voor de vorige gaan in plaats van dit toppunt van overdesign met zijn lijntjes en poespas.

Niet dat ik hem ooit zou kopen want ze zijn hier veel te duur, en heb het geluk gehad met de vorige te mogen rijden. Zeepkist kwa rijgedrag. Waarom dan het geluk? Hij is gewoon moddervet.
@marc94: ” Zeepkist qua rijgedrag” ?? Jij heb er vast niet mee gereden of met die uit 1968 waarschijnlijk. De vorige generatie 2012-2014 ZL1 had al de magnatic ride van de Corvette nl en een Ringtijd van 7.41 net wat sneller als de GT 3 Porsche/Lambo LP 670-4 super veloce,
dus deze” zeepkist ” is een betere zeepkist als deze 2 andere zeepkisten.
Op Need for speed zeker gereden ? hahaha
@RobUSA: kenteken is 3 zbr 93 ik wil wel een foto neerzetten van mij achter het stuur maar dat ga ik niet doen, ten eerste omdat porno niet is toegestaan op Ab, en ten tweede omdat ik mij niet verplicht voel verantwoording af te leggen. Dus ik schrijf je reactie wel toe aan het rijtje met overige leeftijdsgerelateerde comments.

Ik vond het een dweil maar mooier dan de huidige generatie.
@marc94: Je mag doen wat je wilt het bewijst alleen nog meer dat je nog naar het volgende level moet bij need for speed.
Dweilen gaan nl niet in 7.41 over de Ring maar in 17.41 en ik heb ook een foto dat ik achter het stuur zit in de nieuwe Ford GT, dussss ?
Als die 94 je geboorte jaar duidt dan ben je precies de helft van mijn leeftijd en auto rijervaring.
@RobUSA: Met alle respect maar als het zo moet had ik met jou username ook niks anders verwacht als een fanboy reactie jegens allea wat uit de VS komt . Ik heb nergens vermeld dat ik met een ZL1 heb gereden. Als je de helft van je levenservaring had gehad had je misschien het kenteken kunnen opzoeken en gezien dat het een SS is. Maar ik haak al weer af want voor zielig leeftijds bashen en “ik ben wijs want ik ben oud” gelul heb ik geen tijd.
@marc94: Nog ff dit ..als jij zelf zegt in een topic over de ZL1 “en heb het geluk gehad met de vorige te mogen rijden” moet ik dat helemaal op gaan zoeken ??
Bij een M3 topic zeg je dat toch ook niet als je in de 316 heb gereden ??
En over die leeftijd begon je zelf dude “schrijf je reactie wel toe aan het rijtje met overige leeftijdsgerelateerde comments.” dus jij dacht dat ik daar wel tijd voor had ?? Think again!
Fijn om te zien.
Zo’n echte Chevrolet:

Musclecar Made-in-the-USA.

Veel beter dan de vele Daewoo-gebakjes die tegenwoordig verkocht worden on de Chevy-badge.
Cheap fast reliable .. Pick two ..

Gaat hier dus niet op ..
@lincoln: in het engels geschreven wel. In het Nederlands met bij behorende belastingen word 2 termen kiezen erg simpel want cheap kan je schrappen dus blijven er maar 2 over
@lincoln: Hij bevalt nog steeds met 40.000 miles op de teller en 0,0 onderhoudskosten tot nu toe. Paar keer olie ververst voor $39.95 bij de dealer that’s it ! :-) Oja en een paar nieuwe banden.
Dik? Ja. Maar laat ‘m maar lekker in de States waar hij thuis hoort…
@baasbenz: en dan nog meer van die Taxi AMGtjes.. Nee haal maar lekker naar Nederland die bakjes!
Ik blijf die grill/bumper verhouding toch lelijk vinden. Heeft dit iets van praktisch nut? Doe mij maar het vorig model. Of nog beter het 1967-69 model
Lekkere dikke bak…

Jammer dat hij net iets te dik is voor ons calvinistische gedachtengoed…

En wat moeten de buren wel niet denken…
Dat is nou nog eens een cabrio
Ik ben naar Amerika!

OK Doei!
@joostm91: ik ben er nu daadwerkelijk
Eerlijk is eerlijk, hij is wel heeel goed gelukt. Dik hoor!
Bruut ding zeg. Met handbak en Black on Black graag.
Ik vind het een beetje te Japans qua design
Em ja natuurlijk wil je die handbak!
Dan komtde geur van verbrand rubber nog beter binnen
op de foto prachtig, in het echt zal die naar waarschijnlijkheid goedkoop ogen zoals de dichte variant.
@sleepyj: valt reuze mee, hij went snel.
Komt met deze specs aardig in Hellcat-territorium. En hoewel de Challenger bruter oogt, is deze er in cabrio en rijdt hij scherper. Ik zou het wel weten…
Hoe vaker ik die neus zie, hoe meer ik moet denken aan de neus die ze op de 74er tot 81er Camaro’s zetten. En nee dat is niet echt een compliment.

Los daarvan is het nog altijd gave wagen met een hoog hebben-factor. Maar imo hebben de Camaro’s van 1973 en ouder nog altijd de hoogste hebben factor.
-edit: doen we even kalm?-
Lekker hoor
Die achterspoilert hoeft niet, verder een dikke chevy
@steelfighter: Eens zeker die op die pootjes ..lelijk!
zo fout dat het toch wel weer goed wordt.
Dit is wel heel kort houdbaar kwa ontwerp denk ik…
Deden ze met het voorgaande model toch wel ietsjes beter:
http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-Camaro_2010_800x600_wallpaper_02.jpg

Overigens ben ik véél meer gecharmeerd van de Mustang. Altijd al geweest. Dus doe er daar maar eentje van..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).