• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche roept meer dan 400.000 Cayenne’s terug

Auteur: shjdejee, gepost 24 maart 2016 om 17:56 – 41 Reacties

terug naar de garage


En dat zijn er nogal wat.

In totaal roept Porsche wereldwijd 409.477 Cayenne’s terug. Er zou een probleem met ‘de pedalen’ zijn. Welk pedaal precies is niet bekend, maar of het nou het rem- of het gaspedaal (of allebei) is, het is niet ideaal. Het moet ook wel serieus zijn, want je roept niet zomaar 400.000 auto’s terug.

Het gaat om de Porsche Cayenne gebouwd tussen 2011 en 2016 en ze moeten terug naar de garage. In Nederland gaat het om 3.743 Cayenne’s en Porsche neemt contact met u op. In Duitsland zou het om ruim 30.000 Cayenne’s gaan.

Het slechte nieuws stapelt zich wel op zo voor VAG. Zo werd gisteren ook bekend dat er ruim 177.000 Volkswagen Passats en 25.000 Skoda Superbs terug naar de garage moeten. Dit zou overigens over een ander ’technisch mankement’ gaan, namelijk een niet goed aangesloten stekker. Hierdoor kan de motor uitvallen.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, passat, Porsche, Skoda, superb, terugroepactie, Volkswagen

Vorig bericht: « Chevrolet laat de Camaro ZL1 Cabrio zien
Volgend bericht: Nissan GT-R: nieuwe versie vs de oude versie »

Lees Interacties

Reacties

  1. scubakabouter zegt

    24 maart 2016 om 18:00

    Vraag me af of die hoogste bonus ooit al uitbetaald is?

    Login om te reageren
  2. theyoungsaablover zegt

    24 maart 2016 om 18:02

    Vag…. die hebben hun jaar gewoon niet

    Login om te reageren
    • josxkrs zegt

      24 maart 2016 om 18:05

      @theyoungsaablover: jaren*

      Login om te reageren
    • norge zegt

      24 maart 2016 om 18:05

      @theyoungsaablover: Dat krijg je ervan als je de grootste wil zijn..

      Login om te reageren
      • mcstradale8 zegt

        27 maart 2016 om 11:03

        @norge: “grootste wil hebben” ;)

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    24 maart 2016 om 18:02

    Volkswagen AG…

    Het Britisch Leyland van de 21e eeuw…

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    24 maart 2016 om 18:03

    Dus de Touraeg en de Yeti en Audi Suf moeten ook naar binnen?

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      24 maart 2016 om 21:02

      @norge: aardig vagt up allemaal

      Login om te reageren
      • mrcy335d zegt

        24 maart 2016 om 22:11

        @vetnek: heftig

        Login om te reageren
  5. martijn11 zegt

    24 maart 2016 om 18:05

    Zonde van de reputatie

    Login om te reageren
    • norge zegt

      24 maart 2016 om 18:09

      @martijn11: Die wordt alleen maar bevestigd…

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        24 maart 2016 om 18:46

        @norge: waar baseert u dat op? er zijn meerdere personen waar ik mee om ga die een porsche bezitten, altijd het gas open en nooit mankementen..

        Login om te reageren
        • hplh zegt

          24 maart 2016 om 19:16

          @vtechlover: waarschijnlijk dan geen panamera of cayenne.
          Anders durf ik de waarheid van jou reaguursel wel in twijfel te trekken.

          Login om te reageren
          • vtechlover zegt

            24 maart 2016 om 23:59

            @hplh: toevallig wel.. Eigenaar had paar jaar geleden zijn Panamera ingeruild voor de cayenne omdat hij hem te zenuwachtig vond (dus geen mankementen) bezit nou dus een cayenne v8 diesel.. Nogmaals geen problemen.
            Volgende
            Gt3 997, eigenaar denkt dat er een gat in de tank zit :p maar nog steeds zonder brokken komen te staan.

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          24 maart 2016 om 20:38

          @vtechlover: dat zijn de Porsches pre-996, ook de 996 stond in het begin berucht bekend! De 997 en de 991 gaan helaas ook kapot, net zoals de Cayenne, Panamera, Boxster en Cayman.
          Ja , ik ben een Porsche liefhebber….

          Login om te reageren
        • benzinehoofd zegt

          24 maart 2016 om 21:50

          @vtechlover: Noem dat maar geen mankement… bij de meeste auto’s gaat het gas dicht als je het pedaal loslaat. Weten we meteen waar die recall om gaat. ?

          Login om te reageren
  6. sjoerdreverda zegt

    24 maart 2016 om 18:07

    Verbaast me niks. Auto’s worden steeds complexer , waar door niet alle edge cases meer getest kunnen worden binnen de beperkte tijd. Ook zijn consumenten steeds mondiger en verbonden via internet, dus de kans dat ze er mee weg komen is kleiner. Daarbij opgeteld de verbeteringen in kwaliteits management, waar door Baker systematische fouten opgespoord worden.
    #stukjeduidingvandeprofessional.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      24 maart 2016 om 18:10

      @sjoerdreverda: Er zijn merken die daar geen problemen mee hebben..

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        24 maart 2016 om 19:03

        @norge: Handige populaire stelling, maar gewoon niet waar.

        Er is een register van terugroepacties en alle ‘ normale’ merken en concerns staan daar regelmatig in.

        Wat Sjoerd op zijn eigen ietwat vreemde manier zegt is daarentegen wel waar, auto’s worden steeds complexer en consumenten(organisaties) worden steeds mondiger.
        ALLE fabrikanten hebben daar mee te maken, maar uiteraard niet in dezelfde mate.

        Los van dat alles heeft VW overigens nog best wel stappen te maken en doen sommige andere fabrikanten het wel degelijk beter op het punt van probleemoplossen.

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      24 maart 2016 om 18:21

      @sjoerdreverda: Pedalen hebben weinig evolutie ondervonden door de jaren heen. Drive by wire is het enigste wat zo in mij op komt.

      Ze zouden niet het eerste merk zijn die plastic gaspedalen gebruiken die afbreken om zo 3 euro te besparen. Het zou mij verbazen als het komt door superieure nieuwe technieken in plaats van een besparing/een ontwerp fout.

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      24 maart 2016 om 18:24

      @sjoerdreverda: Leuk geprobeerd….

      Maar vroeger kon je er maar op één manier achter komen of een onderdeel lang genoeg mee ging en betrouwbaar was en dat was fysiek testen.

      Tegenwoordig kan je de computer de meest complexe praktijktesten laten simuleren en heb je binnen no-time de resultaten hoe lang een onderdeel meegaat…

      Sterker nog, het wordt omgedraaid. Vooraf wordt voor ieder onderdeel de gewenste levensduur bepaald en de computer wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat het onderdeel nét de voorgeprogrammeerde levensduur haalt…

      En als je dan de boekhoudafdeling er nog eens op loslaat blijkt dat er op ieder onderdeeltje nog verder bezuinigd kan worden…

      De rest kan je lezen in het artikel hierboven.

      Login om te reageren
      • sjoerdreverda zegt

        24 maart 2016 om 19:03

        @moveyourmind:
        Klopt. Ik maak het elke dag mee. Heb wel eens een compleet afgefikte truck bekeken voor mijn werk bij de KD toendertijd.
        Bronoorzaak: een tie-rap die onder concessie niet gemonteerd werd.

        Om een lang verhaal kort te maken ik heb voor verschillende OEM’s gewerkt. Kwaliteitsdienst, Production Engineering, R&D en nu dan Testing. Een goed SE-team zal geen concessies aan de kwaliteit. Als er toch twijfel is Dan bepaal je met een goede FMEA hoeveel risico je aandurft en wat naar de klant toe acceptabel is. Bij de meesten wordt hiervoor 6Sigma gebruikt, maar er is vaak nog geen 2S of 3S te halen.
        In de praktijk wil niemand een recall maar soms is het gewoon weg goedkoper dan alles bulletproof te engineeren.

        En dan heb ik nog niet eens alle ontwerp- en product is variabelen die nauwelijks in kaart te brengen zijn. En dat maal 10.000 onderdelen / 1000-en processtappen.

        Login om te reageren
    • stephano zegt

      24 maart 2016 om 18:43

      @sjoerdreverda: Ik heb zelf gewerkt bij een bedrijf dat auto onderdelen maakt, en ik kan je vertellen, het gaat hier vaak om gevoelige onderdelen en als er in een productie van enkele honderdduizenden stuks één exemplaar is dat defect is, kan dat reden zijn voor een totale recall wanneer dit defecte exemplaar enkele jaren later in een voertuig blijkt te zitten.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        24 maart 2016 om 19:10

        @stephano: Daar heb je wel een punt.

        Jij kan ons als insider dan ook vast wel vertellen of autofabrikanten toeleveranciers niet heel erg onder druk zetten om tegen de laagste prijs te leveren. Of viel dat wel mee?

        Login om te reageren
        • stephano zegt

          24 maart 2016 om 20:49

          @moveyourmind: Bij het bedrijf waar ik werkte viel het wel mee. Natuurlijk was er wel oog op de kosten, maar dit bedrijf leverde high tech producten waarbij kwaliteit belangrijker was voor de klanten dan de laagste prijs. De afnemers in de autobranch waren ook hoofdzakelijk de Duitse premium merken.

          Om een vergelijking te trekken; bij een electronica fabrikant heb ik ooit een lading tv schermen gezien die van 8 meter hoog naar beneden waren komen vallen, en die vervolgens met een nieuwe doos eromheen alsnog door naar de klanten gingen (want kosten, vertraging, boze klanten, nog meer kosten, blablabla). Bij dit bedrijf werd een pallet met voor meer dan honderd duizend euro aan hardware onverkoopbaar verklaard nadat deze was omgevallen bij het uitladen van een vrachtwagen en er een kans bestond dat deze nu beschadigd was (want het risico op een recall doordat er toch ergens iets mis is, is duurder dan wat er op die pallet stond).

          Login om te reageren
  7. michaelcorleone zegt

    24 maart 2016 om 18:21

    Het rare blijft dat een rasechte pure sportauto’s bouwende Porsche juist dankzij de Cayenne en Panamera op de been wist te blijven.

    Login om te reageren
  8. appelvis zegt

    24 maart 2016 om 18:31

    Het gaat over VAG en @norge is er weer als de kippen bij

    Login om te reageren
  9. dender zegt

    24 maart 2016 om 18:36

    Volkswagen roept ook 390.000 Touaregs terug

    Login om te reageren
  10. thesis zegt

    24 maart 2016 om 18:36

    400.000 is best veel

    Login om te reageren
  11. switchon zegt

    24 maart 2016 om 18:44

    Jeetje dat zijn er genoeg. Dat er zoveel van zijn doet voor mij persoonlijk af aan t merk porsche en de exclusiviteit daarvan. Been there done that, carbrand for the masses.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      24 maart 2016 om 19:00

      @switchon: Exclusiviteit en Porsche? Dat is een lange tijd geleden. Zelfs de 911 is een gewone auto geworden.

      Login om te reageren
  12. ericc zegt

    24 maart 2016 om 19:00

    Autoconstructeurs nemen hun verantwoordelijkheid. Ik heb nog nooit gehoord dat men een terugroepactie van vaatwassers doet!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      24 maart 2016 om 19:46

      @ericc: Mijn Indesit wasmachine laatst nog.

      Login om te reageren
    • thesis zegt

      24 maart 2016 om 20:18

      @ericc: met je vaatwasser is de kans klein dat het rempedaal hapert bij 120 km/u

      Login om te reageren
  13. utregcity zegt

    24 maart 2016 om 19:32

    Porsche verslikt zich in een pepertje.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2016 om 19:38

    Weer eens wat ander negatiefs vag nieuws. Ook wel eens leuk. Btw, al zeker een week geleden sinds we wat over de diesel gate hebben gehoord!

    Login om te reageren
  15. petrolicious zegt

    24 maart 2016 om 19:43

    Zijn ze nu helemaal de pedalen kwijt?

    Login om te reageren
  16. zesinlijn zegt

    24 maart 2016 om 19:48

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  17. MaartenD zegt

    24 maart 2016 om 19:57

    Ik hoop dat we die 400.000 tractoren niet meer terug zien want ze vervuilen het straatbeeld ;-)

    Login om te reageren
  18. benzinehoofd zegt

    24 maart 2016 om 21:47

    Dat was me al eens opgevallen, ja… gaspedaal wordt vaak onnodig diep ingetrapt en het rempedaal vaak pas heel laat, vooral als je ervoor rijdt. ?

    Login om te reageren
  19. 367pk zegt

    25 maart 2016 om 01:00

    Als ze 400k+ Cayennes hebben verkocht, zal een terugroepactie niet echt pijn doen,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North