Chevrolet vergroot lucratieve korting op de Camaro

Auteur: , 17 Reacties

Het enige wat je moet doen is ontrouw zijn.

Chevrolet Camaro LT1 Coupé '20

Marketing, sommige producten worden erdoor gemaakt of juist gekraakt. Soms ben je onbedoeld grappig. Soms bedoeld ongrappig. Soms ben je een raar mannetje met een grote muil en zorg je ervoor dat weldenkende mensen met een grote boog om zwarte blikjes energiedrank heen lopen. Maar, ook dat zorgt ervoor dat de naam van datzelfde energiedrankje weer overal in de media naar boven komt drijven. Wij maken ons daar vandaag even niet schuldig aan.

Chevrolet heeft namelijk een leuk stukje marketing wat we leuk genoeg vinden om wél even onder de aandacht te brengen. Op de Camaro, opvallend genoeg een legendarische naam die op papier geen marketing nodig heeft. Toch is er één doorn in het oog van GM: hun rivaal, Ford. Net zoals de Camaro verkoopt Ford nog steeds of alweer de Mustang als een moderne muscle car. De auto’s zijn op papier vergelijkbaar, op een manier dat een Samsung Galaxy S10 en een iPhone 11 Pro vergelijkbaar zijn. Door diepgewortelde concurrentie tussen twee grootmachten zit er een wereld van verschil tussen de twee uitersten.

Ford Mustang Shelby GT350R '20

Een term die dan veel gebruikt wordt is ‘overlopen’. Ineens vinden dat het genoeg is en van ‘team’ veranderen. Stel nou dat je net je Samsung hebt verkocht voor een iPhone en op meer fronten de concurrent wil proberen. Voor Mustang-eigenaren is er goed nieuws: doe dat in de VS. Als je nu switcht van team Mustang naar team Camaro, krijg je van GM een warm onthaal in de vorm van een aanschafkorting. Dat was 2.500 dollar en wordt nu verhoogd naar 3.000 dollar.

Dat betekent dat je nu een Chevrolet Camaro (de basisversie) voor 23.000 dollar kunt kopen in de VS. Snel omgerekend is dat ongeveer 20.800 euro. Oké, dan krijg je de viercilinder en niet de blubberdikke V8 die de Camaro een lekkere old school muscle car maakt, die gaat met de korting zo’n 35.000 dollar kosten. 31.000 euro voor een Vee Eight Motor. Je bent haast gek als je het niet doet. Het gaat overigens om een Mustang die je al 30 dagen in bezit hebt en afbetaald hebt. Ga dus geen niet-afbetaalde lease-Mustangs inleveren: geen Camaro voor jou.

We realiseren ons dat 3.000 dollar geen wereldbedrag is, maar het werkt: we schrijven weer over de Camaro. En de Mustang. Die je overigens via officiële kanalen wél gewoon hier kunt krijgen. Wel bereid zijn om meer dan 100.000 euro af te tikken voor de V8-versie.



17 reacties

Een V8 Mustang 69.000 Euro duurder dan in Amerika. Het moet niet gekker worden.
@emping: Nieuwprijs van mijn nissan destijds was 50.000 euro. Als je nu naar nissan.nl gaat en kijkt wat de 370z opvolger kost…. schrik je je rot. Een nissan 370z kost 110.000 euro. Duurder als een Porsche, terwijl ze voorheen bekend stonden als budget porsche. Een 718 cayman is goedkoper.
Een artikel over een kortingsactie in een ver land over op auto die hier niet te verkrijgen is, kan er niet een artikel over een elektrische wagen geplaatst worden?
@mashell: nee, de elektrische koek is op
@mashell: als er eens meer leuke elektrische auto’s zouden komen prima. Een Tesla model 3 zie ik niet als leuk. Een BMW M140h zou ik dan bijvoorbeeld wel weer als leuk kunnen zien. Als ie nog RWD had. Maar voor xdrive maak ik die uitzondering ook wel.

De manier om meer mensen op elektrisch over te krijgen (hoe onzin het ook is) is door meer leuke en begeerlijke EV’s te produceren.
@stefje: Er zijn momenteel genoeg leuke elektrische auto’s en er zullen er nog genoeg volgen.

Wat versta jij onder een leuke elektrische auto?
@BmwMPower: een hothatch voor de massa bijvoorbeeld. Een Golf GTI met hybride aandrijving, maar dan zo dat het niet merkbaar is. De GTE faalde echt verschrikkelijk. Traag, zwaar en onderstuurd hok waarvan je niet meer mee kon als je accu op was. Max nieuwprijs rond de 40k. Betaalbaar en haalbaar voor de massa zonder een concessie te zijn. Maar dat is er gewoon niet. Accu’s zijn zwaar en snel leeg. En een Tesla 4×4 prima, maar boven de 100km/h is het haast al niet meer vooruit te branden.
@stefje: elektrisch rijden is de enige manier om de huidige vorm van persoonlijk vervoer te kunnen behouden. Op deze manier blijven de steden leefbaar en is een geleide transitie naar schonere energie bronnen mogelijk en we stoppen ook eindelijk met het subsidieren van allerlei vormen van islamitisch terrorisme. We gaan dus over en snel ook! Prettige bijkomstigheid is dat elektrische aandrijving die soeplesse en het comfort van een V12 heeft, maar dan voor iedereen! Wat mij betreft kunnen we tussenstappen met plugin en mild hybrides ook gewoon overslaan. Als je prestaties (verbuik) van elektrische auto’s die een variant zijn op een brandstofmodel (die MINI-e, de E-tron, de EQC, de 208e) vergelijkt met een puur als elektrisch ontworpen wagen (zo’n Model X is een enorm spuuglelijk bakbeest maar niet zwaarder dan de veel kleinere iPace of EQC) dan weet je dat de omgekatte wagens ook niet de oplossing zijn.
@mashell: elektrisch rijden is kul. Over een paar jaar komen er rapporten waaruit blijkt dat het mijnen van nikkel onwijs vervuilend en destructief is voor het milieu. Dat de opwekking van de benodigde stroom nieuwe gaten in de ozonlaag creëren omdat het op geconcentreerde locaties moet gebeuren en de infrastructuur het ook gewoon niet aan kan. De bedrijven die nu al begonnen zijn met het uit de lucht zuigen van Co2 (google maar eens) zullen dan al een triljardenbusiness zijn waardoor uitstoot ook geen probleem meer hoeft te zijn. Dan kunnen we gewoon weer ongestoord met ICE’s rijden.

Ik ben het met je eens dat we van fossiele brandstoffen af moeten om oorlogen in zandbakken te stoppen, maar er komt een tijd dat algen oid de oplossing blijken te zijn en de verbrandingsmotor toch veel minder schadelijk is dan elektrisch rijden.

Elektrisch zal het nooit volledig overnemen/winnen, hoe graag milieu-activisten dat nu ook willen. En alleen de EU over krijgen op elektrisch is niet winnen, dan heb je nog steeds de overige continenten die lekker benzine blijven stoken.

Als je echt een slag wilt slaan, stop dan maar eens met de soja productie. Daarvoor worden veruit de meeste bossen (Amazone bijv) gekapt. Laten we eens wat wijken platgooien in steden en bomen planten. Daar wordt de wereld en leefbaarheid daadwerkelijk beter van. Maar dat wil niemand horen want dat kost de overheid geld en zit geen verdienmodel in. De echte oplossingen kijkt niemand naar. Alleen naar fopoplossingen zoals EV’s.
@stefje: hear hear, en wat aan de overbevolking doen.
@stefje: Dus je bent gewoon BMW-fiel. Tesla is ook in 4×4 te krijgen.
@pa045: nog nooit een bmw gehad in mijn leven. Het was een voorbeeld.
In verhouding kost je dat ; NL=2 nieren. USA=1 rib.
@jajeroenja: Een spare-rib uiteraard
@jajeroenja: in NL je eerstgeborene in USA een drol…
Tja, ze moeten wat. De nieuwe facelift is niet echt lekker gevallen en de opvolger komt eind 19 begin 20. Dus gauw nog ff wat veurroad slijten.
Volgens mij is 35000-3000 nog steeds 32000 en geen 31000

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).