• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Volt flopt in Amerika. Is Europa de redding?

Auteur: robbie, gepost 4 oktober 2011 om 23:15 – 47 Reacties

Chevrolet Volt vs taxi


De ‘revolutionaire’ Chevrolet Volt is nu zo’n 9 maanden te koop in de Verenigde Staten, maar het loopt nog niet echt storm qua verkopen (om het voorzichtig uit te drukken). Zitten Amerikanen dan niet te wachten op zo’n zuinige EREV (Extended Range Electric Vehicle aka plug-in hybrid)? Gelukkig staan we in Europa (en zeker Nederland) wel te springen om deze auto. Toch?

Afgelopen maand verkocht Chevrolet bijvoorbeeld slechts 723 Volt’s in de VS en dat is nou niet echt veel. Het is wel zo dat de productie van de Volt redelijk langzaam op gang is gekomen en nog niet elke Chevrolet dealer in de VS ‘mag’ de Volt verkopen. En terwijl de Chevrolet Volt in Amerika voor geen meter verkoopt kunnen de Europese (en vooral Nederlandse) dealers niet wachten tot de Volt en Opel Ampera eindelijk verschijnen. De Volt verkoopt zelfs zo slecht dat de 100% elektrische Nissan Leaf (die veel minder ‘praktisch’ is) beter verkoopt.

Deze auto’s zijn namelijk vrijgesteld van bijtelling en zullen dus enorm populair zijn bij zakelijke rijders. Naar verwachting zullen ze nog beter verkopen van de Toyota Prius (14% bijtelling). Helaas voor Europa heeft GM besloten om dit jaar slechts 10.000 Volt/Ampera’s naar ons te sturen. De rest willen ze in eigen land houden. Misschien is het een idee als ze dat ff omdraaien en meer van die dingen hierheen sturen en Amerikanen lekker in benzineslurpers laten rijden. (via: thetruthaboutcars.com)

Chevrolet Volt: productie vs verkopen (per maand)

Chevrolet Volt: productie vs verkopen (cumulatief)

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Amerikaanse schadeauto's
    Steeds meer Amerikaanse schadeauto's in Europa
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

ampera, autoverkoop, Chevrolet, Opel, volt

Vorig bericht: « Vet! Nissan GT-R als undercover politieauto
Volgend bericht: BOVAG: Garantiebeleid Kia is strafbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Larick zegt

    4 oktober 2011 om 23:17

    Tja naast alle belastingvoordelen, gratis parkeren in Amsterdam. Waarschijnlijk volgen meer steden binnenkort. Het scheelt op jaarbasis zomaar weer wat. Zeker als je er woont/werkt

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      5 oktober 2011 om 00:21

      @Larick: gratis parkeren totdat iedereen in zon ding rijdt, dan moet er opeens weer wel betaald worden, zo gaat het altijd.

      Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    4 oktober 2011 om 23:18

    Doe die productiegrafiekjes eens vervangen door vermogen/koppelkrommes van de Volt.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      4 oktober 2011 om 23:54

      @alcantara: Ik denk niet dat we daar blij van worden…

      Al worden we dat hier ook niet echt van. Of wel. Vul zelf maar in.

      Login om te reageren
      • Larick zegt

        5 oktober 2011 om 00:03

        @Vanquish: Duidelijk geen verstand van de koppelkromme van een elektromotor?

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          24 oktober 2011 om 16:38

          @Larick: Sorry, ik kijk liever naar auto’s met dikke motoren dan dat ik naar grafiekjes kijk. Maargoed, ieder z’n ding he ;).

          Login om te reageren
      • baasbas zegt

        5 oktober 2011 om 00:58

        http://goo.gl/WJ6b2

        Login om te reageren
        • sdk16420 zegt

          5 oktober 2011 om 07:29

          @baasbas: lol

          Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    4 oktober 2011 om 23:19

    Kannone…zie gewoon die asfaltvelden bij de produktiehallen compleet volgestouwd met auto’s….onverkoopbaar! Lijkt een beetje op het VAG-inkoopbeleid van gebruikte auto’s ;-).

    Nu staan wij persoonlijk niet te joelen van deze ‘stroomstootjes op rubber’, maar in zakelijk (lees: verslonsd en auto-misbruikt) Nederland zal het wel goed verkopen.

    Login om te reageren
  4. Esprit_de_Flandre zegt

    4 oktober 2011 om 23:28

    Haha, iedereen maar roepen dat Range Extenders nodig zijn om dit soort auto populair te maken. Ondertussen bakt de Prius nog steeds zoete broodjes, en wordt de Leaf GeGaRanDeerd een kaskraker…

    Zelfs ‘Buy American’ werkt niet meer. Nu Nissan ook al de nieuwe NY Taxi mag leveren, moet GM misschien eens zichzelf in vraag stellen…

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    4 oktober 2011 om 23:29

    In Europa gaat ie trouwens ook floppen. Een Revolutionaire Auto van Opel, dat gelooft toch niemand…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      4 oktober 2011 om 23:51

      @Esprit_de_Flandre: Elke Opel is toch revolutionair ten opzichte van zijn voorganger?

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 oktober 2011 om 00:03

        @norge: Je bedoelt dat ze nieuwe hoogtes bereiken in afschuwelijk design?

        Login om te reageren
        • norge zegt

          5 oktober 2011 om 00:15

          @Esprit_de_Flandre: neu , meer dat de oude modellen ook werkelijk Oud zijn.

          Login om te reageren
  6. floryn zegt

    4 oktober 2011 om 23:37

    Lieber ein Cown Vic voor mij. Ben vergeten wat Wouter er van vond. Was niet erg enthousiast geloof ik.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 oktober 2011 om 00:03

      @floryn: Is dat belangrijk dan, “wat Wouter er van vond”?

      Login om te reageren
      • mobilitydesign zegt

        5 oktober 2011 om 10:10

        @Esprit_de_Flandre: Belangrijk misschien niet maar aangezien hij waarschijnlijk de enigste is hier die er al ingereden heeft is het wel interessant.

        Login om te reageren
      • floryn zegt

        5 oktober 2011 om 17:03

        @Esprit_de_Flandre: Haha. Is dat een retorische vraag? Is dit een retorische vraag?

        Ik kon me herinneren dat ik verbaasd was door het oordeel van Wouter. Ik heb het opgezocht en het ging om het zusje de Opel Ampera.

        http://www.abhd.nl/video/opel-ampera/

        http://www.abhd.nl/video/opel-ampera-2011/

        Login om te reageren
        • floryn zegt

          5 oktober 2011 om 17:10

          @floryn: Dat oordeel was trouwens niet eens negatief. Toch blijft het een vrij duur model, dus ik snap dat het model niet erg goed verkoopt in de Verenigde Staten.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            5 oktober 2011 om 20:23

            @floryn: Zal hier ook niet verkopen hoor. Als het VW was geweest, zou het misschien nog lukken. Maar Opel is gedoemd om goedkope promo-modelletjes te verkopen…

            Login om te reageren
  7. Benz65 zegt

    5 oktober 2011 om 00:18

    Zou de Volt verkiezen boven een Prius of een Honda qua looks.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    5 oktober 2011 om 00:32

    GM is ook niet gek en die huurt ook gewoon een extra boot als de vraag hier groot is en in de VS klein.

    Login om te reageren
  9. ThomasBol zegt

    5 oktober 2011 om 01:28

    Ik ben momenteel in Florida en het valt mij zwaar tegen hoeveel hybrids er rijden. Pas 1 Tesla gezien en de Priussen zijn ook op een hand te tellen. Alles is minimaal 2.5 liter of groter. Kleinere BMWs dan 328i heb ik nog niet gezien…

    Login om te reageren
    • Novio zegt

      5 oktober 2011 om 04:42

      @ThomasBol: Ja, ik ben ook regelmatig in FL/VS maar wat wij Nederlanders vaak vergeten is dat: 1. BMW in de US niets “onder” de 328 verkoopt. De 328 is het instapmodel. 2. Je geen wegenbelasting betaalt, dus motorvermogen/gewicht/uitstoot etc, doet er allemaal niet toe. 3. De benzine een stuk goedkoper is (dit weten Nederlanders vaak wel te vertellen) 4. Het specfieke vermogen van dezelde motoren hier de VS vaak iets lager licht 5. Dat amerikanen zijn opgevoed met sterkere motoren, van 0-100 km/h in tien seconden is in Nederland wel ok, maar in de VS wordt dit als langzaam gezien (lees maar eens een amerikaans autoblad, 7,5 seconds to 60mph is slow….

      Als jij voor 500 euro per jaar extra, dus bovenop wat je nu betaalt, een auto zou kunnen rijden in Nederland met 300+ pk, zou je het dan doen? Dat is namelijk het geval in de VS.

      Anyway.

      Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        5 oktober 2011 om 07:32

        @Novio: …en in de VS worden hybrides vast niet zo erg financieel bevoordeeld in verhouding tot de andere auto’s. Nergens behalve in Nederland zie je zoveel Prii op de weg.

        Login om te reageren
        • Novio zegt

          5 oktober 2011 om 21:04

          @sdk16420: Nee, er zijn in de VS nauwelijks incentives. De enige incentive is aan de pomp. Dus als de benzineprijzen stijgen,dan stijgen de priusverkopen, en vice versa.

          Login om te reageren
    • mobilitydesign zegt

      5 oktober 2011 om 10:14

      @ThomasBol:
      Florida is ook niet echt de plaats om ze te spotten. Moet je echt naar Californië. Al die oude knarren en ´snowbirds´ rijden liever een dikke v8 of tenminste een v6

      Login om te reageren
  10. Sm0keGun zegt

    5 oktober 2011 om 07:11

    hoe oud is de volt ook niet ? 3 a 4 jaar ? nog maar 9 maand productie . maar verouderd ontwerp … dat speelt veel rol bij auto verkoop

    Login om te reageren
    • mobilitydesign zegt

      5 oktober 2011 om 10:11

      @Sm0keGun: en hij was al lelijk bij de introductie.

      Login om te reageren
      • Sm0keGun zegt

        5 oktober 2011 om 13:03

        @mobilitydesign: de neus van de wagen vind ik geslaagd . maar de rest …

        Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    5 oktober 2011 om 07:37

    Jammergenoeg zal dit ding hier waarschijnlijk wel goed verkopen…. Ik vind er namelijk niets aan…. Ik vind hem zelf niet eens zo heel mooi….

    Login om te reageren
    • agera zegt

      6 oktober 2011 om 00:43

      @Dimglor: Gelijk heb je hij i ook niet mooi, maar gewoon lelijk. Zou hem het liefst helemaal weghebben.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        6 oktober 2011 om 19:10

        @agera: En dan dat interieur… Is al goedkoop plastic…. ziet er niet uit…
        Inderdaad zoals jij zegt, wegdoen dit ding ;-)

        Login om te reageren
  12. SaabTURBO zegt

    5 oktober 2011 om 08:38

    Jammer voor GM en voor de Amerikaanse overheid, maar de huidige prius is gewoon mooier. En dat is al een lelijk hok…

    Login om te reageren
  13. barney zegt

    5 oktober 2011 om 10:58

    Sorry, maar wat wil je voor zo’n belachelijke prijs. Dan moet je er de rest van je leven mee doorrijden wil je die meerprijs tov een Astra er uit halen. Want veel groter dan een Astra is die Ampera niet.

    Login om te reageren
  14. texter zegt

    5 oktober 2011 om 11:27

    Het lijkt me wel lachen als in NL per maand meer Volts/Ampera’s verkocht worden dan in de hele VS. Maar goed. Amerikanen denken met hun portemonnee en die zien vooral een hoog prijskaartje voor een frot-auto en HEEL ERG DURE accu’s die niet al te lang meegaan.

    Login om te reageren
  15. sebastos zegt

    5 oktober 2011 om 11:30

    Waarom hebben al die hybride modellen zo’n lelijke, Priusachtige kont!? #durftevragen

    Login om te reageren
  16. arjenw zegt

    5 oktober 2011 om 12:25

    Echt een lelijke wagen. Opzouten met dat ding!

    Login om te reageren
  17. potjak zegt

    5 oktober 2011 om 12:36

    @ sebastos
    daar is een verklaring voor. Dit soort auto’s dienen iedereen aan te spreken omdat deze in alle continenten verkocht (zij het onder een andere merknaam) verkocht worden. Daardoor worden er compromieeen gesloten m.b.t. de vormgeving. Je ziet het o.a. ook aan de nieuwe Ford Focus die nu ook als wereldauto is ontworpen. De lelijke kont vindt men in Azie wellicht helemaal geweldig en daar klagen ze wellicht over de in hun ogen lelijke koplampen.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      5 oktober 2011 om 13:06

      @potjak: Onzin, die lelijke (hoge) kont heeft een aerodynamische functie. In electrische auto’s is aerodynamica nog belangrijker dan in ‘gewone’ auto’s.

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        5 oktober 2011 om 23:59

        @raphael: onzin. Dat heeft niets met het design te maken maar met de vorm van de auto.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          6 oktober 2011 om 00:03

          @potjak: En dus juist wel met de hoge kont waar @sebastos op doelde… :roll:

          Login om te reageren
          • potjak zegt

            6 oktober 2011 om 01:00

            @Citrofiel: oke dan lees ik de opmerking waarschijnlijk anders want een aerodynamische (hoge) achterzijde hoeft niet lelijk te zijn. De hoge achterzijde is voornamelijk een gevolg dat er een accupakket achterin ligt en er toch plaats is gemaakt voor kofferruimte. Dat het design een gevolg is van dat de auto overal ter wereld in de smaak dient te vallen is een feit.

            Login om te reageren
  18. raphael zegt

    5 oktober 2011 om 13:05

    Kent iemand het verhaal van de Chevrolet Nova/Toyota Sprinter/Corolla nog?
    Een joint venture tussen GM en Toyota. GM wilde kleine en zuinige auto’s maken na de oliecrisis van de jaren 70 en het succes van kleine Toyota modellen. In de VS gingen ze samen aan de slag in een fabriek van GM. Het resultaat was een Chevrolet Nova en een Toyota Sprinter. Zelfde auto, zelfde fabriek, door dezelfde mensen in elkaar gezet, zelfde kwaliteit en bijna dezelfde prijs. Alleen een ander logo. Het resultaat?

    De Nova flopte en de Toyota werd een gigantische hit. Wat verteld ons dat? Dat Amerikanen zuinige auto’s met Azie associeren. Een Chevy Volt heeft hetzelfde probleem als een Nova in de jaren ’80. Tel daarbij op dat Amerikanen graag laten zien dat ze zuinig zijn en goed voor het milieu doen. Niemand gelooft ze in een Chevy, iedereen gelooft je in een Toyota, al is ie minder zuinig.

    GM stoot zich tweemaal aan dezelfde steen.

    Login om te reageren
  19. dennisr zegt

    5 oktober 2011 om 16:11

    well duh! ze rijden daar toch allemaal in pick-ups ? benzine is er toch lekker voordelig..

    Login om te reageren
  20. Modus zegt

    5 oktober 2011 om 17:52

    Priussen zijn hier ook alleen maar zo populair vanwege de lease he.

    De combinatie van de hoge prijzen en nogal beperkte inzetbaarheid (actieradius) maakt dat er op korte termijn echt niet veel meer elektro/hybride auto’s verkocht zullen worden dan tot nu toe.

    Login om te reageren
  21. agera zegt

    6 oktober 2011 om 00:43

    Zal me niks schelen of deze auto ook in Europa flopt, lelijk ding

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North