
Ik vermoed dat het management bij GM binnenkort op een cursus interne communicatie gaat. Slechts een paar dagen nadat CEO Rick Wagoner aankondigde dat de introductie van de Chevrolet Volt mogelijk vertraging oploopt, komt zijn Vice-President, Bob ‘Maximum’ Lutz, met precies de tegenovergestelde mening. Make up your mind!
Lutz, die zo de kans wil vergroten dat de Volt uitkomt terwijl hij nog in leven is, doet de uitspraak op het GM Fastlane Blog. Hij laat hierbij weten dat de vooruitgang in de ontwikkeling van de batterijen, toch de grootste hindernis bij de ontwikkeling van dergelijke auto’s, de afgelopen maanden bemoedigend is geweest.
Hij voert de druk op de ontwikkelaars wat extra op door strak aan een deadline voor 2010 vast te houden, dus ze weten waar ze aan toe zijn. Overigens heeft GM voor de ontwikkeling van de batterijcellen een contract afgesloten met A123systems, hetzelfde bedrijf dat de KillaCycle van stroom voorziet. (via winding road)





schaf hem dan gewoon af, lelijk ding!-edit: nutteloze bijdrage-
Hoe lelijk kun je hem maken?
Blaas het hele project gwn af!
@ jelle
je hebt gelijk!
het loopt toch enorm houterig heb ik de indruk…dusja, zal goedkoper zijn om dat gedrocht gewoon in hun museum neer te poten
@jelle: het museum? heeft dat ding dan geschiedenis geschreven? (slechste auto ooit ofzo?)
Ik vermoed (hoop) dat ‘ie niet komt ;)
@frasker: ja, vele merken hebben een eigen fabrieksmuseum, waar ze hun modellen en concepten en zo tentoonstellen.
bij voorbeeld:
http://www.museum-mercedes-benz.com/
http://www.audi.de/audi/de/de2/unternehmen/audi_foren/ingolstadt.html
http://www.galleria.ferrari.com/GalleriaFerrari/index.jsp
http://www.porsche.com/international/faq/museum/
moet er nog meer zijn?
Ik denk dat dit een publiciteitsstunt is van GM…. ze blijven zo in het nieuws. En wij maar lekker doorkleppen over de Volt. ;)
@ StormRAM; Doorkleppen. Jaja. Eerder doorzeuren! Iedereen (muv ikzelf) schijnt hem lelijk te vinden.
@citrofiel: iedereen is dan ook zou vrij als u om zijn mening te zeggen
ik vind het wel iets hebben! ziet er best goed uit
blijkbaar als 1 iemand zegt dat ie lelijk is volgen er mee…
@ jelle; Heb ik ook niets op tegen, maar ik vind hem echt niet lelijk, en ik snap niet al te goed wat er zo lelijk aan is…
@ Citrofiel: is t zelfde verhaal als met de cayenne destijds, heel veel mensen vonden m lelijk. Het gaat GM nu nog niet of we hem lelijk of mooi vinden, er wordt over gesproken, daar gaat het ze om. Slechte publiciteit is ook publiciteit!
Over een tijdje komen ze met goede publiciteitsfoto’s en komen er wat meer positieve reacties. Kwestie van goede langetermijnmarketingstrategie.
mensen, die gasten hebben straks lang vakantie!
Ik vind m trouwens ook niet lelijk. Iets te uitgeklopte wielkasten vanachter, maar dat kan aan de foto liggen.
@ StormRAM; Zelfde verhaal als met de Cayenne? Denk je dat deze auto ook zo geliefd gaat worden als de Cayenne? Dat denk ik niet… Maar je hebt wel gelijk over het marketingverhaal. Alle aandacht is welkom…
Zoals ik in het bericht van dat ie uitgesteld werd zei: Hij komt NIET later.
Simpelweg alleen al omdat GM deze auto nodig heeft.
Zoals ook me naam zegt weet ik er het een en ander vanaf.
Chevrolet gaat vanaf 2010 knallen met maar liefst 13 nieuwe modellen.
Een aantal zijn al klaar bv de BEAT…Productie model is al getoond..!
Nieuwe nubira heb ik ook al gezien..(strikt geheim)..
ik vind het een coole auto niks mis mee , voor weinuuuug een stoer bakkie , ja hoor laat maar kom wat dikkere wielen en kitje er op word tie leuker .
Ik vind m ook gewoon best strak er uit zien! Wat een GM-bashers zitten hier toch,……Gaap
Mooi wagentje zekere als je hem vergelijkt met een prius.
Inderdaad een stoer bakkie hoor. 1 op 64 rijden en toch in 8,5 seconde de 100 passeren… da’s best netjes, dacht ik zo :)
design technisch een vette bak, vraag me toch af of ze 2010 halen, en dan nog, dan heb je een auto, kun jem niet opladen bij een tankstation
tjonge jonge jonge, waar gaat dit over.
Elke studie die op de grote shows komen. worden vervolgens zo bewerkt dat ie niet meer lijkt op het model wat in produktie wordt genomen. Goed voorbeeld bij Jaquar… Een strakke stoere bak afronden omdat de vrouw er schijnbaar ook in moet rijden. Nee. er zijn maar een paar merken die een strakke bak met scherpe lijnen durven te produceren.
Daarbij ben ik het totaal met Rob USA eens!!! je hebt het over een hybride auto. Prius, leuk als je de eerste echte produktielijn zonder meeste kinderziektes wilt. maar van buiten ziet ie er niet uit! De Civic??? leuk voor de dames, maar heren, daar willen wij toch niet ingezien worden… besides??? wat halen die? 1 op 30???
Ik volg de Volt omdat ie strak is. Stoer! en een heel andere werking het electrische gedeelte. Hij laad enkel met de benzine de accus op. dus geen lege accus meer.
Deze auto zouden ze dus snel op de markt moeten brengen. wat ik betaal me nu scheel aan diesel. Ik hoop dat ze de auto aan prijzen ergens rond de 15000 tot 17000 euro. Dit zal zeker in het begin met alle ontwikkelkosten niet haal baar zijn, maar hij zou veel vuldig moeten woorden aangeschaft!!!