• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chinese Navara-kloon is luxer dan Mercedes X-Klasse

Auteur: willeme, gepost 14 maart 2022 om 12:59 – 4 Reacties

Chinese Navara-kloon

Die zagen wij niet aankomen. Een Chinese Navara-kloon biedt meer luxe dan een heuse Mercedes-Benz?

Tegenwoordig zien we dat auto’s telkens meer op elkaar gaan lijken. In technisch opzicht is dit vaak al het geval, maar ook het uiterlijk van auto’s wijkt telkens minder af. Met name bij bedrijfsauto’s zie je dat. Eén model wordt door soms wel vier merken verkocht met een andere badge, naam en vaak hooguit iets afwijkende grille.

Dat is met deze Dongfeng Ruiqi 7 ietsje anders. Het is de zoveelste variant op een bestaande auto. De basis van de auto is namelijk de Nissan Navarra. Je weet wel, de auto die ook als basis dient voor de Renault Alaskan én Mercedes-Benz X-Klasse.

Chinese Navara-kloon

Chinese Navara-kloon

Gek genoeg heeft Dongfeng geprobeerd de Ruiqi hoger in de markt te zetten dan de Nissan Nivara. Zo is er een compleet afwijkend front op gekomen waarmee de auto zo’n 3,5 centimeter langer is.

Ondanks de afwijkende voorzijde is overigens de rest wel overduidelijk Nissan Navara. Logisch, daar heb je nu eenmaal minder vrijheid om te ‘ontwerpen’. De vorm van de cabine en laadbak ligt nu eenmaal vast bij dat soort auto’s.

Zijkant

Dat niet alleen, de Dongfeng Ruiqi heeft een afwijkend en luxer interieur. Sterker nog, het ziet er zelfs een stukje weldadiger uit dan de Mercedes-Benz X-Klasse.

Techniek

Chinese fabrikanten zijn nu dermate goed dat ze met dezelfde basis een luxere auto kunnen maken dan Mercedes-Benz. Het moet niet gekker worden.

Chinese Navara-kloon

Dan de techniek van deze bijzondere bedrijfswagen. Je kunt kiezen achter- of vierwielaandrijving. Qua motoren is er keuze uit benzine of diesel, aldus Carscoops. De vorige generatie was er zelfs als EV, misschien dat deze ook weer terugkeert.

Chinese Navara-kloon
chinese Navara-kloon

Stiekem zou het voor Nederland best een aardige aanbieding kunnen zijn. Een Tesla Cybertuck of GMC Hummer EV is overkill voor ons koude kikkerlandje, maar een compacte pickup met elektrische aandrijving klinkt stiekem best goed.

Meer lezen? Dit zijn de 25 snelste pickups!

Ook interessant!

  • Raadplaat: wat voor Mercedes S-Klasse kloon is dit?
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, benzine, Diesel, dongfeng, navara, Nissan, pickup

Vorig bericht: « Dikke LC500 komt eindelijk WEL naar ons land toe
Volgend bericht: Ford verklapt hele zwik nieuwe elektrische crossovers »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    14 maart 2022 om 13:35

    Wanna see my Dong?

    Login om te reageren
  2. milanomt zegt

    14 maart 2022 om 13:44

    Ik volg de Chinese automarkt altijd met veel plezier. Op electronica gebied zijn ze inmiddels erg bij de tijd, Xiaomi zal t.z.t ook hier marktleider worden en hun producten gebruik ik graag! Alleen de data die naar China verstuurd wordt is wel een groot ding…. Ik schat dat binnen een jaar of 2 dit soort auto’s hier ook verkocht gaan worden alleen de BPM zal een dingetje gaan zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 maart 2022 om 14:39

      Als je een Europese auto in China op de markt brengt dan moet de data van Chinese consumenten in China blijven. Dat soort regels hebben we ook (in zwakke vorm) ook in de EU. Of Xiaomi, Tesla, Google en Facebook zich daar echt aan houden is een ander verhaal.

      Login om te reageren
  3. potjak zegt

    14 maart 2022 om 15:46

    Hoezo is dit luxer? Op het plaatje ziet het er leuk uit, materiaalgebruik e.d. kun je zo niet beoordelen. Heb het idee dat de naden in de stoelen en deurbekleding gevormd zijn in het materiaal en geen stiknaden zijn. Dat doet toch behoorlijk af aan het “luxe” gevoel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North