• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chinezen: “Jullie DSG-bakken zuigen, Volkswagen!” [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 maart 2013 om 15:51 – 117 Reacties

Volkswagens DSG-bak


De ene autofabrikant is wat scheutiger met terugroepacties dan de ander. Toyota schroomt niet ze met de buitenwereld te delen, bij het Volkswagen-concern zijn ze wat terughoudender. Een kritische consumenten-TV-uitzending in China zorgde voor een van de zeldzame recalls, waarbij de DSG-bakken de kern van het probleem zouden vormen.

De consument wordt steeds mondiger, zo ook in China, waar het sinds een jaartje of 10 wat makkelijker/veiiger is om je onvrede te uiten. Autogerelateerd levert dit regelmatig een aardig schouwspel op, met meer dan eens dieren of pikhouwelen in de hoofdrol.

Dit keer was het een jaarlijkse (ja, jaarlijkse) uitzending, op 15 maart, van een populair consumentenprogramma dat de DSG-versnellingsbak van VW, dat de komende 5 jaar naar 50.000 nieuwe werknemrs op zoek gaat, op de korrel nam. Slecht nieuws voor een concern dat jaarlijks in China 2,81 miljoen voertuigen (2012) verkoopt, om voor 1,3 miljard potentiële kijkers onder een vergrootglas gelegd te worden.

Wat mankeert er dan aan de transmissies?

Er zijn volgens het TV-programma berichten over abnormale trillingen, vermogensverlies en, daar is ie weer, plotselinge acceleratie. Veel details krijgen we verder niet gevoerd, maar de druk was voldoende voor VW om 16 maart, een dag na de uitzending, een recall te instigeren.

Tsja, met een jaarafzet van 9 miljoen auto’s zit er wel eens een maandagmorgenmodel tussen. Na het distributiekettingenverhaal in Europa is het de vraag hoe zwaar dit probleem in China is, dat gaat nu ongetwijfeld onderzocht worden. Naar schatting zijn zo’n 680.000 auto’s bij de (min of meer) vrijwillige terugroepactie betrokken.

Voor China is het de vuurdoop van een nieuwe ‘recall-wet’ die eerder dit jaar in werking trad, met hierbij behorende mogelijkheden voor de autoriteiten om boetes op te leggen of onderzoeken uit te voeren in geval van nalatigheid. (via Automotive News en Car News China)

Update 20-03: Vandaag komt Volkswagen met officiële aantallen. In totaal worden er 384.181 auto’s teruggeroepen van het type VW Golf, Magotan, Sagitar en Audi A3. De kosten kunnen oplopen tot bijna 500 miljoen euro.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Volkswagen ID6
    Volkswagen ID6 officieel: dit zijn ze alletwee!
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

China, dsg, Techniek, terugroepactie, transmissie, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: Audi 90 met 900+ pk is niet in bedwang te houden
Volgend bericht: Mercedes CLA: Rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    18 maart 2013 om 16:03

    Gaat BorgWarner zulke grote recalls overleven?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      19 maart 2013 om 19:20

      @baasbas: Pff; fake software update’tje en weer gaan. Ben geen fan van automaten of zelfs DSG, maar trillen en ‘plotselinge acceleratie’ heb ik nog nooit gehoord; en er rijden wat lease-DSGs rond …

      Chinezen zijn zeker geen auto’s met turbo’s gewend ?

      Login om te reageren
  2. Svda zegt

    18 maart 2013 om 16:09

    Kunnen ze nu iets niet kopiëren waardoor ze gaan klagen :P
    Er zijn af en toe problemen mee maar ikzelf ( s tronic ) en ouders hebben dat niet.
    Overigens zijn er ook problemen met de Smg bakken van BMW.

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    18 maart 2013 om 16:10

    Kom maar op fanboys…, lul je hier maar weer uit….

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      18 maart 2013 om 16:13

      @jrk68:

      Het is China maar. (Het is hetzelfde wanneer mijn schoonmoeder zegt wat ik moet doen. Luister ik ook niet naar.)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 maart 2013 om 16:30

        @heidi:
        Als jij een VAGverkoper ziet lig je gelijk op je rug met de beentjes wijd….

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          18 maart 2013 om 17:44

          @jrk68: “heidi” is heus geen vrouw hoor, tenzij je denkt dat Heidi Montag op autoblog actief is?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            18 maart 2013 om 17:46

            @SimonMc:
            “Ze” kakelt anders wel als een kip zonder kop….

            Login om te reageren
            • bisazza zegt

              18 maart 2013 om 18:16

              @jrk68: de pot verwijt….

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                18 maart 2013 om 18:23

                @Bisazza:
                Nope, hetero…..

      • xiran zegt

        18 maart 2013 om 16:54

        @heidi: gelukkig komen alle onderdelen uit china.

        Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      18 maart 2013 om 17:22

      @jrk68: autoblog kent geen fanboys, alleen maar liefhebbers.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 maart 2013 om 17:33

        @quattromeister:
        Wat doe jij hier dan? Ga jij ff snel terug naar vagweek….

        Login om te reageren
        • quattromeister zegt

          18 maart 2013 om 18:01

          @jrk68: Heb jou al een keer duidelijk uitgelegd dat ik geen fanboii ben, na deze duidelijke uitleg geen reactie meer van jou vernomen.. Nu niet zo gaan miepen dat ik een fanboii ben.

          Login om te reageren
          • audifreak zegt

            18 maart 2013 om 19:03

            @quattromeister: Steek er maar niet al te veel energie in. Zodra je ook maar iets van VAG in je naam hebt staan ben je volgens die simpele ziel al meteen een ‘fanboy’. Triest mannetje, die jerk68..

            Login om te reageren
            • autobart zegt

              18 maart 2013 om 20:15

              @audifreak: Alles afzeiken en zelf een Smartje hebben… Geef mij dan maar een curverbak hoor.

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                18 maart 2013 om 22:20

                @autobart:
                Geef je nou toe dat je zelf ook liever een Smartje hebt? Je weet toch wel dat die maar marginaal betrouwbaarder zijn dan die vag rommel.
                Gelukkig heb ik nog meerdere auto’s van andere merken.

              • autobart zegt

                18 maart 2013 om 22:51

                @jrk68: Ach lul niet man, Smarts hebben veel problemen, alleen ze zijn er niet veel. Daarom lijkt het alsof veel TSI motoren problemen hebben. Er zijn er ook maar zat die probleemloos rondrijden. Maar jou iets uitleggen is onmogelijk, je wilt het toch niet weten.

              • jrk68 zegt

                18 maart 2013 om 23:04

                @autobart:
                Ik lul niet en steek mijn kop niet in het zand. Ik ken alle manco’s en ontwerpfouten van Smartjes en kan daar een boek over schrijven. Toch heb ik zo’n Roadster gekocht, gewoon voor de heb en erbij. Ik weet dondersgoed dat ik er kosten aan ga krijgen en dat hoort een beetje bij een hobby.
                Deze trekken zou ik echter nooit accepteren van een auto waar ik dagelijks zakelijk van afhankelijk ben, waar ik mijn brood mee moet verdienen.
                Daar zit het verschil, over de manco’s van VAG kan ik minstens zo’n dik boek schrijven maar dat zijn auto’s in de categorie die je niet in de steek mogen laten.
                Die kocht ik dan ook nieuw en daar die in de praktijk nog onbetrouwbaarder bleken dan dat 8 jaar oude hobby autootje dan lijkt het mij logisch dat ik de rommel niet meer vertrouw.

              • baars1992 zegt

                19 maart 2013 om 09:09

                @jrk68: Ja, als je het zo stelt. Dan moet je vooral mercedes meuk rijden -_-‘

              • woot zegt

                19 maart 2013 om 16:48

                @autobart: Onze Polo TSI stond anders vaker bij de maker dan bij ons op de oprit.

    • solmatje zegt

      18 maart 2013 om 19:44

      @jrk68: dit artikel moet aftrek materiaal voor je zijn he? Onee dat zijn de reacties van alle jonge jongens hier he.. Ouwe viespeuk

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 maart 2013 om 22:23

        @solmatje:
        Om daar nu op te fappen gaat mij wat ver. Ik rol wel over de grond van het lachen als ik die ridicule reacties van jou en je soortgenoten lees, dat dan weer wel….

        Login om te reageren
        • quattromeister zegt

          18 maart 2013 om 22:54

          @jrk68: Ik hoop dat je d’r in stikt, maar echt serieus.

          Login om te reageren
  4. heidi zegt

    18 maart 2013 om 16:10

    Heidi: “jullie kopies zuigen nog veel harder, China!”

    Login om te reageren
  5. bofkont zegt

    18 maart 2013 om 16:13

    Deze problemen zijn al jaren bekend in de EU, alleen VAG onkend nog steeds dat er op grote schaal problemen zijn. Op autoweek staan ook diverse reviews met precies dezelfde klachten als hierboven omschreven, vooral de trillingen.
    De eerste generatie DSG was stukken beter dan de nieuwere.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      18 maart 2013 om 16:56

      @bofkont: vreemd is dat meestal worden de fouten uit de auto gehaald naarmate deze langer in productie is. Bij volkswagen kennelijk niet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        19 maart 2013 om 00:09

        @xiran: bij VW (en andere fabrikanten evenzo) wordt er in de loop van de productie jaren wel eens voor een goedkopere variant van een component gekozen, die is maar zelden ook beter.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          19 maart 2013 om 19:25

          @mashell: Yep, dat zie je helaas vaker; marge verruimen over de rug van de klant. Maar goed; ik denk dat we een goed onderscheid moeten blijven maken tussen de natte DSG6 (tot 450Nm) en de droge DSG7 (tot 250Nm). Over de DSG6 heb ik nooit (zulke) negatieve verhalen gehoord; over de DSG7 vanaf dag 1.

          Login om te reageren
  6. imba zegt

    18 maart 2013 om 16:15

    …DUH.

    Login om te reageren
  7. str8six zegt

    18 maart 2013 om 16:15

    Alles wat met auto’s te maken heeft wat uit China komt zuigt nog meer!

    Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    18 maart 2013 om 16:22

    Hoe zal dat zijn in de Flying Spur? Abnormale trillingen in een dergelijke auto..

    http://www.autoblog.nl/gallery/Bentley/Flying_Spur_2013/bentley-flying-spur-2013-010.jpg

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      18 maart 2013 om 16:30

      @rotarypowah: Bentley gebruikt een 8-trapsautomaat van ZF, als ik me niet vergis. Deze wordt ook gebruikt bij BMW & Jaguar – Land Rover.

      Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    18 maart 2013 om 16:25

    VAG moet gewoon een voorbeeld nemen aan Toyota, wat het melden van recalls betreft!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 maart 2013 om 16:28

      @toyotafortuner:
      Niet alleen dat, ook wat betrouwbaarheid betreft….
      Vandaag weer een onderzoekje gelezen waar Audi met vlag en wimpel winnaar werd in de minst betrouwbare motoren catogorie…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 maart 2013 om 16:57

        @jrk68: idd, ik zag het ook op autoweek. Heb wel mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van het onderzoek (zie verschil aantal auto’s tussen Subaru en Mercedes) maar het is toch opvallend hoe vaak VAG bovenaan staat bij dit soort lijstjes.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        18 maart 2013 om 17:29

        @jrk68: autoweek is toch een Pon blad! Die durven niet negatief over een VAG orgel te schrijven.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        18 maart 2013 om 17:31

        @jrk68: sorry, ik moet mijn woorden over Autoweek terugnemen. Lees dit een fanboys:
        http://www.autoweek.nl/nieuws/22686/audi-motoren-minst-betrouwbaar-honda-meest

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        18 maart 2013 om 17:34

        @jrk68:
        Wat ik zo her en der hoor is dat mensen heel wisselend zijn over Audi. De één heeft om de 10 minuten motorproblemen en wil nooit meer zo’n “schijthok”. De ander is juist heel erg tevreden en rijdt al jaren zonder enige ongemakken in een zo’n “schijthok”.

        Uit persoonlijke ervaring (niet direct, vadertje heeft 3x een A8 gehad. ”98 benzine, “04 benzine, “06 V8 diesel) kan ik NIET concluderen dat Audi motoren slecht zijn. Alle drie liepen ze als een zonnetje. Echter de elektronica is Waardeloos met een hoofdletter W. Vooral de eerste 2 hadden om de 2 maanden wel een storing, van kleine dingetjes tot absurde niet verklaarbare gebeurtenissen. De laatste, de V8 diesel, heeft haar werk echter zonder problemen gedaan. Alleen de remmen sleten absurd snel.

        Kortom, er is werkelijk geen touw vast te knopen aan de betrouwbaarheid van Audi… ;-)

        Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        18 maart 2013 om 17:53

        @jrk68: Ik ben daarom niet voor niets Toyota-fanboy ;)

        Login om te reageren
  10. jeanclaude zegt

    18 maart 2013 om 16:31

    De 6 traps dsg die o.a worden geleverd in de Gti en 2.0 tdi blokken (kan ook maar tot 350nm aan), zijn inderdaad niet de beste die er zijn. De 7 traps dsg in de kleinere varianten (tot 250nm) en de 7 traps s-tronic (alleen bij Audi en kan tot 550nm aan) zijn daarentegen juweeltjes.

    Login om te reageren
    • passie zegt

      18 maart 2013 om 16:53

      @jeanclaude: Het is eerder andersom, in het begin hadden de 6traps problemen met de mechatronica Later was dit probleem opgelost enkele daar gelaten. Bij de 7 traps gingen in het begin vaak de diff lagers kapot en mechatronica. dat is nu ook opgelost , nou ja bijna dan.Maar nu is het schering en inslag dat de koppelingen trillen in tweede en derde versn ff een niewe koppeling monteren en klaar is klara

      Login om te reageren
  11. potver7 zegt

    18 maart 2013 om 17:09

    Moeten ze me toch eens uitleggen, hoe een versnellingsbak voor plotselinge acceleratie kan zorgen. Dan gaat er toch duidelijk iets fout in het motormanagement, niet in de bak. Of zit er zo’n Independer-robotje op je gaspedaal te hengsten… ;)

    Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    18 maart 2013 om 17:17

    heb een audi met s-tronic 7. 300pk er op en al 40k kilometers niets aan de hand.
    zal wel een exemplarisch goede zijn dan..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 maart 2013 om 17:21

      @wimbers: Ben je er trots op dat hij 40.000 km zonder problemen rijdt? Volgens mij is dat niet zo’n enorme prestatie.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 maart 2013 om 17:26

        @berlinetta:
        Subaru geeft in Duitsland gewoon 5 jaar of 160000km garantie, dat durven ze bij VAG vast niet aan. 40k/km zonder problemen is bij die rommel al een hele prestatie….

        Login om te reageren
        • passie zegt

          18 maart 2013 om 17:44

          @jrk68: Als er nou net zo veel subs rond rijden als vag dan doet sub ook wel een stapje terug, Hoe dan ook met een auto moet je geluk hebben ongeacht het merk.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            18 maart 2013 om 17:48

            @passie:
            Yep, met het ene merk alleen veel meer dan met het andere….

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          18 maart 2013 om 18:06

          @jrk68:
          Subaru is dan ook echt primijum
          Want je hoort er nooit iets over.

          Login om te reageren
    • nibor zegt

      18 maart 2013 om 17:23

      @wimbers: hoor je wel wat je zelf zegt? Al 40000 km. Je vindt dat al bijzonder? Dat zegt genoeg toch? Een versnellingsbak hoort bij normaal gebruik gewoon een paar ton mee te gaan hoor.

      Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      18 maart 2013 om 17:27

      @wimbers: de 1.6 tditje van, trilde wel veel bij 40k. (greep niet lekker aan bij wegrijden) Nieuwe platen kosteloos erin! Zit inmiddels 90k op niks aan de hand!

      Ik snap de audi haat niet, probeer een audi a4 maar eens te configureren en een merc c en bmw 3.. Ong even duur maar de audi kan je samenstellen zoals je wil. Bij de andere 2 ben je bijna altijd afhankelijk van pakketten.

      Valt wel op dat degene die klagen zelden zo een duitse bolide kunnen veroorloven..

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 maart 2013 om 17:51

        @lamborgfan: Onzin, ik configureer zovaak voor de lol. Je hoeft die pakketten niet aan te vinken. Alleen als je een sportpakket wil, de rest kun je ook los kiezen.

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          18 maart 2013 om 21:03

          @berlinetta: Zover ik weet bij Mercedes niet iig

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 maart 2013 om 22:33

            @lamborgfan: Volgens mij kan het bij Mercedes ook. Ik vink altijd alleen het AMG-pakket aan. De rest kun je ook los kiezeb. Zo’n pakket levert je korting op maar er zit heel vaak onzin bij die je niet nodig hebt.

            Login om te reageren
      • bofkont zegt

        18 maart 2013 om 18:34

        @lamborgfan: Hmmm het grootste gedeelte van VAG zou ik niet durven omscrijven als een bolide ;)
        Het meeste is van de slowmotion klasse :)

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 maart 2013 om 20:23

        @lamborgfan: een audi configureren ? Ze hebben de meest waardeloze configurator ter wereld !! Daar WIL je niet eens mee stoeien….
        Beter is het om slechts één dummiemodel te gebruiken voor de configurator…zit toch geen verschil tussen die blikkenbende…

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          18 maart 2013 om 21:02

          @Megakix: Ben ik niet met je eens..

          Als je bij Mercedes iets aanvinkt, dan krijg je 9 van de 10x een pop up met “dit artikel/optie is alleen mogelijk bij aanvinken van………. Licht& zicht pakket en of Elegance nog iets.

          Een optie van een lullige paar honderd euro, die je vervolgens alleen met een pakket van 2 – 3000 euro kan bestellen. WTF!

          Die van Audi reageert snel, en alles kan is compatible met elkaar. No matter wat je wil.

          Qua overzicht en bedieningsgemak vind ik (mijn persoonlijke mening) dat hij vele malen sneller en beter werkt

          Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 maart 2013 om 18:30

      @wimbers: Heb je bewijs van een testbank? want VAG is een kampioen overdrijven van het fabrieksvermogen. ABT met hun chips hetzelfde.
      Bmw daarintegen heeft in bijna alle gevallen meer vermogen dan opgegeven.

      Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    18 maart 2013 om 17:21

    Nee hoor, niks aan de hand met VW. Altijd het beste….en toen ging de wekker! Hahaha, lekker meneer Pon blijven sponsoren, hij heeft het financieel al zo slecht, en niet toegeven dat VAG niet echt heel goed is.

    Login om te reageren
    • passie zegt

      18 maart 2013 om 17:47

      @rufctr01: Hoezo pon? zij ontwikkelen die auto niet en zij geven de garantie niet. ik praat vag echt niet altijd goed maar kijk en luister maar eens goed om je heen, bij andere merken is het soms ook kommer en kwel

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        18 maart 2013 om 18:11

        @passie: klopt, alleen geeft een VW/Audi rijder het nooit toe. Zelfs de fabrikant geeft het niet toe. Ook Pon doet aan dit spelletje mee. Alleen is er bij Audi een verschil, roepen dat je premium bent, premium prijzen hanteren, premium onderhoudsprijzen, je auto’s tot op het saaie af op de markt zetten en vervolgens gewoon op nr1 staan met de meeste motorproblemen. Dat gaat er bij mij niet in.

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          18 maart 2013 om 19:57

          @rufctr01: ik merk dat het er niet bij je in gaat. Maar het is ook niet de bedoeling dat je zo’n luxe Audi langer dan anderhalf jaar à 2 jaar rijdt.. Dan heb je toch Weer behoefte aan iets nieuws? Vooral bij een VAG, tenzij er 300+ pk in ligt..

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            18 maart 2013 om 20:12

            @solmatje: ja, ik zou ze ook na 2 jaar inruilen. Na 3 jaar zuigt zo’n geval je bankrekening sneller leeg dan een hoer op de wallen. En 300+ pk dingen zijn ook niet heel best en te duur in onderhoud.

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              18 maart 2013 om 20:22

              @rufctr01: maar wel cool

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                19 maart 2013 om 06:39

                @solmatje: het is maar wat je cool vindt. Ik vind het vrij saai.

  14. roller79 zegt

    18 maart 2013 om 17:35

    ik heb een 6-traps DSG, 2.0 TDI 170pk met 166000km, schakelt nog altijd perfect. En er moeten er nog minstens 166000km bij :)

    Login om te reageren
  15. ropbp zegt

    18 maart 2013 om 17:53

    Ik kan daar echt niet bij hoor….. Als het gaat om Italiaanse auto’s wordt altijd doorverwezen naar de Sud uit ergens begin 1970, terwijl de Italiaanse auto’s anno 2013 gewoon heel betrouwbaar zijn. Duits wordt anno 2013 altijd gezien als superdesuper betrouwbaar, terwijl dat bewijsbaar helemaal niet zo is. Zijn de meeste mensen gewoon gek of zijn er andere aanwijsbare afwijkingen die daar de oorzaak van zijn…..

    Login om te reageren
    • passie zegt

      18 maart 2013 om 18:01

      @ropbp: Nogmaals als er net zoveel van die italiaano’s als vag rond rijden praten we dan verder

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        18 maart 2013 om 18:17

        @passie: en hoe komt dat? Omdat al die VAG-sukkels in sprookjes geloven. Hun marketing is fantastisch. Kan niet anders zeggen. Hoe kan het anders dat rommel zo goed verkoopt (net als Appel trouwens). Toyota daarentegen bewijst dat kwaliteit zichzelf wel degelijk kan verkopen (maar die hebben dan ook geen geschiedenis)!

        Login om te reageren
        • passie zegt

          18 maart 2013 om 18:34

          @ropbp: Praat me niet van toyota, d4d diesel waarvan cilkoppen scheuren/ tussen bakken (landcruisers)kapot gaan, en ga zo maar door, aygo’s waterpompen kapot wiellagers bij 10.0000km einddempers die dicht zitten wat de prestaties en verbruik niet ten goede komt. en daar bij met auto’s moet je gewoon geluk hebben.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            18 maart 2013 om 18:48

            @passie:
            Het grote verschil en de rede waarom het mensen ergert, ligt in het feit dat Toyota er iets aan doet en openbaar een recalls doet, ipv het in de doofpot te flikkeren en alles te ontkennen.
            Als je product een probleem heeft, kan gebeuren maar los het op en stuur mensen niet met een kluitje in het riet.

            Login om te reageren
            • passie zegt

              18 maart 2013 om 19:33

              @jrk68: Bij vag maken ze het ook wel openbaar, maar daar maken ze onderscheid tussen terugroep acties en werkplaats acties die maken ze niet openbaar,terugroep acties doen ze als de veiligheid in het gedrang komt. Net als in 1996 bij de golf 2 en jetta met de kachelradiateur die uit elkaar kon spatten.

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                18 maart 2013 om 20:13

                @passie: gelul. Ik weet van een vriend dat ze stiekem versnellingsbakken vervangen.

              • lamborgfan zegt

                18 maart 2013 om 20:47

                @rufctr01: hahaha geloof je het zelf.. moeilijk gaan zitten doen om een kettinkje te vervangen voor een tsi’tje, maar wel ff een transmissie vervangen wat bij de meeste VW dealers makkelijk 1 – 2 dagen kan duren.

                Laat staan dat ze toevallig een 7 – DSG of 6 – DSG op voorraad hebben liggen.. En dan beweren dat ze dat stiekem doen?

                Jouw contacten, hebben die ook echt een baan? Of zijn ze koffieslet bij een leasemaatschappijtje waar ze zo nu en dan een gerucht horen..

              • rufctr01 zegt

                19 maart 2013 om 06:41

                @lamborgfan: het is wat je gelooft. Je gelooft ook dat Audi premium is terwijl de aap nu uit de mouw komt!

            • Svda zegt

              18 maart 2013 om 21:45

              @jrk68: Bij Toyota doen ze niet met alles een recall ;) ik ken wel een groot probleem met diesels die ze al lang stil houden tot de klant ermee komt, ik kwam 7 jaar lang dagelijks bij verschillende autodealers waar ik paar uur per dag werkte dus zo hoor je alles van monteurs
              Maar blijkbaar heb je Vag haat want zodra het daarover gaat ben je altijd negatief.
              En betreft de test op AW is zo onduidelijk als wat.De vraag is op hoeveel wagens hebben ze gekeken?Er rijden meer Audi’s rond dan een Kia ofzo dus dan heb je meer pechgevallen.Ik heb zelf 2 wagens, 1 voor de zaak een Hyundai i40 wagen en die heeft in 1,5 jaar zat problemen gehad in vergelijking met mijn Audi A4 3.0 Tdi uit 2008 waar mijn vrouw in rijd.In de 90k kilometers dat ik hem heb alleen thermosstaat en intercoolerslang kapot.

              Login om te reageren
          • redbeams zegt

            18 maart 2013 om 18:53

            @passie:

            Kapotte wiellagers bij 100k km…kan altijd gebeuren en is niet weinig.
            Vaak wordt er nog abnormaal mee gereden ook (fast food bezorgers)
            Maar ga zo door vag…auto van het jaar en weg ermee.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              18 maart 2013 om 19:09

              @redbeams:
              Je bedoelde Golf Auto voor een Jaar…?

              Login om te reageren
              • redbeams zegt

                18 maart 2013 om 21:54

                @jrk68:

                Whahaha da’s idd een goeie ;)

            • passie zegt

              18 maart 2013 om 19:23

              @redbeams: jajaja zo ken ik er nog wel een paar als het bij vag zou zijn dan is het allemaal troep zeker laat me niet lachen!!

              Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            18 maart 2013 om 19:09

            @passie: wel eens de 2.5 TDI gegoogled op problemen? Krukaslagers die na 100.000km kapot gaan?

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              18 maart 2013 om 19:11

              @rufctr01: En wat te denken van de 2.0 TDI 2005, allemaal gescheurde cilinderkoppen!!

              Login om te reageren
            • bofkont zegt

              18 maart 2013 om 19:16

              @rufctr01: Bedoel je niet het beruchte nokkenas probleem van de 2.5 TDI ?

              Login om te reageren
          • bofkont zegt

            18 maart 2013 om 19:14

            @passie: Eh? gescheurde cilinderkoppen? de 2.0 TDI van 2005/2006 heeft ook niet anders dan gescheurde kop door een ontwerp fout !!

            Login om te reageren
            • passie zegt

              18 maart 2013 om 19:22

              @bofkont: Ik zeg ook niet dat bij vag alles koek en ei is, bij elk merk is wel wat, ik kan heel wat andere voorbeelden noemen ook bij bmw en merc enz, maar dan zit ik hier de hele avond nog.

              Login om te reageren
              • bofkont zegt

                18 maart 2013 om 19:28

                @passie: Daar heb je gelijk in, maar het probleem is dat VAG alles probeert te verzwijgen en net doet of er niets aan de hand is.
                Mercedes hetzelfde verhaal met het grote roest probleem!

              • bofkont zegt

                18 maart 2013 om 19:35

                @passie: Bmw gescheurde subframe verhaal ;)
                Ook een ontwerpfout.

          • bofkont zegt

            18 maart 2013 om 19:15

            @passie: en inderdaad dde 2.5 TDI met het nokkenasprobleem, ook een ontwerpfout!

            Login om te reageren
            • passie zegt

              18 maart 2013 om 19:38

              @bofkont: Jij hebt ook wel gelijk maar je moet niet alles over 1 kam scheren ik, ik werk 20 jr in een universeel autobedrijf ik kan verhalen vertellen over bmw daar wordt je gewoon onpasselijk van en peugeot dan onvoorstelbaar, zelfde gezeik met die kettingen die gasten hebben ook heel lang hun kop in het gestoken.

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                18 maart 2013 om 19:44

                @passie: alleen de Franse en Italiaanse merken hebben bij voorbaat de naam, VAG auto’s hebben de kwaal.

              • passie zegt

                18 maart 2013 om 20:09

                @rufctr01: Jaja das natuurlijk gelul in de ruimte, als ze de naam hebben is het ook gewoon zo? net als bij vag toch? daar hebben ze inmiddels volgens jou toch ook de naam

              • ropbp zegt

                18 maart 2013 om 20:37

                @passie: dat jij de grote massa graag napraat, is jouw probleem. Gelukkig weten verstandige mensen beter…..

              • passie zegt

                18 maart 2013 om 21:14

                @ropbp: Wie praat nou wie na, wat dat betreft leeft iedereen in zn eigen wereldje,, weltrusten

              • rufctr01 zegt

                18 maart 2013 om 22:01

                @passie: oh ja, de Franse merken roesten al 30 jaar niet meer. Veel Duitse merken in de jaren 90 en begin 2000 wel. Opel, Mercedes etc. Niemand zegt dat het roestbakken zijn, volgens vele Franse en Italiaanse merken wel. Of de Mercedes E klasse en de Vito’s uit dezelfde periode wat elektronische en roestende rampen waren. Audi’s die electronisch en motorisch slecht zijn. Ook allemaal gelul uit de ruimte? Premium is gebakken lucht! Punt

              • desjonnies zegt

                19 maart 2013 om 09:25

                @rufctr01:
                Bij ons geen Mercedes bedrijfswagens meer, roesten idd, zijn wel betrouwbaar (Sprinters)
                Maar Renault ( Master) is een pak goedkoper en loopt ook probleemloos 400000 kilometer, nu op naar de vijf ton.

              • rufctr01 zegt

                19 maart 2013 om 18:03

                @desjonnies: bij ons zijn ook alle Duitse bedrijfsauto’s eruit. Wij hebben ook de Renaults, rijden perfect en probleemloos.

      • bofkont zegt

        18 maart 2013 om 19:10

        @passie: Mensen met een auto uit Italie hebben smaak, en daar zijn er nu eenmaal weinig van ;) Getuige ook de hoge aantallen verkoop die VAG scoort ;)

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          18 maart 2013 om 19:20

          @bofkont: precies! Perfect verwoord!

          Login om te reageren
        • ropbp zegt

          19 maart 2013 om 02:34

          @bofkont: het gekke is wel dat VAAG smaak probeert te kopen door Da Silva en Guigiaro op te kopen en opeens kunnen die heren geen fatsoenlijke en/of vernieuwende auto meer ontwerpen :-) :-) :-)

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            19 maart 2013 om 08:31

            @ropbp: Tja probleem is dat de VAG directie het ontwerp goed moet keuren, door wie het ook getekend is.

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 maart 2013 om 09:22

      @ropbp:
      Stiekem wilen we allemal Duits zijn hier in NL.
      Goed georganiseerd en ons aan afspraken houden.
      Helaas zijn we iets teveel Engels dus deels onbetrouwbaar en opportunistisch.

      Verder begrijp ik de mythe van Duits ook niet, reed Passat TDI, van de vorige generatie en eerlijk is eerlijk, was een prima wagen.
      Nu een Italiaanse JTDm, is ook helemaal nix mis mee.
      Gebruikt iets meer Diesel, omdat die VAG pompverstuivers zo rete zuinig waren, maar kost een pak minder in onderhoud zo’n Italiaan.

      Oh ik koop en betaal, ik doe niet aan leasen

      En op onderhoud wordt bij mij nooit bespaard.

      Login om te reageren
  16. TimoBac zegt

    18 maart 2013 om 18:16

    Hele VAG concern gebruikt die transmissies dus dat zou een dure hobby worden

    Login om te reageren
  17. rufctr01 zegt

    18 maart 2013 om 19:23

    KapiteinAldi houdt zich nu wel erg stil!

    Login om te reageren
  18. tweede_woning zegt

    18 maart 2013 om 19:28

    Autobild bericht al jaren over de DSG bakken , zal me verder onthouden …
    Nu automotive ook al bericht de storingsgevoeligste motoren bij VAG , Autobild bericht er al nog langer over .

    Login om te reageren
  19. fit4fun zegt

    18 maart 2013 om 19:52

    Ik rijd uitsluitend automaat, 45.000 km per jaar, en durf wegens die vaak risicovolle dsg dingen geen tweedehands VW of Skoda te kopen. Jammer want de 2de generatie Superb leek mij wel wat.

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    18 maart 2013 om 20:40

    China rules……hihi….

    Login om te reageren
  21. speedie zegt

    18 maart 2013 om 23:18

    Dat programma is gekend om zijn sensatie beluste uispraken. Niet allen VW maar ook Apple en andere firma’s worden zwart gemaakt al of niet op serieuze onderzoeken:
    The Wolfsburg, Germany-based automaker has addressed issues with the system in China since last year. In May, it said its Chinese division agreed to extend the warranty for the automatic transmission technology to 10 years in response to customer complaints. The standard warranty is two years.

    Only a “few hundred” of DSG-fitted vehicles had faults that prompted driver feedback, according to a Bloomberg News interview with Harthmuth Hoffmann, a company spokesman, on May 31

    Login om te reageren
  22. stijnl zegt

    19 maart 2013 om 08:02

    Dsg is gewoon het beste dat er is hoor? Kut Chinezen kunnen nog geen broodtrommel in elkaar krijgen

    Login om te reageren
  23. stijnl zegt

    19 maart 2013 om 08:07

    Ik rij zelf DSG7, kan geen enkele andere automaat tegenop!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      19 maart 2013 om 10:31

      @stijnl:

      Wat bedoel je met DSG7…De Saaie Golf 7?

      Login om te reageren
      • stijnl zegt

        19 maart 2013 om 11:01

        @redbeams: een beetje autokenner weet dat een dsg 7 een automaat is met 7 verzetten..

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          19 maart 2013 om 11:57

          @stijnl:

          Of een saaie golf 7 met handbak…daar staat DSG7 toch voor?

          Login om te reageren
          • stijnl zegt

            19 maart 2013 om 12:31

            @redbeams: haha Dikke Saaie Golf 7?;)

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              19 maart 2013 om 19:17

              @stijnl: DSG7 = droog = weinig vermogen = saai. Heb dan liever de DSG6 ;)

              Login om te reageren
  24. gerrelekker zegt

    19 maart 2013 om 10:56

    Zoals met alles: als je er veel verkoopt is de kans groot dat het aan de grote klok wordt gehangen wanneer het eens fout gaat. Hoeveel rijden er me een DSG rond die geen klachten hebben en we bijgevolg ook niet horen?

    Als bij je Toyota eens iets rammelt is het “dat kan elke auto overkomen” en als het bij je Peugeot voorkomt is het “zie je wel franse rommel”

    Ikzelf heb 105.000km met een DSG gereden naar alle tevredenheid en zonder 1 probleem (1.9TDI).

    Login om te reageren
    • passie zegt

      19 maart 2013 om 17:40

      @gerrelekker: in de roos, met jou kan ik praten

      Login om te reageren
  25. Tommy2 zegt

    19 maart 2013 om 19:22

    Wat is precies het probleem en de oorzaak van het probleem van de DSG-bak? Na ruim 100 vrijwel inhoudloze reacties te hebben gelezen ben ik daar nog niet achter gekomen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North