Chinezen: “Jullie DSG-bakken zuigen, Volkswagen!” [updated]

Auteur: , 117 Reacties

De ene autofabrikant is wat scheutiger met terugroepacties dan de ander. Toyota schroomt niet ze met de buitenwereld te delen, bij het Volkswagen-concern zijn ze wat terughoudender. Een kritische consumenten-TV-uitzending in China zorgde voor een van de zeldzame recalls, waarbij de DSG-bakken de kern van het probleem zouden vormen.

Volkswagens DSG-bak

De consument wordt steeds mondiger, zo ook in China, waar het sinds een jaartje of 10 wat makkelijker/veiiger is om je onvrede te uiten. Autogerelateerd levert dit regelmatig een aardig schouwspel op, met meer dan eens dieren of pikhouwelen in de hoofdrol.

Dit keer was het een jaarlijkse (ja, jaarlijkse) uitzending, op 15 maart, van een populair consumentenprogramma dat de DSG-versnellingsbak van VW, dat de komende 5 jaar naar 50.000 nieuwe werknemrs op zoek gaat, op de korrel nam. Slecht nieuws voor een concern dat jaarlijks in China 2,81 miljoen voertuigen (2012) verkoopt, om voor 1,3 miljard potentiële kijkers onder een vergrootglas gelegd te worden.

Wat mankeert er dan aan de transmissies?

Er zijn volgens het TV-programma berichten over abnormale trillingen, vermogensverlies en, daar is ie weer, plotselinge acceleratie. Veel details krijgen we verder niet gevoerd, maar de druk was voldoende voor VW om 16 maart, een dag na de uitzending, een recall te instigeren.

Tsja, met een jaarafzet van 9 miljoen auto’s zit er wel eens een maandagmorgenmodel tussen. Na het distributiekettingenverhaal in Europa is het de vraag hoe zwaar dit probleem in China is, dat gaat nu ongetwijfeld onderzocht worden. Naar schatting zijn zo’n 680.000 auto’s bij de (min of meer) vrijwillige terugroepactie betrokken.

Voor China is het de vuurdoop van een nieuwe ‘recall-wet’ die eerder dit jaar in werking trad, met hierbij behorende mogelijkheden voor de autoriteiten om boetes op te leggen of onderzoeken uit te voeren in geval van nalatigheid. (via Automotive News en Car News China)

Update 20-03: Vandaag komt Volkswagen met officiële aantallen. In totaal worden er 384.181 auto’s teruggeroepen van het type VW Golf, Magotan, Sagitar en Audi A3. De kosten kunnen oplopen tot bijna 500 miljoen euro.



117 reacties

Gaat BorgWarner zulke grote recalls overleven?
@baasbas: Pff; fake software update’tje en weer gaan. Ben geen fan van automaten of zelfs DSG, maar trillen en ‘plotselinge acceleratie’ heb ik nog nooit gehoord; en er rijden wat lease-DSGs rond …

Chinezen zijn zeker geen auto’s met turbo’s gewend ?
Kunnen ze nu iets niet kopiëren waardoor ze gaan klagen :P
Er zijn af en toe problemen mee maar ikzelf ( s tronic ) en ouders hebben dat niet.
Overigens zijn er ook problemen met de Smg bakken van BMW.
Kom maar op fanboys…, lul je hier maar weer uit….
@jrk68:

Het is China maar. (Het is hetzelfde wanneer mijn schoonmoeder zegt wat ik moet doen. Luister ik ook niet naar.)
@heidi:
Als jij een VAGverkoper ziet lig je gelijk op je rug met de beentjes wijd….
@jrk68: “heidi” is heus geen vrouw hoor, tenzij je denkt dat Heidi Montag op autoblog actief is?
@SimonMc:
“Ze” kakelt anders wel als een kip zonder kop….
@jrk68: de pot verwijt….
@Bisazza:
Nope, hetero…..
@heidi: gelukkig komen alle onderdelen uit china.
@jrk68: autoblog kent geen fanboys, alleen maar liefhebbers.
@quattromeister:
Wat doe jij hier dan? Ga jij ff snel terug naar vagweek….
@jrk68: Heb jou al een keer duidelijk uitgelegd dat ik geen fanboii ben, na deze duidelijke uitleg geen reactie meer van jou vernomen.. Nu niet zo gaan miepen dat ik een fanboii ben.
@quattromeister: Steek er maar niet al te veel energie in. Zodra je ook maar iets van VAG in je naam hebt staan ben je volgens die simpele ziel al meteen een ‘fanboy’. Triest mannetje, die jerk68..
@audifreak: Alles afzeiken en zelf een Smartje hebben… Geef mij dan maar een curverbak hoor.
@autobart:
Geef je nou toe dat je zelf ook liever een Smartje hebt? Je weet toch wel dat die maar marginaal betrouwbaarder zijn dan die vag rommel.
Gelukkig heb ik nog meerdere auto’s van andere merken.
@jrk68: Ach lul niet man, Smarts hebben veel problemen, alleen ze zijn er niet veel. Daarom lijkt het alsof veel TSI motoren problemen hebben. Er zijn er ook maar zat die probleemloos rondrijden. Maar jou iets uitleggen is onmogelijk, je wilt het toch niet weten.
@autobart:
Ik lul niet en steek mijn kop niet in het zand. Ik ken alle manco’s en ontwerpfouten van Smartjes en kan daar een boek over schrijven. Toch heb ik zo’n Roadster gekocht, gewoon voor de heb en erbij. Ik weet dondersgoed dat ik er kosten aan ga krijgen en dat hoort een beetje bij een hobby.
Deze trekken zou ik echter nooit accepteren van een auto waar ik dagelijks zakelijk van afhankelijk ben, waar ik mijn brood mee moet verdienen.
Daar zit het verschil, over de manco’s van VAG kan ik minstens zo’n dik boek schrijven maar dat zijn auto’s in de categorie die je niet in de steek mogen laten.
Die kocht ik dan ook nieuw en daar die in de praktijk nog onbetrouwbaarder bleken dan dat 8 jaar oude hobby autootje dan lijkt het mij logisch dat ik de rommel niet meer vertrouw.
@jrk68: Ja, als je het zo stelt. Dan moet je vooral mercedes meuk rijden -_-‘
@autobart: Onze Polo TSI stond anders vaker bij de maker dan bij ons op de oprit.
@jrk68: dit artikel moet aftrek materiaal voor je zijn he? Onee dat zijn de reacties van alle jonge jongens hier he.. Ouwe viespeuk
@solmatje:
Om daar nu op te fappen gaat mij wat ver. Ik rol wel over de grond van het lachen als ik die ridicule reacties van jou en je soortgenoten lees, dat dan weer wel….
@jrk68: Ik hoop dat je d’r in stikt, maar echt serieus.
Heidi: “jullie kopies zuigen nog veel harder, China!”
Deze problemen zijn al jaren bekend in de EU, alleen VAG onkend nog steeds dat er op grote schaal problemen zijn. Op autoweek staan ook diverse reviews met precies dezelfde klachten als hierboven omschreven, vooral de trillingen.
De eerste generatie DSG was stukken beter dan de nieuwere.
@bofkont: vreemd is dat meestal worden de fouten uit de auto gehaald naarmate deze langer in productie is. Bij volkswagen kennelijk niet.
@xiran: bij VW (en andere fabrikanten evenzo) wordt er in de loop van de productie jaren wel eens voor een goedkopere variant van een component gekozen, die is maar zelden ook beter.
@mashell: Yep, dat zie je helaas vaker; marge verruimen over de rug van de klant. Maar goed; ik denk dat we een goed onderscheid moeten blijven maken tussen de natte DSG6 (tot 450Nm) en de droge DSG7 (tot 250Nm). Over de DSG6 heb ik nooit (zulke) negatieve verhalen gehoord; over de DSG7 vanaf dag 1.
…DUH.
Alles wat met auto’s te maken heeft wat uit China komt zuigt nog meer!
Hoe zal dat zijn in de Flying Spur? Abnormale trillingen in een dergelijke auto..

http://www.autoblog.nl/gallery/Bentley/Flying_Spur_2013/bentley-flying-spur-2013-010.jpg
@rotarypowah: Bentley gebruikt een 8-trapsautomaat van ZF, als ik me niet vergis. Deze wordt ook gebruikt bij BMW & Jaguar – Land Rover.
VAG moet gewoon een voorbeeld nemen aan Toyota, wat het melden van recalls betreft!
@toyotafortuner:
Niet alleen dat, ook wat betrouwbaarheid betreft….
Vandaag weer een onderzoekje gelezen waar Audi met vlag en wimpel winnaar werd in de minst betrouwbare motoren catogorie…
@jrk68: idd, ik zag het ook op autoweek. Heb wel mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van het onderzoek (zie verschil aantal auto’s tussen Subaru en Mercedes) maar het is toch opvallend hoe vaak VAG bovenaan staat bij dit soort lijstjes.
@jrk68: autoweek is toch een Pon blad! Die durven niet negatief over een VAG orgel te schrijven.
@jrk68: sorry, ik moet mijn woorden over Autoweek terugnemen. Lees dit een fanboys:
http://www.autoweek.nl/nieuws/22686/audi-motoren-minst-betrouwbaar-honda-meest
@jrk68:
Wat ik zo her en der hoor is dat mensen heel wisselend zijn over Audi. De één heeft om de 10 minuten motorproblemen en wil nooit meer zo’n “schijthok”. De ander is juist heel erg tevreden en rijdt al jaren zonder enige ongemakken in een zo’n “schijthok”.

Uit persoonlijke ervaring (niet direct, vadertje heeft 3x een A8 gehad. ”98 benzine, “04 benzine, “06 V8 diesel) kan ik NIET concluderen dat Audi motoren slecht zijn. Alle drie liepen ze als een zonnetje. Echter de elektronica is Waardeloos met een hoofdletter W. Vooral de eerste 2 hadden om de 2 maanden wel een storing, van kleine dingetjes tot absurde niet verklaarbare gebeurtenissen. De laatste, de V8 diesel, heeft haar werk echter zonder problemen gedaan. Alleen de remmen sleten absurd snel.

Kortom, er is werkelijk geen touw vast te knopen aan de betrouwbaarheid van Audi… ;-)
@jrk68: Ik ben daarom niet voor niets Toyota-fanboy ;)
De 6 traps dsg die o.a worden geleverd in de Gti en 2.0 tdi blokken (kan ook maar tot 350nm aan), zijn inderdaad niet de beste die er zijn. De 7 traps dsg in de kleinere varianten (tot 250nm) en de 7 traps s-tronic (alleen bij Audi en kan tot 550nm aan) zijn daarentegen juweeltjes.
@jeanclaude: Het is eerder andersom, in het begin hadden de 6traps problemen met de mechatronica Later was dit probleem opgelost enkele daar gelaten. Bij de 7 traps gingen in het begin vaak de diff lagers kapot en mechatronica. dat is nu ook opgelost , nou ja bijna dan.Maar nu is het schering en inslag dat de koppelingen trillen in tweede en derde versn ff een niewe koppeling monteren en klaar is klara
Moeten ze me toch eens uitleggen, hoe een versnellingsbak voor plotselinge acceleratie kan zorgen. Dan gaat er toch duidelijk iets fout in het motormanagement, niet in de bak. Of zit er zo’n Independer-robotje op je gaspedaal te hengsten… ;)
heb een audi met s-tronic 7. 300pk er op en al 40k kilometers niets aan de hand.
zal wel een exemplarisch goede zijn dan..
@wimbers: Ben je er trots op dat hij 40.000 km zonder problemen rijdt? Volgens mij is dat niet zo’n enorme prestatie.
@berlinetta:
Subaru geeft in Duitsland gewoon 5 jaar of 160000km garantie, dat durven ze bij VAG vast niet aan. 40k/km zonder problemen is bij die rommel al een hele prestatie….
@jrk68: Als er nou net zo veel subs rond rijden als vag dan doet sub ook wel een stapje terug, Hoe dan ook met een auto moet je geluk hebben ongeacht het merk.
@passie:
Yep, met het ene merk alleen veel meer dan met het andere….
@jrk68:
Subaru is dan ook echt primijum
Want je hoort er nooit iets over.
@wimbers: hoor je wel wat je zelf zegt? Al 40000 km. Je vindt dat al bijzonder? Dat zegt genoeg toch? Een versnellingsbak hoort bij normaal gebruik gewoon een paar ton mee te gaan hoor.
@wimbers: de 1.6 tditje van, trilde wel veel bij 40k. (greep niet lekker aan bij wegrijden) Nieuwe platen kosteloos erin! Zit inmiddels 90k op niks aan de hand!

Ik snap de audi haat niet, probeer een audi a4 maar eens te configureren en een merc c en bmw 3.. Ong even duur maar de audi kan je samenstellen zoals je wil. Bij de andere 2 ben je bijna altijd afhankelijk van pakketten.

Valt wel op dat degene die klagen zelden zo een duitse bolide kunnen veroorloven..
@lamborgfan: Onzin, ik configureer zovaak voor de lol. Je hoeft die pakketten niet aan te vinken. Alleen als je een sportpakket wil, de rest kun je ook los kiezen.
@berlinetta: Zover ik weet bij Mercedes niet iig
@lamborgfan: Volgens mij kan het bij Mercedes ook. Ik vink altijd alleen het AMG-pakket aan. De rest kun je ook los kiezeb. Zo’n pakket levert je korting op maar er zit heel vaak onzin bij die je niet nodig hebt.
@lamborgfan: Hmmm het grootste gedeelte van VAG zou ik niet durven omscrijven als een bolide ;)
Het meeste is van de slowmotion klasse :)
@lamborgfan: een audi configureren ? Ze hebben de meest waardeloze configurator ter wereld !! Daar WIL je niet eens mee stoeien….
Beter is het om slechts één dummiemodel te gebruiken voor de configurator…zit toch geen verschil tussen die blikkenbende…
@Megakix: Ben ik niet met je eens..

Als je bij Mercedes iets aanvinkt, dan krijg je 9 van de 10x een pop up met “dit artikel/optie is alleen mogelijk bij aanvinken van………. Licht& zicht pakket en of Elegance nog iets.

Een optie van een lullige paar honderd euro, die je vervolgens alleen met een pakket van 2 – 3000 euro kan bestellen. WTF!

Die van Audi reageert snel, en alles kan is compatible met elkaar. No matter wat je wil.

Qua overzicht en bedieningsgemak vind ik (mijn persoonlijke mening) dat hij vele malen sneller en beter werkt
@wimbers: Heb je bewijs van een testbank? want VAG is een kampioen overdrijven van het fabrieksvermogen. ABT met hun chips hetzelfde.
Bmw daarintegen heeft in bijna alle gevallen meer vermogen dan opgegeven.
Nee hoor, niks aan de hand met VW. Altijd het beste….en toen ging de wekker! Hahaha, lekker meneer Pon blijven sponsoren, hij heeft het financieel al zo slecht, en niet toegeven dat VAG niet echt heel goed is.
@rufctr01: Hoezo pon? zij ontwikkelen die auto niet en zij geven de garantie niet. ik praat vag echt niet altijd goed maar kijk en luister maar eens goed om je heen, bij andere merken is het soms ook kommer en kwel
@passie: klopt, alleen geeft een VW/Audi rijder het nooit toe. Zelfs de fabrikant geeft het niet toe. Ook Pon doet aan dit spelletje mee. Alleen is er bij Audi een verschil, roepen dat je premium bent, premium prijzen hanteren, premium onderhoudsprijzen, je auto’s tot op het saaie af op de markt zetten en vervolgens gewoon op nr1 staan met de meeste motorproblemen. Dat gaat er bij mij niet in.
@rufctr01: ik merk dat het er niet bij je in gaat. Maar het is ook niet de bedoeling dat je zo’n luxe Audi langer dan anderhalf jaar à 2 jaar rijdt.. Dan heb je toch Weer behoefte aan iets nieuws? Vooral bij een VAG, tenzij er 300+ pk in ligt..
@solmatje: ja, ik zou ze ook na 2 jaar inruilen. Na 3 jaar zuigt zo’n geval je bankrekening sneller leeg dan een hoer op de wallen. En 300+ pk dingen zijn ook niet heel best en te duur in onderhoud.
@rufctr01: maar wel cool
@solmatje: het is maar wat je cool vindt. Ik vind het vrij saai.
ik heb een 6-traps DSG, 2.0 TDI 170pk met 166000km, schakelt nog altijd perfect. En er moeten er nog minstens 166000km bij :)
Ik kan daar echt niet bij hoor….. Als het gaat om Italiaanse auto’s wordt altijd doorverwezen naar de Sud uit ergens begin 1970, terwijl de Italiaanse auto’s anno 2013 gewoon heel betrouwbaar zijn. Duits wordt anno 2013 altijd gezien als superdesuper betrouwbaar, terwijl dat bewijsbaar helemaal niet zo is. Zijn de meeste mensen gewoon gek of zijn er andere aanwijsbare afwijkingen die daar de oorzaak van zijn…..
@ropbp: Nogmaals als er net zoveel van die italiaano’s als vag rond rijden praten we dan verder
@passie: en hoe komt dat? Omdat al die VAG-sukkels in sprookjes geloven. Hun marketing is fantastisch. Kan niet anders zeggen. Hoe kan het anders dat rommel zo goed verkoopt (net als Appel trouwens). Toyota daarentegen bewijst dat kwaliteit zichzelf wel degelijk kan verkopen (maar die hebben dan ook geen geschiedenis)!
@ropbp: Praat me niet van toyota, d4d diesel waarvan cilkoppen scheuren/ tussen bakken (landcruisers)kapot gaan, en ga zo maar door, aygo’s waterpompen kapot wiellagers bij 10.0000km einddempers die dicht zitten wat de prestaties en verbruik niet ten goede komt. en daar bij met auto’s moet je gewoon geluk hebben.
@passie:
Het grote verschil en de rede waarom het mensen ergert, ligt in het feit dat Toyota er iets aan doet en openbaar een recalls doet, ipv het in de doofpot te flikkeren en alles te ontkennen.
Als je product een probleem heeft, kan gebeuren maar los het op en stuur mensen niet met een kluitje in het riet.
@jrk68: Bij vag maken ze het ook wel openbaar, maar daar maken ze onderscheid tussen terugroep acties en werkplaats acties die maken ze niet openbaar,terugroep acties doen ze als de veiligheid in het gedrang komt. Net als in 1996 bij de golf 2 en jetta met de kachelradiateur die uit elkaar kon spatten.
@passie: gelul. Ik weet van een vriend dat ze stiekem versnellingsbakken vervangen.
@rufctr01: hahaha geloof je het zelf.. moeilijk gaan zitten doen om een kettinkje te vervangen voor een tsi’tje, maar wel ff een transmissie vervangen wat bij de meeste VW dealers makkelijk 1 – 2 dagen kan duren.

Laat staan dat ze toevallig een 7 – DSG of 6 – DSG op voorraad hebben liggen.. En dan beweren dat ze dat stiekem doen?

Jouw contacten, hebben die ook echt een baan? Of zijn ze koffieslet bij een leasemaatschappijtje waar ze zo nu en dan een gerucht horen..
@lamborgfan: het is wat je gelooft. Je gelooft ook dat Audi premium is terwijl de aap nu uit de mouw komt!
@jrk68: Bij Toyota doen ze niet met alles een recall ;) ik ken wel een groot probleem met diesels die ze al lang stil houden tot de klant ermee komt, ik kwam 7 jaar lang dagelijks bij verschillende autodealers waar ik paar uur per dag werkte dus zo hoor je alles van monteurs
Maar blijkbaar heb je Vag haat want zodra het daarover gaat ben je altijd negatief.
En betreft de test op AW is zo onduidelijk als wat.De vraag is op hoeveel wagens hebben ze gekeken?Er rijden meer Audi’s rond dan een Kia ofzo dus dan heb je meer pechgevallen.Ik heb zelf 2 wagens, 1 voor de zaak een Hyundai i40 wagen en die heeft in 1,5 jaar zat problemen gehad in vergelijking met mijn Audi A4 3.0 Tdi uit 2008 waar mijn vrouw in rijd.In de 90k kilometers dat ik hem heb alleen thermosstaat en intercoolerslang kapot.
@passie:

Kapotte wiellagers bij 100k km…kan altijd gebeuren en is niet weinig.
Vaak wordt er nog abnormaal mee gereden ook (fast food bezorgers)
Maar ga zo door vag…auto van het jaar en weg ermee.
@redbeams:
Je bedoelde Golf Auto voor een Jaar…?
@jrk68:

Whahaha da’s idd een goeie ;)
@redbeams: jajaja zo ken ik er nog wel een paar als het bij vag zou zijn dan is het allemaal troep zeker laat me niet lachen!!
@passie: wel eens de 2.5 TDI gegoogled op problemen? Krukaslagers die na 100.000km kapot gaan?
@rufctr01: En wat te denken van de 2.0 TDI 2005, allemaal gescheurde cilinderkoppen!!
@rufctr01: Bedoel je niet het beruchte nokkenas probleem van de 2.5 TDI ?
@passie: Eh? gescheurde cilinderkoppen? de 2.0 TDI van 2005/2006 heeft ook niet anders dan gescheurde kop door een ontwerp fout !!
@bofkont: Ik zeg ook niet dat bij vag alles koek en ei is, bij elk merk is wel wat, ik kan heel wat andere voorbeelden noemen ook bij bmw en merc enz, maar dan zit ik hier de hele avond nog.
@passie: Daar heb je gelijk in, maar het probleem is dat VAG alles probeert te verzwijgen en net doet of er niets aan de hand is.
Mercedes hetzelfde verhaal met het grote roest probleem!
@passie: Bmw gescheurde subframe verhaal ;)
Ook een ontwerpfout.
@passie: en inderdaad dde 2.5 TDI met het nokkenasprobleem, ook een ontwerpfout!
@bofkont: Jij hebt ook wel gelijk maar je moet niet alles over 1 kam scheren ik, ik werk 20 jr in een universeel autobedrijf ik kan verhalen vertellen over bmw daar wordt je gewoon onpasselijk van en peugeot dan onvoorstelbaar, zelfde gezeik met die kettingen die gasten hebben ook heel lang hun kop in het gestoken.
@passie: alleen de Franse en Italiaanse merken hebben bij voorbaat de naam, VAG auto’s hebben de kwaal.
@rufctr01: Jaja das natuurlijk gelul in de ruimte, als ze de naam hebben is het ook gewoon zo? net als bij vag toch? daar hebben ze inmiddels volgens jou toch ook de naam
@passie: dat jij de grote massa graag napraat, is jouw probleem. Gelukkig weten verstandige mensen beter…..
@ropbp: Wie praat nou wie na, wat dat betreft leeft iedereen in zn eigen wereldje,, weltrusten
@passie: oh ja, de Franse merken roesten al 30 jaar niet meer. Veel Duitse merken in de jaren 90 en begin 2000 wel. Opel, Mercedes etc. Niemand zegt dat het roestbakken zijn, volgens vele Franse en Italiaanse merken wel. Of de Mercedes E klasse en de Vito’s uit dezelfde periode wat elektronische en roestende rampen waren. Audi’s die electronisch en motorisch slecht zijn. Ook allemaal gelul uit de ruimte? Premium is gebakken lucht! Punt
@rufctr01:
Bij ons geen Mercedes bedrijfswagens meer, roesten idd, zijn wel betrouwbaar (Sprinters)
Maar Renault ( Master) is een pak goedkoper en loopt ook probleemloos 400000 kilometer, nu op naar de vijf ton.
@desjonnies: bij ons zijn ook alle Duitse bedrijfsauto’s eruit. Wij hebben ook de Renaults, rijden perfect en probleemloos.
@passie: Mensen met een auto uit Italie hebben smaak, en daar zijn er nu eenmaal weinig van ;) Getuige ook de hoge aantallen verkoop die VAG scoort ;)
@bofkont: precies! Perfect verwoord!
@bofkont: het gekke is wel dat VAAG smaak probeert te kopen door Da Silva en Guigiaro op te kopen en opeens kunnen die heren geen fatsoenlijke en/of vernieuwende auto meer ontwerpen :-) :-) :-)
@ropbp: Tja probleem is dat de VAG directie het ontwerp goed moet keuren, door wie het ook getekend is.
@ropbp:
Stiekem wilen we allemal Duits zijn hier in NL.
Goed georganiseerd en ons aan afspraken houden.
Helaas zijn we iets teveel Engels dus deels onbetrouwbaar en opportunistisch.

Verder begrijp ik de mythe van Duits ook niet, reed Passat TDI, van de vorige generatie en eerlijk is eerlijk, was een prima wagen.
Nu een Italiaanse JTDm, is ook helemaal nix mis mee.
Gebruikt iets meer Diesel, omdat die VAG pompverstuivers zo rete zuinig waren, maar kost een pak minder in onderhoud zo’n Italiaan.

Oh ik koop en betaal, ik doe niet aan leasen

En op onderhoud wordt bij mij nooit bespaard.
Hele VAG concern gebruikt die transmissies dus dat zou een dure hobby worden
KapiteinAldi houdt zich nu wel erg stil!
Autobild bericht al jaren over de DSG bakken , zal me verder onthouden …
Nu automotive ook al bericht de storingsgevoeligste motoren bij VAG , Autobild bericht er al nog langer over .
Ik rijd uitsluitend automaat, 45.000 km per jaar, en durf wegens die vaak risicovolle dsg dingen geen tweedehands VW of Skoda te kopen. Jammer want de 2de generatie Superb leek mij wel wat.
China rules……hihi….
Dat programma is gekend om zijn sensatie beluste uispraken. Niet allen VW maar ook Apple en andere firma’s worden zwart gemaakt al of niet op serieuze onderzoeken:
The Wolfsburg, Germany-based automaker has addressed issues with the system in China since last year. In May, it said its Chinese division agreed to extend the warranty for the automatic transmission technology to 10 years in response to customer complaints. The standard warranty is two years.

Only a “few hundred” of DSG-fitted vehicles had faults that prompted driver feedback, according to a Bloomberg News interview with Harthmuth Hoffmann, a company spokesman, on May 31
Dsg is gewoon het beste dat er is hoor? Kut Chinezen kunnen nog geen broodtrommel in elkaar krijgen
Ik rij zelf DSG7, kan geen enkele andere automaat tegenop!
@stijnl:

Wat bedoel je met DSG7…De Saaie Golf 7?
@redbeams: een beetje autokenner weet dat een dsg 7 een automaat is met 7 verzetten..
@stijnl:

Of een saaie golf 7 met handbak…daar staat DSG7 toch voor?
@redbeams: haha Dikke Saaie Golf 7?;)
@stijnl: DSG7 = droog = weinig vermogen = saai. Heb dan liever de DSG6 ;)
Zoals met alles: als je er veel verkoopt is de kans groot dat het aan de grote klok wordt gehangen wanneer het eens fout gaat. Hoeveel rijden er me een DSG rond die geen klachten hebben en we bijgevolg ook niet horen?

Als bij je Toyota eens iets rammelt is het “dat kan elke auto overkomen” en als het bij je Peugeot voorkomt is het “zie je wel franse rommel”

Ikzelf heb 105.000km met een DSG gereden naar alle tevredenheid en zonder 1 probleem (1.9TDI).
@gerrelekker: in de roos, met jou kan ik praten
Wat is precies het probleem en de oorzaak van het probleem van de DSG-bak? Na ruim 100 vrijwel inhoudloze reacties te hebben gelezen ben ik daar nog niet achter gekomen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).