Vierdeurs cabrio’s gaan het helemaal worden?
De Chrysler 300C heeft vaker kennis gemaakt met een ijzerzaag dan een slot op kroegfietsen in Utrecht. De eerste generatie is talloze keren tot cabrio omgetoverd door hobbyisten, want Chrysler is er zelf nooit aan begonnen. Ook bij de nieuwe versie is het nog maar de vraag of er ooit een topless knaap zal komen, al lijkt die kans wel iets te zijn toegenomen nu er een coupésausje bereid wordt voor de best wel gave sedan.
Maar zoals altijd kunnen we rekenen op Newport Convertible Engineering om de vierdeurs van een softtopje te voorzien. Het dak ging richting de oud ijzer-bak, en tussen de b-stijlen kwam een balk om de carrosseriestijfheid nog enigszins te redden. Dit exemplaar is uitgerust met een elektrisch te bedienen rood dak. De dakstellage moet wel zelf worden afgedekt, dus die lelijke druknoppen aan de buitenkant blijf je houden.
Om te bewijzen dat het geen foute shops zijn: VIDEO!
Gadverdamme! hoe lelijk kun je er een stoffen kap opmaken zeg..
Opzich wel leuk eigenlijk.. doet me denken aan die Rolls Royce drophead coupé. Dakje hadden ze wel iets beter mogen afwerken voor de foto..
Top Gear is weer bezig geweest om een cabrio te maken?
@SupercarFan: De ‘Geoff Cabrio’! :D
Bah wat een gedrocht zeg. Van achter lijkt het wel een uitgerekte Mini Cabrio.
Als je achterin zit, kijk je dus de hele tijd tegen die lelijke balk aan.
@berlinetta: Haha nu je het zegt. ik vind de voorkant wel mooi gelukt. Maar hij is niet zo mafia meer als het vorige model.
@geengehoorisrechtdoor: dat was nou juist het sterke punt van de 300C
die drapering aan de achterkant van de softtop…meuk ! Kortom, hopeloos mislukt aangezicht hierdoor.
Zou wel leuk zijn een betaalbare 4 zits carbio, waar je daadwerkelijk ook echt met 4 volwassen in kan alleen de uit en afwerking is echt belabberd
Weet je wat ik niet snap, tegenwoordig heb je zelfs magneetjes in je jas zitten om iets dicht te houden. Waarom kan dat niet bij zo’n auto. Dan kan je het veel mooier wegwerken…
De eerste 4-deurs productie cabriolet na de Citroën Visa cabrio? 1 ding hebben ze iig gemeen, en dat is het gebrek aan elegantie…
@sajmun:
hoezo geen elegantie?
@sajmun: je slaat een homerun.
Tenzij we landaulets gaan meetellen…
O wacht. Dit is ook geen seriemodel.
@mout: Homerun is wat overdreven vind ik. Jeep Wrangler heb je ook als 4deurs cabrio en in het verleden zijn er veel 4deurs cabrio’s gebouwd. Of tellen oldtimers niet mee?
Lijkt wel op een Lancia!!
Geen gezicht, laat ze het nog eens proberen met een hardtop…
@eltee: ja, want een hardtop op een vierzitter is echt wel een toonbeeld van elegantie. Een te ver doorgetrokken voorruit, een vliegdekschip als kofferdeksel, en te laag om de achterpassagiers deftig te kunnen laten zitten. Bovendien weegt het lekker veel, zodat je rijbalans aan gort is als je ’t in de koffer wegvouwt. Die dan overigens quasi ophoudt met een koffer te zijn, wegens gereduceerd tot de grootte van een handschoenenvak. In ’t kort: hardtops bij vierzitters is puur crap.
@BaRa: ik heb het niet over het praktische aspect als geen ruimte meet in de kofferbak, balans etc. Het ging mij puur om het estetische aspect; dan staat een hardtop beter dan een stoffen. Ik ben het met je eens dat het praktisch gezien volkomen doel mist. Maar dat doet deze cabrio sowieso, dus waar hebben we het over?
Wil iemand de crisis-mode uitzetten en dit gaan produceren?
Sowieso een gave gangster bak de 300c. Leuk die 4 deurs cabrio die ik graag wil maar ik heb het geld niet. Mijn budget rijkt tot een nette Polo occassion.
Een 300c met een tafelkleed als dak..
Wat dachten ze bij Chrysler? De PT Cruiser Cabrio was zo mooi en succesvol, laten we hetzelfde bij de 300 doen! Bleh
@zenoemenmemax: Ja dat zullen ze waarschijnlijk gedacht hebben toen ze deze 300 niet als cabrio hebben gemaakt. Als je enigszins iets gelezen had dan had je wel gelezen dat dit niet door Chrysler zelf is gedaan maar door ‘Newport convertible engineering’.
@Pordon: Mijn excuus is dat het vrijdag is… sorry. Goed dat het niet in productie komt dan, want naar mijn mening niet echt mooi.
Haha dat allemaal dankzij top gear die van een renault espace een cabrio gemaakt hebben xp hilarisch
dus als ik het goed zie moet je eerst die hendels ontgrendelen dan zakt je dak met de snelheid van dikke stront en dan moet je er nog een soort van doek om je dakje knopen.
tja Amerikaans he -.-
@the-budel-guy: Dat laatste regeltje???
Wedden dat elke hiphopper er één wil!!!
@ericc: ik zou er niet op durven wedden ;-)
De afwerking van een Ascona cabrio uit de 80er jaren.
Zag er toen al shabby uit.
Absoluut niet fraai vormgegeven. De Chrysler 300C Convertible – ASC Helios van een aantal jaren gelden is toch stukker fraaier.
Wat een lelijk ding! Dat ze de station maar gaan maken.
Als inruil nemen ze zelfs een PT Cruiser cabrio.
Wat een lelijk ding!!
Dit exemplaar is echt wel een verschrikkelijk lelijke bak. De eerste keer sinds heel lang dat ik een softtopcabrio zie die daadwerkelijk nog lelijker is dan een hardtopcabrio. Faut le faire…
Dit is duidelijk een geval van totaal mislukt…
Als ze het hoekje van de passagiersdeur iets dieper hadden gemaakt en zwart zou het de lijn zoveel beter doen. kan iemand hier geen shopje van maken?
Heb onlangs meegereden mer een Chrysler, soort monovolume. Man man man, armoe troef. Plastiekerig en keiharde vering. Deze overkapping ziet er ook bedenkelijk uit. De Amerikanen zullen beter hun best moeten doen willen ze hier voet aan de grond krijgen.
De Visa decoupatable heeft inmiddels de liefhebbers-status bereikt. Als ze die 300c ook zo weinig verkopen zie ik hier ook een klassieker in wording in, nog maar 30 jaar wachten. Maar sowieso, 4deurs/zits cabrio’s schieten hun doen voorbij.
Als echte cabriorijder wil je een nu eenmaal een stoffen dak en neem je dingen als torderen en lekken voor lief, dat is juist hun charme.