Fotofestijn van de bruutste Citroën everrr. Helaas exporteren die gekke Fransen ze allemaal naar Brazilië. Begrijpen ze dan niet dat dit is wat wij willen? De PeeCee onveilig maken, bij ‘lagere’ weggebruikers naar binnen gluren, met 50km/u over 30-drempels rijden.
Het kan allemaal in de Citroën Aircross, en nog met een groen geweten ook. Hij rijdt namelijk op alcohol, gemaakt van bijvoorbeeld het eten van arme mensen of restanten uit je wijnkelder.
De Aircross is er alleen met voorwielaandrijving. Om dit te verhullen zijn er wel stevige zwarte bumpers, een reservewiel achterop en modder&sneeuw banden gemonteerd. Prijzen in Brazilië variëren van €24.000,- tot €27.000,-. Mocht hij ooit naar Nederland komen dan zal de prijs nog flink hoger liggen (35-40k). Dan misschien toch liever langzaam over drempels rijden met een Citroën DS3 Racing?
Ik rijd altijd met 70KM over drempels met mn Xantia met Hydraulische veren.
En dat hij daar ook mag blijven! Een lelijke Picasso… en die was al verschrikkelijk!
Hmmm. Voorkant is raar maar de rest is wel lekker hoor ! Laat maar komen !! ;-)
vind het maar niks .. FWD alleen ook nog :/
zonde van die A-spijl
Jaaah, zo kennen we citroen weer. Lekkere maffe wagens. Laat die dakdragers ook maar mooi over de voorruit doorlopen, waarom niet?! :P
Extra metertjes op je dashboard, helemaal af hoor :D

Een kompas, hoogtemeter en nog iets?
@robbie: ah, langshelling, volgens mij! nog niet eens opgevallen… wat een apparaat he ;)
Woo Duitse velgen
Die dingen worden in de plaatselijke Citroen fabriek in elkaar gezet. Dit soort merkwaardige wannabe SUV’s zie je daar wel vaker. Vooral ook lekker daar laten, het extra plastic oogt op de foto nog wel aardig, in werkelijkheid zal het er vreselijk gekunsteld uit zien.
dat soort brandstof hebben we hier over een jaar of 30 ook ..
gaan we dan zwaar subsidieeren ..
en ons zelf wijsmaken dat we voorlopen op de rest van de wereld ..
Heel leuk hoor, maar ik snap maar al te goed dat Citroën hem hier niet invoerd, want voor dat geld (35-40k) heb je al menig ander leuk karretje, althans toch hier in België, maar ik ga ervanuit dat de BPM niet zo ‘heel veel’ is op een auto met dit type motor, dus véél goedkoper zal hij zonder BPM niet zijn…
Comaps handig in Brazilie!
vind de velgen wel knap, net als de uitlaten. Ik kan me wel vinden in die hoekige dingen (net zoals bij de Honda civic). Spijtig van de FWD wel, dit zou toch AWD moeten hebben, hoe kan je anders in de brousse gaan rijden met dit ding daar in Brazilië? :D
Yuk, is voor stadswatjes, dit is (petjes) bruut:

en dit is natuurlijk pas echt bruut:
@koos:
waarom stuur je dan foto,s van een Mitsubishi en een Land Rover ??
@koos: Kijk, die 1e lijkt me wel wat!
Titel is verkeerd….. moet zijn: Citroën Aircross is dik, lelijk, gay en alleen voor Brazilië….
Cool hakenkruis wielen
@dw: dacht ik ook aan lol..
Gave velgen :D
FANBOYALERT: Zo ken ik er nog wel een paar:


En natuurlijk:
Ziet niemand dan dat het dashboard ook heel anders is? Geen digitale snelheids meter op het dashboard maar analoog achter het stuur. en de andere foto van het interieur is ook weer anders want daar zit het mayway systeem in en niet die losse meters op het dashboard….
@dw, idem dito. Mijn eerste gedachte: swastika velgen.
De directe voorganger:
@Pallas: Bovenstaande in Frankrijk wel met 4WD!
ik begrijp de opmerking niet dat mocht hij ooit naar NL komen dan zal de prijs hier hoger liggen… In Brazilie zijn auto’s schandalig duur… een SMART kost daar nieuw 50.000 reias.. dat is circa 22.000 euro, voor een auto die hier circa 9000,- kost… Alle barrels die niet in Brazilie gebouwd worden daar betaal je dan wel extra voor maar dan nog…….
Misschien als ie ook met HDI en 4×4 in NL te krijgen was dat het dan een beter verkopend model was geweest.
Ergenswaar vind ik dat soort modelletjes toch best geinig.
Goed… ze kunnen het uiterlijk nooit waar maken (Suzuki SX, C3 XTR, Polo Crossfun) maar het is een frisse afwisseling op al die standaard dingen.
Daarnaast, wie komt er met hun Allroad of CrossCountry nou naast het asfalt?
Over de Aircross… die juich ik wat minder toe…
Ik vind hem toch wat te speels… een ingetogen SX4 vind ik dan toch net wat strakker.
Het reserve wiel achterop is wel leuk gedaan, en zal wat ruimte besparen maar doet me gelijk herinneren aan de doelgroep van zo’n ding in NL… Namelijk, ex-Daihatsu Move rijders….
Ja hoor Alwood…erg ruig, hoop dat je dat sarcastich bedoelde!
Veel belangrijker: krijgt de Nederlandse C3 Picasso dan wel een facelift? Die Aircross mogen ze houden maar de nieuwe spiegels, andere grille, DS3 stuurtje, vernieuwd dashboard wel in onze Picasso binnenkort??
Ik vind ‘m erg lekker! Ik ben wel een fan van dit soort wagentjes. Sportief vierkant.
Zonde van de overdaad aan details…verder wel een leuke auto maar….wellicht ligt het aan mij…
Maar dat design van dat wiel had wel wat minder nazi-retro mogen zijn.
Kekke kar! Het oog wil tenslotte ook wat he ;-) Hij kan die berg extra plastic prima hebben.
Wat een absurde prijs, hoe krijgen ze dat voor elkaar. Waarom zouden ze dat er in Brazilië voor over hebben. Zijn auto’s daar soms heel zwaar belast?
Hier zou dit nooit wat worden, voor die prijs heb je al een dikke C4 Picasso. :?
Heb ik iets gemist of heeft deze Picasso een heel ander dashboard? Gaat de gewone C3 Picasso dat ook krijgen? Het huidige ziet er blitz uit, maar ook priegelig en niet gebouwd voor een lang leven… Dit dash is een flinke upgrade ;-)
@AlfaFrankY: Hm, dan heb ik het ook gemist. Behoorlijk verschil inderdaad, de pook zit zelfs op een andere plek (veel lager, waar dat goed voor is…).
Hier:

Cross:
Overdesigned, much?
geweldig, dakrails over je voorruit, lijkt me superhandig..
on topic: laat citroen inderdaad weer eens een auto bouwen met de simpelheid en de veelzijdigheid van een Méhari 4×4. Ik gebruik hem in de zomer en het is een fantastisch ding. een nieuwer veiliger versie zonder alle poespas van moderne auto’s lijkt me fantastisch (en nee, geen mega tjaffer)
De DS3 Picasso.