Waren we gisteren nog zo enthousiast over het radicale koplampdesign van de ‘nieuwe C4 Picasso’, vandaag weten we waarom. ’t is een concept, jonge! Hij heet Technospace, en staat in Genève als warmmakertje voor de échte C4-gezinssloep.
De Technospace levert wat er van verwacht mag worden: een showcase voor zuinige motoren, met een uitstoot zo laag als 98 g/km, en een onmeuuunig grote kofferbak van 537 liter. Het concept heeft een full-touch gebruikersinterface met een high-definition 12’’ panoramisch beeldscherm aan boord, en hij meet 4,43 m x 1,83 m x 1,61 m.
De auto staat op het nieuwe Efficient Modular Platform 2 (EMP2), dat in de toekomst dankzij externe impulsen als flesjes perslucht nog veel zuinigere auto’s zal voortbrengen. En daar scoor je mee, in Europa.
Naast de scherpe, Tubik-achtige voorkant, zien we, t.o.v. de huidige C4 Picasso, nog steeds een overdaad aan glaspanelen, maar dan nu meer recht-toe-recht-aan, met minder knikjes en frutsels in het design. ‘Strakker’ dus, als je het in één woord moet omvatten.
In de tweede helft van 2013 (IAA Frankfurt?) zal een afgezwakte variant van de Technospace als C4 Picasso-opvolger worden gelanceerd. Maar voor nu: Techno! Techno!
Gelukkig! Ik dacht al dat het een geintje was.
mooie concept-car .. als het nu 1993 zou zijn ..
FYI: Ik denk niet dat ze met een stoet concept-cars over straat zouden rijden… Dat waren waarschijnlijk gewone preproductieprototypen. Van de gecamoufleerde wagens kun je ook al zien dat de koplampen gewoon de real deal zijn. Niks concept!
Wat een poeha voor een facelift… :(
@potver7: als een auto een nieuw platform krijgt kan je niet echt spreken van een facelift lol.
@ThomasBol: Ooit van cynisme gehoord?
Maar even serieus: de gemiddelde autokoper interesseert het geen bal op wat voor platform het ding staat; die zoekt een MPV-achtig ding met genoeg ruimte en opbergvakjes. Die ziet (in dit geval) een auto die sprekend lijkt op de vorige, vooral van opzij.
@potver7: gelukkig zijn “wij” geen gemiddelde autokopers, dus is het voor ons wel interessant! Hap hap
Er zijn 2 soorten concept cars. 1] Waanzinnige dingen voor een toekomst (die gelukkig nooit gaat komen) en 2] productie modellen die nog even in de wachtkamer moeten omdat er nog tests of productievoorbereidingen nodig zijn. Dit is er overduidelijk 1 van de 2e categorie.
100% dat deze haast ongewijzigd in productie komt. Volgens de informatie van Citroën NL krijgen wij na de
zomer al training met deze auto. Daarnaast rijden er al
zat ongecamoufleerde auto’s rond.
@ThomasBol: Kan je toevallig nu al een foldertje achteroverdrukken?
@Pallas: helaas wordt er nog geen informatie over de auto zelf verstrekt.
@ThomasBol: Als je dat al weet zijn de sellsheets ook al gemaakt. Druk daar ff een setje van achterover dan. Hebben we gelijk een concurrentie vergelijk :) . Is dat nog steeds die blonde meid, die de trainingen verzorgt?
@E34M5Touring: Wij hebben ze nog niet binnen in ieder geval haha. Na de zomer, duurt nog 7 maanden hè :P ja klopt, leuk team nog steeds.
Haha, onmeunig. Smoke verloochent zijn roots niet…
Je weet zelf :)
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/529944_10151379486782936_1940509490_n.jpg
De achterlichten zijn ook radicaal.
@pleiades: Thanks, zal de extra foto’s even toevoegen (Citroen had er maar 1 meegestuurd)
@pleiades: de hele voorraad Golf 6 achterlichten bij VW opkopen en die de Picasso monteren is echt wel radicaal van Citroen.
Had de Golf 6 ook 3D lichten dan??
Nah, die is klaar. Mooie opvolger voor een mooi model…