Combinatie van Ferrari en Ford is Fast & Furious

Auteur: , 41 Reacties

Powerrrrr!

In de categorie epische knutselprojecten schotelen we je vandaag deze klassieke Ford Mustang voor die aangedreven wordt door Ferrari-power. Hoewel we bekend zijn met enkele klassieke Italianen met American Muscle onder de kap, zoals de De Tomaso Pantera en Iso Grifo, is de omgekeerde combinatie wat zeldzamer. Er was natuurlijk wel de Vector M12 met Lambo-power, maar volgens ons blijft het daar wel bij. Een gevaarlijke uitspraak gezien het grote aantal lopende auto-encyclopedieën onder de lezers van deze site, maar we leven nou eenmaal graag op de grens.

Wellicht was dit allemaal anders geweest als Enzo Ferrari wél zijn toko aan Henry Ford de tweede verkocht had in de jaren ’60. We zullen het nooit weten. Maar dankzij American Legends uit Phoenix, Arizona krijgen we binnenkort een inkijkje in wat had kunnen zijn. De restomodders zijn namelijk bezig met Project Corruptt, een Mustang uit 1968 die Ferrari-bloed door zijn aderen heeft stromen.

Corruptt

Het begon allemaal 14 jaar geleden, toen een van de gozers achter de Corruptt een gele ‘Stang kocht in Texas. Eind vorig jaar werd er eindelijk een snood plan bedacht om iets te doen met de oldtimer. Toen legden de makers ervan namelijk beslag op de motor uit een Ferrari California. Aanvankelijk deed de bouwer daar overigens vaag over op de speciale Facebook-pagina die is opgezet voor de auto. Daarop werd alleen geteased met dit zinnetje:

Should hopefully upset quite a few people.

De trollen van American Legends weten natuurlijk heel goed dat zowel enkele Mustang-adepten als Ferrari-zeloten op hun achterste poten staan te steigeren als ze kennis maken met dit hybride peerd. Normale autoliefhebbers daarentegen zien vooral een episch apparaat ontstaan. Vooral als je vervolgens een plaatje als dit tegenkomt:

turbo

Nou zijn we altijd een beetje ambivalent als het gaat om turbo’s. Aan de ene kant krijg je er meer power door (yay), maar aan de andere slokken de slakkenhuizen geluid op (meh). Hopelijk valt het in dit geval door de speciaal gefabriceerde uitlaten mee met de schade:

uitlaat

Los van de motorische aanpassingen wordt ook de rest van de auto grondig herzien, zoals te doen gebruikelijk bij restomods. De extra power moet ook nog enigszins verantwoord op de weg gebracht worden. Tevens wordt de koets subtiel aangepast. Het dak ligt wat lager en de neus is iets ingekort om de verhoudingen op punt te houden. Uiteindelijk moet het er ongeveer zo uit gaan zien:

Corruptt-render

Doe jij spontaan de C-walk voor deze gecorrumpeerde ‘Stang?



41 reacties

Te grote velgen en te laag bij de grond. Wat is dat toch altijd lelijk.
@zwepp: zo groot lijken de velgen niet . Lekker laag is mooi …
Ik zou toch kiezen voor het geluid i.p.v. extra vermogen. Net alsof dat Ferrari blok nog geen vermogen genoeg heeft. Het zal volgens mij ook leuker rijden zijn zonder turbo-lag.
@boris9397:

In welke turboloze herriebak rij jij zelf dan ??
@lincoln: Starlet
@joostie: die klinken juist beter mét turbo!
@bierbuik: Daarom ;) Dikke Glanza
@lincoln: Dat heeft er niks mee te maken. Ik zeg enkel dat moest het aan mij liggen ik geen turbo’s op dat Ferrari blok zou monteren.
@boris9397:

Yep .. waar jij uiteindelijk voor gekozen hebt heeft er alles mee te maken ..
@boris9397: 500pk lijkt mij ook zat in een Amerikaanse oldtimer
Als of je blij moet worden van een Mustang met een Ferarri blok…
@dirkv: Als het nou nog een echt Ferrari-blok was…

Maar een beetje bluffen met een plagiaat Ferarri-blok waarvan iedere kenner aan de merknaam op de kleppendeksel kan zien dat het een namaak is die op AliExpress voor een habbekrats gekocht is.
@moveyourmind: en dan beiden het woord “Ferrari” niet fatsoenlijk kunnen schrijven
@moveyourmind: wat moet het dan voor blok zijn? Een 5.2 voodoo flatplane V8?
@dirkv:

Je kent die mensen niet eens ..
Waarom zou je überhaupt denken dat hun in dienst staan van jou blijheid ??
Tuurlijk, is gewoon dik!
Nah laama zitteh
Echt heel gaaf! Ingewikkelde, maar leuke projecten.
Ligt het aan mij, of hangt die wagen een tikkeltje scheef. Zowel before als after lijkt t over links te hangen. Niet zo geslaagd, velgen staan niet, dak verlagen snap ik ook niet zo goed. Echt zo’n tuners dingetje.
Super stoer deze creatie ik zou hier graag aan mee werken zulke projecten
@rob5nismo: helemaal met je eens. Ook ik zou hier heel graag aan mee willen helpen echter ben ik hier niet handig genoeg voor dus ben ik bang dat ik eigenlijk alleen maar in de weg loop. Heel gaaf zo’n project.
Ik volg deze al een tijdje op insta, wat een geweldig project.
Een Ferrari motor in een Amerikaan… niet gek dat Trump hun president is
@right:

Zo zien mensen die minder zijn dan Rutte dat alleen ..
Amerikanen zien een generator in een voertuig ..
Zo .. daar staat een berg werk ..
Dan moet je buiten extreem handig zijn ook nog een berg geld hebben ..

Leuker dan een hagelnieuwe “handgemaakte” (lopende band meuk) iAMGay iig ..
@lincoln: Ik ben het niet vaak met je eens, maar ik had dit niet beter kunnen verwoorden!
@lincoln: kan ook wel genieten van mensen die eens wat anders doen
@lincoln: heb je toevallig nog een chassis en dergelijke in huis staan zodat we met Autoblog gezamenlijk er voor kunnen zorgen dat Mrs Lincoln zich ook weer wat prettiger in haar stulpje voelt en jij weer ongegeneerd onderdelen in de vaatwasser kunt flikkeren?
Doet die James Glickenhaus niet iets met ferrari motoren?
Doe mij maar zonder de turbos… eigenlijk, geef mij maar alleen het blok met alle bijbehorende delen, die turbos verkoop ik wel weer om zo de swap naar een andere auto te bekostigen 😉
Misschien is het het blok van een California T? Dan zit er standaard al een slakkenhuis in…
Dat turbo’s geluid wegnemen is echt dubbele lariekoek, juist met een goed uitlaatsysteem klinkt het alleen maar beter.
Ik c-walk hier van weg.
@ikleesookoverautos: ‘Is it ‘cause they like my gangsterwalk?’

-Nate Dogg-
Volgend jaar zal die wel op sema staan en kunnen we smullen van meer plaatjes
Super vet project! Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Heel mooi ook hoe die turbo’s aan de uitlaat zitten dat wordt straks wel een vet uiterlijk onder de kap als ze alles er zo gedrongen uit laten zien
@rob5nismo: ik vind het uitlaatspruitstuk er maar amateuristisch uitzien ,lijkt me niet erg optimaal ivm verschillende lengtes
@cthijs: Wilde net hetzelfde zeggen. De locatie van de turbo’s is wel goed.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).