Compacte Hyundai i10 krijgt N Line-sausje

Auteur: , 13 Reacties

Heel schattig.

Compacte Hyundai i10 krijgt N Line-sausje

Ook de compactere i10 is nu onderdeel van de N-Line reeks. Het sportievere pakket werd eerder uitgevoerd op de i30 5-deurs N Line in 2018, gevolgd door de i30 Fastback N Line en, eerder dit jaar, de Tucson N.

De i10 N-Line maakt zijn debuut op de IAA Frankfurt dit jaar. De i10 N in Line-uitvoering is vanaf de zomer van 2020 in Europa verkrijgbaar. Het is meer dan een setje bumpers en een kek kleurtje. De i10 N-Line komt namelijk exclusief met een 1.0 T-GDi driecilinder met 100 pk en 172 Nm koppel. Het is een aanvulling op de reeds beschikbare 1.2-liter MPi viercilinder met 84 pk en 118 Nm koppel. Beide motoren zijn leverbaar met een handgeschakelde vijfversnellingsbak.

Compacte Hyundai i10 krijgt N Line-sausje

De Korean is te herkennen aan zijn nieuwe bumpers, grille, 16-inch lichtmetalen velgen en een aangepakt interieur. In de i10 N-Line tref je N-logo op diverse plekken aan. Denk aan de versnellingspook, het stuurwiel en het logo op de stoelen. De hatchback komt beschikbaar in zes verschillende kleuren.

Wat de gepeperde Koreaan moet gaan kosten is nog niet bekend. De Hyundai i10 N-Line zal gaan concurreren met een auto als de Volkswagen Up! GTI, die het eveneens met een gepeperde driecilinder moet doen.



13 reacties

Twijfel of dit echt een alternatief is voor de Up! GTI. Zie het eerder als een alternatief auto’s als de Twingo TCE95.
“De Hyundai i10 N-Line zal gaan concurreren met een auto als de Volkswagen Up! GTI”

Denk eerder een alternatief voor een UP! met R-Line pakket en een 100pk 1.0tsi
Een vergelijkende test tussen deze en de Up! GTI zal duidelijk moeten maken wat de leukste is als eerste auto.
@dutchdriftking: Eerste auto? De Up! GTI zit zo rond de 20k geloof ik, dat is voor bijna iedereen toch echt een veel te hoog bedrag voor een eerste auto.
@audi18: Ach, over een jaar of 5 tweedehands ;)
@dutchdriftking: Dan is het leuk ja! Dan moeten er nog wel mensen zijn is het geld er nieuw voor op tafel leggen, ik zie de Up! GTI ook niet vaak rijden.
@audi18: In België doet hij het wel aardig en zie ik hem geregeld. Nog geen enkele op Nederlandse platen tegengekomen overigens…
Als ze de kilo’s binnen de perken weten te houden is het met 100pk wel een leuk bakkie
Net een Opel Adam…
Best een leuk ding! Alleen even tunen, 140 pk en 230 nm schijnt mogelijk te zijn. En dat op +- 1000 kg.
@Joel_D: tunen? Gewoon het blok erin lepelen van de i30N en gaan met die banaan!!
Dit soort karretjes die dan zo boos kijken doen me altijd denken aan de bakjes van de Turbo Polyp op de kermis.
Kijk, nu begint het interessant te worden zo’n i10 met een 1.0 T-GDi driecilinder met 100 pk en 172 Nm koppel.
Even een re-mapje er op, en dan naar een pk of 140.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).