• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Concept: Mercedes U-Klasse als opvolger Maybach?

Auteur: JordyS, gepost 1 mei 2014 om 21:53 – 30 Reacties

Concept van de Mercedes U-Klasse

Daimler heeft Maybach de nek om gedraaid en moet op zoek naar een nieuwe verkoopstrategie voor zijn luxe bakken. Is een Mercedes U-klasse de oplossing?

De Amerikaanse student Scott Wu Kaiser boog zich voor zijn opleiding transportation design over de toekomst van de Duitsers. Want waar BMW en Volkswagen zich uit kunnen leven met Rolls-Royce en Bentley, moet Daimler het nu doen zonder exclusief merk. Zij brachten al een verlengde versie van de S-Klasse Limousine op de markt, maar Kaiser ziet daar geen toekomst in.

Hij ging daarop aan de slag met het ontwerp van een volledig nieuwe Mercedes-serie: de Mercedes U-Klasse. Alleen dan hebben de Duitsers in de ogen van Kaiser kans in de strijd met de Bentley Flying Spur en de Rolls Royce Ghost. De U-Klasse, die hierboven te zien is, zou volgens het ontwerp van Kaiser gebruik maken van een twin-turbo V12 met een cilinderinhoud van zes liter.

Ook interessant!

  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Zweven in een Mercedes-Maybach S-Klasse, voor welke prijs?
    Zweven in een Mercedes-Maybach S-Klasse, voor welke prijs?
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

design, Maybach, Mercedes, photoshop, s-klasse

Vorig bericht: « Video: Showman crasht Diablo in Tokio
Volgend bericht: Tuner zet Toyota Supra met 1342 pk op Ebay »

Lees Interacties

Reacties

  1. timjan365 zegt

    1 mei 2014 om 21:58

    Tot zover het s-klasse verhaal

    Login om te reageren
  2. marikoelolo zegt

    1 mei 2014 om 22:00

    Straalt niet echt luxe uit vind ik, hadden best wat meer lijnen in gemogen

    Login om te reageren
  3. nvhuijkelom zegt

    1 mei 2014 om 22:09

    Ja dit kan je geen opvolger van een maybach noemen, gadverdamme wat een lelijk hok..

    Login om te reageren
  4. mopar zegt

    1 mei 2014 om 22:12

    Yikes…..lijkt wel een of ander concept uit de 90’s. Dit is waarschijnlijk een van die wagens die aerodynamischer is wanneer die achteruit rijdt :P

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      2 mei 2014 om 07:56

      @mopar: u begrijpt duidelijk niets van aërodynamica. Ik zal niet zeggen dat de voorkant nu uiterst aërodynamisch is maar een aflopende achterkant als deze helpt wel degelijk. Als hij achteruit zou rijden is hij voor ons gevoel wellicht aërodynamische omdat hij door de lucht spietst maar zo werkt het niet. Het is vooral de drag achter de auto die bepaalt hoe aërodynamisch een auto is. Als je hem dus omdraait krijg je dus door de rechte voorkant juist meer drag.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        2 mei 2014 om 09:34

        @sketcher: aangezien ik 4 jaar luchtvaarttechnologie heb gestudeerd weet ik wat meer over aërodynamica dan “u” en ik kan “u” vertellen dat een voorzijde ter grootte van een flatgebouw totaal niet mee helpt aan de efficiëntie.

        Daarnaast hoeft die achterzijde (mits goed ontworpen) helemaal niet spits af te lopen om de luchtstroom goed van de auto af te laten stromen.

        Ik hoop dat ik “u” nu weer wat bijgebracht heb. Maar geen zorgen hoor, “u” kunt natuurlijk ook niet alles weten…

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          2 mei 2014 om 10:19

          @mopar: ik zal je niet meer met ‘u’ aanspreken dat heeft kennelijk een snaar geraakt. ;-) ik ken je niet dus vond het wel zo beleeft maar ik leid hier uit af dat ik je mag tutoyeren

          Daarnaast weet je helemaal niet welke ervaring ik heb. Niets van wat ik heb geschreven is onjuist, enkel wat versimpeld.

          Je hebt natuurlijk gelijk dat de achterkant niet perse afgeplat hoeft te zijn maar dat helpt wel. Je kunt the door diverse ingrepen minder drag ook op andere manieren bereiken maar is minder effectief.

          Login om te reageren
      • sls63amg zegt

        2 mei 2014 om 10:30

        @sketcher: ooooooohhh gedist!

        Login om te reageren
      • fiets zegt

        2 mei 2014 om 14:41

        @sketcher:
        Ik weet nog steeds niet zeker of je echt zo bijdehand bent of gewoon aan het trollen bent…

        Login om te reageren
  5. tweetienduizendste zegt

    1 mei 2014 om 22:13

    Goed gedaan, echter de achterkant moet opnieuw!

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    1 mei 2014 om 22:15

    “U-Klasse” Ü-Klasse dus eigenlijk. Über-Klasse. Zo voor de hand liggend en simpel..

    ’t Is een mooi ontwerp, alleen die extreme low-profile banden, daar snap ik niks wan. Zo’n limousine richt zich op een markt van superluxe en comfort. Weliswaar met de prestaties van een supercar, maar toch. Daar horen fatsoenlijke banden onder, anders rammelen de champagneglazen evengoed nog uit het glazenrekje.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      1 mei 2014 om 23:03

      @RRRobert: U-Bot

      Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      2 mei 2014 om 10:16

      @RRRobert: Niet voor de hand liggend, integendeel. U- = Unter- (denk aan U-Boot), en daar moet je bij Duitsers niet meer mee aankomen.

      Login om te reageren
      • audirs3 zegt

        2 mei 2014 om 12:57

        @oxymoron: wel eens in Duitsland geweest? Nooit een ritje in de U-bahn genomen? Dus….

        Login om te reageren
  7. BePe zegt

    1 mei 2014 om 22:20

    Lijnenspel aan zijkant doet mij denken aan de Saab 95…

    http://dennisdrenthe.files.wordpress.com/2010/09/saab-95.jpg

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      1 mei 2014 om 22:32

      @BePe: Dacht ik ook aan.

      Login om te reageren
  8. tupperware zegt

    1 mei 2014 om 22:21

    Ugly-klasse?

    Nu ben ik best een Mercedes man maar dit ziet er wat mij betreft niet uit.
    Net als die Mercedes Action/X6 maar gewoon niet doen..

    Login om te reageren
  9. ivopivo zegt

    1 mei 2014 om 22:34

    U klasse, past toch beter bij de unimog

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    1 mei 2014 om 22:53

    Vreselijk ding. Verder denk ik niet dat mercedes wakker ligt van de kloof die er bestaat tussen een S-klasse en de phantom. Toch niet als de duitsers hun gezond verstand nog hebben.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      1 mei 2014 om 23:27

      @Hupke:
      Mercedes heeft misschien nog wel gezond verstand, maar de hamvraag is natuurlijk of consumenten nog gezond verstand hebben….

      Login om te reageren
  11. str8six zegt

    1 mei 2014 om 23:11

    Maybach Phantom

    Login om te reageren
  12. bedirhan zegt

    2 mei 2014 om 00:42

    Als ie er zo uit gaat zien dan kunnen ze gelijk stoppen

    Login om te reageren
  13. JagID3Merc zegt

    2 mei 2014 om 01:24

    Eerder een U-boot. Doe mij maar een Bentley of een Rolls, liever een Rolls. Weet je tenminste zeker dat je niet na 1500km met een wrak zit….

    Login om te reageren
  14. sydney zegt

    2 mei 2014 om 02:03

    Meneer heeft iets teveel naar de Aston Martin Lagonda SUV gekeken imo.

    Login om te reageren
  15. azenomei zegt

    2 mei 2014 om 07:41

    Achterkant van een Saab, voorkant van een Chrysler 300C. Bah.

    Login om te reageren
  16. Design_Driven zegt

    2 mei 2014 om 07:42

    Ik vind hem mooi. Zitten en paar mooie lijnen in. Hij is wel wat compact voor een auto uit deze klasse. Kijk maar hoe de achter deur loopt. Als de achter deur zo langs de wielkuip buigt betekent dat dat de achterbank op de wielkast rust. Daar lever je passagiers ruimte mee in. Acceptabel voor een c klasse maar niet voor een auto als dit. Kijk maar eens naar hoe dat zit bij een maybach. Daar staat de achterbank voor de wielkuip.

    Login om te reageren
  17. styns zegt

    2 mei 2014 om 08:58

    Heeft wel wat weg van een Scania vind ik.

    Login om te reageren
  18. 4apaev zegt

    2 mei 2014 om 12:14

    Ik snap nog steeds niet waarom ze niet verder zijn gegaan met Maybach. Het is een perfect merknaam met rijkehistorie, een niveau hoger dan Mercedes s, dus waarom niet een nieuw model??

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      2 mei 2014 om 20:08

      @4apaev:
      Misschien begrijp je het na het lezen van dit AB artikel wel.
      http://www.autoblog.nl/zon-flop-was-maybach-330-000-euro-verlies-per-auto
      Vergeleken met de verliezen die VAG maakt op Bugatti valt het nog mee, maar bij Mercedes weten ze wel wanneer ze moeten stoppen met trekken aan een dood paard.

      Login om te reageren
      • exclusieviteitsfreak zegt

        5 mei 2014 om 20:04

        @tupperware:
        Dat is één van de redenen, en de andere reden is ook dat Rick Ross de Merknaam Maybach op slinkse wijze heeft opgekocht : http://www.autojunk.nl/2009/05/rick-ross-maybach-music/, zo is het ook algemeen bekent, en is er is stilte via het internationaal gerecht onderzoek naar, voor zover ik weet.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North