• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette HPE850 is de enige juiste Corvette

Auteur: willeme, gepost 8 juli 2020 om 10:16 – 20 Reacties

Corvette HPE850

De Corvette HPE850 wekt meer ‘begeerte’ op dan de nieuwe.

Het is op dit moment dé auto van het moment aan de andere kant van de grote plas. We hebben het over de nieuwe Chevrolet Corvette C8. Toch denken we dat deze Corvette HPE850 stoerder, bruter en cooler is. Belangrijker nog, stiekem is het meer een ‘echte’ Corvette dan de nieuwe.

Uiterlijk

De Corvette C8 schijnt op papier en asfalt uitstekend te scoren. Iedereen is er helemaal idolaat van, lijkt het. Maar is dat wel terecht. Persoonlijk heeft ondergetekende het meeste moeite met het uiterlijk. Alsof men een net niet rip-off Ferrari op basis van een MR2 of Fiero hebben gemaakt.

Corvette HPE850

Te goed

Ook is de auto nu te goed geworden. Nu is dit laatste enkel op basis van de lovende kritieken die de auto gekregen heeft. Een Corvette koop je niet omdat je een geraffineerde sportwagen wil. Dan koop je wel een Lotus, Porsche of Ferrari. Nee, een Corvette koop je ook vanwege de looks én het feit dat ze een beetje onbehouwen zijn. Je moet hem natuurlijk wel een beetje kunnen temmen. Met een Corvette moet je je onderbroek kun inkleuren zonder je handen van het stuurwiel te halen, bij wijze van spreken.

Corvette HPE850

Corvette HPE850

Mocht je dat ook vinden en een van de laatste exemplaren van de Corvette Z06 hebben weten te bemachtigen, hebben we goed nieuws. De Texaanse paardenfluiteraars van Hennessey hebben een pakketje gemaakt voor dit type. Het eindresultaat heet de Corvette HPE850, waarbij de getallen correspondeert met het nieuwe maximum vermogen van de auto. Inderdaad, 850 pk. Qua koppel heb je ook niets te klagen: 969 Nm!

Z06

Conversie

De Corvette HPE850-conversie is niet een kwestie van een nieuwe poelie en chip. Hennessey heeft namelijk een hoop onder handen genomen bij deze LT4 motor.Het complete inlaattraject is aangepast. Ook de klepveren, cilinderkoppen, nokkenassen en het complete uitlaatsysteem zijn aangepast en verbeterd. Uiteraard is de ECU opnieuw geprogrammeerd om rekening te houden met alle verbeterde onderdelen.

Sprint

Prestaties

Of het ook iets met de prestaties doet? Jazeker. Het is een echte ’10 second car’. De kwartmijl is namelijk in 10,3 seconden weer achter de rug. Dominic Toretto zou een goedkeurend knikje geven en iets onverstaanbaars brabbelen als je in deze Corvette HPE850 komt aanzetten op de dragstrip. Aan het einde van de streep haal je dan 219 km/u. De 0-96 km/u sprint duurt 2,6 seconden. Over de topsnelheid wordt met geen woord gerept, helaas. Maar reken er maar op dat je de meeste Italiaanse exotische auto’s naar de rechterbaan kunt dirigeren met deze Hennessey Corvette HPE850.

Corvette HPE850

100 kits

Hennessey gaat in totaal 100 kits produceren voor de Corvette HPE850. Het is mogelijk om ze op een van de nog leverbare voorraadmodellen te monteren, maar als je al een Z06 hebt, maken ze er graag een Hennessey HPE850 van voor je. Standaard krijg je 24 maanden en 24.000 mijlen garantie mee op de Corvette HPE850 conversiekit.

Ook interessant!

  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, Hennessey, hpe, tuning, V8, z06

Vorig bericht: « Verkeersboetes in Europa, dit kost 20 km te hard
Volgend bericht: Storyteller Overland Beast is de ideale vakantie Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. KEV9 zegt

    8 juli 2020 om 10:45

    promoot dan direct deze :) 1200 pk :)

    https://www.youtube.com/watch?v=jZeK0hJ-y8I

    Login om te reageren
  2. nicolasr zegt

    8 juli 2020 om 10:47

    Wat een geil ding. Niet te doen dat geluid! Heerlijk.

    Login om te reageren
    • caprio zegt

      9 juli 2020 om 14:42

      @nicolasr: Wat een heerlijk fout apparaat, uitlaten op de Coolsingel lijkt me de aangewezen plaats. Leuk dat dit nog gemaakt wordt. Paarse kleur staat hem ook schitterend.

      Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    8 juli 2020 om 11:16

    Volgens mij gaat Dom’ niet blij zijn… 10 second car is max 10sec. Dus 10,000 en niet 10,3 dat is em niet

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 juli 2020 om 11:18

      @tortuga: een tien seconden auto is tussen de 10.000 en 10.999 seconden.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 juli 2020 om 11:19

      @tortuga: 10 second car is van 10,00 tot 10,99 seconden. Sneller dan 10 seconde is een 9 nine second car ;-)

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        8 juli 2020 om 11:32

        @willeme: nee hoor kan ook een ander getal lager dan 10 zijn…;)

        Login om te reageren
        • 114i210pk zegt

          8 juli 2020 om 11:46

          @mcshine: Nee, want onder de 9s is een 8-second-car! ?

          Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    8 juli 2020 om 11:17

    Tja, ik vind geen enkele auto met middenmotor echt mooi dus voor mij is de nieuwe Corvette niks. Zoveel vermogen hoef ik overigens ook niet. Doe mij maar een c6 zo6, strikje mag je achterwege laten.

    Login om te reageren
  5. mrB zegt

    8 juli 2020 om 11:42

    Dik ding en zeer sjiek kleurtje. Alleen hoort er geen sjieke kleur op een Corvette, liever iets als knal geel of oranje.

    Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    8 juli 2020 om 11:55

    Wat is deze toch ontiegelijk veel gaver dan die nieuwe met z’n mislukte design

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      8 juli 2020 om 14:17

      @punicaoase: Amen.

      Login om te reageren
  7. Robert zegt

    8 juli 2020 om 11:58

    @willeme: typefout in de topsnelheid? 219 km/u is anno nu niet bepaald indrukwekkend meer.

    Ik ben het volledig eens met de strekking dat de C06 toch wel de lekkerste Corvette is. Bruut, lomp en uit goedkope materialen opgebouwd die je alleen bij de Amerikanen wil vergeven.

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      8 juli 2020 om 12:04

      Je kan zeker harder gaan op de dragstrip, ook na de finishlijn. Alleen kom je dan op een gegeven moment in het gras of tegen een muur aan. En dat is wellicht iets te bruut of lomp, zelfs voor een Amerikaan.

      Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      8 juli 2020 om 12:22

      @RRRobert: topsnelheid op de kwartmijl

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 juli 2020 om 13:04

      @RRRobert: dat is de maximale snelheid bij de kwartmijl ;-)

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    8 juli 2020 om 14:56

    Kijk dit is nu een gave Amerikaan. Chique kleur en wielen, een relatief ingetogen uiterlijk en achterlijk veel vermogen. Dat lust ik wel.

    Login om te reageren
  9. ericd zegt

    8 juli 2020 om 15:07

    Mee eens. De C8 is vooral errrrrug lelijk. GM pist er altijd ruim naast als je hun sportieve modellen vergelijkt met die van Ford. De Camaro haalt het niet bij de Mustang (was overigens in de jaren 60 en begin jaren 70 anders). De Corvette had een halo model kunnen, misschien wel moeten zijn, zoals de Ford GT wel is.

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    8 juli 2020 om 16:23

    De eerste twin turbo C8’s verschijnen links en rechts al op social media. Vind het uiterlijk van de C8 so so maar de tech en het chassis enz schijnt echt wel top te zijn. Dan kan ie meer vermogen ook beter hebben. Een normale ZO6 is al op het randje, 200extra pk’s maken dat niet beter. Wel gaaf hoor, met een paar dragradials kun je de boel wel lekker op stelten zetten bij een test and tune.

    Login om te reageren
  11. dracae zegt

    8 juli 2020 om 22:18

    Ik hoor bij dezelfde groep mensen die de oude front-rear Corvette veel aantrekkelijker vindt dan de huidige.
    Niet alleen hou ik, met enige uitzonderingen, niet echt van middenmotor-sportwagens, maar het is ook gewoon zonde. De oude Corvette kon met z’n ouderwetse lay-out allerlei veel duurdere Duitsers, Italianeen en Japanners verslaan, zonder z’n afkomst te verloochenen. De auto maakte echt een statement dat alleen de Corvette kon maken. Nu is het inderdaad meer een bijgeschaafde Ferrari.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North