Crowdfunding voor milieuvriendelijke muscle car

Auteur: , 9 Reacties

Crowdfunding is het helemaal, bijvoorbeeld als je een milieuvriendelijke muscle car wilt bouwen.

Mustang met 470 pk op CNG

Dat is het plan van een Amerikaans bedrijf dat gespecialiseerd is in het ombouwen van benzineauto’s naar aardgas. Zij hebben laten zien dat ze een Mustang met 470 pk prima op CNG (compressed natural gas) kunnen laten lopen zonder dat er vermogensverlies optreed. Omdat ze hun succes verder willen uitbreiden en de wereld willen redden *kuch*, hebben ze geld nodig. Om precies te zijn 55.000 dollar.

Met dat geld willen ze technieken ontwikkelen om nog meer vermogen uit het gas te halen en de schone muscle car tot een succes te maken. Volgens het bedrijf is natuurlijk gas 30% minder schadelijk voor het milieu en levert het al gauw 40% besparing op aan de pomp in vergelijking met benzine. Opzich best een cool idee, als je van je het ‘gas-is-om-op-te-koken-geloof’ af kan.

Het crowdfunding project op IndieGoGo is helaas niet zo succesvol, er is pas 150 dollar binnen. Logisch, je krijgt weinig waar voor je geld. Grote investeerders krijgen slechts een uitnodiging om bij de introductie van de auto te zijn en toegang tot de technische data.



9 reacties

Een muscli car dus
Lekker mueslirepen eh strepen trekken!
Wel een top idee hoor! En dit hoeft natuurlijk niet exclusief voor muscle cars te werken!
Zou het slechter klinken ?
Ik rij nu al meer dan een jaar op autogas, en veel verschil merk ik echt niet hoor. Vermogen is er ook genoeg aanwezig, zelfs meer dan dat ik op benzine rij.
Het mooiste vind ik het wekelijkse uitje naar de benzinepomp, waar ik in België voor €28,- m’n 60 liter tank kan vullen.
Kortom, LPG heeft niets met “meusli” te maken, het is gewoon schoner, en als je een oude 320i rijdt die 1 op 7 verbruikt, dan rij je maar wat graag op gas!
@chimaera:

lpg is ook een heel ander product dan cng waar het in dit artikel over gaat ;)
@redbeams: Principe is precies hetzelfde.
@chimaera:

Dat is met iedere verbrandingsmotor of het nou diesel of benzine is.
Punt is dat je met cng (aardgas) normaal gesproken wel verschil in vermogen merkt tov gewoon benzine.
Heb ooit in een peugeot partner 1.4cng gereden…op benzine kon je met een beetje wind in de rug 170 halen…op aardgas haalde ik de 130 maar net.
Rij al sinds ik mijn rijbewijs(4 jaar geleden) heb op autogas, karren trekken doet de auto beter op autogas dan benzine. Ben alleen een beetje bagage ruimte kwijt voor de 60 liter tank, voor de rest dik tevreden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).