• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cupra Born van JE-Design is zuiniger dan standaard!

Auteur: willeme, gepost 14 december 2022 om 14:18 – 5 Reacties

Cupra Born van JE Design

… dan de persoon zonder een Cupra Born van JE Design.

De Cupra Born is een auto met een interessante historie. Het model begon ooit als Seat El-Born zijn carriere, maar voordat het productiemodel klaar was, werd de auto ‘ineens’ een Cupra en werd de ‘El’ erag gehaald. Waar de Seat El-Bron ineens Cupra Born heet. Marketing op zijn best!

Ondanks dat de zweem van Marketing geimpregneerd zit in de bekleding van deze elektrische Spanjaard, is het natuurlijk wel gewoon een tof ding. De basis is overduidelijk een ID3, maar dan ziet ‘ie er wat vlotter uit en rijdt ‘ie – tussen de oren – ietsje sportiever, voor zover je daarvan kant spreken.

Cupra Born JE Design

In Nederland is de auto redelijk populair. Het is verreweg de best verkochte Cupra van ons land namelijk. Dat komt wel omdat er van de Leon nét 100 stuks zijn verkocht en van de Formentor er zo’n 350 rond schijnen te rijden.

Cupra Born van JE Design

De teller voor de Cupra Born voor dit jaar staat op 1.500 exemplaren. Vorig jaar waren dat er nog 1.200 stuks. De kans bestaat dus dat jouw buurman ook tot senior-vice-supervising-mega-blubber-junior-executive-managing-director wordt benoemd en daardoor óók zo’n Cupra Born van de zaak krijgt.

Cupra Born JE Design
Cupra Born JE Design

JE Design helpt je dan om je te onderscheiden van de mensen zonder inlevingsvermogen of creativiteit. JE Design is een van de weinige tuners die zich voornamelijk toelegt op het aanpassen van Seats en Cupra’s. Natuurlijk, voor andere VAG-producten hebben ze ook leuke spulletjes, maar de focus ligt overduidelijk op Spanje.

Nog niet echt heftig

Waar ze voor de Leon heftige ‘umbau’-kits hebben, zijn is JE Design met de Cupra Born veel te voorzichtig geweest. Elektromensjes doen kennelijk niet zoveel aan tuning. Tegenwoordig ben je nog best hip met een standaard elektromobiel, waarschijnlijk. Ze hebben de Born ietsje verlaagd. Middels verlagingsveren is de rijhoogte namelijk 20 millimeter minder hoog dan normaal. Drempels en dergelijke kun je nog gewoon nemen, schatten wij zo in.

Cupra Born JE Design
Cupra Born JE Design

Op de foto’s is ook te zien dat ze bij JE Design in een paarse ‘mood’ zijn. Veel details zijn in paars gewrapt. Nou, nou. De velgen zijn 8 bij 20 inch. Dus vrij groot in diameter en relatief smal qua breedte. Ook deze zijn paars. Volgens JE Design zijn deze Cupra Born velgen superzeldzaam, want ze gaan er maar 30 setjes van verkopen. Motorisch is er verder niets gebeurd, maar volgens de Duitsers heeft de Cupra Born van JE Design ietsje meer range dankzij de verlaging.

Alle onderdelen kun je direct bij JE Design bestellen. Nu is het eventjes wachten op een heftige bodykit en een flinke powerboost! Die eerste is overigens aangekondigd en kunnen we in 2023 verwachten.

Meer lezen? Deze EV’s kun je nog in 2022 rijden!

Ook interessant!

  • Cupra Born kan verder op een volle accu
  • Op de limiet met een CUPRA Born op ijs
    Op de limiet met een CUPRA Born op ijs [video]
  • Het einde dreigt voor Seat
    Het einde dreigt voor Seat
  • sportievere Cupra Born
    Sportievere Cupra Born is welkome aanvulling

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Born, cupra, je-design, tuning, Video

Vorig bericht: « Nieuwe Ford heeft atmosferische 7.3 benzinemotor
Volgend bericht: Prijs goedkoopste Ioniq 6 bekend: verrassend scherp »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    14 december 2022 om 14:38

    -edit: hahaha: dankjewel, is aangepast! –

    Login om te reageren
  2. flyerbunch zegt

    14 december 2022 om 15:41

    Zuiniger zal hij niet zijn vanwege die diffuser aangezien de grotere velgen die open zijn dat range voordeel mss gelijk geniet zullen doen. Ivm de extra boost bij Cupra zullen jullie het niet over de e-boost hebben, maar eerder over een R versie. Deze zal er wrs niet komen zoals men bij de ID3 ook al heeft bevestigd.

    Login om te reageren
  3. alfaqv zegt

    14 december 2022 om 15:45

    Auto tunen met als enige doel om dan zuiniger te kunnen rijden.. omgekeerde wereld.
    De verlaging staat overigens niet verkeerd.

    Login om te reageren
  4. raoufff zegt

    14 december 2022 om 16:00

    Ik mis de vuistdikke stortkokers!

    Login om te reageren
  5. julez zegt

    15 december 2022 om 08:52

    Is dit inmiddels al een heel persbericht waardig? Wat dingetjes in een andere kleur wrappen, verlagingsveren en andere wielen. Nou nou, poeh poeh.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North