• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Daar is ‘ie dan: Corsa OPC Nürburgring Edition

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 april 2011 om 17:50 – 24 Reacties

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Met 18 pk en 20 Nm extra ten opzichte van de ‘gewone’ OPC. God is in the details?

Natuurlijk. Want Opel heeft de OPC immers net opgefrist, waarbij het vermogen gelijk bleef. Om dan met een special edition met enkel een beetje extra vermogen op de proppen te komen zou niet gepikt worden door degenen die net hun nieuwe OPC hebben aangeschaft. Dus gaan de wijzigingen wat verder.

De Nürburgring Edition (NE) wordt gelimiteerd op 500 stuks. Naast 210 pk en 250 Nm (280 bij overboost) aan koppel krijgt de koper ook een mechanisch sperdifferentieel, een speciaal Brembo-remsysteem op de voorwielen, met opgewaardeerde remvoeringen. Bovendien ligt de NE lager op de weg dan de standaard Opels (20 mm voor, 15 mm achter) en hangen er Bilstein-veren en -dempers onder. Naast deze meer performance-georienteerde onderdelen werden ook het ABS, TC en ESC getweaked.

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

Onder de NE hangt een sportuitlaat met lagere tegendruk, en de wagen is geoptimaliseerd voor extra-premium benzine, met een octaangetal van 100 (moet je hier nog steeds voor naar Duitsland?). Van de 0-100 tijd zijn vier tienden afgesnoept, deze is nu in 6,8 seconden gepiept, en de topsnelheid neemt met 5 km/u toe naar 230. Het tussensprintje van 80 tot 120 km/u in de vijfde versnelling is in 6,2 seconden gepiept, geen slechte waarde!

Opel stopt verder legio details in de NE om hem van de OPC te onderscheiden: speciale 18-inch lichtmetalo’s, een spoilerlip aan de voorkant, geen grote driehoek achterin, maar twee uitlaatpijpjes, en B-stijlen die zijn voorzien van Nürburgring-logo’s. Ook binnenin kom je om in de Nürburgring-logo’s, en het stuurwiel heeft een zwart lakbeurtje gekregen. Of het gewicht ook gereduceerd is, is nog onduidelijk. Met net dit beetje extra positioneert deze OPC zich nog agressiever ten opzichte van de Clio RS, alleen ik vrees dat hij het op prijs wel zal gaan verliezen. De OPC is 1.000 euro goedkoper dan de RS, maar deze NE zal daar, met alle dure gadgets, waarschijnlijk fors overheen gaan.

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

Het wachten is nu op het eerste officiële rondje Ring. Hoeveel seconden zou Manuel Reuter van de 8:48 kunnen af knabbelen? De Corsa is niet de eerste Nürburgring Edition: eerder kwam Opel al met een soortgelijke Astra op de proppen. Hot hatch-liefhebbers kunnen de extra rappe Corsa na de zomer bestellen.

UPDATE 20-07 – Precies 3 maanden later hebben we een prijs: 29.995 euro. Da’s 2 kop meer dan de ‘gewone’ OPC, en gezien alle extra goodies valt ons dat eigenlijk 100% mee. Wel snel bestellen, want er gaan er slechts 500 van over de toonbank.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, opc, Opel, rood

Vorig bericht: « Nieuwe Geely’s: spaar ze alle vijf
Volgend bericht: Wallpaper: Carice van Houten (en een Opel Ampera) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stopwearingpants zegt

    20 april 2011 om 17:52

    Wat een mooi en vooral cool ding

    Login om te reageren
  2. kowalsk zegt

    20 april 2011 om 17:56

    Voorbij de fout-grens als je t mij vraagt…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      20 april 2011 om 20:13

      @kowalsk: yep…nét iets erover….

      Login om te reageren
  3. Een_niet_sjonnie_BMWrijder zegt

    20 april 2011 om 18:17

    Ik vind die c-stijl echt niet mooi bij dit model corsa, ik zou veel sneller voor fiesta, clio, polo gaan dan voor deze corsa.

    Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    20 april 2011 om 18:24

    Pfff…Rij er nog steeds rondjes rond hoor :p

    Login om te reageren
  5. Burdy zegt

    20 april 2011 om 18:39

    Zou niet mijn keus zijn, maar zou het niet erg vinden om er in rond te moeten rijden.

    Login om te reageren
  6. Stino zegt

    20 april 2011 om 18:45

    ziet er lekker sjonnie uit, gaat goed verkopen!

    Login om te reageren
  7. bosje zegt

    20 april 2011 om 18:47

    Wouw, best een geinig ding zeg! Strakke vorm, alles klopt gewoon…

    Login om te reageren
  8. barney zegt

    20 april 2011 om 18:56

    Hoe dik het er ook uit ziet, het blijft een boel geld voor deze klasse. Er van uitgaande dat de prijs toch zeker de 30.000 wel zal aantikken. Ik begrijp dan ook niet waarom elk merk dit soort speciale, gepeperde racemonstertjes ontwikkeld. Zie ze namelijk zeer zelden rijden.

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      20 april 2011 om 19:13

      @barney:
      Tsja… ik vind het zelf ook wel leuk als je een rete snelle hothatch hebt dat die zich nog enigszins kan onderscheiden van de massa en een beetje exclusief blijft. En als je het geld ervoor hebt en je geen grotere auto wilt, maar wel een snellere… Dan is dit een lekker exclusief scheurijzer.

      Login om te reageren
    • Lucb zegt

      20 april 2011 om 20:42

      @barney: Ik zie ze regelmatig rijden de laatste tijd.

      Zijn echt leuke wagens om te zien. Deze ziet er nog beter uit, zou er wel in gezien willen worden.

      Login om te reageren
    • Laue zegt

      21 april 2011 om 12:50

      @barney:
      Exclusief en alleen voor de liefhebbers.

      Login om te reageren
  9. nielsvanderweiden zegt

    20 april 2011 om 18:57

    Hoezo ‘slechts’ 500 stuks? Ik denk dat het op de totale Corsa OPC-verkoop nog best een heel beetje is, of is Nederland uniek in de extreem lage Corsa OPC-dichtheid?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      21 april 2011 om 06:20

      @nielsvanderweiden: Ze hebben van de opc meer dan 13.000 verkocht De Nederlandse markt is niet zo heel groot, maar de Duitse en Engelse markt trekken de verkopen aardig op.

      Login om te reageren
  10. BJ zegt

    20 april 2011 om 19:08

    Hebbeding hoor, ziet er gaaf uit zonder over de top te zijn (hoewel dat wel een kwestie van smaak zal zijn) en technisch heel dik voormekaaar…

    Login om te reageren
  11. Supra1981 zegt

    20 april 2011 om 19:46

    De Corsa OPC Stuurt heerlijk strak en je kan er lekker mee gooien en smijten. Zou de evrschillen met de NE wel eens willen ervaren.

    Login om te reageren
  12. Nico94 zegt

    20 april 2011 om 19:58

    Zeker een vet autootje!

    Login om te reageren
  13. kets zegt

    20 april 2011 om 20:32

    ziet er wel geinig uit

    Login om te reageren
  14. leon95 zegt

    20 april 2011 om 20:41

    oeh! nice, concurent voor twingo & clio rs

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      20 april 2011 om 21:25

      @leon95: Mooi bommetje. Dit vraagt om een vergelijkingstest met die twee door jou genoemde exemplaren.

      Login om te reageren
  15. mrbones zegt

    20 april 2011 om 21:36

    Lekker bommetje!

    Login om te reageren
  16. phaedros zegt

    20 april 2011 om 22:20

    Ziet er goed uit en presteert volgens mij ook nog eens prima. Lekker ding dus!

    Login om te reageren
  17. quincy zegt

    21 april 2011 om 11:39

    -=edit: check!=-

    Ik heb het origineel tijdens het Opel Performance Center weekend gereden en het is echt een heerlijk gooi en smijt wagentje! Deze zal daar misschien nog wel schepje bovenop doen…

    Login om te reageren
  18. sir_smokalot zegt

    20 juli 2011 om 17:56

    UPDATE: we hebben een prijs: 29.995 euro.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North