Dankzij Jon Olsson denkt Rolls-Royce dat iedereen surft

Auteur: , 20 Reacties
LOL: Rolls-Royce denkt dat klanten surfen

Is natuurlijk helemaal niet zo.

Kleine acties kunnen enorme verschuivingen in werking zetten, met alle gevolgen van dien. Dit bewijst Rolls-Royce deze week voor de zoveelste keer, door de rest van de wereld ervan te proberen te overtuigen dat ook haar auto’s prima gebruikt kunnen worden om surfplanken naar het dichtstbijzijnde strand te vervoeren.

Rolls-Royce, luister: dat Jon Olsson toevallig in jullie verfijnde Britse producten heeft rondgereden, betekent nog niet dat elk van jullie klanten dezelfde hobby’s beoefenen. Natuurlijk, dankzij de Bespoke-behandeling die jullie aanbieden krijgt iedereen die ook maar een Rolls-Royce overweegt de kans zijn auto te personaliseren, maar nu proberen we op weel héél bijzondere wijze stereotypes te doorbreken.

LOL: Rolls-Royce denkt dat klanten surfen

Aan de andere kant, Rolls-Royce heeft zich een relatief unieke positie in de markt weten toe te eigenen, waar zij, eigenlijk, alleenheerser zijn. De hyperluxe Britse koetsen kunnen immers, zoals hierboven beschreven, naar de haarfijn gedetailleerde eisen van de klant worden uitgerust en aangekleed. Daarmee maken ze de perfecte auto’s voor de allerrijksten, die uiteraard maar wat graag doen en laten wat ze willen.

Met dit alles in het achterhoofd blijft het echter een absurde voorstelling, zo’n Rolls-Royce bij het strand. Toch is het zeker een realiteit, want de in Goodwood gebaseerde autofabrikant heeft de afgelopen twee weken een Ghost met surfplank op het dak langs de Azurenkust laten staan. De Ghost is altijd in de buurt van familieleden geweest, want naast de merkwaardige Dawn Adamas vinden we in Cannes de Cullinan. Morgen vertrekt de stoet naar het Spaanse Marbella.

LOL: Rolls-Royce denkt dat klanten surfen



20 reacties

Is dit echt een heel artikel over een surfplank op een foto?
@meneer: had je kunnen weten door het te lezen
Wat een marketing faal om hem dan bij een werkelijk spiegelgladde zee te parkeren.
@harrie: is een post surfing plaatje, ze zitten in de kroeg aan een fijne whisky…
Dagelijks surfen er zo’n 3,7 MILJARD op deze planeet dus Rolls Royce is niet helemaal onjuist. Het zou Rolls Royce sieren wanneer ze hun auto’s voorzien van Netscape 5.1 om beter te kunnen surfen.
@iphonistvongates: Algen?
@crepito: Algen, MEG’s, reuze inktvissen, micro plankton…..alle ongewervelde en gewervelde wezens met een MAC-adress en toegang tot de infrastructuur. Peoples ook uiteraard.
@iphonistvongates: Leg dan een 0 en een 1 op het dak en een gele pijl die ze aanwijst
Alleen de allerbeste surfers komen ermee weg om hiermee op het strand aan te komen.
De enige associatie die ik kan bedenken, is een Rolls als de spreekwoordelijke rots in de branding…
De Volkswagen busjes zijn op.
Logische vervanger: een Rolls.
@fiero:
Ze kosten inmiddels bijkans hetzelfde.
Wat mij betreft gaan we gewoon weer terug naar de jaren zeventig.

Dat waren nog eens tijden! Toen kon je als autofabrikant nog gewoon een schaars geklede freulle op je voiture leggen om je auto’s te slijten in plaats van zo’n suffe surfplank.
@moveyourmind: sommige meiden die bij de autoshows naast de auto’s stonden waren ook net surfplanken. Ik zie het verschil niet.
Belachelijke combi
Grappig bedacht
Maar hadden er niet iets betere dakdragers op gekund?

Deze zijn identiek lijkt het als de mijne voor de Bmw. Of kan dat qua windgeruis ed niet? Lijkt me best mogelijk aërodynamisch en dan een beter passend design
Prachtige bespoke Rolls met alle kleurtjes en kraaltjes en spiegeltjes precies op de plek waar je ze wil hebben. Kun je tonnen extra aan uitgeven met zwart-wit geitenlammetjesleer uit de hooggebergten in Patagonië, met stiksels door blinde nonnen in Lourdes aangebracht onder het toeziend oog van het lijk van de plaatselijke heilige. De houtinleg op het dashboard is niet gewoon hout, het is hout van een speciale Baobab die alleen op Madagaskar voorkomt en waar de geelgekuifde schreeuwleguaan zijn nestje in de hoogste toppen bouwt. De voorruit is geen glas maar in feite één groot stuk diamant uit de grootste slavenmijnen van Lesotho dat in vorm is geslepen en waar de Queen herself op heeft moeten wachten tot zij de rest kreeg voor in haar collectie.

En dan smijten ze er een Thule van dakdragerwinkel.nl op. Dat kan toch niet!
@Gulli: normaal zou ik zeggen dat er sprake is van overdrijving. Echter, in dit geval klopt elke onderbouwing.
Mooi toch
Geniale Marketing! Zie het al helemaal voor me “dan ga ik met een Ghost en een surfplank in de vakantietijd langs allerlei luxe stranden waar onze klanten rondhangen om met een kunstzinnige surfplank onze wagen onder de aandacht te brengen”. “Goed idee, dan doe ik hetzelfde met een Cullidinges en dan noemen we het een campagne”. “Als we dat in de schoolvakanties doen dan halen we er gemakkelijk veel pers mee, die blogs en blaadjes moeten toch vol”. Directie: “Strak plan, dat gaan we doen!”.
En zo heeft de marketingafdeling van Rolls Royce een betaalde luxe vakantie gescoord, geniale marketing.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).