Alfa Romeo Giulia als Chrysler is nachtmerrievoedsel

Auteur: , 37 Reacties
Alfa Romeo Giulia als Chrysler is nachtmerrievoedsel

Dit is het niet.

Wijlen Sergio Marchionne heeft in zijn tijd aan de top van Fiat Chrysler Automobiles een flink aantal uitmuntende prestaties geleverd, maar zelfs de Italiaanse superheld wist het niet voor elkaar te krijgen Chrysler om te toveren in een interessant merk. Hoewel de Amerikaanse autofabrikant wel degelijk een aantal ondergewaardeerde bolides in productie heeft, zijn er ook een aantal bij die ernstig toe zijn aan vernieuwing.

Nog voordat ik de modelnaam volledig heb uitgeschreven, weet je natuurlijk precies over welke auto ik het hier heb: de Chryler 300C. De auto gaat in zijn huidige configuratie alweer mee sinds 2011, maar aangezien de tweede generatie zowel op technisch als uiterlijk gebied weinig afwijkt van het origineel, kunnen we stellen dat we alweer bijna vijftien jaar tegen dezelfde auto aankijken.

Hoewel Fiat Chrysler Automobiles weinig concrete plannen heeft voor een opvolger van de huidige 300C, zeker nu Marchionne ons heeft verlaten, bestaat er een kans dat de auto doorgezet zal worden. Dit geeft sommigen voldoende reden er zelf mee aan de slag te gaan.

Alfa Romeo Giulia als Chrysler is nachtmerrievoedsel

De schetsen waarnaar we kijken komen van Kleber Silva en werpen een (onrealistisch) blik op de toekomst. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de opvolger bijna exact een evenbeeld is van de huidige Alfa Romeo Giulia. Met name de achterkant lijkt als twee druppels water op de auto waarop hij is gebaseerd. De voorzijde geniet de ietwat herkenbare neus van Chrysler-modellen, maar hiervan worden we niet per se blij. Één moment lijkt het alsof de Giulia het gezicht van de Pacifica heeft overgenomen, een ander moment lijkt het op de minst fraaie Ford Mustang aller tijden.



37 reacties

Chrysler uitvoering is mooier dan de Alfa
@sntial: oneens.
@sntial: Dat is een erg straffe uitspraak… over smaken en kleuren…. maar nee, ben het niet eens…
@ce: Ik vind de Alfa mooi maar te geforceerd. De lijnen van de Chrysler zien er natuurlijker uit. Vind ik :)
@sntial: dat is jouw recht! ;-)
@sntial: drugs are bad mkay
Lijkt me wel logisch als een eventuele nieuwe 300c op het Alfa platform komt te staan.
@transaxleman: Hier wat men bij allpar weet over de opvolger opp het “Giorgio” platform:
https://www.allpar.com/model/upcoming.html
Zolang het geld in het laatje brengt dat het voortbestaan van Alfa kan waarborgen, vind ik het allemaal prima.
@thomassnelweg:
Sorry om het zo te moeten zeggen maar Alfa is al lang dood. Het word kunstmatig in leven gehouden net als Lancia maar de verkoopcijfers bewijzen het. De gulia kan best goed zijn niemand wil hem. Chrysler heeft meer potentie om veel autos aan de man te brengen. Zeker in de VS hebben ze een sterke naam en reputatie. Nu verkopen ze 2 modellen waaronder een 15 jaar oude mercedes-chrysler zo hou je geen merk instant natuurlijk.
@shiva: geef alfa 15 jaar, in de hoop dat ze net als mercedes/bmw/audi/ford etc elke paar jaar faceliften en nieuwe modellen uitbrengen, en het is zo een topmerk. ‘mijn’ generatie (de nu pubers die nog net geen auto mogen rijden) zien alleen maar de mooie alfa’s en niet die afschuwelijke, onbetrouwbare hokken waar jullie tegenaan zaten te kijken.

een alfa zou voor ons gewoon een optie worden, zeker als de binnenkant nog ff een extra update krijgt.
@shiva: ik wil hem. Sterker nog. Ik heb hem :-)
Goh, origineel zeg het lijkt meer op een audi A4.
Plak er Dodge op en geef m een neusje in de stijl van de Charger. Prima!
@mopar70: dan koopt straks helemaal niemand meer een alfa :(
@raceface: doen ze nu ook al niet. Die
Mooier dan een 3-serie, A4 of Passat…
@punicaoase: dat is wel duidelijk
@punicaoase: en dan een Giulia
Een mooi alfa is te zien in een museum en niet bij de dealer
@tjongejongejonge: en wat vind jij dan een mooie auto?
@rufctr01: goede vraag maar wat moet je er op antwoorden. Budget, dagelijks gebruik? Aantal stoelen ? Klassieker ?

Een bmw e28 is een mooie auto qua lengte breedte verhoudingen
@tjongejongejonge: het probleem van Alfa zijn de dealers zelf… overwoog een Giulia Quadrifoglio … na contact met de dealer dat zo slecht was dan toch naar BMW gegaan. De dealer heeft mij gewoon weggejaagd. Spijtig, ik stond er echt open voor om mijn eerste Alfa te kopen.
@ce: Als AR dealer is het natuurlijk ook lastig om aan je sociale vaardigheden te werken wanneer je slechts twee keer per jaar iemand in je showroom mag begroeten.
“De fabrikant heeft wel degelijk een aantal ondergewaardeerde modellen”

Als we de 300c al wegstrepen blijft er precies één model over…
Uitstekend toch. Geef de consument keuze op gedeelde platformen ed. VW doet niet anders met vrijwel gelijke VW’s Skoda’s Seat’s en dure 4×0. Schijnt ook te verkopen gesjoemel of niet. Zijn slechtere manieren om centen te verdienen dat Juul’s met een andere snuit.
Dit is gewoon de facelift, even de reacties peilen.
@bartsmit: ruimte voor een kentekenplaat in het midden is een verbetering.
Als Alfascisticus kan ik het alleen maar toejuichen en denk ik op z’n Haags èndulhuk worden ze wakker daarow bij FCA, Vag doet niet anders en so does PSA
Iedereen vreet het, want badges rule the world.
@desjonnies: mijn eerste gedachte!
Niets mis mee denk ik. GM verkocht Opel ook onder de naam Pontiac met lichte aanpassingen in de VS.
At the recent Capital Markets Day event in Italy, Marchionne offered a key phrase to describe why brands like Alfa Romeo, Maserati, Jeep and Ram are being pushed globally, receiving the lion’s share of investment in the coming years, while others, such as Chrysler, Dodge and Fiat, will become more regional brands.

He (Sergio Marchionne) said the four (Jeep, Ram, Alfa Romeo & Maserati) are “protectable.”

It goes to an idea about the importance of brand identity that Marchionne has described before. Some brands are distinctive, while those that are not risk commoditization. That could be especially problematic in a world ruled by autonomous-driving technology.

Bron: How important are Alfa Romeo, Maserati to Fiat Chrysler’s future? Very!
http://www.startribune.com/how-important-are-alfa-romeo-maserati-to-fiat-chrysler-s-future-very/487395861/
Hoe meer is beter
De Alfa voor iedereen die altijd maar loopt te miepen over de positie van de kentekenplaat.
In principe was de 300 in de basis een oude E klasse en daardoor qua rij eigenschappen best een fijne auto. Het zou dus voor Chrysler wel een goede stap zijn, maar voor de merkwaarde van alfa zie ik het dan weer niet gebeuren.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).