• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dartz is sterker dan ooit, met de Sahara G-eopard

Auteur: Alwood, gepost 24 maart 2013 om 10:52 – 17 Reacties

Afbeelding Dartz is sterker dan ooit, met de Sahara G-eopardAfbeelding Dartz is sterker dan ooit, met de Sahara G-eopardAfbeelding Dartz is sterker dan ooit, met de Sahara G-eopardAfbeelding Dartz is sterker dan ooit, met de Sahara G-eopardAfbeelding Dartz is sterker dan ooit, met de Sahara G-eopard

Mercedes Big Pimpin
Beter, sneller, sterker, ruiger en meer gecamoufleerd dan elke Dartz ooit tevoren. Dat kan ook niet anders, want de basis is Mercedes’ ruigste creatie ooit. Hij mag dan iets kleiner zijn, deze Sahara G-eopard eet met walvis liflafjes behangen Kombats.

Mercedes heeft met de 544pk G63 6×6 niet ‘zomaar’ een verlengde G-klasse gemaakt. Iets wat snel duidelijk wordt als je naast de auto staat of gewoon een fotootje naast een ‘normale’ G63 AMG houdt. De legertruck-basis is tamelijk extreem. Assen die meer gemeen hebben met het spul dat onder een UNIMOG zit, offroad wielen van het ruigste soort en een bodemvrijheid waar je MX-5’jes in parkeert. Kijk de video nog eens terug en vergelijk de hoogte van de as met het hart van de wielen. Starre assen, maar ze zijn aanzienlijk hoger boven het wegdek of woestijnzand geplaatst dan standaard.

Een ruig uiterlijk, onmetelijk veel power en daadwerkelijk de mogelijkheid om overal over- of doorheen te rijden? Dat moet aanslaan in Rusland en omringende culturen. Nergens rijden zoveel G-klasses rond als in de voormalige Sovjet en natuurlijk kunnen zij ook de G63 6×6’en bestellen. Echte pro’s laten hem vervolgens ombouwen tot ‘Dartz Sahara G-eopard’.

Dartz verlengt de G-klasse 6×6 met nog 30 centimeter. Extra wielbasis die ruimte maakt voor een tweede achterdeurtje. Een G-eopard heeft dus 6 deuren, waarvan de achtersten ‘suicide-style’ openen. Verder drink je achterin gekoeld water uit zilveren kraantjes.

This uncopied device will make you fresh water with real silver ioned and undescriptioned diamond water taste.

Er is een B&O in-car cinema met héél veel speakers aanwezig, Apple-TV, Beovision 11 Smart 3D TV, een ‘portable smoking room’, ‘portable dining room’ en een standalone airconditioning voor als je stilstaat. Ook voor de gewone man:

Open Your trunk on a camping and play your favorite music from your device.

Ook interessant!

  • Nieuwste generatie Dartz SUV heeft geen walvispenisleer meer
  • Dit is de perfecte auto voor dubbelgangers van dictators
  • Ford Bronco 6x6 is epische maar peperdure off-roader
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, Asobakken, Dartz, g-klasse, g63, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Lewis Hamilton pitstopt zijn Mercedes bij McLaren [video]
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Maleisië 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ravi zegt

    24 maart 2013 om 10:57

    Hier wil ik wel mee door de Canyons crossen

    Login om te reageren
    • speed zegt

      24 maart 2013 om 11:15

      @ravi: Dt kost dan 1 miljoen euro…. mag ik uw creditcard?

      Login om te reageren
      • ravi zegt

        24 maart 2013 om 11:54

        @speed: Dat betaal ik wel voor de meest foute auto ever..

        Login om te reageren
  2. wolfssjrd zegt

    24 maart 2013 om 11:17

    “Verder drink je achterin gekoeld water uit zilveren kraantjes.”

    Kan dat ook een biertender zijn?

    Login om te reageren
    • leandro zegt

      24 maart 2013 om 11:22

      @wolfssjrd: als je toch niet hoeft te rijden.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    24 maart 2013 om 11:23

    welke mongool wil er dan puur voor de sier een extra achter-as ??

    what,s next .. 7 trekhaken .. 15 koplampen .. 3 daken ..

    Login om te reageren
    • fant zegt

      24 maart 2013 om 11:39

      @lincoln: 2 sturen lijkt me wel wat.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      24 maart 2013 om 11:40

      @lincoln: Noem me maar mongool, ik vind het gaaf.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 maart 2013 om 11:44

        @norge:

        Freightliner .. Peterbilt .. Kenworth ..

        Login om te reageren
        • norge zegt

          24 maart 2013 om 12:21

          @lincoln: Ook gaaf.

          Login om te reageren
    • ravi zegt

      24 maart 2013 om 12:03

      @lincoln: Voor vrachtauto liefhebbers?

      Login om te reageren
  4. ropbp zegt

    24 maart 2013 om 11:59

    Ik vind het echt een geweldig ding!!!

    Login om te reageren
  5. meneersander zegt

    24 maart 2013 om 12:13

    I think i’m gonna pass on this one…

    Login om te reageren
  6. bmwe46csl zegt

    24 maart 2013 om 17:09

    Asanti wielen toch? Echte goudstaven volgens mij.

    Login om te reageren
  7. bredaas zegt

    24 maart 2013 om 17:48

    Met dat kleurtje en die wielen is het meer G AYOPART

    Login om te reageren
  8. C6_R zegt

    24 maart 2013 om 18:14

    Te subtiel deze!

    Doe dan zoiets rupsbanden om de achterste assen, zo iets als dit:

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    25 maart 2013 om 13:04

    Drie merknamen in één Badge. Talk about Heritage…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North