De 13 beste reacties op de ‘hardrij-vraag’

Auteur: , 80 Reacties

Omdat het scannen van álle reacties je zomaar een dag kan kosten...

blablabla

Afgelopen zondag stelden we de vraag wat het hardste was dat jij ooit hebt gereden en dat hebben we geweten. Er kwamen zó veel reacties op, dat je er zomaar een aantal over het hoofd zou kunnen zien. En daarom, als een beetje service naar jullie, de beste reacties.

De snelste
@jeroen_hanselman kan het verst plassen.

350+ op de duitse autobahn met een Bugatti Veyron Grand Sport.
Zeer unieke ervaring en de snelheid is bizar!

De langzaamste
@1001pk is het nog aan het leren. Dat komt vanzelf wel

125 met de lesauto

De knapste
Goed gedaan @piet_vanderhave.

136 km/h in een eendje ( 2cv6)
het was in de beneluxtunnel waar je toen nog maar 100km/h mocht.
dus lang geleden.
en het leuke was, dat ik ingehaald werd door een politieauto.
en niet aangehouden.

De meest ongeloofwaardige
Hoe kun je dat dan weten @tomvandriel?

Van Groningen naar Assen 330km/u op de teller, deze ging echter maar tot 300km/u. In een gekietelde rs6 plus uit 2003…owja afslagen Assen gemist destijds;)

Die eer deelt hij trouwens met de reactie van @kaasisslecht

407 in mijn Veyron

Of deze van @asmulders

@nord: Le mans-Tilburg in iets meer dan 3 uur.

met de geweldige doorrekening van @9000cse in reactie daarop

Wel ja, joh! Ruim drie uur lang GEMIDDELD 210km/h!!!!!! Door Parijs (zeker méér dan 40km) natuurlijk ook! Frans-Belgische grens (die er toen nog was!) natuurlijk ook met dik 210km/h gepasseerd. Tanken hoefde ruim 25 jaar geleden helemaal niet, om nog maar te zwijgen over een plaspauze.
Hoezo kroegpraat? Nee hoor, echt waar!

De gevaarlijkste
Pas je wel op @ceesjan?

Op een ietwat rustige zondag middag 260 gehaald op de oprit (niet mijn slimste actie) van Bleiswijk/Zoetermeer richting Zevenhuizen. Dit was overigens in een Merc. 63 AMG

Het mooiste verhaal
Dat kwam van @theiz.

Mijn vrouw was zwanger en we moetsen een gezinsauto hebben. Van mijn laatste (spaar)geld had ik een auto kunnen kopen: Een ZX Volcane.
Binnen 2 weken liep de motor in de soep. Geld voor een vervangende auto was er niet, dus ik besloot de motor te vervangen. Ik had besloten dat zoiets, ook voor een leek als ik, mogelijk zou moeten zijn en in de vraagbaak stond zelfs een handleiding.
Met een collega (die overigens tegenwoordig mijn zwager is) hebben we de motor eruit gehaald en vervangen door een motor uit een 205GTI. Helaas, deed de vervangende motor niets. Nogmaals de motor eruit en vervangen door een andere motor, wederom uit een 205GTi (gelukkig onder garantie kunnen omruilen) en wonder boven wonder werkte alles. Inclusief nieuwe distributie en koppelingsplaten.
Een week later moest ik in Duitsland zijn en besloot ik te kijken wat de Volcane kon bereiken en op de 31 in de buurt van Meppen ben ik gas gaan geven.
Op het moment dat je vanaf 130 doortrekt en langzaam de snelheidsmeter op ziet lopen, weet je dat elk moertje en elk schroefje wat zorgt voor elk soort actie tussen benzine aanvoer en grip op de weg, door jou is losgehaald en vastgezet. De motorsteunen, de wielbouten, de fuseekogels, de remklauwen, de koppeling, het spruitstuk, alles en alles heb je in je handen gehad.
Je hoort elk geluidje, kraakje, piepje en je let op de teller en de lampjes erachter. Uiteindelijk, vlak boven de 200km/h hield de teller op met klimmen. Toen ik uiteindelijk bij Dorpen de afrit nam was ik toch wel erg onder de indruk en ook wel wat trots op mezelf.
De latere rit in de A8, waar je ongeveer geen enkele indruk van snelheid hebt, wil ik daarom niet het hardste noemen wat ik heb gereden. Dat moment is nog steeds toebedeeld aan mijn Volcane.

De lolligste
Die eer gaat naar @faalhaas.

Zo hard dat ik vooraan in de file stond.

Een eervolle vermelding voor de man die écht niet kan lezen… ;-)
Nee @mikkeloentje, geen motoren en óók geen vliegtuigen!

300 km/h op de afsluitdijk met mijn Fireblade, maar dat telt zeker niet op AutoBlog. Anders was het 320 km/h in een 747 op de polderbaan.

De meest illegale
Foei @eefie.

290 per uur met een Lamborghini Diablo op de A27 vanaf de Bilt…(jullie weten de garage vast wel) richting Hilversum

En tenslotte de meest relativerende reactie
Daar kwam @desjonnies mee.

Hoe vreemd het ook moge klinken.
Ik geef geen fuck om hoe hard.
Ik geef om mijn gemiddelde snelheid
Ooit Hemelvaartdag ‘s morgens om 06.00 Bordeaux uit .
Geen kip op de weg en geen vrachtverkeer.
Heb ik een gemiddelde van 140 neergezet van Bordeaux naar Parijs.

Mocht ik nou nog een reactie zijn vergeten die de moeite van het vermelden zeker waard is, zet die reactie dan in de reacties en wie weet maken we volgende week een verhaaltje van de beste reacties op de beste reacties op de beste…. Nou ja, je begrijpt het wel!



80 reacties

Ik ben trots op mijn prestaties.
@1001pk: Ik ook!
@1001pk: en je partner?
@camber24: zo’n partner gaat niet zo hard km of 150 op de teller
@3246cm252kw: nah, dat is toch wel echt het minimaalste. Ik haalde 160 op de afsluitdijk met mijn 1.9d. Maar je had/hebt o.a. ook een 2.0hdi
@1001pk: prestatie als bijna de snelste
@1001pk: Zijn we niet allemaal een beetje trots op jou?
Leuke samenvatting!
Het Eendje en de Volcane, prachtig. Die had ik inderdaad nog niet gelezen. Met zulke auto’s is de snelheidsbeleving zoveel groter dan met een logge Duitser met teveel power.

Doet me denken aan een vriend van me die vroeger een brommertje had waar we 70cc in hadden gelepeld. Dat ding liep 100. Als je erop reed, kraaide je het uit van angst/plezier.
@berlinetta: Komt mij ook zo bekend voor. Toen ik 16 werd kocht ik een scooter, een Aprilia SR. Ik heb er meer aan gesleuteld dan dat ik er mee reed. Toen ik vond dat ik klaar was met het sleutelen ging ik een stuk rijden. Man wat was dat ding snel. Als ik zo rond de 50 reed en trok het gas open trok ie ‘m op het achterwiel. Ik wou even weten wat zijn top was, echter, hij had geen kilometerteller meer, dus ik vroeg of mijn pa even achter me aan wou rijden met zijn E280. De teller had hij op 125 staan… Echt onvoorstelbaar hard ging het. Zelfs zo hard dat ik de set-up eronderuit moest slopen van mijn vader anders kon ik de sleutels bij hem inleveren.
@viezefreddyw: Mooi he? Ik had een ouwe Honda SS50 waar ik een 70cc onder had gezet. Ook meer sleutelen dan rijden, maar als ie dan eenmaal reed, ging ie ook als de brandweer. 125 heb ik er nooit mee gehaald, maar 100 wel en dat was al geweldig op zo’n ding! Heb het nooit tegen mijn ouders verteld hoor, die hadden hem direct de shredder ingegooid voor me!
@nicolasr: Ja, het was ook niet echt bepaald slim van mij om mijn vader te vragen om de snelheid even met me te meten. Maar waren toch wel mooie tijden hoor, beetje sleutelen om er vervolgens achter te komen dat je echt te hard rijdt.
@viezefreddyw: Haha netjes. Ik had zelf ook een Aprilia SR. Ik mis dat ding nog steeds. Vooral in de zomer is het echt een genot. Die van mij liep overigens ‘maar’ 90 ;).
@berlinetta: Ja, in de zomer is het echt heerlijk. Maar ik zou nu eerder een snorbrommertje kopen denk ik. De Aprilia SR vond ik altijd erg mooi, vooral omdat iedereen op een Aerox reed. Weet je wat ik nog het tofst vond aan de SR? In de achterlichten pastte precies een Mercedes ster. En ja, ik had ze erin zitten.
@viezefreddyw: Haha klopt. Die mercedessterren heb ik er nooit in gehad. Ik had er met tape aan de binenkant booskijkers van gemaakt. Zo fout. Overigens had ik een Ditech. Dit ding deed 1 op 35. Dat is pas zuinig.
@berlinetta: Haha booskijkers, heerlijk fout zeg! Net als Mercedessterren. Als ik er nu aan terugdenk moet ik bijna huilen. Oh ja de Di-tech was er toen. Die krengen waren zeker erg zuinig, alleen moest je altijd maar hopen dat je hem electrisch kon starten anders had je een groot probleem.
@viezefreddyw: Nou die van mij startte altijd! Was een topding. Het voordeel van die Ditechs was dat ze vanwege de injectie flink wat power hadden. Met de begrenzer eruit haalde die meteen 90. Het nadeel was echter dat ze daarna niet meer goed op te voeren waren. Een andere uitlaat kon bijvoorbeeld niet zomaar.
@viezefreddyw: ik moest mijn sleutels inleveren toen ik 17 was op mijn derbi senda 120km/h ik had niet gezien dat mijn vader op de rijbaan reed met een gangetje van 110km/h 😂
@viezefreddyw: Toch bizar dat die snelheden hier in NL pas worden gerealiseerd na een hoop (illegaal) gesleutel en dat er in andere landen geen seconde over wordt nagedacht en de motorblokjes niet worden geknepen.

Ik had in mijn tijd in Azië een leuke Honda Scoopy (een soort Aziatische vespa) en die reed standaard 100 km/u. Niet dat je dat kon rijden in dat ongelooflijk logge risicovolle verkeer maar dat terzijde.

Kan natuurlijk ook zijn dat ze het daar als een wet van darwin zien en het een kwestie van natuurlijke selectie wordt.
@olivier420: Tsja, aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken dat elke scooter in Nederland met gemak 90 km/u haalt of harder. Want laten we wel wezen, is toch eigenlijk levensgevaarlijk?
@viezefreddyw: absoluut! Ik denk dat er menig 16-20 jarige zich daar hartstikke dood mee rijdt.
Ik heb ook wel eens 250km/h gereden op het oprit, toen was de accu leeg en ging de teller op en neer.. Ik dacht goh wat leuk dat is een soort test modus, maar toen ging de motor niet meer aan. Dat was in een Laguna v6!
@tomvandriel: Ik heb om die van jou hard kunnen lachen :D
Leuk bericht was het weer. Ben benieuwd welke allemaal waar waren.
Ik had een keer een gemiddelde snelheid van 130/135. Misschien niet de genoemde 140, maar dat was wel over een rit van 1300 km :)
@arii: 142 met een busje over 500 km is best aardig toch? http://i.imgur.com/nEA3KUN.jpg
@petermb: haha, nice
@petermb: 3 liter MB Sprinter?
@arii: gemiddelde van 196 tussen Venlo – Duisburg – Dusseldorf – Arnhem, met 3 BMW E46’s, na een grote meeting in Venlo! 130km in 40 min. Topsnelheid van mijn 18 jaar oude beessie is slechts 240, dus dat is niks bijzonders. Wel 280 met een M3 E46 door de A2 tunnel meegereden, richting Utrecht.
Volgens mij rekende @9000cse er een door die op 210km/h gemiddeld uitkwam. Ook door Parijs… Daar moest ik wel even om lachen!
@E34M5Touring: Oh, die ga ik even zoeken. Als dat zo is, kan ie bij de meest ongeloofwaardige! :-)
@nicolasr: Staat vrij bovenaan. Meen de 13e reactie oid.
@E34M5Touring: Ik heb hem erbij gezet! Dank voor de tip!!
@nicolasr: via de onderstaande link vind je een ode van de ghostrider aan Black Prince. Hier doet hij ruim 190km/h gemiddeld op de peripherique van Parijs. http://youtu.be/cH1-tieh9rA have fun
@E34M5Touring: Daar moest ik ook even om lachen ja haha.
Ik was de sloomste verdorie. 25 km/u op industrieterrein, hoppa.
@max038: Nee, dat was @gtwillem. Wat was het ook alweer? 13 km/u op een grasmaaier?
@viezefreddyw: Wind mee. Berg af. Veel fantasie. ;-)
@viezefreddyw: Inderdaad op een honda grasmaaier, dat is geen motor of vliegtuig dus vast ook geldig! Haha
@viezefreddyw: honda’s tellen niet mee!
@max038:

Maar we houden wel van je Maxie….ALLEMAAL !!!!!!!!!
Mijn hoogste gemiddelde snelheid was van Utrecht naar Győr, Hongarije waar ik toen woonde (vandaar ook de nickname). 1250 km in 8 uur en 15 minuten, 151,5 gemiddeld dus. Gereden op een prachtige dag net na de winter toen ze nog niet waren begonnen met alle wegwerkzaamheden op de 3 in Duitsland. Wel gewoon redelijk netjes aan de snelheid gehouden wanneer dat moest in Duitsland rondom de steden. De boetes kwamen namelijk gewoon binnen op mijn Hongaarse kenteken ;)
@gyor: En snelste was in de bmw m550d van mijn baas, 270 in Duitsland (begrenzer uiteraard eraf gehaald)
@gyor: Szia :) Jezus da’s hard kerel. Paar jaar geleden met de leasing Golf richting Budapest (1389km) voor de jaarlijkse familiekerst (mijn vrouw haar moeder is Hongaarse), 11u30min over gedaan met de nodige koffie/eetpauzes, en daar waren we al best trots op.
@vinox: Szia ;) De truc is ook om maar 1 keer te stoppen en dat de rechterbaan vrij is natuurijk. ;) En die 11.30 is ook zeker netjes, was altijd redelijk blij als ik dat haalde toen ik in Budapest woonde (jaartje Gyor en 1,5 jaar Budapest gewoond). heb er ook wel eens 16 uur over gedaan… en dat met maar 2 keer stoppen… Ergste was altijd de zomer met die idiote Nederlanders die nergens op letten en maar links blijven hangen en dan boos worden als er iemand een seintje geeft dat je eraan komt (mag niet meer, maar vind het ideaal als iemand het doet die een heel stuk harder rijd). In de zomer reed ik dan ook vaak via Tsjechië, scheelt niet eens zoveel met de 3.
Dan heb ik vast en zeker de langste? 250km/h (begrensd top) 6 of 7 dagen met the Challenge. Waar niet is de vraag ;-).
Het is niet het snelst wat ik ooit gereden heb, maar wel mijn eerste ervaring met zelf echt snel rijden.

Toen ik 19 was en net mijn rijbewijs had ik mijzelf getrakteerd op een zwarte Honda CRX VTEC. Deze kon ik van een kennis van me overkopen voor niet al teveel geld. De km stand zat al tegen de 280.xxx maar ondanks dit liep de motor als een tierelier.
De toch al niet zo een langzame 1.6 VTEC motor welke standaard al 150pk bij 8200rpm leverde was ook nog wat gekieteld. Het was een natte droom op wielen voor iedere herrieschopper en ja ik droeg en draag nog steeds een petje.

In tegenstelling tot mijn vrienden welke elke zaterdag hun centen stukgooiden op drank en drugs in de club reed ik elke zaterdagavond vanuit Amsterdam richting Zeeland. Want in Zeeland waren de spectaculaire straatraces. Daar verbleef ik dan de hele nacht tot een uurtje of 4 in de ochtend en reed dan op Zondagochtend op de verlaten Nederlandse snelwegen terug naar huis. Toen ik Utrecht voorbij was op de A2 waar toen nog geen trajectcontrole was dacht ik fuck it PLANKEN MET DIE HANDEL ik was bijna thuis. Het herrinerde mij aan de allereerste(en de enigste) keer dat ik 180km/h reed samen met mijn vader in Frankrijk met de auto van m’n opa. Die vertelde toen dat het zo een kick is om 200km/h te rijden en het jammer vond dat deze auto dat niet haalde. Met die gedachte schakelde ik terug naar zijn 3 hoppakee vol in de VTEC richting de 200km/h. Toen ik eenmaal de 200km/h had bereikt merkte ik dat de auto nog veel sneller kon. Uiteindelijk reed ik 238km/h op de TomTom.

Het voelt een beetje als je eerste zoen.

Het snelst wat ik tot nu toe zelf heb gereden is 270km/h in een Nissan 200sx s14a.
@s.j._content: ja de A2 naar Adam was top! Haha altijd topspeed 😕helaas zijn die mooie tijden voorbij
Oh jammer deze heb ik gemist. 235km/u op de gps in Duitsland onderweg naar de Nordschleife in een 118D (gechipt), waarop ik prompt werd ingehaald door mijn compagnon tegen naar zijn zeggen 313km/u met zijn M5 E60. Daarna 118D in noodloop want ademnood :) Good times.
Haha dat stuk vanaf de Bilt naar Hilversum heb ik 300+ in een 135i met 401pk op de achterwielen gereden😁wat een heerlijke bak!
@3246cm252kw: we konden nog wel harder met de Lambo, maar hij was van een klant…
Ik weet niet meer wat de topsnelheid was, maar gelukkig was het wel ver voor de trajectcontrole op de A4. Ik heb tweetjes onder de naald gezien die daar van meneer de politie vast niet hadden mogen staan. Mijn toenmalige vriendinnetje was even ‘langsgekomen’ en had haar ouders beloofd om vóór 23:00 uur weer thuis te zijn. Dus ons plan was om haar op de trein van 22:15 te zetten. Toen we er om 22:30 achterkwamen dat dát niet meer ging lukken heb ik de kleine Engelse roadster van mijn moeder even geleend en vriendinlief keurig netjes 25 minuten later op haar thuisadres in Vogelenzang afgezet. Haar ouders gaven me nog een complimentje omdat ik haar zo netjes had thuisgebracht. Wat ze niet wisten was dat we dus 70 kilometer geleden nog in Rotterdam zaten :P
De mooiste auto in die reacties had ik ….
@norge: Welke was dat ook alweer? Ik maak er met liefde de “14 beste reacties” van hoor. Zo ben ik!
@nicolasr: Ik reed met een Jaguar E type… uit 1968..
@norge: Dat was zeker de mooiste auto. Heb je er toevallig foto’s van?
@viezefreddyw: nope, is ook al 22 jaar geleden …Toen waren die dingen niet zo duur en ik had de auto een dag geleend om een laaaange proefrit te maken ;)
Hij was in perfecte staat en brandweer rood.. Heb er nog spijt van dat ik hem niet gekocht heb…
@norge: Jammer dat je geen foto’s hebt, maar begrijpelijk als het al zo lang geleden is. Ook erg jammer dat je hem niet gekocht hebt, wat was de reden ervan? En hoe rijdt zo’n E-type nou eigenlijk? Hij klinkt in ieder geval erg mooi, in perfecte staat en brandweer rood.
@viezefreddyw: De reden was eigenlijk dat ik geen garage had en er geen in de omgeving te krijgen was. Heerlijk om mee te rijden maar je moest erg voorzichtig zijn met drempels..De uitlaten lagen heel erg laag boven de weg…Als je gas gaf viel het op dat de lange neus haast niet omhoog kwam , de wagen ging er als een raket vandoor… Enige minpunt van de hele auto waren de asbakjes waarvan 1 voor mijn rechter knie op een kudt plek zat.
Heerlijk geluid en de prachtige lange neus was best goed te overzien.Reed voor zo,n oude auto eigenlijk best makkelijk..
@norge: ik heb met een etype (lelijke, mk3 geel USA versie) een klapband gehad met 140 of iets, dat was schrikken en daara de blaren op mijn klauwen omdat ik dat wiel niet van de naaf gewrikt kreeg.

Mooie was een dag er voor, bij vriendinnetje op de markt in zaltbommel geparkeerd en de volgende ochtend stond op een lege markt er 1 auto naast, een pracht mooie gerestaureerde etype mk1 cabrio
@thierryvth: Minst mooie heet dat toch?
Je hebt veel bekijks en duimpjes omhoog wanneer je met een Etype rijdt..
@norge: E type is fantastisch mooi, maar geen 68er. Just my 2 cents.
ter verdediging van @ceesjan XD die oprit is best lang.. daar hebben veel mensen goed het gas er op gehad. zeker als het rustig is kun je lekker doortrekken tot aan de volgende afrit XD lekker stukje snelweg.
@dymf: Mooi dat je hm kent! Kon de verleiding niet weerstaan, ik kneep hm nog wel even voor een mondeo die net voor het verdrijvingsvlak op het einde van de 2e baan zat (die heeft mij waarschijnlijk niet eens goed kunnen zien met zo’n groot snelheidsverschil).
De snelste geloof ik ook niet, als hij al in de Veyron van een ander mocht rijden dan zie ik de eigenaar nog steeds niet de extra sleutel omdraaien en zeggen probeer maar ff 300+ uit. kletskoek
Om die van mij er dan ook nog even aan toe te voegen:
Snelste was 230 in Duitsland met een gehuurde Superb op de terugweg van Sziget festival. Was overigens echt een prima auto. Ik sta nog steeds versteld van de ruimte dat dat ding had.
Mijn langzaamste is 3 km/u op een heftruck met een bijna lege accu.
Ik had gereageerd : 80 met de lesauto.. dan is 125 niet de langzaamste.. maargoed
Rond de 250km/h met mijn getunede Subaru Legacy Stationwagon 2.0 Turbo uit 1993. De stijlloze ramen gingen stijlvol naar buiten staan 😅
De meest illegale
Foei @eefie.

290 per uur met een Lamborghini Diablo op de A27 vanaf de Bilt…(jullie weten de garage vast wel) richting Hilversum
>
Nou, met mijn 302 op de A2 waar je 100 mocht is toch iets illegaler?
@stfu: kun je nagaan. Die had ik over het hoofd gezien zoveel reacties staan er. Maar bij dezen gerectificeerd!

foei stfu! ;-)
Had het topic ff gemist maar ik heb div USA cars gehad uit de 70er jaren en wat zo mooi was dat deze bijna allemaal de teller uit liepen en ik dus moest schattten hoe hard ik reed.
Dus stel je voor P N D R onder de teller die tot 100 miles/160 km/u ging en dat dan de naald zover ging dat hij de P aanwees of bijna aan het 2e rondje begon . :-)
@RobUSA: mooi is dat!!
@RobUSA: Het is trouwens PNRD volgens mij :-) ik doe het gewoon altijd AUTOmatisch :-)
Niet mijn PR, wel de mooiste:

Op de terugweg van Brno naar Assen. Met 5 volwassen kerels en de hele auto letterlijk tot de nok toe vol (3 cm speling in de wielkasten) in de C3 1.4 ecodiesel (Deze http://www.autoweek.nl/autoreview/33983/citroen-c3-14-e-hdi-70-collection. Ja, die crimineel met z’n streepjes shirt ben ik) van m’n pa.
Normaal rijdt m’n pa zuinigheidsrecords (1:28 is n eitje voor m, gemiddeld!), maar nu had ‘ie nogal de pé in omdat in Brno z’n toen nog nagelnieuwe Samsung S2 gejat was. Tijdens de nachtrit terug naar huis moest ‘ie de frustraties van zich af rijden.
Eenmaal de Duitse grens over liep t waggeltje eerst 160 en tokkelde toen rustig door naar de 180 op de gps. Toen m’n pa en ik dat zagen, begon k uit te dagen dat de 200 echt niet mogelijk was.
Het enige wat hij toen zei was ‘Kijken waar het schip strand’. En waarachtig, na ongeveer 20 minuten bijna elke kilometer harder met gejuich binnen hengelen, ging de gps-teller door de grens van de 200 km/u. Het verbruik was inmiddels toegenomen tot een astronomisch hoge waarde van 1:13!

Het aparte is dat de auto volgens de fabriek maar 165 km/u zou kunnen. Bij goed gebruik is dat dus niet helemaal waar. Na dit avontuur is de auto eigenlijk alleen maar beter gaan presteren, op alle gebieden: verbruik nóg lager dan het al was, rijcomfort prima de luxe, blok en bak ongelofelijk soepel.

Het is niet mijn snelheidsPR, maar wel de mooiste snelheidsbeleving die ik met een auto gehad heb tot nu toe. Dat gevoel van ‘Dit kan helemaal niet, dit hoort niet’ is echt onbeschrijfelijk ;-)
Vorig jaar 197 met een busje op de A348, bewijs ligt bij Justitie en staat met GPS gegevens vanaf de dashcam opgeslagen.
Gelaserd en staande gehouden, volgens de eerste agent: ‘Dit is een record meneer’ en zijn collega vulde aan: ‘en dat met een bus…’.
Ondertussen afgehandeld.
Voor mij was het 230 op de teller in mijn toenmalige alfa 33 1.7 16v! Zittend in de met kunstleder en alcantara beklede stoel met beide handen aan het houten stuurtje flink zitten zweten want boven de 180 is het niet heel stabiel meer. Ondanks dat het bijna elke week schelden was op die auto omdat ie, of het niet deed, of de ramen wilden niet dicht, of de dashboardverlichting deed het niet en dan weer wel, en alle andere probleempjes, mis ik deze auto nog steeds. is al 13 jaar geleden dat ik hem had maar wat een heerlijk sturend karretje was het,met zijn lekker roffelende boxermotortje die maar al te graag toeren wilde draaien.
Leuk ook als een ander erin wilde rijden was het altijd zoeken naar het contactslot, welke links zat. Maar goed , tegenwoordig rij ik een volvo s60 welke wel snel kan maar mij niet constant verleid om hard te rijden en das ook wel fijn eigenlijk!!
240 op de teller… in de Z4 … maar mét het dak plat. Ergens tussen Keulen en Frankfurt in. En naast me zat m’n baas, die draagt al decennia een pruik, en ik maar denken dat dat ding er elk moment af ging waaien. Dus qua cijfers niet zo ongelooflijk snel, maar qua ervaring des te meer ;-)
vinden jullie deze reactie de beste reacte of de beste reacties?
Mijn hardste wat ik gereden heb was op de A7 Leek richting Drachten. 270km/h op de klok met de Audi A6 van mijn baas helaas in de begrenzer. Maar wat een snelheid en wat een ervaring!! Was tevens wel om half 3 in de nacht

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).