Kroegpraat, wat is het hardste dat jij ooit hebt gereden?

Auteur: , 511 Reacties

En waarmee deed je dat? En waar?

gassen

Niks zo leuk als over je prestaties kletsen als het op auto’s aankomt. “Ik ben ooit in 10 uur naar Zuid-Frankrijk gereden”. Of “Er lag een meter sneeuw, maar ik ben gewoon op de zomerbandjes naar mijn werk gegaan hoor”. Of kletsen over droomauto’s. Ook leuk.

Daarom de vraag zoals ie hierboven staat beschreven. Wat is het allerhardste dat jij ooit hebt gereden? En waarmee deed je dat? (Nee geinponems, niet met vliegtuigen komen aanzetten nu. Het is Autoblog. Dus motoren mogen ook niet!) Tevens ben ik wel benieuwd wáár heb je dat gedaan? Tipje, niet precies vertellen waar je dat hebt gedaan, de politie is dol op zulke verhalen.

Om te beginnen zal ik mijn verhaal dan maar vertellen. Ik heb ooit een Ferrari 456 GT mogen besturen en die haalde 310. Terwijl ik die snelheid op de teller had, werd ik overigens ingehaald door een andere Ferrari, die met ons groepje meereed. Waar ik die snelheid haalde? Op de A1 richting het oosten van het land. (Het is al zo lang geleden, dat is inmiddels verjaard. Hoop ik.)

Dus, roep maar. Ik ben heel benieuwd naar de sterke verhalen!!



511 reacties

Zo hard dat ik vooraan in de file stond.
@faalhaas: is mij inderdaad gelukt. Vooraan in een 5km file staan. Met een Sprinter 3.5t bakwagen.
Amsterdam Parijs in 3,5 uur…
Als ik zin heb..
dat is sneller dan de Thalys btw
@nord: Le mans-Tilburg in iets meer dan 3 uur.
@asmulders: dat is ook een goeie! Rij je over Lille?
@nord: sorry, maar het was met mijn motor en daar heb ik overheen gelezen en diet tellen blijkbaar niet mee.
Ja ik reed over Lille maar da’s wel 25 jaar geleden. Over de heenweg deden we trouwens een hele dag. Iets met verkeerd rijden, verdwalen bij Versailles enz. haha. De jongens met de bus waren er eerder.
Zo mooi toen dat terugrijden. Alle automobilisten gingen uit elkaar om ons door te laten en tol was vrij voor motorfietsen
@asmulders: gaaf hoor!

Ik rij elke paar weken de route en er zijn wel eens momenten vooral in de nacht dat het super rustig is tussen Antwerpen, lille en Parijs. Voor je het doorhebt rijd je een gemiddelde van boven 160 .. 😁 Hoe eerder ik thuis ben hoe minder kans op ongelukken..
Is natuurlijk niet goed te praten, maar komt heel soms eens voor :)
@asmulders: Rome-Amsterdan, 50 minuten.
@asmulders:
Wel ja, joh! Ruim drie uur lang GEMIDDELD 210km/h!!!!!! Door Parijs (zeker méér dan 40km) natuurlijk ook! Frans-Belgische grens (die er toen nog was!) natuurlijk ook met dik 210km/h gepasseerd. Tanken hoefde ruim 25 jaar geleden helemaal niet, om nog maar te zwijgen over een plaspauze.
Hoezo kroegpraat? Nee hoor, echt waar!
@9000cse: Ja joh, constant net onder z’n top gereden. Nog wel met 1 hand aan het stuur en 1 elleboog op de tank. Als ie 280 haalt dan valt 240/250 best mee. En laat het 3 uur en een kwartier geweest zijn maar het is toch echt gebeurd. Je doet weleens roekeloos wanneer je jong bent.
@nord: jaaaa hoooooooor, 328 km/h in 458 wss 125 op gps dus… Domoor
@sten911: waarom domoor? Verklaart u eens nader..
@nord: hahah laatmaar, dat laatste was voor een ander bericht bedoeld
@sten911: LOL!
@sten911: jij bent hier de domoor
@nord: 367km/u op GPS op de Duitse autobaan met de auto.
125 met de lesauto
@1001pk: haha ik 131 😱
@autofreaker: ik zelfs 145 😁
@1001pk: Ik zo rond de 150. Waarop mijn rijinstructeur op een vrij droge manier vroeg of ik enig idee had waarom ik zo’n beetje iedereen inhaalde. Was trouwens met een Mercedes B 200 CDI, op de A12.
Ik heb het nog wel eens proberen te overtreffen in mijn pa’s Renault Megane, ergens in Duitsland. Maar die riep zo rond de 140 dat als ik harder probeerde te rijden ik meteen op de achterbank kon plaatsnemen (hij is erg zuinig op zijn auto).
@robert110: Ik ben ook zuinig op mijn auto’s, maar als de omstandigheden het toelaten rijd ik echt wel wat harder dan 140. Dat doe ik dan meestal wel netjes op de Duitse Autobahn of op het circuit. De snelheid die je rijdt heeft niets te maken met zuinig zijn op je auto. En het is zelfs beter voor de motor om hem af en toe lekker in de toeren te jagen, zeker bij moderne motoren.

De hoogste snelheid die ik zelf met de auto gereden heb is trouwens 186 km/u op de navigatie. Een aardige prestatie voor de auto gezien die een fabrieksopgave van 173 km/u heeft. Dit was slipstreamend achter een Jaguar op weg naar de Nürburgring.
@robert110: als hij echt zuinig is op z’n auto moet deze zo af en toe wel door geblazen worden.
@dutchdriftking: @marv46: Hij maakte zich geen zorgen om de techniek van de auto hoor. Hij had twijfel aan mijn rijvaardigheid, ik had toen net een maand mijn rijbewijs.
@robert110: 140 op teller is toch niet snel, je mag 130 in Europa, behalve in vreemdelingenkamp belgie, daar is het 120 en vaak al 100
280 in Duitsland met een 35i zonder begrenzer en iets meer pk’s :o
Was wel adrenaline kickje
@granlusso: oke, het was aantikken en niet constant en op de teller dan
@granlusso: wat is een 35i?
@martinus: motorblok van BMW.
@martinus: ik gok dat die een bmw 335i bedoeld
Als passagier 280 in een Evo7, zelf 235 in een Subaru wrx en 230 in een Opel corsa a!
@martinus: Ik denk dat hij een Hyundai ix35 bedoelt.
iets van 150 met de motor
@redneckdarian: o motor mag niet zie ik nu (flauw hoor) dan maar 140 ofzo.

ik ben heel braaf :)
@redneckdarian: eerst lezen, verdikte me!
225 op teller / rond de 205km/u realistisch geschat. Duitsland richting Europapark.
2007 2.0 i-vtec Honda Accord
@nasty: 250 in een civic eg die een gekittelde 1.6 had en leeg was
250 km/u in m’n Nissan 350z op de A31 in Duitsland.
@TheKeymaker: Nice. Zelfde snelheid, zelfde auto, zelfde autobahn voor mij :-)
@michielh: ik ook A31, Seat Leon Cupra, 264 km/h
@TheKeymaker: Ik ook op de kaarsrechte rustige 31, 260 km/h in een Ferrari 575M.
Hmmm de politie leest mee. Er was eens iemand die 230 haalde in een saab 9-3 op de A6 en op de afsluitdijk 275 heeft aangetikt in een 911….
@mrdj:
“Tipje, niet precies vertellen waar je dat hebt gedaan, de politie is dol op zulke verhalen.”
Troost je, de politie kan en mag helemaal niks met enkel een verhaaltje van een reaguurder… 😉
@e1000bmw523i: Van horen zien zeggen, de dochter van mijn toenmalige directeur die getrouwd was met de broer van 1 of andere oorlogsheld……
@mrdj:

Laat ze maar lekker lezen.
Succes met een boete uitschrijven op een niet bewijsbaar sterk verhaal.
208 in me volvo, vlak voor dat de turbo ontplofte en hij weggesleept werd naar de sloop xD
Een keertje 180 op de teller. Aan het begin van de a44 bij wassenaar, met een lege snelweg voor mij na het stoplicht. Dat is ook het enigste stoplicht waar ik zo nu en dan hoop dat hij voor mijn neus op rood springt. :). Maargoed, auto: ’99 focus 1.8 estate..
@EFB: Heb precies hetzelfde! Er staan daar links en rechts 120KM/H borden dus mag je 240 toch? Helaas redt onze V60 daar maar 230…
274 met een M5 in Duitsland
@widodh: haha het zelfde hier al was het niet achter het stuur
@flik2punt0: Jullie zaten gezellig naast elkaar?
@olivier420: haha nee dat niet
276 op de A59, Porsche 911
Chrysler 300C SRT-8 260km/h op de A59 naar Waalwijk. Deed een wedstrijdje met een Boxster, die het moest afleggen :)
@graafke: geweldige auto zo’n 300c!!
@Graafke: tot dat het eerste bochtje zich aandient 😉
@Graafke: Het was geen S dan? mijn ex ’06 Cayman S deed 292 (op teller) op de autobahn
205 op de GPS in een 307 op de afsluitdijk, weinig bijzonders.
@opgooier: wat ist nou? Een 205 of een 307?!
@rossi46audi: 307 in een 205
~200 km/h in een Laguna II 1.9D op de Autobahn, helaas later in die vakantie ging de turbo kapot….. Gelukkig was het de auto van m’n moeder, en niet die van mij :)
@willempjuh: hopen dat je moeder geen ab leest
@lucas23: Haha, helaas kwam ze er achter…. De auto had ongeveer 2 maanden op een rangeerterrein gestaan in noord-italië
180 in mn polo 6n
225 alfa giuletta qv ergens op de E40

En voor het meeste snelheidsgevoel, 195 in een R5 GTturbo E403 Kortrijk-Brugge ergens begin jaren 90
@hanse1one: mooi een 5Gtt. Snelste wat ik daarmee gehaald heb is 220 op de klok op de Belgische betonplaten. Dacht dat ik kapot bleef en niet alleen omdat de deuren langzaam open gingen. Wat een hitte produceert die turbo dan.
280 Yamaha Fzr 1000. Verder ruim 255 Golf 5 GTI met chiptuning
250 in een Volvo V70 R, zowat hier en daar :)
In een EV: 180, (Tesla)
In een Benzine: 240 (Mijn xj x350)
In een Diesel: 160 (clio sport-uitvoering)
In een TGV: 300 (passagier)

Ik ben best een saaie burger. De kunst van het hard rijden zit vooral in het goed anticiperen. Vooral op autobahn letten op de auto’s met gele platen, en een ‘NL/Nur Links’ indicatie op die nummerplaat.
@martinus: het ligt dus toch niet aan mij, dat vrijwel alle bijna dood ervaringen op de autobahn worden veroorzaakt door ford mondeo’s met gele platen….
Zonder enige vorm van kijken met 70/80 achter een vrachtwagen vandaan komen en dan raar kijken als je bijna achterin vliegt…
@martinus: gotta agree, hier in belgie ook 7 op de 10 keer is het en NL plaat als er zomaar zonder pinken een daihatsu of vw up naar de 3e rijstrook gaat en je alles moet toeslaan
345, met een Boeing triple7 op de Polderbaan.
@seloc: Niet met een vliegtuig, geinponem. ;-)
@nicolasr:
Sorry, bij “kroegpraat” ben ik gestopt met lezen.
Zal het woord zijn, leidt best af.;-)
220 met een 95 Aero richting Frankfurt.
@Shenkie: Baas boven Baas…

Met mijn 9-5 Aero durfde ik niet harder dan 210 km/h… Vond dat mooi zat op de winterbanden…

Wel ontzettend gaaf hoe zo’n dikke turbo een auto van 1600 kilo naar de 200 sleurt alsof het niks is…
@moveyourmind: Ja prachtig is dat! Heerlijk die duw van de turbo! Er zat nog meer in maar ik vond het zo ook wel welletjes
@moveyourmind: Ja, dat doen die Saabjes goed! Met de 900 Turbo vaak een opwindend gevoel mee gekregen.
Gister 255 km/h gehaald in Duitsland :)
(Mercedes E 350 Coupé)
@mercedesclk350: Gister? Word eens wakker
Ik bedoelde afgelopen week.
Ongeveer 235 op de teller op de Oberhausen Straight in een BMW 320D e90, die maar 225 zou horen te kunnen!
@kahraman11: ik had een gechipte E90 320d (201 pk / 410 Nm) met downpipe. Reed er 231 op de navigatie mee in Duitsland.
@kahraman11: 163 pk? Haalde 242 km/h met een gelijkaardige motor in een A3, op de digitale teller.
@kahraman11: e92 320d met tuning deed 250 op teller in DE, maar kortelings erna ging die in noodloop, tot 240 bleef die probleemloos gaan
Zo hard dat ik vergat op de teller te kijken. :)!
240km/uur op de A2
In mijn Caterham, in de toerenbegrenzer, slipstreamend achter een RS6 station, anders had ik het misschien niet gehaald. Een caterham heeft nl een cw van terror Jaap, voor wie die nog kent.
@janjansen: 240?!! In een seven? Welke motor ligt erin?? Heb je 300 nm ofzo?
@super007: Heb een Duratec 2.5, zit wat vermogen betreft tussen de 420 en 620R in.
Maw, een beetje als de R500 maar dan met wat meer koppel onderin. Hierdoor makkelijker te rijden in het dagelijks verkeer.
Zal eens kijken of ik nog een mooie foto heb liggen, met dit weer blijft ie lekker binnen.
@JanJansen: zet anders eens wat foto’s van die caterham op autojunk
275 km/u met een zwarte Corvette Z06 op de A28 tussen Zwolle en ’t Harde.
240 in een astra.. autobahn duitsland. Moest wel een minuut of 10 vol gas houden en bij de minste zucht tegenwind was t afgelopen
@ricksmits: bij 190 was mijn oempf op helaas :(
Flinke astra heb je dan nog ;)
@ricksmits: Astrapoester?
245km/u op de A1 naar Amersfoort in een Audi A8L w12
Iets meer dan 240 op de teller in mijn s60 op de a31 in Duitsland.
177 op de navi ergens tussen Hannover en de Nederlandse grens. In mijn Peug Partner diesel.
@kp92: Hierzo 167 km/h in mijn Pug 205 Automatique op een donkere en lege A73 :)
Voelde als twee keer zo hard… Lag eigenlijk best stabiel op de weg!
@kp92: 185 op de teller was het zo’n beetje. Opgegeven fabriekstopsnelheid was trouwens 170..ging dan ook bult af toen ik de 177 aantikte
240 km/h in een Fiat 131 in Turkije. Helaas wel gepakt..
220 op de A28 met mijn Cupra, binnenkort even naar de duitsland om te kijken wat die echt kan.
228 op de teller met een Impreza GT turbo. 230 vlak voor de tarzanbocht met een f430 :)
190 km/h op de GPS in mijn vorige auto, de 850 2.5 20V. Tot nu toe 180 km/h op de GPS met de T-5R. Het plan staat om volgend jaar een keer naar Duitsland te gaan en de topsnelheid aan te tikken. 250 km/h moet wel op de teller kunnen verschijnen.
Tilburg-cote d’azur in nog geen 10 minuten. Niet geloven? Bewijs
https://www.youtube.com/watch?v=CyzB_j2eQYI
250km/h ergens in duitsland. Introductie van de ford mondeo met powershift automaat.
210 km/h in een Golf 7 GTI in Duitsland.
247km/h in een Alfa Romeo 159QV 3.2v6 met Squadra chiptuning
@allesmetturbo: emmen – hogeveen
@allesmetturbo: ook 247km/h in een mini cooper s chili jwc 2009
@allesmetturbo: 247 km/h met mijn Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon ‘s-nachts ergens op de A50.
290 per uur met een Lamborghini Diablo op de A27 vanaf de Bilt…(jullie weten de garage vast wel) richting Hilversum
160 op de teller van m’n ’91 cooper. In mijn fiësta uit 2013 165 km/u..
170 met mn aygo, harder gaat ie niet, en dan waai ik weg denk ik
195 in een Clio op de A17
255 met een porsche 944 turbo
235 golf GTE
220 op de teller met een Punto GT Turbo. 4 jaar in gereden en heel wat auto’s zoals de Astra GSI en Golf GTI / VR6 eruit gereden.
@sergio72: in mijn vr6 heel makkelijk 230 op de teller.. Dus eruit rijden in je Punto gt is wat overdreven ;-)
@edgar: Op top niet, maar bij het stoplicht en met tussensprints was het wel lachen met mijn Punto!
130 op de A28.
Het moest immers met de auto zijn van jullie…
301 km/u in een uh.. Audi R8 V10
@audir8v10: in Duitsland op de terugweg van de Nordschleife.. Op de heenweg al meerdere runs gedaan om 300+ te rijden maar pas op de terugweg vlak voor de Nederlandse grens lukte het omdat er minder verkeer was.
@audir8v10: ook 265 km/u op de bijrijderstoel op A15 Ring Rotterdam zuid in een RS4 (B5) gechipt met 430 pk. Het was toen erg rustig op het 4 baans deel en maatje wilde weten hoe hard ie ging. Harder durfden we toen niet meer.
265 audi s5 a12
OK… 2 keer 200… 1 keer in een Alfa 164 ts (in 1998) en 1 keer in een Saab 9000 CSE in (2000)… dus 2 keer 200 is… 400
255 km met een audi a8 4.0 tdi
Tweehonderd veertig met een Jaguar E type…. Dat zei de teller in ieder geval…
@norge: Dus zeg zo’n 175 met aftrek van Britse bluf ;)
@123bat: Zou kunnen, gevoelsmatig zeg ik eerder driehonderd…
@norge: Kan ik me voorstellen! Was ‘ie van jou?
@123bat: Nee, was een aankoop proefritje… :) Was te schijterig om hem te kopen …Was maar 32 000 gulden toen..
@norge: had het maar gedaan…
@joostvis: Kan er nog steeds om huilen…
165 in mijn eerste auto: prelude met klapkoplampjes. Alles trilde en het zweet stond in mijn handen. Dacht dat ie zou ontploffen!
230 in een A4 1.8 tfsi. Op de A2 Eindhoven –> Den Bosch
@martijndv: Hij kon harder maar bij 230 was de olie op….
@norge: Lol, dit is nou nog een leuke.
@phaeton: 68 keer bedankt..
245 km/h in een Volvo S40 T-4 uit 1998 (op de teller)…
Met een Mercedes E350 CDI Cabrio 230 km/u op winterbanden…wel legaal in Duitsland op de A3 richting Oberhausen.
Hardste was met mijn A8, rond de 250 in Duitsland. Weinig indrukwekkend overigens.
Indrukwekkendste was met mijn ZX Volcane:
Mijn vrouw was zwanger en we moetsen een gezinsauto hebben. Van mijn laatste (spaar)geld had ik een auto kunnen kopen: Een ZX Volcane.
Binnen 2 weken liep de motor in de soep. Geld voor een vervangende auto was er niet, dus ik besloot de motor te vervangen. Ik had besloten dat zoiets, ook voor een leek als ik, mogelijk zou moeten zijn en in de vraagbaak stond zelfs een handleiding.
Met een collega (die overigens tegenwoordig mijn zwager is) hebben we de motor eruit gehaald en vervangen door een motor uit een 205GTI. Helaas, deed de vervangende motor niets. Nogmaals de motor eruit en vervangen door een andere motor, wederom uit een 205GTi (gelukkig onder garantie kunnen omruilen) en wonder boven wonder werkte alles. Inclusief nieuwe distributie en koppelingsplaten.

Een week later moest ik in Duitsland zijn en besloot ik te kijken wat de Volcane kon bereiken en op de 31 in de buurt van Meppen ben ik gas gaan geven.
Op het moment dat je vanaf 130 doortrekt en langzaam de snelheidsmeter op ziet lopen, weet je dat elk moertje en elk schroefje wat zorgt voor elk soort actie tussen benzine aanvoer en grip op de weg, door jou is losgehaald en vastgezet. De motorsteunen, de wielbouten, de fuseekogels, de remklauwen, de koppeling, het spruitstuk, alles en alles heb je in je handen gehad.
Je hoort elk geluidje, kraakje, piepje en je let op de teller en de lampjes erachter. Uiteindelijk, vlak boven de 200km/h hield de teller op met klimmen. Toen ik uiteindelijk bij Dorpen de afrit nam was ik toch wel erg onder de indruk en ook wel wat trots op mezelf.
De latere rit in de A8, waar je ongeveer geen enkele indruk van snelheid hebt, wil ik daarom niet het hardste noemen wat ik heb gereden. Dat moment is nog steeds toebedeeld aan mijn Volcane.
@theiz: Haha prachtig verhaal, leuk om te lezen. Ik kan me voorstellen dat je daar erg trots op bent!
@viezefreddyw:
Ik weet niet of je het YouTube programma “Roadkill” kent, het is een aanrader. Zij rijden vaak met een oud barrel een trip door de VS. Overigens heeft TopGear eigenlijk ook iets vergelijkbaars gedaan. Bij beide programma’s zie je het plezier als ze het doen, maar zelfs ook bij de zaken die het niet doen.
Ik heb op dit moment 2 leaseauto’s, waarvan 1 op maandagochtend in elkaar is gezet. Het zijn nieuwe auto’s waar ik eigenlijk geen enkele emotionele band mee heb. Elk klein foutje irriteert me en als ze doen wat ze moeten doen ben ik niet blij.

Hoe anders was dat toen ik elk dubbeltje moest omdraaien en ik in barrels reed van een paar honderd euro. Je was weken op zoek naar de hoogste funfactor voor elke euro die je uitgaf. Bij 1 van die barrels was ik de enige die de auto kon starten, want dat was een hele procedure die je moest volgen (ik had geen geld voor een nieuw contactslot). Ik weet nog precies de ritjes die ik maakte met mijn vriendin, hoe de auto’s roken en veel van de zaken die we hebben meegemaakt. Hoe je soms een week bonen uit blik moest eten zodat je je tank aan het einde van diezelfde week weer kon bijvullen.

Ik ben tot het besef gekomen dat er geen moderne auto is die me dit plezier weer gaat geven. Ik ga op zoek naar een youngtimer of oldtimer om mijn zakelijke ritten mee te doen. Wellicht kost het wat meer, of kom ik een keer op de vluchtstrook tot stilstand. Maar de auto zal niet grijs zijn en zowel de zoektocht als elke minuut in de auto zullen me plezier gaan brengen.
@theiz: Ja, dat ken ik. Erg vermakelijk om naar te kijken, evenals Top Gear. Bijvoorbeeld de Botswana special vond ik erg leuk om te zien.

Verder begrijp ik je volledig. Leaseauto’s zijn ook zelden tot nooit leuke auto’s. Ikzelf bijvoorbeeld rij een Citroen DS3 1.6 diesel. Een leuk autootje om te zien, rijdt prima en zit leuk in de opties. De keuze voor deze auto was omdat hij zuinig is, relatief betrouwbaar en goedkoop in onderhoud kan zijn. Vanwege het aantal kilometers per jaar heb ik hiervoor gekozen, met het verstand en niet met het hart. Helaas zit ik momenteel niet in de positie om mezelf te trakteren op wel een leuke en spannende benzineauto. Op het moment dat ik een auto moest kopen en gekozen had voor de DS3, had ik een Alfa Romeo GT proefgereden. Zowel een 2.0 JTS als de schitterende 3.2 Busso V6. Beide auto’s en dan met name de V6 bezorgden een gigantische glimlach op mijn gezicht. Het geluid, de acceleratie en de beleving, schitterend vond ik het. Maar helaas, zoals gezegd, won het verstand van het hart. De DS3 voldoet, het brengt me altijd van A naar B zonder zorgen, maar dat is misschien wel het vervelendste aan de auto. Wanneer ik in de toekomst wat meer te besteden heb zal de DS3 zo snel mogelijk plaatsmaken voor iets wat wel een glimlach op mijn gezicht kan toveren.
@theiz: prachtig verhaal!
@theiz: mooi verhaal!
Heb zelf (lang geleden…) een 1.9i Volcane gehad. Deze liep (op teller) 215 en was een destijds op alle vlakken een fractie sneller dan de fonkelnieuwe Alfa 156 2.0 ts van m’n collega. En in bochten reed hij de 156 voor snot.
Toen kwam een Zx 16v voor de deur…! Deze reed rondjes rond de Volcane en tipte 235 op teller.
Een 530i moest echt alles uit de kast halen om niet de achterkant van de Zx te blijven zien…
Lekker lachen toen…!
Vorige week 217 in een A3 2014 2.0 tdi, richting de Nurburgering. En dan worden ingehaald door een A7 😂
210 op de teller, wind in de rug slipstreamend achter de Honda civic van mijn maat. Dat was met een vectra 1,8 uit 1999. Van Emerich naar Beek.

En als passagier 250 in een omega mv6.
Ook ik de Oberhausen straight.
200 km op de teller in een Toyota Corolla. En 280 km op de bijrijderstoel in een Nissan 370Z
270 km/h (op de teller) in de regen op de A3 (Oberhausen Straight) met een M5 tijdens de AutoVisie Drivers Academy o.l.v. Dolf Dekking.

300 km/h op de A31 in mijn Porsche 911 996 MK2
Bewijs: https://youtu.be/HvgjJ1mkDCs
305 met een f430. Ik zeg maar beter niet waar. En het was helaas niet mijn auto. Maar dat doet er niet toe. Gaaf was het wel.
@clarkson: Afsluitdijk?
@phaeton: Nou dat was nog vrij verantwoord geweest. Maar nee. Wel een leuke racebaan die dijk trouwens.
De topsnelheid gehaald van een 360 Challenge Stradale. Man, wat een geluid! Tot bloedende oren toe. Was in Duitsland, maar was best een enge boel. In Nederland 263 met een Cayman S op de afsluitdijk.
300+ Bentley Continental GT, A31 in Duitsland
180 bult af in een ’99 Twingo
+- 270 a27 houten- Utrecht in een z06
280 in een Alfa otto ci..
260 teller was 253 gps daar ging m’n E91 330d in de begrenzer. Die moet er nu dus ook af….
238 met een Volvo S60 op de Duitse autobahn
Precies 300KM/H met een Audi R8 V8!
270 in een 996 Carrera S.. (Zweethandjes)
@dutchcorvette: 996 carrera s bestaat niet…
@wickedtheg: oei pijnlijk !
@wickedtheg: absoluut wel !! Vanaf 2001 320pk
@bofkont: je bedoelt misschien de 4s
28 oktober 2015, duitse A31 richting Emden. 262 km/h in een Volkswagen Golf R.
5 mei 2010, duitse A31 Bunde richting Meppen. 259 km/h in een Volkswagen Passat R36.
https://www.youtube.com/watch?v=es6HnhYuULM
285 oudejaarsavond in Hong Kong in een F12
@eferrari: 285 in HK, da’s een mooi verhaal!
295km/u met een porsche 930 turbo met Ruf motor +-400 pk
235 met een skoda superb in duitsland
285km/u (op de teller) in een 335i. Een van de redenen dat ik altijd mijn auto’s huur in Duitsland! Het was dus ook in Duitsland, gewoon legaal, wel rete eng. Gelukkig staat het op beeld want ik ben niet van plan om me weer te laten verleiden…
329, Lamborghini Huracan
215 op de A3 vanaf Neurnberg, met een saab 9-3 2,0t uit ’99. Midden in de winter, dan wilde die turbo er wel aan blijven sleuren :-)
25 km/u op een industrie terrein. Super tof.
215 op de teller maar er zat nog een klein beetje rek in, in een Subaru Impreza 2.0 GX
235 op gps in Duitsland met een cooper jcw gp kit. 245 met een slk in Duitsland en 260 op Zandvoort met een gt3 porsche.
190 net nog patat mocht natuurlijk niet koud worden
321km/u In een 630pk 911 turbo s
Teller liep maar tot 330 in een 820pk audi s8 (scary shit vanwege de luchtvering )
305 met een 800+ pk rs6
325 in een mclaren mp4-12c

Uiteraard allemaal in duitsland.
@pielemuis: gast wat doe jij voor werk man
303 op GPS gewoon op weg naar mijn werk. Locatie A31 Duitsland, auto E39 M5..

Was leuk om te doen, meestal rijd ik tussen de 220 – 270 op de teller.
@205GTI16: Woonwerk 270 dus :D lol
@sjoppie: Yup…..eerste stuk van de A31 Bunde tot afslag Stadskanaal is dat gewoon mogelijk als ze niet wegwerkzaamheden hebben….
287 km/u in een Mercedes C63 AMG Estate met een tuning pakketje erop! Net over de grens bij Zevenaar!
185 op de teller, 180 op de GPS, met een Seat Leon 1.9 Tdi op de autobahn naar de wintersport. Ongeveer 8 jaar geleden. Harder ging ie niet….
110km/h in mijn Fiat 500 uit 1972 met een 126 motor. Gevoelssnelheid 220.
@sunder94: ik heb ook een Fiat 126, het voelt inderdaad rete snel aan! Tot dat je ingehaald wordt door de eerste de beste auto hahaha
240 met de A5 van mijn baas, bij Oberhausen
Ik heb eigenlijk maar twee keer écht hard gereden. 312 km/h in een 911 Turbo S (997.2) in Duitsland op de A5 en een keer 250km/h op datzelfde stuk in een E63 AMG. Dat zijn dan volgens mij ook de enige keren dat ik écht hard (200+) heb gereden. Meestal heb ik niet het geluk me in zo’n snelle/toffe auto’s te bevinden.
@Edge: Ongelooflijk hoe zo’n e-klasse bij hoge snelheid zo stil blijft. Sta er altijd van te kijken.
247 op de gps! In m’n Dodge SRT-4 ACR. Op een mooie brede snelweg tussen Den Bosch en Utrecht ;)
238 met een Volvo S60 in Duitsland ergens
260
In Oost-Europa: 150 in een Dacia Logan op de DN1 van Cluj richting Oradea
In West-Europa: 250 constant in m’n W211 op de A3 richting Frankfurt.
@vonklausenburg: Had niet verwacht om die weg hier tegen te komen en al helemaal de dacia niet😊 Op die weg kan je inderdaad redelijk doorrijden. Heb er zelf een keer 160 gereden omdat ik schijtziek werd van een opgefokte roemeen die elke keer in mijn bumper hing.
3 uurtjes vanuit utrecht naar midden frankrijk met pauze’s. 260+ op de snelweg net een bmw 335d 2007/2008
Maastricht naar heidelberg, Duitsland in 2 uur. Opel Astra
Euh zelf gereden. Dat moet met de McLaren MP4 12C Spider zijn in duitsland (oberhausen), 275km/h op de autobahn. Helaas veel verkeer want ik wilde 300+ halen.

Dat heb ik wel meegereden in een Shelby GT500 Cabrio, dat was iets van 310km/h
265 in een audi TT 3.2 liter. In Duitsland over de grens bij klazinaveen 250 tussen hoogeveen en Meppel in een BMW 335 diesel. 240 op n34 van Borger naar emmen. In een E 300 td. Mijn eigen auto heeft een top van 155 ongeveer.
175 in een Renault Scénic 2002
305 met de audi en 299 met de honda cbr
250 m6 grancoupe, harder ging die niet
170 in een cayenne diesel S
220 in een 320d 136pk E46
299+ op de zx10r met 176awpks… Vele tientallen keren. Easy peezy
250 met een C63 AMG am Autobahn, 240+ met kapje open in een F-type, proberen opstijgende vliegmachines bij te houden op de A5. Een normaal gesprek voeren gaat dan overigens niet meer. M’n Lada reed ik overigens regelmatig op top, maar slechts met windkracht 7 in de rug leidde dat tot licht illegale praktijken.
210 per uur in een Audi A4 2.0 TDI B8 Avant op de A6/A7 richting Groningen. Weg was volledig leeg, werd nog ingehaald door een 525d touring…
197 op de teller in m’n Clio GT uit 2014 richting de Nordschleife vorig jaar zomer
In 9.5 uur San Sebastian naar Utrecht met een Vw t5 kombi 140pk en golf 6. Veel bestuurders en veel geflits. In 2012 krgen we gelukkig nog geen post van het franse CJIB.
@stijnson: We reden in de nacht en er was niemand op de weg
@Stijnson: prachtig stuk weg inderdaad, ik heb dat 4 jaar geleden nog eens gedaan in 7 uur 1150 km, vanaf Castets. De peage is een stuk veiliger dan de autobahn Midden in de nach!
Hard? Of snel!
Hardheid of snelheid.
Mijn hoogste snelheid was 220, in een Audi A3.
250 in een Audi a6 3.2fsi op de A59
301 op de afsluitdijk in een Bentley Continental GT
272 km/u met 911 in Duitsland. Op de digitale teller, dus zullen 255 echte km zijn?
net 10 uur, Utrecht –> Monaco
@eugene01: Benieuwd of je over Frankrijk bent gereden of via DL…
@sjoppie: via Duitsland, met twee boetes in die Schweiz
@eugene01: Om de een of andere reden lijkt mij dat sterk. Maar ja, kroegpraat. Of het is heul lang geleden
@asmulders: nee Ger kroegpraat, alles zat wel mee, verkeer etc, was in 2002
@eugene01: Utrecht – Marbella 17 uur non-stop in een BMW Z8. Ook de 250 aangetikt (geen aanrader).
@e550: leuke reiswagen!
303 in een aventador (meegereden)
Ik heb nog geen jaar m’n rijbewijs, maar naar Zuid-Spanje (en Marokko)… Was toch een hele koek op m’n 18e… Met topsnelheden van rond de 190, heel spannend allemaal
@sbelali: was overigens een Volvo V50
Ik weet dat motoren niet tellen, maar 290 op een superblackbird is het vermelden waard. Op een overzichtelijke autoweg ergens in Friesland op een zondagochtend erg vroeg. Volgende keer trek ik wel leer aan ipv flapperend textiel.

Voor de rest heb ik een C55 AMG geregeld in de begrenzer gejaagd en de E320cdi van m’n ouwe ook. De AMG gaat trouwens harder, 258 VS 253 van de diesel. Beide wel echt begrensd.
Eerste keer was de AMG op de a7, ff een dotje gas van oprit oudehaske naar joure.
@lekbak: het snelst van A naar B was ook op de motor. Delft -> Joure in een uur en 18 minuten.
@lekbak: leer flappert ook. Boven de 300 in ieder geval… (Hayabusa)
220 km/u met een Hyundai Elantra. Dat record is alweer zeven jaar oud… Ik moet weer eens een snellere bak rijden. Anyone?
@Jochempie: 9-5 Aero? ST220? Een 330i… Zomaar wat.
255 op GPS met een S2000 (autobahn :))
310 op de teller in een Duitse Panamera Turbo S op de autobahn rond Leipzich om 2.30 in de morgen. Klamme handen tot en met!
@timobac: I was drivin all night, hands wet on the whell…
240 met een Cobra, open auto dus. Gevoelsmatig was het nog veel harder.
265 op de navi in m’n oude 850 t5, 220 met m’n huidige subaru plus. Gecheckt op de A31 richting oberhausen!
232 met m’n standaard Peugeot 406 Coupé 3.0 V6
304 op de teller, op de Oberhausen straight vlak over de grens bij Arnhem in een Audi R8 (v8). Gebeurd niet vaak dat je daar zoveel vrije ruimte hebt en dik boven de 270-280 kunt komen….. vaak is het veel te druk.
Na een avondje stappen in utrecht 240 km/u aangetikt met een Audi S4 terwijl mijn maten laveloos op de achterbank lagen te snurken. Wat een geweldige avond was dat
245 op de teller in mijn impreza op de a58 in zeeland.
Het is zo ontzettend afhankelijk van omstandigheden. Des te indrukwekkender is het als je dus veilig 160 kan rijden in de stromende regen en je voelt aan de wegligging dat dat echt de max is (auto ging veel harder).

Ontzettend veel autos op de max gereden. A5 1.8TFSI met 240km/h is de hoogst bereikte snelheid. Blijer was ik met deze records:

205 met een Megane 1.5 dci 14% (deze auto heeft echt vaak z’n top gereden (193km/h)….. :D)
180 met een Fiesta 1.4TDCI (160 opgegeven max) (letterlijk van de bult af :D)
220 met een Golf 1.9TDI (ook bult af)

Mijn eerste auto, een Seat Toledo 1.6 16v 205km/h (toen er nog amper flitsers stonden)… :-)

Nog een mooi record vond ik het om gedurende ongeveer 160 km continu plankgas gereden te hebben in het donker. Plankgas was 200km/h met een Golf 1.9 TDI (2004). Er was simpelweg geen verkeer, de tijd vloog voorbij… net als het asfalt :P
230 met een C270 cdi en ooit een 15 min gedaan over Den Bosch – Utrecht.
80 in de lesauto :’)
200km/h in een Dodge RamVan zonder rijbewijs.. whoops :p en een keer 175 in een Opel Corsa A GSI
Duitsland laatste stuk naar de MacVenlo 250 3ltr Vtec van Honda efcurse
250 in een A4 TDI op de teller dus reëel zal het eerder 220/230 zijn .
Lang geleden een Passat W8 op top, 265 teller dus 250 begrensd. En niet extreem hard maar vrij recent mijn mx5 1.6 met klapkoplampen omhoog op de originele top van 195 (gps) gezet, na 24 jaar en 260k km nog steeds fris. Beide uiteraard in Duitsland.
262 KM/H in een ’04 Porsche Carrera 4S op de A20
Alleen maar oerend hard!
@henkhupelschoten: Op ’t Hengelse Zand zeker! :)
@123bat: Met de BSA!
285 in een ontgrensde A8 W12. Op de a28. Niet normaal hoe weinig je merkt met die snelheid.
240 in v70 en 242 saab 9-3 cabrio op de a2
Op de A2, 230 in een A4 1.8 tfsi
255 in 2008 mercedes E500.

Waar? Veel domme plekken, en de afsluitdijk, a7 en a9.
@lambo4all: zit een linke linkse doordraaier op de afsluit ter hoogte v/d Texaco richting Leeuwarden, heb ik mij zelf ook wel eens bijna in vergist…
Heb ook nog wel eens op een 80km weg in frankrijk achter een motor aan gereden met 170+ totdat die rotonde opeens opdook!. met rokende remmen net gehaald was eitje voor de motor rijder maar niet mijn mijn Vtecie
260 kmp a20 vr6 syncro
280 seat Leon cupra 310 editie met wat meer pk’s
331 km/h in een Getunde Audi RS6 C7 op de Autobahn
235 met een Nissan 350Z, ergens net over de grens in Duitsland
180 op de teller met Citroën evasion 1,9td bergaf (lang bergaf)
190 met vw california 2.5tdi (180pk)
195 met A4 avant 2.0tdi

Leuk om snel vooruitgang te boeken op de snelweg, maar eigenlijk kan iedereen rap rechtdoor rijden… Doe mij maar bochtenwerk.
@tjorque:
Eerste op a20 in Frankrijk 10 jaar geleden
Tweede op de a60 bij waxweiler twee jaar terug
Derde op E34 belgie, Zelzate begin dit jaar
245 in een clk 320 op de A12
Meegereden 270 siërra cosworth zuilense ring Utrecht
En op de motor 270 op de a27 (mag niet maar ik zeg het lekker toch ) op de motor besef je pas echt wat hardrijden is.
@rolov: +1 voor de Sierra!!
Zelf nog nooit gereden, maar achterin een 335i 231km/u
260 in volvo v40 d4 zonder begrenzer van me opa
250 km/uur met een corvette in Londen Canada op 80 km weg. De auto was de trouwauto van vrienden. Ik mocht even testen. Jammer genoeg zat er een begrenzer op.
De bruidegom reed op “de dag” 150 km/uur en werd gearresteerd. Na meneer agent een leuke fooi te hebben gegeven mocht hij toch nog zijn Ja-woord geven en was er niets meer aan de hand. (Op een boze vrouw na dan…) Wat een geluk was dat. De straffen zijn daar niet mals…
@jeroen86db: daar in de buurt wonen veel Nederlandse boeren. Ben daar ook wel eens geweest lang geleden.
277 Met een 350Z ergens op een lege duitse Autobahn richting de Nürburgring, kaarsrechte weg loopt langzaam af ☺
@hoonigan247: haalt een 350z dat? Zie maar zelden dat ze boven de 255 komen(teller)
195 Honda Civic 1991 op de teller, volgens het boekje zal dat max 178 zijn geweest :p
255 op de teller in mijn W212 E350 cdi. Vaker gereden want harder gaat ie niet, ookal zeggen ze dat ie begrensd is. Dat is namelijk niet waar, heb nog nooit iets van een begrenzer gemerkt. En altijd in Duitsland.
@mercedesbenze350cdi: al die auto’s zijn begrensd net boven de 250. Laat de begrenzer er maar eens afhalen, loopt het nog sneller.
255km/h op de teller, 247 op de gps in een Renault Megane RS op de autobahn en de nordschleife. Dat laatste ging maar net, op de autobahn konden we het een tijdje volhouden.
245 BMW 535d
205 in een Peugeot 205 1.9GTi. Dat was tussen Meppel en Hoogeveen ongeveer 10 jaar geleden.
Op de Duitse Autobahn op de terugweg van de Nürburgring naar Venlo 292km/h op teller wat 279,3km/h op GPS was met mijn Audi A6 Avant 4G 3.0 TDI BiTurbo met JD stage 2 op 401pk en 825nm
Zelf achter het stuur 180 en ook een keer vergeten dat ik een aanhanger had en toen 160 wel van geschrokken niet slingeren ofzo maar is niet de bedoeling! Op de passagiersstoel naast m’n vriend 273 in de M5
@flik2punt0: voor de oplettende onder ons de begrenzer zit er niet meer op
260 op de bijrijdersstoel van een Alfa 4C, op de Autobahn. Geweldige ervaring, het gebrul van de motor, het gefluit van de turbo en iedereen die je voorbijrijdt. Fantastisch!
280 met een E63 en 190 met een G63. Bij de laatste begon de deurstijl te klapperen dus ben maar niet harder gegaan.
Ergens op de A15 trouwens.
243km in een audii a5 sportback 2.7tdi 190ps van gent naar antwerpen en met een vriend, 273km in een audi s5 4.2tfsi 354ps van gent naar (essen)
Met de lease auto (Skoda Superb hatchback) 204 op de 31 in Duitsland… Met de motor (Yamaha R1) 273 op de provinciale weg tussen Eibergen en Neede…
Van mijzelf is niet zo bijzonder, iets op de Autobaan met de Giulietta denk ik.
Grappiger is dat mijn vrouw 195 reed in de Thomassentunnel met mijn toenmalige 159sw 1.9 JTDm
Niet de snelste hier maar toch een respectabele 324 km/u in m’n rs6 C6 (met hulp van jd engineering)
240 met mijn 525i e60. Op de A15 bij leerdam.
De VR6 heeft wel eens 240km/u op de klok gehad. Voelde niet bijzonder prettig overigens. 200 is hard zat met dat ding.
187 in een A6 3.0 TDI van een klant, op een N weg nota bene..
En een keer 235 teller in Duitsland met een Seat Leon 1.8 20vt (chipje uitlaat etc..)
Auto lag goed op de weg, maar 235 vond ik toch wel erg hard gaan, kan je nagaan als je boven de 300 gaat!
Of 400+ zelfs..
242 in m’n Volvo v60 d4 in Duitsland.

Binnen Nederland blijft het op 235 steken op de a6 met een Mercedes ML 55 AMG, met fietsendrager dat dan weer wel.
272 op de teller in mijn gechipte 530d (E60) die nog wat meer aanpassingen had (in Duitsland).
250 op de GPS in mijn originele A5 3.2FSI (in Duitsland) (begrenzer)

Als passagier, 304 op de teller in een Porsche 993 Turbo op de A50. (’s nachts)
228 met mijn kadett gsi op de a58 gewoon om te zien hoe hard hij kon gaan
220 op de teller met de Mondeo van mijn pa op de A6
290 met een sl63 met dakje er af 😄
273 op A6
260km/h (teller) met een E39 M5. Harder ging niet vanwege de begrenzer.
307km/h in een Alpina B5 type F10 van een vriend, opgehaald in Buchloe naar NL.
ps. En in 1993 nog eens 240km/h op de teller (verder gaf ik niet aan) met een E30 325i automaat in de Ardennen berg af. Dat ding liep echt hard voor zijn tijd.
275 km/h in een E500 welke getuned is door Brabus.
En als bijrijder 330km/h in een Brabus 900 S coupe
@kyn95: oh ja en beide in Duitsland in de buurt van Hamminkeln
285km/u op GSXR1000 op de Italiaanse autostrada en twee dagen later 300 in een Diablo GT, heerlijke vakantie!:D
13 km/h. Honda tweecilinder zitmaaier. Achtertuin van mijn schoonouders.
Kroegpraat; daar doe ik niet aan. Vraag maar aan m’n vriendin.
235km/h in 1990 met Golf G60
240km/h in 2004 met Megane RS
250km/h in 2007 met een E39 M5
260km/h in 2007 met een Audi S8
280km/h in 2013 met een Audi RS4

Alles op de teller en netjes in Duitsland :-)
185 is me top, maar later ook 165 in Peugeot 206 1.6 , maar dat was wel een duur grapje… Daarna was het een tijdje noodgedwongen op de fiets omdat er een Opel Astra achter me reed..
318km/h in een gekietelde Mercedes E55 V8 Amg W211 kompressor met 507pk en 840Nm koppel. Begrenzer verwijderd, poelie van de kompressor aangepast, en obd software optimalisatie. Dit alles op de bekende Bottrop straight.👊🏼
210 op de teller met mijn Lancia Delta HPE 1.6 16v, de Peugeot 508 1.6 HDI leasebak van mijn pa ging bergaf maar 203 op de teller. Beiden in Duitsland.
Het was het jaar 2000… Met een lege taxi, rond middernacht van Eygelshoven (Kerkrade) naar Schiphol met een gemiddelde snelheid van 174 km/h(boordcomputer)en niet één bekeuring! Those were the days…
190 op de teller in de Range Rover van m’n pa. Veel harder gaat dat ding volgens mij ook niet. Was op de A61 tussen Karlsruhe en Koblenz geloof ik.
+275 op twee wielen (Suzuki GSX-R). Na de TT vanaf Arnhem naar Wuppertal (200+), slapen en dan op zondag zonder LKW’s de Sauerland Autobahn over tot max :).
Dan binnendoor terug naar Venlo of Maastricht, want bochtjes draaien. Heerlijk!
275km/h in een 2015 Continental GTC (van opa geleend) op de A35 tussen de A1 en Almelo, met het dakkie open, en opa ernaast natuurlijk!
315km/u in de F10 M5 die mijn ex schoonvader een week mocht gebruiken na problemen met hun 535d
Heb al in veel snelle auto’s gereden met m’n 20 jaar (Nissan 350z, Lamborghini gallardo, porsche boxster enz.) maar uiteindelijk zelf achter het stuur was het toch 210 km/u in mijn Peugeot 206 GTi uit 2004 op de Duitse autobahn, heerlijk snelle wolf in schaaps kleren.. Gelukkig binnenkort een Mini Cooper S uit 2009 voor de deur, zal wel wat hoger worden dan ;)
Ik ben nog een redelijke amateur denk ik qua topsnelheden. Mijn PR staat op 235km/h in een E30, 325i touring. In DE heel braaf. Wel daarvoor al regelmatig 200/210 op de klok gehad in NL op de A1. A2 en A9.
306 met een RS aangepast naar 600pk. In Duitsland uiteraard.
@fijnkonijn: megane?
@e1000bmw523i: sorry. Het was een Audi RS6 (ik was de “6” vergeten).
280 ferrari california
210 km/h op de klok met een Skoda Octavia Greenline 😂! (Sjoemelsoftware uitvoering) Dit was in Zuid Duitsland afgelopen zomer!
210 km/u op de snelweg van Ottawa naar Montréal, in een Mustang GT 4.6 V8
Op de Autobahn 250km/u. Limiter van mijn BMW 330D houdt dan tegen.
Cruisen boven de 200km/u is niet zo uitzonderlijk daar.

Kiekjes van mijn bolide vind je hier:
http://www.autojunk.nl/2015/05/bmw-330d-touring-m-sport
Ergens in Duitsland op weg naar Denemarken in een Saab 9-3 1.8t (LPG) – ik ging flat out maar zag deze 911 Turbo S razendsnel naderen in m’n spiegels, vandaar de foto.

http://i64.tinypic.com/2ahhdmr.jpg
120km/h met een Daf XF 105 ssc 510 volle pijp naar beneden op de a8 richting Pforzheim (De)
Oh sorry zit op ab
264 in een volvo 854 t-5r
315 km/h in me oude s4! Op de a1 van school richting huis savonds haha
281 in een polo 😁
300km/h in een s63 op de A58 Goes – Middelburg
250 met zowel mijn 745Li als mijn Ducati 848 Evo en dont care dat het geen motorblog is, met mijn 745 zat ik tegen de begrenzer aan en met mijn Ducati was het niet prettig meer omdat het ergens rond Zwolle was rond een uur of 21:30 zonder snelweg verlichting
Dat is meerdere malen 230 km/u de eerste keer was een jaar of 8 geleden om 2 uur s’nachts op een lege A9 met een Mitsubishi Sigma 3 liter V6 die ik als leenauto van de garage mee had. Met mijn huidige Volkswagen Passat CC 1.8 FSI heb ik dit op de Duitse Autobahn nog een paar keer herhaald
282 996 carrera 4 , ergens in Polen haha
In mijn Renault 4 GTL toch een keer de 125 km/u aangetikt. Ik had wel wind mee, uiteraard.
Lang niet zo snel als de anderen hier, maar 155 met een 2011 Peugeot 107 op de A37 met wind mee :)
Voor m’n werk had ik een keer een, als ik het me goed herinner, 118 of 120i, die moest van Groningen naar Enschede. 180 gereden op, net als anderen hier, de 31 ;) Valt dus nog best mee :p
Ergens in zweden met de chaser…weet het niet exact meer maar ergens rond de 320-330 op gps.
Nadat ik 10 minuten mijn rijbewijs had 180 gereden in een c220d, verder als passagier 220/230 in dezelfde auto
Max voor mij was 235 in mn range rover vogue tdv8 op de a7
335 km/h op de teller en toen helaas in de ankers voor langzamer verkeer.
A96 richting München
Ruf rct
260 in een geleende A6 3.0 TDI. Ergens in Duitsland, onderweg naar Zwitserland.
238,8kmu op GPS met n Fiat Stilo 1.8, stuk vanaf Stuttgart naar München toe :)
Met de introductie van de GT86 op de testbaan (kombaan) van de RDW in Lelystad gereden. Met een snelheid van 232 km/u de kom in (net ervoor) gas los, en halverwege verder moeten gassen! Was tof!

Totdat het ongelovelijk begon te plensen. Tegelijk reden er ook twee vrachtwagens op de binnenste en buitenste baan en zodoende in de regen met pak weg 170 de kom in moest met regen temidden van de 2 vrachtwagens! Ik scheet 7 kleuren stront! Mooiste was nog dat de Anwb instructeurs naast ons je hielpen sturen met een pinkie..

Tegelijk met de concurrentie daar mogen rijden, was een toffe belevenis!
Nissan GT-R: 302 km/u op de A2, voordat de trajectcontroles er waren.
300.000km per minuut in 1979 samen met Hans Olo en W. Ookie in een grijze M. Falcon.
@freezzr: onlangs het oude scheurijzer weer nieuw leven in geblazen? 😋
275 in een R8 (v8) wilde voor de 300 gaan maar het was te druk omdat enigszins in hoe ver je dit veilig kunt noemen te halen. 290 op een Ducati 998s (echter wel achter op met een behoorlijke eetlepel jus in mijn broek!!)
A2 in Duitsland richting Berlijn met mijn Corolla 1.6 4age 20v Blacktop 230 op de GPS reed een Porsche Cayenne voor me in de weg xD
hoop dit jaar minstens 250 van te maken met dezelfde auto maar andere motor
hardst wat ik mee gereden heb is 250 in een IS200 met 1JZ-GTE (die had nog een versnelling over) en een Volvo S80 2.4 20v maar dat was op de teller
In Nederland is het hardste 220 km/h op de Ring Utrecht in een porsche 997 Turbo
@robinthecarguy: maar in Duitsland nog wel wat eroverheen hoor 😉
In de Belgische Ardennen, jaren geleden, op een licht bochtige autoweg, niet ver van Spa, met mijn 480 turbo, motor was een ‘beetje’ opgevoerd door de vorige eigenaar. Is pas later aan het licht gekomen trouwens.
Anyway, ik herinner me nog goed dat ik aan het racen was tegen een Sub WRX STI, 265 pk, en dat ik er vlot naar toe reed, het regende, enkel in de bochten moest ik hem wat laten gaan maar op de rechte stukken was ik wat sneller.

Toen de vriendin naast me vroeg hoe hard ik ging kon ik niet antwoorden, te teller ging maar tot 220 km/h en een GPS had ik toen niet en die auto bleef en bleef maar accelereren…

Hier een filmpje met mijn tweede blok/versnellingsbak en een 100 pk minder, niet vragen wat er met mijn eerste blok gebeurd is…

http://www.streetfire.net/video/i-am-chasing-in-my-volvo-480-turbo-with-manual-boo_80800.htm
@Volvo_440_turbo: wat is er met het eerste motorblok gebeurd? Filmpje van?
185 in men fiat seicento met 60 pk
Al die Hollanders die volgas naar de wintersport rijden met winterbanden en snelheidscode T….. Snelheidscode? Nog nooit van gehoord, ehm daarom dus.
285 Suzuki GSX-R 750
280 met een Opel Vectra OPC op het restcircuit van Opel in Dudenhofen, Duitsland.
88 miles/u in mijn GMC DeLorean. Je wil niet weten waar ik uitkwam man!
241 op de GPS met een focus 1.6 ecoboost. Was heuveltje af richting Trier.
Lexus ISF 289km/h (terug weg van de ring)
Nissan GTR 317km/h ook op terug weg van de ring.
Helaas zelf geen rijbewijs dus allemaal als passagier ;)
101 met de Smart van mijn moeder, gaaf man.
237 met een vw golf 6 gtd, vanuit België richting de Nurburghring ;)
Het hardste dat ik gereden heb met een auto is 255 op tomtom met mijn alfa 159, op de motor heb ik 270 op de teller gereden, (Aprilia rsv mile) En vorig jaar vanaf Peschiera, Italië naar uitgeest in 11,5 uur.
330km/u in een Porsche 996 Turbo s met 600PK op de 1 in duitsland richting de ring
310km/u in een RS6 C7 eveneens op de 1 richting de ring.

In nederland heel erg braaf hoor
BMW 428i, 219 GPS, 230 teller, A2 Limburg
200 in een Ferrari 360 Modena (daarna werd t helaas te druk en tsja, veiligheid voor alles) en 220 in een Audi A4 uit 2007 (voelde als 280)
Natuurlijk beide in Duitsland 😇
254 met de S500 Maybach Edition. Wel twee dagen erover gedaan om naar Göteborg te rijden
@larsyboy1997: die lange saaie strook van Duitsland naar Denemarken trouwens. Heb me in Zweden vooral aan de snelheid gehouden, aangezien het voor buitenlanders met boetes vaan aankomt op de waarde van de auto
Hoogste snelheid dat ik zelf reed: 321 km/u gps in een zwaar getunede Lancer Evo. Hoogste snelheid als passagier 340+ km/u in een Audi RS6-R.
Ik heb GEEN 200 gereden. Het was ook NIET in een Volvo s60 D3 en het was ook NIET op de A325 bij Arnhem.
325km/h op de rug van een bruinelangbeenolifant van 7 jaar oud in het Keniaanse Krugerpark.

In een auto ben ik 1 van de weinigen die géén 300 heeft gereden hier, met mijn vorige auto, een BMW 320d uit 2004 heb ik pak hem beet 220 gereden in Duitsland.
Dat was het wel.
220 met een golf 7 variant 1.2TSI die volgens het boekje maar 193 loopt
240 met slk 230 kompessor
150-155 met de E250 van m’n vader! Ergens op een snelweg van Amsterdam naar Zaandam, welke dat moge zijn
330 km/h Corvette Z06 2015 net buiten Atlanta, GA
299 km/h verder gaat mijn teller niet helaas…hahah
267 op de teller, op de Autobahn in mijn Audi S3 (8v). Adrenaline spuit uit je oren, zeker als je niet helemaal de enige bent op dat tweebaans-stuk over de grens bij Zevenaar.

Eigenlijk gekkenwerk, als er één gek dingetje gebeurt ben je kansloos. Ik denk aan een stuk band op de weg, overstekend wild of iemand met gele platen die niet goed in z’n spiegels kijkt.

Ik denk eigenlijk dst noord-west Duitsland ’t rustigst is, heeft iemand tips?
250km/h in mijn vorige Fiat Coupé 20v turbo om een uurtje of 3 ’s nachts op de A27 tegen een maat die ik allang niet meer gezien had en hij er heilig van overtuigd was dat zijn BMW E90 330i sneller dat dan oude Fiatje zou zijn. Het begon alleen te regenen toen ik op de snelheid zat, dus snel afgehaakt. Best snel evengoed!
@rd1991: owja; wel gewonnen met een riante voorsprong! Dat is wat telt op dat moment he.
298 km/h in een Audi RS6 C5, waar het nodige aan veranderd was.
leuke ervaring
Met 50 tegen een boom,dat was echt hard
Zelf tegen de 180 in een e39 530d, auto voelde nog aan alsof ik 100 reed. Er naast gezeten was rond de 240 in een e28 m5
255km/h met een Golf 7 1.4 TSI 140PK bergafwaarts richting Martelange BE
254 met mijn 911. Niet harder gegaan omdat ik bang was…plus het feit dat je hierin spanje geen boete krijgt, maar daadwerkelijk een paar maanden mag gaan zitten. Voelde ik niet veel voor.
270 in een Maserati Quattroporte
275 in een Mercedes-Benz SL55 AMG
280 in een Audi A8 W12
180 op de teller van een 2006 Mitsubishi Colt 1.3 op de A67 Venlo —> Eindhoven. Kon harder, maar wilde mijn rijbewijs niet kwijt 😅
190 km/h op de teller van een Audi A2 1.4 TDI
@sequoyah.parera: overigens niet in Nederland maar in Frankrijk richting Parijs in de slipstream van een volgepakte Volkswagen Passat 2.0 TDI…
276km/h in een Subaru GT Turbo, gemeten met een Racelogic Performancebox.
Het was in de avond op de autobahn, ik probeerde een 911 Turbo in te halen wat overigens niet lukte. Uiteindelijk sprak ik de beste man nog bij het tankstation.
407 in mijn Veyron
@kaasisslecht: als je een Veyron hebt. Maak er dan eens foto’s van…
@realracing3: juist!!
200 op de teller tijdens een club meeting ergens net over de grens in Duitsland. Het leek wel 350 km/u. Vast wel eens harder gereden in een sti of Mercedes. Maar de ervaring van die 200 km/uur blijft me altijd bij. De auto was een 205 1.9 GTI.
@205zonderdak: Heel herkenbaar, ik heb meerdere 205 GTI’s, rallye’s en 309GTI16’s gehad…. 235 per uur met een 1.916v in het vooronder in mijn 205 blijft gewoon de hoogste snelheidsbeleving. In mijn E39 M5 is het gewoon stil en zoeft het voorbij en heb je gewoon nog een versnelling over……
ongeveer 322km/h in een LP640. Op de M1 in Australia
225 in audi A6 3.2 nogiets A1/A27 bij Witte Bergen ri Hilversum. Bochie uit en miepmiep vroeeem
Dat was in de buurt van München, op de autobahn. 204 km/h volgens de navigatie. Met een volgeladen Gechiptunede Skoda Octavia combi stinkdiesel uit 2013. Wel nog van de vorige generatie. Er waren toen 4 volwassenen en een stuk of 6 koffers in de auto. Aan die Skoda zit nog een verhaal. We hadden samen met de skodadealer zitten kijken naar een Skoda. Er was nog een Skoda die ons in de smaak viel maar een dag na de aanschaf bleek deze al verkocht te zijn. Dus die lui vroegen of we een grijze kale leasebak ook konden waarderen. Nee dus. Is er nog speciaal een man van Skoda Nederland naar de fabriek in Tsjechië (waar die auto ook afgelopen zomervakantie geweest is op vakantie) gegaan om er nog eentje te maken van de vorige generatie. Want de nieuwe was immers al in productie. Nou we rijden die auto nu 2,5 jaar (en hij heeft al 2 keer bij een schadebedrijf gestaan, nu staat hij er voor de 2de keer nadat er iemand met de spiegel van zij/haar auto onze auto heeft geschamp tijdens het rijden. Schade is dat de linker spiegel met een dusdanige snelheid tegen het raam gekomen is dat de ruit sprong. En de vorige keer dat hij bij de schademonteur stond was omdat we geen voorrang kregen op een voorrangsweg) en hij heeft 1,5 ton op de teller. Het is een kwalitatief goede opvolger voor de Volkswagen Transporters die we daarvoor hadden.
@realracing3: goed verhaal van je dealer dat hij je heeft doen geloven dat 1 iemand een auto even in elkaar schroeft. En als dat al zou kunnen dan zeker geen PON monteur en laat staan voor een prijs die lager is dan het nieuwe model. Een voorraadmodelletje ergens vandaan geplukt lijkt me zo?
@realracing3: Ik denk dat je het sarcasme vd verkoper niet begrepen hebt : ja hoor meneer, we sturen even iemand naar Tsjechië om de productie van het nieuwe model te stoppen om het oude model ertussen te nemen. Een monteur daar schroeft die wel even in elkaar….
Ongeveer 200km/h, Onderweg naar de Wintersport in mijn ouders Mercedes C-Klasse.
535d E60 gechipt 350 pk op de snelweg 270 km/h Whoopwhoop
porsche panamera nooit meer gezien :)
316km/h in mij vaders 316i
@inster: Met M sticker?
Populair artikel zeg. Nonde ju, m’n iphone verslikte zich een paar keer voor hij ‘em kon laden.
Heb zelf 275 gehaald in een best opgefokte GTI. Amsterdam – Nijmegen in kleine 40 minuutjes én zonder boete.

Maar ben het meeste trots op de trip naar Noord-Spanje in een classic Fiat Panda. Niet op de snelheid maar op het feit dat ik nergens last van had toen ik aankwam. Zo.
265 km/h in gechipte C320 CDI
224kmu op gps in belgie, 230 kmu met een Golf GTD in Duitsland (omdat ik daar meer vrije baan had)
250 km/h begrensd BMW E90 330i, wat een geweldig gevoel elke keer weer!
Dat was in 2004 reed ik 294 km in mijn bmw M5 E39 op de A63 nabij Bordeaux richting Marokko.
260kmph in mn e36 m3. Vanuit dld naar Nederland. Was nét Nederland binnen en knalde bijna op een file die uit het niets opdook. Gelukkig waren de remmen ok…
300 km/h op de afsluitdijk met mijn Fireblade, maar dat telt zeker niet op AutoBlog. Anders was het 320 km/h in een 747 op de polderbaan.
240km/h (op de teller) met een Mercedes S320 CDI vanaf Arnhem Duitse grens richting Oberhausen op de Autobahn
230 op de autobahn, 215 op de A28 :-P
Alfa GT-tje
220km/h (begrenst) op de A3 Oberhausen Straight met mijn huidige Passat 2.0TDI OCT gechipt (circa 170pk en 380nm koppel)
Alle snelheden op de teller!
1966: 140km/h Peugeot 403 diesel van pa; Aken-Luik, afdaling E42 -> E25 (België) 18 jaar en nog zonder rijbewijs, want dat hadden de Belgen toen ook nog niet nodig;
1974: 210km/h Opel Diplomat B; Rotterdam -> Antwerpen A16. Snelheidsbeperkingen waren er nog niet, behalve op de Baileybrug over het Hollands Diep (Moerdijk);
1983: 230km/h BMW 745i; Weert -> Eindhoven A2. Had het echt niet in de gaten;
1986: 260km/h Porsche 928GTS; Dortmund -> Hannover A2;
En daarna ging het weer steeds langzamer:
1992: 250km/h BMW 850Ci; Keulen -> Frankfurt A2
2010: 210km/h Volvo 960 2.5i 24v 5-bak Stockholm bj. 1996; MönchenGladbach -> Koblenz A61.
En sinds 2012 vind ik 130km/h op m’n GPS genoeg. Nou, meestal dan…..
@9000cse:
PS: Nee, dan mijn Citroën ID19! Het moet ergens begin ’70-er jaren geweest zijn. Ik had hem pas en reed van Rotterdam naar Utrecht. Met ca. 160 op de teller leek me wel aardig. Totdat……..totdat ik ingehaald werd door een aftandse VW Kever 1200. Mijn hoektanden vielen bijna uit m’n mond van verbazing! De week daarna maar eens naar de dealert geweest om e.e.a. te laten controleren. Zijn commentaar na onderzoek: “Uniek exemplaar! Als je het echt gaat uitproberen dan komt hij zeker boven de 300! Met ’n beetje afwijking. 100 op de teller zijn er ca. 65 en 160 net geen 110. Dus: Let je een beetje op verder? Op een 120km-weg dus niet boven de 200, hè? In verband met snelheidscontroles……..;-)
78 op de fiets
235 achter op de motor
265 op de passagiersstoel
195 (GPS) achter het stuur
Zelf 200 aangetikt met een Citroen Xantia van mijn opa.
Met mijn huidige 193 op de teller.
De Peugeot 406HDI 90pk wou niet harder dan 175 en de Micra 1.0 met veel moeite 163 op de teller gekregen. Fabrieksopgave was 150 en dat gebeurde een recordaantal keer, dus totaal niet spannend.
Dat zijn mijn enige eigen pogingen.
Meerijdend 200 met een C180.
280 als passagier in een bentley conti GT in Belgie ergens (onverantwoord)
230 met de 320d op een heeeeeeeeeeel lang rechtstuk in duitsland.
260 in een Hemi Challenger.

Trouwens geen aanrader, een onoplettende camperkerel die niet gelooft in spiegelen forceerde een noodstop.

Hemi Challengers remmen niet.

Diarree stinkt.
@roestvrijstaal: oh en t was ergens net over over de Duitse grens op de E35.
274 in een Mercedes C350 op de Autobahn
Op een ietswat rustige zondag middag 260 gehaald op de oprit (niet mijn slimste actie) van Bleiswijk/Zoetermeer richting Zevenhuizen. Dit was overigens in een Merc. 63 AMG
In de kroeg luisteren mensen nog. Hier staan zoveel reacties, dit leest niemand meer.
@phaeton: ik wel, er is nog hoop!
@roestvrijstaal: Verdomd ;-) 215 (teller) in een burgerlijke diesel op de A32.
@phaeton: Ik lees ook even mee hoor! Lekker als je even een uurtje wat anders wil doen! ;-)
240 echte kmh in mijn E320cdi destijds. Leuker was 180 op een hele lange afdaling op de route de soleil in mijn eerste auto; 2004 Fiat Panda 60pk.
In 5 uur van Den Haag naar München.
Heb ooit is 260km/u op de coyote gereden met een 458 Italia (was niet van mij: spijtig ) zal ik niet snel vergeten :-)
210 in m’n ’93 Audi 100 2.8 V6 Quattro!
ik had ooit 329 op de teller in een Porsche 997 GT2 op de Duitse autobahn. Hij accelereerde nog maar er reed iemand voor me met een GT3 RS 4.0 die niet harder liep en ik besloot om maar niet rechts te gaan inhalen…
280 km/u in een 993 turbo en in m’n daily een paar keer een uur lang 240 op de cruise control gereden bij de oosterburen. Was eigenlijk best ontspannen.
210 met de 328 tot nu toe we gaan het zien naar de ring deze zomer
275 kmh in een s5 cabrio met 400 pk. 217 kmh in mn huidige auto..Een volkswagen caddy 1.6 tdi met 190 pk. Allemaal op de autobahn.
250 in mn Ford Sierra. Op de waterlinieweg langs het FC Utreg stadion. Overigens maar een keer.
260 in mn maatje zn Ford Sierra op de A28 richting Zwolle.
300 in een Thalys..lol :)
230km/h in een standaard Ford Fiesta ST150 afgelopen weekend. Fabrieksopgave is 210km/h, maar door een stormwind in de rug wist ik (op de teller) 230km/h te halen.
160 op de gps in een Renault Trafic uit 2005. Bergaf. In Duitsland. Met wind mee.
Ha! Mietjes. 600km/u in een Socata TBM 850. Zo.

(of telt dat niet?)
@Rob: Als je dat hebt gereden op de startbaan dan telt dat…
@aikon1694:
Vliegen, rijden; details praten we niet over ;-)
272 op de teller. Audi A6 4f V6 TDI (met chip)
221 op de gps, in een Peugeot 106 GTI. De teller liep inmiddels se schaal uit :) Nee die was niet standaard. Was overigens op de afsluitdijk nadat de spoorbomen dicht waren geweest en ik vooraan stond. Mooie herinnering.
315 met m’n ongelimiteerde M6 E63 (driver’s package) op autostrade in Duitsland
296 in Jaguar F Type v8s cabrio.
Met de auto van mijn vader 190 op de autobahn met de dakkoffer bovenop totdat moeders het doorkreeg en ik te horen kreeg dat ik of kon afremmen of nooit meer een auto mee kreeg waarop mijn vader lachend zei agh laat hem even maar daar ging ze niet mee akkoord.

Met een Fiat Panda meerdere keren 170 op de autobahn en een paar keer midden in de nacht in Nederland omdat de weg helemaal leeg was.

Met mijn eerste auto een Opel Corsa 163 echte kilometers. (Okee, ik speelde vals want heuvel af en wind mee) Ook dit gebeurde op de autobahn.

En met mijn huidige auto een Dacia Logan 162 op de Autobahn.

En een keer 160 met een Ford Focus op de DN1 van Capusu Mic naar Cluj
En ooit oprit Antwerpen-Borgerhout / afrit Hasselt-west in 17 minuten gedaan in BMW E46 M3 op een zondagochtend…afstand een kleine 72 km…gemiddelde van 254km/h
210 op de teller van mijn Saab 9-3 ergens in wallonië
en 225 volgens de gps met de passat B7 van een maat in duitsland richting Praag
met de passat had ik het niet eens door want was op dat moment een c220 aan het volgen zonder op de teller te letten, bij een tankstop pas gezien dat mijn topsnelheid bovn de 225 lag :)
250 in een audi a8 4.2
220 in een wiesmann gt mf4
200 in een panamera 4s
180 in een Volvo v40

Waar zeg ik lekker niet :D
Zeer bescheiden. 215 km/h op de GPS op de A60 tussen Bitburg en Witlich met een Mazda 6 diesel. Misschien wel het beste stuk Autobahn van Duitsland om hoge snelheden te rijden overdag.
Hard genoeg zo. Geen behoefte om per se nog sneller te rijden met iets.
@Superkoerier: o ja, gemiddelde snelheid over de laatste 67000 km is 84 km/h.
210 op de autobahn in een nissan maxima.
en (omdat fuck regels) 260 op de a1 met de motor (kawa zx9r).

En een eervolle vermelding voor 140 op de a28 afgelopen weekend met een 1987 suzuki alto die een max heeft (had) van 130.
165 in een Xantia om een Toyota Tercel bij te benen. Had niet gedacht dat dat gekke ding zo hard kon. Daarna 155 om te zien hoe m’n toenmalige Seat zich gedroeg op snelheid en daarna 140 om de top van m’n Visa te testen. Normaal rijd ik niet harder dan 135 waar 130 is toegestaan en dan nog steeds maar kortstondig. Saai hè?
@citroenvisa:
Op de snelweg kom ik niet boven de 110 kilometer per uur. Oke, als ik een vrachtwagen moet inhalen en dan anders mensen hinder. Maar voor de rest? Nope, 110 max. Heerlijk. Maar mijn autootje leent zich dan ook niet echt om hard te rijden (hoewel ie gewoon 185 op de teller haalde. Geen pretje en ik doe het NOOIT weer!)
Hoe vreemd het ook moge klinken.
Ik geef geen fuck om hoe hard.
Ik geef om mijn gemiddelde snelheid
Ooit Hemelvaartdag ’s morgens om 06.00 Bordeaux uit .
Geen kip op de weg en geen vrachtverkeer.
Heb ik een gemiddelde van 140 neergezet van Bordeaux naar Parijs.
mooi…kroegpraat.

De Volvo V40 D2 (115pk versie 2013) is helaas vanwege de bandenindicatie begrensd op 200. Zeker bergaf zit er meer in.

Ergens op de weg naar Munchen is een flink stuk bergaf. De 1.4 diesel van de DS3 kun je daar ook rond de 200+ krijgen. Daarna is wel de motor+sensodrive finaal naar de haaien.
260+ in mijn RS2, en 250 km/h in mijn 330i. In Duitsland, 11 jaar geleden alweer. Daarna zelden nog met beide auto’s boven de 200 km/h gekomen.
290+ in een R35
285 in een BMW 135i op de A2 richting Hannover en 305 met een M6 Competition op de A555 richting Bonn. Snelheidsbeleving in de 135i was extreem en helemaal niet meer comfortabel. De M6 daarintegen voelde (vanzelfsprekend) een stuk robuuster aan op dergelijke achterlijke snelheden!
300+ in een 911 in het nog auto vriendelijke Duitsland.
zelf 235 op te teller in een MB 380sec uit ’84, die na de run een enorme zwarte wolk over de autobahn uitstrooide. Even het uitlaatsysteem schoonblazen.
Bij iemand in de auto 250, was een 156 GTA sportwagon. Die had overigens moeite om 250 te halen met 4 man in de auto, maar klonk wel geweldig mooi.
Kinder topic, kom op jongens wie kan het verste pissen ;)
@bofkont: Die ga ik hierna schrijven! ;-)
@nicolasr: lol 😁
240 op gps met m’n Z3 Coupe 3.0 op de “Oberhausen straight” (A12/A3).
Hij zou 250 moeten kunnen en het was best rustig op de weg. Maar nadat ik een keer vol in de ankers moest omdat een paar honderd meter voor me zo’n k*tnederlander in een Zafira naar de linkerbaan moest had ik het wel weer gezien. Bochten en circuitrijden zijn ook veel leuker dan hard rechtdoor ;)
Rond de 300 in de Amerikaanse desert in een Corvette ZHZ van Hertz. De nr 2 en 3 is 280 in een Jaguar XKR en 270 in een BMW Z3 M Coupe. Daarna rond de 250 met een hele zut auto’s, waarvan overigens een XM V6.24 vermeldenswaardig is. Hiermee reed ik een Golf IV R32 eruit. Helaas was dit voor het filmpjes tijdperk. Mijn eigen 5 haalt overigens ook probleemloos 250.
220 op de teller met een Volvo 850 GLT op de Duitse Autobahn. Dit was met de introductie van deze auto, werkte toen nog bij Volvo. Hij kon overigens niet harder. Dit was FlatOut. Maar wat een heerlijk geluid maakt die 170 PK 5 cilinder. Ik zou die auto nu nog steeds willen hebben.
Van Groningen naar Assen 330km/u op de teller, deze ging echter maar tot 300km/u. In een gekietelde rs6 plus uit 2003…owja afslagen Assen gemist destijds;)
136 km/h in een eendje ( 2cv6)
het was in de beneluxtunnel waar je toen nog maar 100km/h mocht.
dus lang geleden.
en het leuke was, dat ik ingehaald werd door een politieauto.
en niet aangehouden.
209 km/h op de gps (220 op de teller) in de Barchetta in Duitsland onderweg naar Zwitserland. Ik vermoed dat het iets naar beneden liep want die snelheid heb ik daarna nooit meer weten te evenaren.
Ruim 280 in een Otto Ci op de A5 in Duitsland…
220 op de teller met een Golf V GT op de duitse autobahn.
Open op de Autobahn op de gps 205 km/h, de topsnelheid, in m’n MG TF!
MB E320 CDI W210
Ergens in Europa. 248 km/h op teller.
Maar heel hard rechtdoor rijden dus. Het is niet aan mij besteed. In mijn eigen autootje perste ik er 185km/u uit. Doodeng. Eens, nooit weer.

Maar ook in een auto die met speels gemakt boven de 200km/u komt vind ik het niet leuk. Zo eens in Duitsland: snelle BMW, lege baan, maar toen ie binnen no time op de 200 zat vond ik het wel weer welletjes. Aan de auto lag het niet, geen krimp! Maar ik zat volledig verkrampt achter het stuur. Stom gedoe dat hard rijden…. Ik ben dan ook wel een beetje een angsthaas. Dus nope, aan dit wedstrijdje verpissen kan en ga ik niet mee doen….
@Superkoerier: heerlijk stukje autobahn… Vorig jaar nog de golf daar op 160 op cruisecontrol op een zondag avond doorgestuurd. Lekker opschieten en niet teveel verstoken…
Audi A8 3.0 TDI 250km/h
MB 320 CDI 250 km/h
Dit op de Duitse autobaan
Mondeo 230 km/h op zowel Duitse als Nederlands snelwegen.
Ford Focus – 225 km/h
Audi Q7 – 256 km/h
Audi A1 – 195 km/h
Fiat Punto Abarth – 196 km/h
Audi Q5 – 250 km/h
245 km/u in een Ferrari 308 GTB tussen Tilburg en Eindhoven
286 km/u met een Ferrari 458 Italia Spider (met open dak ja haha, ik heb nu nog een piep in mijn oor). Ergens bij Stuttgart was het ergens denk ik.

Maar de 200km/u in mijn eigen Renault Megane was enger.
240-250 km/u in mijn oude 200SX (s14) op de A270.
264 km/u in een Techart Magnum (zo’n gekietelde Porsche Cayenne Turbo) en dat was op de autostrada in Italië
225 op de A2 in een eerste generatie Mini Cooper S, dat is best zweten in zo’n karretje
262km met nog gas over in mijn 350z op de a28. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
250 km/h met een E60 BMW 530d touring, op de Autobahn.
150km/h met een Simca 1100, toen er nog geen maximum snelheid was in Nederland.
256 in een 2014 M6 Coupé op de A12
250 met een gechipte BMW X3 benzine over de Afsluitdijk… 😁
315 in een Ferrari 550 Maranello op de autobahn naar Oberhausen:-)
257 km/h op de teller, met een Honda S2000…op BELGISCHE wegen ! Dat is dus gevoelsmatig 400 km/h in Nederland.
334 met een M6 V10, ergens in Zuid-Frankrijk.
Eerste keer hard: 220km/h op de teller onderweg naar Zack Uelsen. Eagle Talon GSI
Snelste maar als als passagier: Dodge Viper RT/10 – 290 op de teller.
Snelste zelf: BMW E34 M5 Touring: 274km/h op de teller/ 267 op film A31 Duitsland
Meest verbaast: Volvo S70 2.4t 238km/h op de teller achter een E60 530d (die was ook verbaasd dat ik nog zover mee kwam).
Engst: 185km/h in m’n Ford Fiesta GT 1.4 uit 94. Zweven dat ding, niet normaal. En die had nog redelijk brede banden ook ivm GT pack.
Apartste ervaring op snelheid: Rond de 185 met een DS3 en dan ingehaald worden door een Murcielago en 911 Turbo op volle snelheid. Ongelofelijk wat een geweld toen die langskwamen. Qua geluid en windverplaatsing. Je voelde ze gewoon langskomen.
256km/h, Insignia OPC, nabij Munchen in de richting Praag…..
Tja, beleving zegt vaak meer dan echte snelheid..
Zelf 205 km/h in zowel vw bora tdi als Lancia delta hpe.
Keer meegereden in Opel kadett gsi, 219 km/h op de digitale teller, op de a58 vlissingen-goes.
Laatste die wél de moeite is om te vermelden:
215 km/h op teller Daewoo nubira (meegereden) op de Zeelandbrug, kun je je nu niet meer voorstellen. (iets later geflitst en gepakt, 4 maanden rijbewijs kwijt)
240 in duitsland (a31 denk ik) met de Alfa 156 2.5 V6. Liep heel makkelijk naar haar top toe en alles voelde prima aan!
300 op een 100 weg in Duitsland en 200 op een 60 weg in NL
Binnen 24 uur van Amsterdam naar Kotor in Montenegro (met 3 chauffeurs) in een 15 jaar oude Vectra 2.0. Met 225 km/u op de teller de heuvel af op de autobahn.
270 met de A8 in Duitsland. Dat is op de teller, dus het zal wel wat langzamer geweest zijn. Zou het graag nog een keer willen doen als het weer veilig te doen is. Leuker is echter 180/200 rijden en dan even doortrekken tot 250. Vooral als er wat nieuwere autos achter je rijden. :)
250 met de XF Diesel S in Duitsland.
45 op me fiets lang de jeugdgevangenis
230. Ech wel.
315 in een 430 Scuderia. Vanaf Spa naar Duitsland gereden..
245 op de teller bult af in DLD in een alfa 164 V6
310 op de teller in een r32 bi turbo.
260 op de teller in een golf 2 van kronenburg. Levens gevaarlijk da ding!!!
280 op de teller in een audi s2.
350+ op de duitse autobahn met een Bugatti Veyron Grand Sport.

Zeer unieke ervaring en de snelheid is bizar!
270 k/m +/- in een 3.0 liter A6, gechipt naar 380 pk. (huidig model quattro aangedreven) op de 31 in Duitsland. 310 in een DBS, ook op de 31. Binnenslands rijd ik niet harder dan 160+, hebben me aantal keer mooi te pakken gehad.
268 met een AM V8 op de E314 Leuven-Lummen…
Zwaarste flitsboete 204 km/u 4 weken rijbewijs kwijt en 850 euries boete :(
330 km/h in een Porsche 918 Spyder, op een rustig stukje snelweg. Een korte tijd geleden heb ik het genoegen gehad om hierin mee te rijden. Daarnaast heb ik jaren geleden met een Lamborghini Gallardo Spyder LP-540 de 285 km/h aangetikt en met een Dodge Viper RT/10 (First generation) 280 km/h. En dit alles in ons kleine kikkerlandje.
250 met een BMW 330d in Duitsland. Maar 210 met een FIAT Abarth in België leek veel sneller.
230 km/h. Volvo V60 D6 van vader. Deze zomer, onderweg naar Oostenrijk in Duitsland. 4 man plus bagage. Lekker alle 316d’tjes en Passat tdi’s eruit blazen.
Heb jaren terug een keer een uurtje met een gallardo mogen spelen in Duitsland.
Zolang ik ‘m niet in de prak reed kon ik m’n gang gaan…
Heb dat V10 gehuil nog in m’n oren zitten… hemels..

Kon het niet laten om een klein stukje van de A31 mee te pakken..
Niet teveel risico genomen maar was vooral verbaasd dat 280 relatief vlot op kwam , heb het daar maar bij gelaten… ;)
Heb nog een ritje in z’n superlegera broertje tegoed , benieuwd of die dat record gaat verbreken…
~285 op de teller met een zwaar getunede BMW 335d (teller gaat tot 280, wijzer liep iets uit de teller!)
302 op de teller in een E55 AMG Kompressor (kon meer maar verkeer liet niet toe)
310 met skyline r33 volgestouwd met banden en een krik want ik was op weg naar een driftevent en ik reed verkeerd. Dus ff tijd goed maken en m’n Tom Tom gaf aan 311 km.
260 (volgens de teller, dus eerder 245 echte denk ik) in mijn oom z’n 635d (ik was 15) die ik geregeld ‘leende’ om van Gent naar Brussel na de flitspaal continu topsnelheid te rijden, werd wel snel afgezaagd dus besloot daarna binnenwegen op te zoeken en mijn drifttechniek te verbeteren. Leuke tijden :D
330 km/h in een M5 v10 (E60) getuned door HAMANN,
snelweg richting frankfurt
ik 319 in mn m5 touring v10, die ik een tijdje heb gehad. (zonder begrenzer, k&n/ander uitlaat systeem).

reed elke week wel een keer 300 maar maar na de 300 heb je meters nodig om dat te halen.
(537pk op de krukas na meting. waanzinnige auto, waanzinnig benzinegebruik…)

bij verkoop helaas opgelicht door een paar snuiters die een autobedrijf hadden. dus de afschrijving was nog meer…(maar de aanhouder wint. de centen komen vanzelf wel op tafel.
285 met een gallardo langs hengelooooo
In mn eerste eigen auto 210 op de teller (Vectra V6). op t circuit ook ongeveer 210 met een gallardo (had mn rijbewijs mar pas dus veel verder euhh..) en tijdens mijn chaffeursopleiding 230 in duitsland met een A6.. lekker hoorrrr
1790 km/u in een Volvo S40.

Dat is 120 km/u in oostelijke richting + 1670 km/u rotatiesnelheid van planeet Aarde.
Mijn snelste was een zitmaaier.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).