De 15 snelst verkopende occasions van dit moment

Auteur: , 30 Reacties

We zetten voor jullie op een rij welke vijftien occasions het makkelijkst te verkopen zijn in Nederland.

Dit zijn de 15 snelst verkopende occasions van dit moment

We waren hier op de redactie wel benieuwd welke auto eigenlijk het allerbest verkoopt als occasion. Daarom vroegen we aan AutoScout24 om voor ons op een rijtje te zetten welke auto’s het snelst het terrein af vliegen bij de verschillende autobedrijven en particulieren in ons land.

Uit de cijfers die we terugkregen bleek onder meer dat de gemiddelde statijd zelfs voor de best verkopende auto’s al snel een maand is. De enige auto die gemiddeld minder dan 30 dagen blijft staan is de Volkswagen up!, die daarmee dan ook de best verkopende auto is. Daarna volgt de Passat en de Mercedes A-Klasse maakt de Top 3 compleet. Die A-Klasse is opvallend want de concurrenten Audi A3 en BMW 1 Serie komen niet voor in deze Top 15. Staat jouw (gewenste) auto erbij?

Snelst verkopende occasions per mei 2014

#
Merk / Model
Gemiddelde statijd in dagen
1Volkswagen up!29,52
2Volkswagen Passat31,63
3Mercedes A-Klasse33,12
4Renault Clio35,37
5Renault Mégane35,71
6Opel Insignia39,42
7Suzuki Alto39,43
8Volkswagen Polo40,49
9Ford Fiesta41,33
10Kia Picanto42,53
11Ford Focus45,99
12Volkswagen Caddy47,00
13Mercedes C-Klasse47,32
14Audi A447,69
15Volkswagen Golf49,53



30 reacties

Zonder te titel te lezen was duidelijk dat vw er weer eens met zn kop bovenuit steekt

Tja, was te verwachten, ex-leaseauto’s he
@marikoelolo: Dat was waarschijnlijk ook de bedoeling.
Door alleen het plaatje te bekijken en de titel te lezen wist ik al dat het een VW was….
Ah!, de mijne staat er niet tussen, is ook pas 13 jaar oud :)

occasions?, deze wagens zijn toch net ingereden?
@Sracerr:
Net ingereden?
Fatsoenlijk afgetrapt lijkt mij een betere betiteling gezien de hoeveelheid leaseblik in die lijst.
@tupperware: Toch typisch dat er bijna alleen duitsers staan, niet afgetrapt, maar zorgen ervoor dat je geld gaat lekken na 3-5 jaar. Die degelijkheid is namelijk een fabeltje, daarvoor moet je bij aziaten zijn en laten die er niet tussenstaan want die noef je niet te verkopen :)
Saai verkoopt dus ook tweedehands goed…
@rob68: Veel meer keus is er ook niet op de nederlandse tweedehands markt ;)
@yupyup:
Gewoon verder kijken dan de neus lang is en je vindt zelfs in dit land genoeg snoepjes.
Het moet gek lopen wil er niks van je gading bij zitten.
Mocht dat het geval zijn dan is het web je vriend en haal je hem gewoon bij de buren..
@tupperware: tuurlijk heb je gelijk, zeker voor auto liefhebbers is het juist de sport om die snoepjes uit te vissen.
Maar voor het overgrote deel van de bevolking die het niet zoveel interreseert ligt dat natuurlijk wel anders, die zullen dan ook voor een groot deel zijn aangewezen op ex-leasers, zoals ook te zien is in de bovenstaande tabel. Al denk ik niet dat deze mensen daar een probleem mee hebben.
@yupyup:
Yup, dit lijstje toont maar weer eens aan dan de handel het niet moet hebben van de liefhebbers/AB reaguurders..
Deze cijfers zijn aan de hoge kant vindt ik. Heb in de VS gewoond bij een eigenaar van een aantal 2e-hands autobedrijven en hij had als regel: Is de wagen na 30 dagen niet verkocht gaat ie weer terug naar de veiling. Het Nederlandse autoklimaat zal wel anders in elkaar steken.
@TimoBac: De VS vergelijken met Nederland vind ik dezelfde vergelijking tussen de spreekwoordelijke appels en peren.
Hier hebben we wel wat meer info over nodig mensen.
– Hoeveel km moet er minimaal op de teller staan? –> Vaak zie je van die kant en klare begin-pakket auto’s met minder dan 100 of 1000 km op de klok daar staan; die kan je eigenlijk niet als occasion tellen.
– En over hoeveel voorbeelden gaat het. Hoe is de standaard deviatie? Ligt de mediaan ver van het gemiddelde af?
– Hebben we het over een MB A inclusief de nieuwe? Heeft het opnemen van de nieuwe hierbij geholpen.
– Als je de Up! meldt, moet je eignelijk ook wat zeggen over zijn 2 broertjes, hoe die het doen?
– Welke modeljaren van de Passat hebben we het over?
– En een Clio; daar heb ik wat aan. Die zijn er ook in 100 smaken, dus wat zegt dat?
@gregorius: O ja, en dan is het nog interessanter om te kijken naar de verhouding vraagprijs/dagwaarde van de auto. Pas je daar je resultaten voor aan?
En als laatste ook nog de verkoper: particulier vs professioneel.
@gregorius: Tja, statistiek hé…
Overigens ben ik afgelopen 2 maanden veel bezig geweest met het zoeken naar E93 3 series. Ik kan je vertellen dat (in Zwitserland), een exemplaar er max 5 dagen op stond.
Au, VW Up! best verkopende auto met gemiddelde statijd van een maand!!?
Crisis…
@joostm91:
NEE
Niet alleen een crisis
Maar een neo-communistische populistische overheid die dmv een middeleeuwse tolheffing grotendeels kan bepalen wat er verkocht wordt.

Sorry, ik liet me eventjes gaan, het zijn sociaal democratische liberale denkers.
Gaat het bij de A klasse niet om de W168/169? Het oude model voor bejaarde dus.

Anders zijn het wel hele jonge occassions, hoewel ik mij voor kan stellen dat ze snel weg zijn.
@reistje: er staan ook veel te dikke uitvoeringen afgebeeld, a45 en c63 amg, golf gti, megane rs/gt line en een polo gt
@marikoelolo: Ja maar dat zou het wel verklaren van de concurrentie met de A3 en 1serie.
Hmmm ben toch benieuwd waar de grens ligt. Ik weet uit ervaring zeker namelijk dat oude luchtgekoelde vw’s over het algemeen veel sneller gaan!
top 15 ziet er goed uit voor het VAG concern
Mijn laatste aankoop staat niet op de lijst en die blijven doorgaans nog geen week staan.

Keerzijde van het verhaal is dat er misschien 30 per jaar van eigenaar veranderen, dus als er 1 tussen zit waar de verkoper de hoofdprijs voor vraagt of een zeer dubieus exemplaar, dan gaat het gemiddelde plots flink omhoog.
Zo heeft er 2 jaar geleden een roze maanden te koop gestaan.
Hier is het Volvo en dat Duitse merk die het meest populair zijn.
A-klasse????? Die is amper nieuw leverbaar
Hmm, 47 dagen wachten dan maar.
Wat moet dit een hel zijn voor de anti-VAG brigade. Nu blijkt dat het ‘succes’ van VAG niet alleen door de ‘gedwongen leaserts’ komt. Nu blijkt dat ook heel wat mensen, die met hun eigen ‘zuurverdiende centjes’ een eigen auto kopen, ook gewoon kiezen voor een model uit de VAG stal. Wat mij vooral opvalt is de afwezigheid van de Aziatische grootmachten.
De Suzuki Alto en de Kia Pikanto zijn de enige Aziatische auto’s in dit lijstje. Wat zegt dat ons ? Misschien dat de Toyota’s, de Honda’s, de Hyundai’s en Kia’s toch niet zó populair zijn als sommige mensen hier altijd beweren……..
Vind dat het raar dat de MercA al zo snel weer als occasion staat dit zegt in mijn ogen niet veel goeds

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).