De 7 stationwagons die er moéten komen

Auteur: , 48 Reacties

Want wie wil er nou geen BMW i8 Touring?

Stationwagons waren ooit bedoeld als de meer praktische variant van een sedan, waarbij het design op een tweede plek kwam. Als je er maar een huisraad in kwijt kon. Tegenwoordig is functionaliteit (lees: opbergruimte) iets dat niet meer van het grootste belang is. Stations zijn lifestyle combi’s geworden met een smooth uiterlijk.

Het type auto dat zich leent voor een ombouw naar een station is echter wel beperkt. Tenzij je Rain Prisk heet, en besluit om een zevental sportieve auto’s digitaal om te bouwen naar een stationvariant. Technisch gezien zouden we ze ook kunnen wegzetten als shooting brake, aangezien ze slechts twee deuren hebben. Maar dat laten we even in het midden.

Wij zouden er blij van worden als de BMW i8, Viper, Chevrolet Camaro, Nissan GT-R, Subaru BRZ en de Ford Mustang deze tranformatie zouden ondergaan. Alleen de Aston Martin-ombouw laten we liever aan Bertone over. Check ze allemaal in de gallery en pick your favorite.



48 reacties

Hebben eigenlijk allemaal de lijnen van de Ferrari FF
@max038: my thought exactly. En ‘boostwhores’ op spatbord??
@lebeaunl: Niet alleen technisch, maar ook feitelijk en optisch zijn alle plaatjes van Shooting Breaks. Ik zou ze wel willen zien. Ik ideale auto’s voor DINKY’s
@max038: of BMW Z3 Coupe..
Op de i8 en de Viper na vind ik het verder niks. Je ziet wel dat er een hoop werk in zit, maar echt mooi zou ik het niet noemen.
@kasplant: werk? Is het geen fotoshop?
@theyoungsaablover: Photoshop doet het ook niet zelf. In een mooie photoshop gaan vele uren werk zitten.
@sketcher: Precies dit
Als ik moet kiezen ga ik voor de i8. Best gek want ik ben nooit zo gek geweest van de ‘normale’ i8.
@viezefreddyw: ben je ooit ingestapt in een i8? Als je ouder bent dan 30 is dat al onpraktisch te noemen. Stel je voor dat je dan ook nog eens in die achterbank moet ploffen. Je geraakt er nooit meer uit!
@nasty: Wat is er dan wel praktisch aan een i8? De kopers van een i8 kopen hem niet omdat ie zo praktisch is. Evenals een FF.
Foto 3 en 5 vind ik nog helemaal niet zo heel gek lijken!
Ben totaal geen “stationwagon man”, maar zou tegen geen van allen nee zeggen.

Mijn voorkeur gaat dan vooral uit naar de i8.

Let wel het ziet er allemaal lekker uit, omdat het extreem verlaagd is en dikke velgen en banden heeft. Praktische kant is 0,0 maar blijft mooi om te zien.
Ik zou het liever willen zien in standaard uitvoering als stationwagon. Volgens mij is er dan geen bal aan.
Dit zijn toch geen stationwagens? Allemaal 1 zijdeur aan elke kant. Dat heten toch shooting brakes?
@appelvis: inderdaad. Niks met stationwagens te maken dit. Sommige lijken zelfs meer op een simpele 3D hatchback. AB fail :’)
@appelvis: Als je nou eerst het artikel gaat lezen, vervolgens de gallery gaat bekijken en dan pas gaat reaguren..
@viezefreddyw: Dan lees je inderdaad dat het artikel op zijn minst een beetje “rammelt “.
@viezefreddyw: dat ook in het artikel wordt gezegd dat ’t shooting brakes zijn, neemt niet weg dat ze in de rest van ’t artikel nog steeds als stationwagons worden aangegeven. Onjuist, dus.
I8 en Camaro vind ik best te pruimen.
Het zijn meer hatchbacks dan stationwagons. Net zoals de ferrari ff.
@iijayvee: Volgens deze filosofie is mijn Volvo C30 ook een stationwagen.
Hellcat shooting break
Als je die i8 ziet weet je weer waarom de Z3 coupe zo geniaal was. Die stijgen inmiddels helaas alweer in waarde. Leek mij zo`n leuke auto voor er bij.
@dutchdriftking: Buiten de M uitvoering om valt er best nog wat te scoren voor een mille of 10.
@toniominestrone: Jawel, maar als je 23 bent, en hard aan het sparen bent voor je eerste koophuis dan is 10k best wel een bedrag. Zeker als je weet dat ze over 5 jaar eerder duurder dan goedkoper zullen zijn.
@dutchdriftking: tja, ik herken dat wel, ik heb indertijd (1985) afstand moeten doen van mijn BMW 2002 turbo om te sparen voor ons huis, als je alles van tevoren weet…………
Die i8 doet me denken aan de z3 “shooting brake”
@thowmas97: z3 coupe heet zo’n ding
@bmwz3: No shit, Sherlock! Misschien staat shooting brake daarom tussen aanhalingstekens?
De i8 en Camaro, ja!! De rest valt qua looks / lijnen / shopkwaliteiten een beetje tegen!
Nou die i8 ziet er best sexy uit zo
M3 station / M5 station. Meer hoeft er niet te komen..
De Aston Martin please, zonder dakkoffer voor oma.
Ik heb de laatste tijd zonde dat autoblog heel veel artikelen kopieert en zo heel veel artikelen achterhaalt zijn..
O.t. Ik vind de viper erg gelukt..
Slecht voor de stabiliteit, al die accu’s op het dak van de I8
Waar iedereen voor de i8 lijkt te gaan, ga ik lekker voor de Camaro. Wat lijkt mij die bruut zeg, zeker met zo’n dikke brullende V8 onder de kap.
Dit zijn hatchbacks geen stations…
Wat een wereld waar shooting breaks stationswagens worden genoemd en stationswagens shootingbreaks….En dan afdoen met technisch….
Een Shootingbreak is een een omgebouwde sportswagen die eerst twee deuren had en na de ombouw drie….Waar de derde deur toegang geeft tot de jachtgeweren en de cocktail bar ….
Doe mij maar de Fisker Karma surf die heeft tenminste 4 deuren.
Shootingbrake?
De Corvette Callaway Aerowagon vergeten?
Bewijst maar weer dat stationwagons (goed, shooting breaks vooral) vaak mooier zijn dan de sedan waarop ze zijn gebaseerd. Denk Volvo, Audi, VW. De Alfa 156 SW was destijds ook al zo’n voorbeeld van een mooie shooting break-achtige versie (inclusief bijna onzichtbare achterdeuren). Ik betwijfel of je in één van deze zeven ook maar iets aan fatsoenlijke bagage kwijt kunt (nog afgezien van de hond of het ladenkastje van oma) maar mooi zijn ze zeker. Ik zeg maken die dingen!
Shooting Brakes dus, geen breaks, die kwamen destijds uit Frankrijk…
M.u.v. de Camaro: driewerf neen!
Die i8 met v8 en meer moet dat niet zijn
Voor mij ook de i8, de caMaro of de panamera die deFries postte!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).