• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Aehra SUV is een agressief uitziende EV

Auteur: Onno, gepost 9 november 2022 om 08:47 – 10 Reacties

De Aehra SUV is een agressief uitziende EV

Aehra heeft het eerste ontwerp laten zien van hun SUV, en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit.

Nog nooit gehoord van Aehra? Dan kan wel kloppen, want ze zijn (nog) vrij onbekend. Misschien komt daar nu verandering in. Het in Milaan gevestigde merk heeft hun eerste ontwerp van hun SUV onthuld.

Aehra SUV

De markeringsboys hebben het tot nu toe lekker makkelijk gehad, want het model heet gewoon ‘Aehra SUV’. De auto wordt als een ultrapremium elektrisch voertuig in de markt gezet. Als we kijken naar de afbeeldingen kunnen ze weleens gelijk hebben. Het design is erg onderscheidend en ziet er premium uit. Of in andere woorden: duur.

Wat natuurlijk direct opvalt is de agressieve voorkant. Deze heeft slanke LED-koplampen en een boos kijkende grill. Als dit gevaarte in je achteruitkijkspiegel oppopt, dan ga je wel opzij. Ook zien we op meerdere plekken wat verlichtingstrips, wat je tegenwoordig wel vaker ziet bij moderne auto’s. De achterkant is gewoon lekker dik en simpel en afgewerkt met een kleine spoiler.

Uniek aan het model zijn de naar boven opengaande deuren. Dat blijft altijd een kinderdroom, om uit je auto te kunnen stappen met je deuren omhoog. Aehra zegt zelf dat de deuren zorgen voor “optimaal gemak van in- en uitstappen”.

EV

Het is dus een elektrische auto. Dankzij de aerodynamica en een modern batterijpakket zullen de rijeigenschappen en de efficiëntie goed zijn. Dat is niet in de praktijk getest, de auto is namelijk nog niet in productie genomen. Echter, de geruchten zijn dat de SUV 800 kilometer ver kan rijden op één laadsessie.

De SUV zal volgend jaar een broertje krijgen in de vorm van een sedan. Beide modellen zullen in 2025 aan de eerste klanten geleverd worden. Interesse gekregen? Wij ook, maar realiseer je wel dat de auto niet goedkoop komt. Reken op een startbedrag van minimaal 160.000,- euro.

Ook interessant!

  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    McLaren overweegt nu toch een SUV
  • EV 10 Daagse 2022
  • Rivian R1S
    Rivian R1S doet alle Tesla's na
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Porsche Macan Rotterdam
    Introductie duurtest: de elektrische Porsche Macan
  • Mercedes 190 maakt LL Cool Jesque comeback op de ‘Ring
  • Dieven verhuren vers gestolen Rolls-Royce, Aston Martin en Corvette
  • Viaplay blijft bloeden, moet rechten verkopen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, design, Elektrisch, SUV

Vorig bericht: « Het dure programma in de wasstraat is ‘slecht’ voor je auto
Volgend bericht: Offroad Porsche 911 heet Dakar! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    9 november 2022 om 09:05

    Een soort cab forward design zoals we dat op MPV’s vaak zien, maar dan gekoppeld aan een aflopende daklijn zoals we die van de sportwagens en SUV coupés kennen. Het oogt allemaal erg vreemd.

    Login om te reageren
    • Jagris zegt

      9 november 2022 om 13:25

      Dit dus. Ik vind het een enorm raar design en dus ook niet erg mooi. Vooral die supercarpretenties met die omhoogslaande deuren gaan me veel te ver.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        9 november 2022 om 13:40

        Die deuren zijn nodig voor de exclusieve look, zodat er 50.000€ meer gevraagd kan worden voor de wagen. Geen andere toevoeging.

        Login om te reageren
    • Jagris zegt

      9 november 2022 om 13:25

      Dit dus. Ik vind het een enorm raar design en dus ook niet erg mooi. Vooral die supercarpretenties met die omhoogslaande deuren gaan me veel te ver.

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    9 november 2022 om 09:11

    Lekker doorgesnoven frontje inderdaad, alsof ie de hele tijd ‘kom op dan jonguh, hou me tegen!’ roept.
    Tijdens het file schuiven op weg naar de aardappels.

    Login om te reageren
  3. erce zegt

    9 november 2022 om 09:12

    SUV… dan kan je de Polestar 2 ook wel een SUV noemen. Ik vind het ontwerp iverigens weinig fraai. Maar goed, hier gaan we waarschijnlijk toch niets meer van horen.

    Login om te reageren
  4. sanderstline zegt

    9 november 2022 om 09:13

    Een auto uit het derde dal universum

    Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    9 november 2022 om 10:00

    Het gaat met de U van SUV dezelfde kant op als met de M van MTV.

    Login om te reageren
  6. flyerbunch zegt

    9 november 2022 om 13:25

    Mja, met die vleugeldeuren incl voorbumper heeft het wel iets Lambo stijl, maar ook tegelijkertijd iets weg van de Lotus Eletre met de achterkant van een Taycan design. Het is een mengelmoes van vis noch vlees..

    Login om te reageren
  7. rammillius zegt

    9 november 2022 om 13:42

    Eerst de auto op de weg zien, dan geloven

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North