• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauw

Auteur: Author, gepost 14 juli 2016 om 12:21 – 74 Reacties

Afbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauwAfbeelding De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauw

De Alfa 4C CPZ Track Edition lust het Scheivlak rauw
Inderdaad, deze versie komt alleen naar Nederland en is in samenwerking met Circuitpark Zandvoort tot stand gekomen.

De 4C CPZ komt in een oplage van 20 stuks en bevat talloze goodies die een je nét dat beetje extra fun opleveren tijdens een hete trackday. Zo is de 4C CPZ voorzien van extra carbon spulletjes op het dak (coupé), de rollbar (Spider) en in het interieur. Daarbij krijg je een heuse GPS-gestuurde laptimer. Daarmee lees je niet alleen je rondetijden af, maar ook de gereden lijnen, snelheden en acceleratie. Het systeem is overigens niet alleen beperkt tot Zandvoort, want het werkt op “‘s-werelds bekendste circuits”. Mocht je met je 4C een rondje Suzuka willen doen, dan zit je dus safe. Denken we.

Het stuurwiel is verfraaid met leer, alcantara en rode stiksels en de stoelen zijn voor de gelegenheid aangekleed met leer en microvezelstof. Op de optielijst prijkt een extra oliekoeler die de versnellingsbak meer lucht moet geven na een flinke sessie vegen op een circuit naar keuze. Om ervoor te zorgen dat iedereen ziet dat jij één van de 20 geluksvogels was, staat het circuit van Zandvoort op de voorschermen. Daarnaast krijgt de koper een rijvaardigheidscursus op CPZ.

De coupé mag mee voor 77.450 euro en de Spider maakt je 88.350 euro lichter. Daarmee zijn beide versies zo’n 5.000 euro duurder dan de reguliere 4C en 4C Spider. Een rijtest met de dakloze 4C check je HIER.

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, circuit, zandvoort

Vorig bericht: « De verse Mazda3 is wederom geslaagd
Volgend bericht: Waarom deze 20 jaar oude auto € 40.000 kost »

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    14 juli 2016 om 12:25

    Rijdt wel leuk maar waar is die handbak?

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      14 juli 2016 om 12:28

      @allesmetturbo: haha inderdaad

      Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      14 juli 2016 om 12:33

      @allesmetturbo: die is er gelukkig niet

      Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        14 juli 2016 om 12:49

        @dutchcorvette: gelukkig? Dit ding wil je zo puur mogelijk hebben. Geen stuurbekrachtiging en dan wel een automaat?

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          14 juli 2016 om 13:39

          @sleepyj: in bijna elke raceauto wordt met flippers achter het stuur geschakeld, waarom zou dat bij de 4C zo’n probleem zijn dan? Ik heb me uitstekend vermaakt in de Alfa en geen enkele keer verlangd naar een klassieke handbak.

          Login om te reageren
          • sleepyj zegt

            14 juli 2016 om 18:46

            @dizono: in een raceauto werd van origine ook met de hand geschakeld. Met de hand schakelen is echt autorijden. 3 pedalen. Heel toe. Werken. Ik vind automaten, hoe snel en spectaculair ze kunnen zijn, niet onder het pure autorijden vallen. Een lotus wil je toch ook niet als automaat?

            Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          14 juli 2016 om 20:52

          @sleepyj: die “automaat” is een robotisch gestuurde dubbelkoppeling transmissie die sneller schakelt dan een enzo. En sneller dan een mens. Of een Elise S.
          Handbakken zijn voor journalisten en napraters, semi-automaten voor als het vooruit moet gaan.

          Login om te reageren
          • sleepyj zegt

            14 juli 2016 om 22:34

            @heidekonijn: automaat haalt in alle gevallen een stuk beleving eruit. Sneller is niet per definitie leuker. Noem me een naprater, want een journalist ben ik niet, maar ik wil zelf in de bak roeren. Zelf koppelen, zelf tussengas geven. En niet aan een hendeltje trekken dat ie danwel razendsnel, voor mij hey verzet verandert.

            Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              14 juli 2016 om 23:18

              @sleepyj: 4C heeft geen automaat. En de bak van de 4C vehoogt net de beleving.

              Login om te reageren
              • sleepyj zegt

                15 juli 2016 om 06:12

                @heidekonijn: geen koppelings pedaal. Noem hoe je t wilt. Maar er wordt voor je geschakeld als je op de flipper tikt.

              • heidekonijn zegt

                15 juli 2016 om 13:09

                @sleepyj: Er wordt ook voor je gestart door de startmotor. Is dat ook een probleem en ga je met de zwengel aan de slag?

              • sleepyj zegt

                15 juli 2016 om 17:18

                @heidekonijn: liefst paard en wagen, maar daar red je t gewoon niet meer mee in het hedendaagse verkeer.

    • hans75 zegt

      14 juli 2016 om 18:04

      @allesmetturbo: de TCT is vele malen sneller dan een handbak… een ook heel veel fun!

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        14 juli 2016 om 20:46

        @hans75: de TCT is niet heel erg snel, en niet mijn voorkeur. Maar ook zonder handbak zeker heel veel fun!

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          14 juli 2016 om 23:16

          @allesmetturbo: “Niet heel erg snel”. 130 milliseconden is de traagste tijd gemeten voor deze bak. Dat is de tijd dat een mens gemiddeld nodig heeft om een cijfer te herkennen – cognitief, zonder spreken of bewegen. De snelste tijd is overigens 8 milliseconden, sneller dan een FXX evo, even snel als een Veyron.

          Login om te reageren
          • allesmetturbo zegt

            14 juli 2016 om 23:56

            @heidekonijn: laat ik het anders verwoorden. Ik heb 60k in een Giulietta TCT gereden en heb ook gereden in de 4C TCT maar ik vind de bak niet erg snel overkomen. Soms bij ineens volgas is er wat twijfel met terugschakelen. Het blijft natuurlijk nog steeds een prachtmachine!

            Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              15 juli 2016 om 00:11

              @allesmetturbo: Niet om je te jennen maar dat doet vragen rijzen over hoe jij rijdt. Want als ik 1 moment kan uitkiezen dat de 4C me een onverwacht snelle en overdreven harde droge nekklap geeft is als ik bij volgas terugschakel.

              Login om te reageren
            • hans75 zegt

              15 juli 2016 om 08:12

              @allesmetturbo: als je hem op automaat hebt staan… snap ik je opmerking… maar als je zelt schakelt kan dit helemaal niet…of ga jij ook vol op het gas als je net de koppeling intrapt om bij een handbak terug te schakelen? ik leen mijn auto’s niet aan jou uit. ;-)

              de automaat stand is wat mij betreft alleen zinvol in de file..

              Login om te reageren
              • heidekonijn zegt

                15 juli 2016 om 09:23

                @hans75: Gaat idd perfect als je het pedaal tegen het carbon trapt en terugschakelt. Zoals je aangeeft doet’ie het zelf in automaat en dynamic, hoeveel kwaad kan het dan?

    • Rhyo zegt

      14 juli 2016 om 18:29

      @allesmetturbo: in de jaren 90

      Login om te reageren
  2. lexusfan zegt

    14 juli 2016 om 12:25

    Gelukkig met de juiste koplampen

    Login om te reageren
    • kars zegt

      14 juli 2016 om 12:30

      @lexusfan: Maar niet de juiste velgen..

      Login om te reageren
  3. n1co zegt

    14 juli 2016 om 12:28

    Laptimer met zuignap. Verwacht je toch iets meer van een special edition…

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      14 juli 2016 om 12:48

      @n1co: dat dacht ik ook al aan.

      Login om te reageren
    • madmarky zegt

      14 juli 2016 om 13:03

      @n1co: Dat is tevens ook het enige onderdeel dat je niet standaard bij de dealer al kunt aanvinken. Oliekoeler en carbon delen zijn allemaal fabrieksopties.

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      14 juli 2016 om 14:00

      @n1co: kunnen ze verkopen als “modulair instelbaar in 3D laptimer” klinkt chiquer dan zuignap.

      Login om te reageren
  4. bmwm3gtr zegt

    14 juli 2016 om 12:31

    Best fraai ?

    Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      14 juli 2016 om 12:32

      @bmwm3gtr: ? Moest duimpje zijn

      Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    14 juli 2016 om 12:32

    Blijf het een fraai ding vinden hoor die 4C, maar dit is me iets te veel van het goede. Maakt hem nou niet bepaald sneller of lichter. Doe mij maar een gele Spider, ben ik tevreden.
    http://file.kbb.com/kbb/images/content/editorial/slideshow/2015-alfa-romeo-4c-spider-quick-take/2015-alfa-romeo-4c-spider-02-600-001.jpg

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    14 juli 2016 om 12:36

    Wat is de rondetijd op CPZ?

    Login om te reageren
    • bmw328ci zegt

      14 juli 2016 om 12:56

      @JanJansen: < 2 minuten..

      Login om te reageren
  7. Ram-G-maN zegt

    14 juli 2016 om 12:36

    Ik zou zelf voor een metallic rode 4C Spider gaan met meegespoten zijspiegelstaanders en geborsteld aluminium zijspiegelkappen en aluminiumkleurige velgen.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      14 juli 2016 om 12:55

      @AutomotiveDesigner: Zo dus.
      https://lh3.googleusercontent.com/-rTv1RJ24dKU/V4du2jHpv4I/AAAAAAAACEk/08636LA5QjYeYfzM9RJfX0uqDI-2cHD8wCCo/s1349/Schermafdruk%2B2016-07-14%2B12.48.12.png
      https://lh3.googleusercontent.com/-IqOVGzhd4DY/V4du2swXCWI/AAAAAAAACEo/PFoT0mem3zYkDy3khX5DYIM6P7oJfQDugCCo/s1352/Schermafdruk%2B2016-07-14%2B12.49.12.png
      https://lh3.googleusercontent.com/-EFvl5DkFk9g/V4du2vgoh8I/AAAAAAAACEs/FE5QHj1_t_EU7j75JpbIpsPdjmT9AQ-TwCCo/s1231/Schermafdruk%2B2016-07-14%2B12.49.25.png
      Even snel in FM6 gemaakt.

      Login om te reageren
      • fapfap zegt

        15 juli 2016 om 09:36

        @AutomotiveDesigner: Lelijk, die spiegels

        Login om te reageren
        • jochempie zegt

          15 juli 2016 om 11:15

          @fapfap: jup, de aandacht gaat naar die verstorende flapoortjes..

          Login om te reageren
  8. vagtroep zegt

    14 juli 2016 om 12:38

    Bijna 90k voor een fiat….
    Vind ik toch bizar..

    Login om te reageren
    • bmw328ci zegt

      14 juli 2016 om 12:44

      @vagtroep: Vies duur inderdaad. Viel mij ook op.

      Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      14 juli 2016 om 12:49

      @vagtroep: Waarom? Een Cayenne is in de basis ook maar een simpele VW en daar wordt ook makkelijk meer dan een ton voor neergelegd.

      Login om te reageren
      • c-greg zegt

        14 juli 2016 om 14:50

        @eelco74: ja dat klopt maar dit is in de basis geen Fiat. alleen het blok. word met de hand gemaakt in de Maserati fabriek (wist jij waarschijnlijk al) .

        voor de geïnteresseerde:
        https://youtu.be/goy7XwnKcec

        Login om te reageren
      • vagtroep zegt

        14 juli 2016 om 18:53

        @eelco74: vandaar mijn naam?! Bijna alles van vag is copy and paste werk. Een rotzooi merk, vind het gewoon vreemd dat mensen er geld aan uit geven.

        Login om te reageren
    • c-greg zegt

      14 juli 2016 om 12:58

      @vagtroep: heb jij ooit het how its Made filmpje gezien? een 4c een Fiat? ga je mond spoelen…

      Login om te reageren
      • bisazza zegt

        14 juli 2016 om 16:35

        @c-greg: ach laat toch lekker gaan… “In het land van de onwetenden”

        Login om te reageren
      • vagtroep zegt

        14 juli 2016 om 18:56

        @c-greg: errmm neeeujjj, gelukkig leven we in een vrij land waar je je eigen mening mag hebben en vinden wat je vind. Dus ga maar ff gauw aan je vrouw vragen of er nog boodschappen gedaan moet worden ipv mij lastig te vallen.

        Login om te reageren
        • bouwvakkert zegt

          14 juli 2016 om 19:10

          @vagtroep: hoe de hell kom je zo gefrustreert?

          Login om te reageren
        • c-greg zegt

          14 juli 2016 om 19:27

          @vagtroep: iedereen mag ze mening geven! maar een mening die nergens op slaat mag op gereageerd worden! een 4c heeft niks met een Fiat te maken. een giulietta ok dat Snap ik nog wel. de boodschappen zijn al gedaan dus ga ik jou idd lastig vallen.

          Login om te reageren
          • vagtroep zegt

            15 juli 2016 om 07:00

            @c-greg: hoe heeft een 4c niks met fiat te maken als de motor gewoon van fiat is?

            Login om te reageren
            • deboes zegt

              15 juli 2016 om 08:09

              @vagtroep: en wat dan nog dat het uit de fiat familie komt, ze hebben afgelopen jaren wel bewezen dat ze hoogwaardige, innovatieve en betrouwbare techniek op de weg kunnen zetten, geen reden om daar je neus voor op te halen. Zou me eerder bekocht voelen als er een stuk achterhaalde duitse techniek achterin zit waar je de hoofdprijs voor betaalt en hoofdpijn van krijgt.

              Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 juli 2016 om 13:33

      @vagtroep: klets toch niet.

      Login om te reageren
  9. KUYL zegt

    14 juli 2016 om 12:39

    Kan je beter die 5K in je zak houden en zelf een paar mooie upgrades voor uitzoeken.

    Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    14 juli 2016 om 12:39

    Jammer dat Alfa Romeo niet vastgehouden heeft aan de ‘foute’ koplampen die de pacecar ook sieren. In tegenstelling tot velen vind ik die juist geweldig.

    Maar zelfs met de conventionele koplampen is het nog steeds een erg leuk sportwagentje, dat met mooie technieken gebouwd is voor een alleszins redelijke prijs.

    Login om te reageren
  11. cpp1 zegt

    14 juli 2016 om 12:45

    Ze hadden ook wel even voor de gelegenheid een iets bredere wielenset mogen monteren. Of de spoorbreedte iets verruimen….vooral achter. Die wielen vallen te diep naar binnen helaas.

    Login om te reageren
  12. lekkaah zegt

    14 juli 2016 om 12:54

    opvallend dat alle foto’s buiten het circuit zijn gemaakt.. budget op?

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      14 juli 2016 om 15:01

      @lekkaah: dat dacht ik ook al! Wel een CPZ editie maken maar geen foto’s op het circuit zelf maken..

      En die Solo vind ik ook niet echt bijzonder kun je los kopen. Ik had iets geïntegreerds verwacht.

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    14 juli 2016 om 12:59

    Zo’n 4c blijft gaaf!

    Login om te reageren
  14. madmarky zegt

    14 juli 2016 om 13:01

    Ik weet niet of die laptimer er ook onder valt, maar alle andere genoemde opties kun je gewoon op iedere 4C bestellen. Niets meer dan een speciaal labeltje van de dealer dus.

    Login om te reageren
  15. trustmeiamanengineer zegt

    14 juli 2016 om 13:17

    Hebben! Als Spider graag!

    Login om te reageren
  16. cocoloco zegt

    14 juli 2016 om 13:23

    Hoop tegen beter weten in dat er ooit nog 1 komt met een echte alfa V6. Nieuwe Porsche 718 heeft wat mij betreft hetzelfde probleem met z’n 4 cilinder boxer inplaats van de 6.

    Wel een knappe auto maar zou voor een Porsche cayman gt4 of Lotus Exige gaan wegens de 6 cilinders.

    Login om te reageren
  17. robbiehifi zegt

    14 juli 2016 om 13:27

    Alleen op de paddock mogen rijden….is toch geen echte track edition zo.

    Login om te reageren
  18. bimmert zegt

    14 juli 2016 om 13:33

    Doe mij maar een Lotus voor dat geld, hier moet je wel echt Alfa-fiel voor zijn denk ik.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 juli 2016 om 13:34

      @bimmert: italofiel. Ik heb deze liever dan een Lotus denk ik . Ik zou moeten rijden in beide. ;) maar op looks wint deze het al

      Login om te reageren
  19. MaartenD zegt

    14 juli 2016 om 13:41

    Ondanks dat het natuurlijk gewoon een Lotus is kloppen de koplampen gelukkig wel!

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    14 juli 2016 om 13:46

    Worden er zoveel 4cs verkocht in nl?

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    14 juli 2016 om 13:56

    Al die carbon goodies maken hem er niet mooier op. En die laptimer ziet er erg cheap uit. Liever een normale voor mij.

    Login om te reageren
  22. doewap zegt

    14 juli 2016 om 14:12

    U bent beter af met een AlfaWorks GT4C

    http://www.pistonheads.com/news/driven/alfaworks-gt4c-driven/34481

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      14 juli 2016 om 20:57

      @doewap: Dat lijkt me van niet. De quiscksilver uitlaat is zwaarder dan de racing uitlaat van Alfa, dat 20kg wordt bespaard door twee bumpers en skirts in PUR-RIM te vevangen door carbon geloof ik gewoon niet, en naar blijkt is er al een Alfaworks achterarm afgebroken bij een klant.

      Login om te reageren
  23. rolov zegt

    14 juli 2016 om 14:37

    @dimitricalitri: italofiel omdat je wel van Italiaanse auto’s moet houden.

    Login om te reageren
  24. maarten2 zegt

    14 juli 2016 om 15:51

    En nog steeds niet leverbaar met de jaren geleden beloofde Akrapovič uitlaat :(

    Login om te reageren
    • c-greg zegt

      14 juli 2016 om 18:44

      @maarten2: is blijkbaar al leverbaar..
      https://youtu.be/8eOHfq6Javw

      Login om te reageren
  25. jeppie zegt

    14 juli 2016 om 16:32

    Die Pace Car heb ik gefotografeerd. Foto’s volgen eerdaags

    Login om te reageren
  26. pjotr zegt

    14 juli 2016 om 17:00

    Bespaar je de meerprijs en schroef er een intrax onderstel onder: maakt hem minder nerveus en fijner te rijden.

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      14 juli 2016 om 20:58

      @pjotr: Waar heb je fie gereden?

      Login om te reageren
  27. tazmania zegt

    14 juli 2016 om 17:31

    Vast met dank aan een bepaalde prins die een 4c rijdt, en toevallig eigenaar van CPZ is.

    Login om te reageren
  28. carspotterjeroen zegt

    14 juli 2016 om 19:12

    Waarom heeft deze maar een luchtinlaat aan een kant? Apart! Fotosoep?

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      14 juli 2016 om 20:59

      @carspotterjeroen: Nee is zo bij alle 4C’s met die optie.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North