• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Apex AP-0: een elektrische supercar zonder absurde prijs

Auteur: machielvdd, gepost 13 maart 2020 om 18:07 – 13 Reacties

Apex AP-0

Wél met een absurd design en absurde acceleratie.

Bij het Britse Apex Motors hangt er waarschijnlijk een tegeltje aan de muur met: geduld is een schone zaak. Ze hebben namelijk rustig afgewacht tot al het andere Genève-nieuws verstomt is. Anderhalve week nadat de autosalon van start zou zijn gegaan onthullen ze hun nieuwste creatie: de elektrische AP-0.

Apex AP-0

In tegenstelling tot wat je misschien denkt is de Apex AP-0 geen hypercar met 1.823 pk en een prijskaartje van €2.300.000. In plaats daarvan focust het merk vooral op gewicht en dynamiek.

Apex AP-0

Desondanks zijn de cijfers niet kinderachtig, met 659 pk en 580 Nm koppel. Het gewicht komt, mede dankzij het gebruik van een koolstofvezel kuip, uit op 1.200 kg. Hiermee is het geen extreem lichtgewicht, maar voor een elektrische auto is het netjes. De actieradius is dat ook: die zou namelijk op 514 km uitkomen. 0-100 km/u is volgens Apex mogelijk in een luttele 2,3 seconden. De topsnelheid ligt op 300 km/u.

Apex AP-0

Elektrische hypercars als de Pininfarina Battista en de Lotus Evija beloven nog gekkere tijden. Aan beide auto’s hangt echter wel een prijskaartje van rond de twee miljoen euro. Op dit punt kan Apex zich onderscheiden: de prijzen beginnen namelijk al bij £150.000, oftewel zo’n €168.000. Voor een auto met dergelijke prestaties is dat een schappelijke prijs te noemen.

Apex AP-0

De auto is getekend door Guy Colborne, die ook verantwoordelijk was voor de Elemental RP1. Het design van de Apex AP-0 valt niet minder op dan de eerdergenoemde hypercars. Met name de ‘rugvin’ springt in het oog. Ook de achterlichten die een kruis vormen zorgen ervoor dat dit een unieke verschijning is. De productie staat gepland voor 2022.

Ook interessant!

  • Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
    Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
  • Hier, 's werelds eerste elektrische racevliegtuig
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch

Vorig bericht: « Autoverkopen in China kelderen harder dan ooit
Volgend bericht: Bouw je eigen Cybertruck-killer met dit chassis »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 maart 2020 om 18:13

    Als dit winstgevend verkocht wordt dan is het een serieus goede aanbieding.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      13 maart 2020 om 19:17

      @dutchdriftking: Ik heb niet aan bron checking gedaan, maar Autoblog kan zelf de parallel trekken met de Lotus. Dat hoeft Apex zelf niet te doen. Als ze dat wel doen, zou ik rustig een halve ton extra vragen. Tenzij ze bang zijn uitgerust te worden door de Tesla Roadster of mogelijke i8 opvolger. Tot die tijd… Rustig cashen

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      13 maart 2020 om 20:37

      Dit bevestigd wat ik al eerder heb gezegd, vooral in dit segment zal elektrisch rijden als goedkoopste uit de bus komen, daarna de andere segmenten.
      Goedkoopste als in hoeveel geweld je krijgt per euro.

      Login om te reageren
  2. rikus zegt

    13 maart 2020 om 19:04

    Wél een absurd design.

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    13 maart 2020 om 19:05

    Hoeveel van dit soort afstudeerprojecten gaan we nog zien? Wordt niet gebouwd

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    13 maart 2020 om 19:31

    “…and every part that falls off, is of the finest of British ingenuity and craftsmanship.”

    Alle waar is naar zijn geld.

    Login om te reageren
  5. mp014 zegt

    13 maart 2020 om 19:42

    Ik dacht een model S p100 te kopen maar spaar nog even een beetje door ??

    Login om te reageren
  6. barry355gtb zegt

    13 maart 2020 om 20:35

    Dit is echt geen slecht bedachte hypercar. De praktijk zal hopelijk zo zijn als het eruit ziet en een goede aktieradius.

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      13 maart 2020 om 20:58

      Zeker een goede actieradius. Dan moet je wel rijden zoals in de WLTP cyclus. Veel sterkte met jezelf inhouden in deze auto.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 maart 2020 om 07:47

      @barry355gtb: ach, een Ferrari heeft ook een belabberde actieradius en daar zeurt niemand over.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        14 maart 2020 om 12:36

        die tank je dan ook op 5 minuutjes

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    14 maart 2020 om 07:49

    Heel slim om deze Ap te noemen, veel mensen zijn zo verslaafd dat ze al beginnen te trillen bij het woord. Die willen alleen nog maar appen.

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    14 maart 2020 om 10:26

    Hopelijk is dit geen Vaporware. Kost maar iets meer dan een Tesla. Als dit waar is ga ik hem zeker overwegen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North