De Apple Car. De geruchten gaan al langere tijd en de auto zal er ook zeker gaan komen, wat moeten ze anders met die berg geld. Maar wellicht komt die Apple auto er eerst als een deeldienst, vergelijkbaar met Greenwheels of Car2Go. Pas op een later moment zou je auto misschien kunnen kopen.
De redenen? Volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung mist Apple vooral een fysiek distributienetwerk, lees showrooms. Maar een deelauto is tevens een mooi opstapje en kan een goede manier zijn om wat ervaring op te doen. Zo kunnen ze wat experimenteren en zullen ongetwijfeld een ijzersterke app ontwikkelen om de auto´s te reserveren.
Volgens de Duitse krant wordt de auto in Oostenrijk geproduceerd door toeleverancier Magna. Door het wegvallen van de MINI-productie zou dat bedrijf genoeg capaciteit hebben om honderdduizenden auto’s per jaar te bouwen.
Een autolab in Berlijn
Apple zou volgens insiders ook een geheim autolab hebben in het centrum van Berlijn. Onder de codenaam ‘Titan‘ is men al sinds begin vorig jaar (2015) bezig met een eigen auto. In Berlijn zou nu een team van max twintig ‘hooggekwalificeerde’ mensen uit de Duitse autoindustrie werken aan de ontwikkeling van de iCar. Deze moet in 2019 of 2020 op de markt komen, hoogstwaarschijnlijk elektrisch en autonoom.
We schreven het al eerder: De auto, het ultieme mobieltje.
29 reacties
Zes keer op een dag aan de lader…
En dan nog is de batterij iedere keer leeg…
Tientallen updates per jaar…
Tientallen updates van updates vanwege bugs…
Na iedere update is je dashboard anders…
Alleen bij Apple laadpalen te laden…
Met een speciaal Apple laadsnoer…
Maar liefst 1 jaar garantie…
En anderhalf keer zo duur als de concurrentie…
– voor iedere stoel moet je apart betalen
– na twee jaar rijdt je nog maar de helft van het aantal kilometers, met de helft van de oorspronkelijke snelheid.
– alleen muziek luisteren uit itunes mogelijk
– alleen maar rijden op de plekken die apple toelaat
Welk Apple toestel moet je 6 x per dag aan de lader hangen?
Hoeveel updates krijg je per jaar binnen op je iDevice?
Hoe vaak verandert iOS kwa uiterlijk?
In welk speciaal stopcontact moet je je iDevice opladen?
Heeft de lader van je iDevice geen USB aansluiting?
In welke winkel krijg je 1 jaar garantie op je iDevice?
Kan je hem niet betalen?
Ding ’s nachts aan de lader, overdag kon je bellen, whattsappen, muziek luisteren, internetten, Autobloggen zoveel ik wilde, nooit het gezeur van overdag bijladen…
Toen kwam de 5, met een nét iets groter beeldscherm die voortdurend aan het infuus moet. Én als je niet uitkijkt laadt hij niet eens bij omdat de connector zo enorm gevoelig is. Nu is het toestel ook al twee jaar oud. iPad2 loopt sinds de laatste updates ook niet zo lekker meer, maar die is al antiek met 2,5 jaar…
Dat je eigenlijk alleen met een origineel laadsnoer kan laden vind ik dan niet eens zo erg. Of dat je netjes in de iTunes store gekochte niet meer met de hoesjes naast elkaar in het scherm staat waar je zo makkelijk doorheen kon swipen. Maar zo’n apparaat moet na twee, drie jaar het gewoon nog nét zo goed doen als toen die uit de verpakking kwam.
Maar mijn 6 heb ik nu een dik jaar en moet zeggen dat de accu nu echt ruk is. Een dag red ik echt niet op 1 accu.
Even wachten wat de 7 gaat doen en anders maar over op samsung.
*vanaf mijn Samsung Galaxy s6*
Ik verwacht dus minstens een hover-car…
http://a38898d4011a160a051fb191.gearheads.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/08/Total-Recall-Car-by-Harald-Belker.jpg?dc1e0f
Gezien de honderden miljarden die Apple offshore heeft staan moet het opzetten van gespecialiseerde shops toch geen probleem zijn. Tesla lukt dat prima en met een veel kleiner budget