
Kijk eens aan: een Audi A5 Sportback waarvan de naam helemaal klopt.
Zou er een moment komen waarop we stoppen met het klagen over de namenstrategie van Audi? Ik verwacht van niet. Nadat het hele even=EV-oneven=plofmotor-idee bij het grofvuil werd gezet, werd de A5 de opvolger van de A4.
Een volgend probleem diende zich aan: de Limousine (de naam voor Audi’s sedans) is geen sedan, maar een hatchback. Audi noemt zulke modellen normaal gesproken Sportbacks, maar nu dus blijkbaar niet. Geen probleem, want nu is er alsnog een Audi A5 Sportback!
Helaas houdt daar het goede nieuws voor ons Nederlanders op. Officieel gezien moet ik het nieuwe model namelijk A5L Sportback noemen. Misschien voel je hem nu al aan: de A5L is een model voor de Chinese markt en dat geldt ook voor de A5L Sportback. Extra jammer als je naar de beelden hieronder kijkt. Als je het mij vraagt, is de styling van de Chinese A5L net wat lekkerder dan onze A5.


Audi A5L Sportback
In Audi’s poging om de Chinese verkopen weer wat op te krikken, helpt het Chinese SAIC. Samen bouwen de bedrijven de A5L Sportback op het PPC-platform met China-specifieke software. Die software moet zorgen voor de allerbeste, meest geavanceerde rijassistenten. Daar zijn we dan weer niet jaloers op.


Prijzen en het marktdebuut van de A5L Sportback zijn nog niet bekend. Hier in Nederland betalen we voor de A5 Limousine Sportback tenminste € 56.990, € 57.490 voor de e-hybride-versie en € 113.937 voor de S5.





Je kunt merken dat Het Salon van Shanghai weer bezig is. Het is China wat de klok slaat vandaag, nieuwe realiteit blijkbaar.
En profil een keurige auto, mooi in balans. Heeft wat weg van de 4serie GC, dat is ook nog steeds een mooie auto om te zien. Maar Audi, stop nou alsjeblieft met die verlichte logo’s. Wat een doffe ellende is dat zeg.
Net achter het net gevist bij de laatste S5 Sportback diesel. Voor een X3 gegaan. Als hiervan weer een 3.0 diesel variant komt kan dit zomaar mijn nieuwe leasewagen woreen over 2-3 jaar. Wat een prachtige auto!
Zie eigenlijk niet echt verschil met onze A5 limousine.
Een goede kopie van de BMW 4.
Dat lichtgevende achterlogo… wie heeft dat bedacht. Zag gisteren een A6 etron rijden die het ook had, echt geen gezicht. Uberhaupt is dat nieuwe platte audi logo er niet op vooruitgegaan. Niet op de autos en niet op het stuurwiel. Oogt erg cheap.