• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Audi RS6 Performance Nogaro Edition heeft 705 pk

Auteur: jaapiyo, gepost 1 februari 2018 om 13:25 – 25 Reacties

Afbeelding De Audi RS6 Performance Nogaro Edition heeft 705 pkAfbeelding De Audi RS6 Performance Nogaro Edition heeft 705 pkAfbeelding De Audi RS6 Performance Nogaro Edition heeft 705 pkAfbeelding De Audi RS6 Performance Nogaro Edition heeft 705 pk

RS6
De huidige RS6 loopt op zijn eind. Zodoende komen nu de lekkerste versies op de markt.

Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat de nieuwe RS6 op de markt kwam en het verdwijnen van de ‘Lambo-V10’ uit de vorige generatie een dingetje was. Los van het verhaal of die motor nou met recht Lamborghini genen wordt toegeschreven of niet, was het toch even pijnlijk voor de liefhebbers van veelcilinders dat zij het in het vervolg zouden moeten stellen met twee potten minder. Sowieso leek de C7 wat van de bruutheid van de C6 verloren te hebben. Ook de hoekige vierkante wielkasten moesten bijvoorbeeld het veld ruimen. Ons uitpuilende RS6-archief op autojunk bewijst echter dat mensen de C7 RS6 volledig omarmt hebben.

Toch bespeurden we bij een recent artikel over de auto in de comments wat C7 RS6-moeheid. De jaren beginnen te tellen voor de huidige generatie A6 en dus ook voor de RS6. Gelukkig bestaat er, vooral voor de sportieve varianten, een geijkt recept om een wat oudere auto nog even in de belangstelling te zetten: kom met een, liefst gelimiteerde, ultieme versie die ontiegelijk veel pk’s heeft. Vaak zijn dat de auto’s die de verzamelaar later ook wil hebben (naast de vroege exemplaren).

Audi hád dit trucje natuurlijk al uitgehaald met de Performance versie van de RS6, maar gaat daar nu nog een keer overheen met de RS6 Performance Nogaro Edition. De naam is een verwijzing naar de kleur Nogaro Blue, die bij Audi een plaats in de geschiedenisboekjes vergaarde op de RS2. Je vindt deze kleur terug óp de RS6 Performance Nogaro Blue Edition en desgewenst ook ín de auto. Het laatste kost je wel nog wat extra geld.

Speciaal voor de gelegenheid werd de hulp van huistuner ABT ingeroepen om de toch al niet slappe RS6 Performance te voorzien van nog eens 100 pk en 130 Nm extra. Een gevalletje ‘tuning af fabriek‘ dus. De totaalcijfers komen uit op 705 pk en 880 Nm. De grote winnaar van dit extra geweld is de topsnelheid: die gaat van maximaal 305 kilometer per uur naar 320 kilometer per uur. Stoffel de Weimaraner achterin krijgt niet eens de tijd om ook maar te denken aan blaffen naar die sexy Dachshund in de Alpina B3 Touring waar je net aan voorbij schoot.

Naast het blauwe thema en de extra Pferde onder de motorkap heeft de RS Performance Nogaro Edition ook nog zwarte 21″ pornojetsers, extra geblindeerde ruiten achter, een titanium sportuitlaat en een badge die je eraan herinnert dat je in een van de 150 Nogaro Editions zit. Oh ja, dat doet ons eraan herinneren: de auto is gelimiteerd op 150 stuks.

De Duitse prijs van dit moois bedraagt minimaal 124.200 Euro, mits je het blauw in het interieur grotendeels achterwege wil laten. Leef je graag in Eifel 65’s grote hit dan ben je 130.000 Euro kwijt voor de auto op witte platen. Uiteraard komt daar nog een enorm bedrag bij als je de auto op gele platen wil hebben (jaja, tenzij je er gele platen uit Luxemburg of zo op laat schroeven).

Ook interessant!

  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Heerlijke Audi RS6 occasion eert zijn voorvader
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, blauw, c7, rs6, special-edition, station

Vorig bericht: « Mercedes medewerkers krijgen moddervette bonus
Volgend bericht: Autoblog driftcursus: zondag 18 maart 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    1 februari 2018 om 13:31

    Graag een RS4 Nogaro edition met een atmosferische V8 van een paar jaar geleden. Staat geregeld eentje te koop in Duitsland.
    Snap dat hele RS6 gedoe al helemaal niet. Veel te groot, te zwaar…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      1 februari 2018 om 13:39

      @cossiekiller: Autobahn

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        1 februari 2018 om 13:46

        @lekkaah: That’s it?

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          1 februari 2018 om 13:51

          @viezefreddyw: Ach jahh

          Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      1 februari 2018 om 13:44

      @cossiekiller: maar toch is het sneller.

      Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      1 februari 2018 om 14:36

      @cossiekiller: je hebt er duidelijk nog nooit mee gereden.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        1 februari 2018 om 18:04

        @nvn1993: Toch met beide al meegereden. Bij een RS4 voel je wel wat onderstuur, maar bij de RS6 doet die nog zwaardere neus geen goed.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          1 februari 2018 om 20:18

          @cossiekiller: natuurlijk. 95% van de mensen krijgen echt geen onderstuur met deze wagens. Zover reikt het talent vaak nog niet. Het klopt wel dat de geen journalisten dat zeggen.

          Login om te reageren
  2. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 februari 2018 om 14:01

    Mooie uitvoering, ik vind het alleen altijd zo jammer dat het een steesjun is…

    Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    1 februari 2018 om 14:23

    Heeft deze auto dan het vermogen dat alle andere RS6’en niet mochten krijgen? Zo kun je het ook zien natuurlijk. Het is natuurlijk ook een voorbode van waar toekomstige RS6’en toe in staat gaan zijn.
    Derde opmerking: een beetje vreemd is het wel. RS is al de huistunert van Audi, deze auto is dus twee keer bij de huistuner langs geweest! Het is wel een tactische zet van Audia uiteraard, nu de mogelijkheden van het blok bij een af-fabriek auto al opgerekt zijn, is er niet zoveel tuningspotentieel over voor concurrentietuners en dus minder aantrekkelijk om nog een tokkie-uitvoering van Audi’s model te gaan verkopen (wat Audi niet wil uiteraard).

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      1 februari 2018 om 19:35

      @dare2think: RS is nooit geen tuner of wat dan ook geweest, alleen een benaming. Quattro Gmbh was de verantwoordelijke voor Audi’s S- en RS modellen. Kort geleden omgedoopt tot Audi Sport.

      Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    1 februari 2018 om 14:24

    Belangrijkste vraag is. Kan deze Audi wel een bocht nemen? Of wordt deze dan zenuwachtig?

    Login om te reageren
    • schaap zegt

      1 februari 2018 om 14:34

      @rammillius: elke Audi kan een bocht nemen, zolang de bestuurder maar aan het stuur draait. Misschien ligt het probleem wel bij de bestuurders?

      Login om te reageren
      • rrvliet zegt

        1 februari 2018 om 15:15

        @schaap: Volgens mij weten de bestuurders dat ook. Het zijn dr internethelden die er nog wel eens aam twijfelen.

        Login om te reageren
      • rammillius zegt

        1 februari 2018 om 15:35

        @schaap: waarschijnlijk heb ik teveel topgear gekeken. Zelf nog nooit een auto gereden met meer dan 300pk. Moet het zelf doen met 260pk

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          1 februari 2018 om 16:07

          @rammillius: 260pk is ook niet verkeerd hoor. Mits het geen hele zware auto is.

          Login om te reageren
        • dracae zegt

          1 februari 2018 om 22:42

          @rammillius: Ik heb ooit met een S4 en een A8 4.2 TDI gereden, maar kan het nog steeds niet écht beoordelen. Mensen die het wel kunnen, zoals serieuze autojournalisten schijnen te denken dat je echt wel lekker met zo’n zware RS6 kunt sturen, je moet alleen geen BMW M3 verwachten.. of zelfs een M5. Elke auto z’n niche en gelukkig verschillen ze nog steeds behoorlijk, maar het groeit wel allemaal naar elkaar toe met vier aangedreven wielen bij BMW en Mercedes en meer nadruk op de achterwielen bij Audi.
          Ik kijk daarom ( als ik droom van loterijwinst) naar de ‘sport uitvoeringen’ van andere iets minder geciviliseerde alternatieven als Jaguar en zelfs Cadilac.

          Login om te reageren
    • RuVi zegt

      1 februari 2018 om 16:34

      @rammillius: ja joh, ding gaat prima door een bocht. Uiteraard heb je niet de agiliteit en scherpte van een 911 GT3 maar het is best goed.

      Login om te reageren
  5. kermit123 zegt

    1 februari 2018 om 15:39

    Oh boy Audi heeft weer de meessre pk’s van de drie duitsers. Bye bye AMG en BMW M .

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      1 februari 2018 om 16:09

      @kermit123: nu nog van de Amerikanen winnen

      Login om te reageren
      • kermit123 zegt

        1 februari 2018 om 17:34

        @kennone: ja idd maar wat Audi hier flikt is niet haalbaar voor de AMG en BMw M power. maar ja Audi had altihd al de snelste station en de meeste Pk’s .

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          1 februari 2018 om 19:37

          @kermit123: tuurlijk is het wel haalbaar, BMW hoeft alleen maar even bij Alpina aan te kloppen en Mercedes bij Brabus, tadaa, opgelost.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            1 februari 2018 om 20:56

            @sr20det: niet nodig joh, audi een autobahn ridder heeft veel minder ontwikkeling/speciale onderdelen nodig dan een sophisticated circuitvretert

            Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2018 om 23:31

    Wijs apparaat!

    Login om te reageren
  7. c7rs6 zegt

    2 februari 2018 om 00:47

    Afrijden en verkopen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North