
De bips van de nieuwe 5 Serie is op het internet. Het is nu tijd voor jouw mening.
Een nieuwe BMW, een nieuwe uitdaging voor het netvlies. De producent van Duitse Dikschiffs weet geregeld de fanboys in het harnas te jagen met uiterst bijzondere ontwerpen. Nu zijn die fanboys ook een beetje conservatief, terwijl BMW graag wil ‘prikkelen’ met design. Dat creëert nog weleens frictie. Bij de 3 Serie en 5 Serie doet BMW het – meestal – relatief rustig aan. Dat zijn natuurlijk de hardlopers.
De 5 Serie is de eerstvolgende waarvan er een nieuwe verschijning op stapel staat. De G30 loopt namelijk op zijn laatste benen en de G60 klopt aan de (als een kluis dicht sluitende) deur.
Bips nieuwe 5 Serie
BMW heeft al een aantal beelden vrijgegeven met een gecamoufleerd exemplaar en Automotive Mike kwam de M5 (!) al tegen. Maar we hebben nu een duidelijk beeld van de achterkant:

Dat hebben we dankzij de beroemde spyshot- en lekkeage koningen Coche Spias en Wilco Blok. Wat kunnen we zien? Nou, alleen de achterkant en dan ook nog eens enkel de bovenzijde daarvan. De overeenkomsten met de BMW 7 Serie zijn aanwezig.
Nogal fors?
Dat betekent een relatief fors achterzijde die ergens 5 centimeter te hoog lijkt te zijn. Dankzij de vrij platte achterlichten lijkt de bips behoorlijk dik te zijn. Nu is het wel zo dat Siebener aanzienlijk massiever lijkt te ogen.
Voor de traditionele conservatieve purist die verandering eng vindt: er is nog iets van een Hofmeisterknik over gebleven. Dit is de kleine knik die je kan zien bij de D-stijl. Het is een designkenmerk dat BMW al heel erg lang voert. Nu de dubbele ronde koplampen een beetje overboord zijn gegooid (LED maakt meer kapot dan je lief is) is het goed om te zien dat de 5 Serie in elk geval nog de Hofmeisterknik heeft.
De onthulling van de BMW 5 Serie is op 24 mei!
Meer lezen? Naar deze onthullingen kijken we uit in 2023!





Denk dat iedereen vooral benieuwd is naar de neus. Als ik dit zo zie heb ik al een vermoeden…
Geel? :-)
Jazeker! Zelfs BMW had destijds en onlangs (M5 CS, M8 GTE) door dat geel de enige echte kleur is voor een koplamp.
En weer een ander design van het gezicht aan de achterzijde. Lijkt BYD wel; geen familie van herkenbaarheden. Denk het logo weg en je kijkt naar een?
Mercedes. Heeft wat weg van hun coupe achterlichten.
Vind dit niks bijzonders hebben, al is dat bij BMW tegenwoordig eerder een pluspunt.
Met de achterkant is, in tegenstelling tot de voorkant, over het algemeen niet zo veel mis.
Achterlichten zijn alvast geslaagd! Nu on volle spanning die voorkant afwachten. Fingers crossed!
Ligt het aan mij of zie ik een derde zijruit áchter het achterportier?
Nee, er reflecteert een lamp van bovenaf op het raam rubber. Die reflectie stopt toevallig vlakbij het einde van het achterpotrier.
De kont lijkt een windje binnen te willen houden.
Ok
Haha, once seen…
Als ze de bumpers maar meespuiten. Dat is bij de 3, 4 en 7 echt spuuglelijk niet gedaan als je een mmmmm pakketje neemt.
Oogt goed. Daklijn lijkt een beetje over te lopen naar de kofferklep.
Het wat ‘gemenere’ van de huidige achterlichten lijkt te zijn afgezwakt naar iets eleganters. Nog steeds stoer en sterk. Wat mij betreft een goede stap vooruit.
Meer evolutie dan revolutie op het eerste oog, of hebben ze de revolutie voor de voorkant gehouden?
Ook nieuw lijkt het ontwerp van de achterlichten, waarbij de buitenste lijnen overlopen in de lijn van de achterbumper.
Iets wat je bij vooral bij Lexus terug ziet.
Ziet er zo niet slecht uit. Het lijkt in ieder geval een echt nieuwe auto. Waar ik de G30 altijd maar als extreme facelift van de F10 heb gezien.
Wauw prachtige sedan 🤩
@neymar,
De absolute vedette in zijn klasse.
Chinees hok
Nog snel de huidige bestellen🙈🙈
Ik vind het best geslaagd. En terugkeer van de LED lijntjes ipv die rare faded out achter lichten. Vind dit persoonlijk weer mooie aanpassing, maar ben wellicht wat biased met een f11 LCI ;)
Achterkant ok, benieuwd welk knaagdier ze ditmaal inspirerend vonden voor de neus.
Mooi modern
Dat is niet geweldig, wow, dat wordt dus de nieuwe E!!
Grappig, Mercedessen lijken steeds meer op BMW’s, en BMW’s steeds meer op Mercedessen