De prachtige BMW M850i in het echt

Auteur: , 51 Reacties

We hebben bijna 20 jaar moeten wachten op een nieuwe 8 Serie, maar dat was het waard!

Op de autoshow in Parijs staat op dit moment deze BMW Coupe te schitteren. De auto is tegelijk ontwikkeld met de M8 GTE en deelt dus onderdelen met de racer. Een laag zwaartepunt, veel aluminium, magnesium en koolstofvezel, om maar wat te noemen. De auto wordt in eerste instantie aangeboden in twee smaken: de 840d xDrive met een 320 pk sterke zes-in-lijn dieselmotor. De versie die iedereen echter wil is de BMW M850i xDrive. Deze M850i xDrive is (voor nu) het topmodel van de nieuwe 8 Serie. De geblazen 4.4-liter V8 levert 530 pk en 750 Nm koppel. De sprint van 0-100 km/u doet de M850i xDrive in slechts 3,7 seconden. Nette specs en vooral een zeer net design. Iets wat een zeer welkome afwisseling is in het huidige BMW-gamma.

De auto was al eens gespot bij een Duits tankstation (hoe toepasselijk), maar is vanaf 24 november te bewonderen bij de dealer. Nieuwe varianten komen volgend jaar, waaronder een M8 en een Cabrio.

Meer lezen? Check dan onze vergelijking van de oude 6 Serie met de nieuwe 8 Serie.



51 reacties

Ik vind m er toch vrij aziatisch uitzien en dat is ergens wel jammer. Ben benieuwd naar de eerste keer dat ik er een zie rijden.
@jorizzss: Dat “Aziatische” uiterlijk beschouw ik juist meer als een compliment. Al die rechte lijntjes bij bijvoorbeeld een Audi kunnen mij daarentegen niet warm maken..
@hight96: ik vind het ook niet lelijk, maar op een bmw? Ja dan wel een beetje
@jorizzss: Ah op zo’n manier! Misschien valt hij je in het echt toch nog wel mee ;)
@hight96: Jij rijdt vast een Hyundai coupe. Dat kan niet anders
@michaelb: Wat jij wilt. Ik ga dat niet bevestigen noch ontkennen voor je ;)
@jorizzss: beetje een vermoeiende reactie aan het worden.. je refereert naar fabrikanten die, met gigantische investeerders achter zich, niet het derde wiel uitvinden maar goede mensen wegkapen bij andere giganten, dan het design + marketinggedeelte goed overnemen en uitvoeren, in korte tijd een concurrent worden.
De oude 8 is legendary. Dit is gewoon de nieuwe 6 coupé.


Next
@loserboi932: Ben met je eens dat de oude 8 wel echt een icoon is, maar was de 6 coupé bij diens introductie op zijn beurt ook niet eigenlijk een nieuwe 8?
@lambowambo: maar voor de 850i was er een 635i coupe als grootste BMW coupe en die is nog vele malen legendarischer. Deze 8 is niet lelijk maar vooral groot.
@loserboi932: Ja legendary qua uiterlijk en qua grand touring ervaring. De motor is met twee aan elkaar geplakte zescilinders en dus twee (!) ECU’s ook legendarisch complex en reparaties zijn ook legendarisch duur.

Heel legendarisch dus!
@loserboi932: onzin over 20 jaar sta je te roepen dat deze generatie 8 “legendary” is. En dat de nieuwe versie bagger is. Kijk maar naar de z8, bij diens introductie wilde bijna niemand hem hebben.
Ben nog niet fan anders. De oude was veel mooier
@dunhozzie: man man dat ouwe ding zag er toch niet uit.. was volgens mij ook een flop, dramatische verkoop cijfers.

@nielsa87: dat mag je zeker vinden. Dan zijn we het zelfs niet helemaal oneens. Want ik zei niet dat de oude mooi was, ik zei dat de oude mooiER was. Veel zelfs.
Als dit al 3,7 doet. Wat gaat de M8 wel niet doen.
@porschepdk: 3,5 seconden waarschijnlijk. Dus deze M850i gewoon laten chippen en de 50i er vanaf halen. Paar dikkere velgen and your M8 is born.
@venividivici: Een echte M is wel helemaal anders dan een M performance model
@venividivici: apart dat de M5 dan sneller is dan de M8
De oude vinden we nu allemaal tof vanwege nostalgie, maar imo doet de nieuwe er niet voor onder hoor. De afgelopen jaren is BMW mij steeds minder gaan aanspreken, maar dit vind ik een erg mooie auto.
“The 8”, het klinkt bijna apple-achtig
@slipstreamer:

Ik moest eerder aan Sonja Bakker denken….
@slipstreamer: Je hebt idd ook nog een de i8… ;-)
Die ik persoonlijk een schoonheid vind… Deze 8 is hee bmw. Erg mooie lijnen en een tikkie ordi. Erg lekker. Maar geen i8.
Ik zou voor de Diesel gaan. Is een heel stuk goedkoper t.o.v. de benzinevariant. Denk dat deze (uiteindelijk) met 50pk extra te tunen is.
Achterkant is mij iets te plat, denk dat de cabrio wel elegant wordt.
Van achteren alles behalve prachtig…
@mopar: vooral foto 8, wat een vreselijk geval is dit. Niet om aan te gluren
Niks mis mee, maar de oude 850CSI maakt mij persoonlijk vele malen hebberiger.
De versie die ik wil hebben is toch echt de 840d.
Die heeft namelijk niet het minder mooie m pakket.
Zoals eigenlijk altijd is de versie zonder m pakket mooier.

Was ook zo bij de 6 serie, zonder M pakket het mooist.
Met M pakket duidelijk minder mooi.
Als m6 NOG minder mooi, onrustige frutsels, vier uitlaten en andere onzin die een prachtige elegante coupe die zonder al die onzin klasse uitstraalt naar beneden haalt.
Een mooie statige auto kan zo snel veranderen in een te opzichtig en onrustig en te protserig voorkomen.
Het zit hem in de details.
@kurtb: Zit hem inderdaad in de details, voor mij altijd met sport pakket, ongeacht het merk.
@kurtb: dat geldt wat mij betreft voor elke BMW. Het is een conservatief en chique merk, daar past helemaal geen ///M pakketje met grote gaten en diffusor bumpers bij. Van een zwarte dakhemel moet ik al helemaal niks hebben.
@mashell: Helemaal mee eens, inderdaad altijd imo.
De 6 serie is wat mij betreft het ultieme voorbeeld.
Een mooie coupe, prachtig silhouet, elegant en toch een vleugje sportiviteit of dynamiek en een auto die wel statig is en klasse uitstraalt.

Een of ander stuk plastic diffuser, meer uitlaten, allerhande frutsels meer drukte bij de achterlichten.
Er zit werkelijk niks in dat hele m pakket, of m6 dat de auto kwa uiterlijk mooier maakt.
Daar komt nog bij dat je er kwa rijden ook geen bal aan hebt, als je een sportauto wilt kun je beter wat anders nemen of in ieder geval een kleinere bmw.
Het past werkelijk van geen enkele kant en voegt niks positiefs toe imo.
Gaat eigenlijk op bij ieder model, maar bij een auto als een 2 serie begrijp ik het in ieder geval wat meer.
“Prachtig”
Op een of andere manier doet die daklijn me denken aan een mustang, hebben andere mensen dit ook?
Hee een Peugeot 406 coupe
@fredkroket: Je mg hem hebben.
Heb de auto 2 keer live zien rijden in München. Dit ding is kolossaal en kan echt niet meer gezien worden als de opvolger van de 6-serie. Verder echt een hele mooie auto.
@sollie1984: heb hem laatst ook zien rijden maar ik denk dat je een beetje teveel mee waait met het world wilde web. En kolossaal is hij zeker niet. Dat hij geen lichtvoetigheid uit straalt dat klopt maar dat is ook de bedoeling van deze auto. Het is een Grand Turismo in de beste zin van het woord.

En voor iedereen die het vergelijk maakt met de oude 8 serie, over 20 jaar kijken jullie ook zo naar deze ten opzichte van de nieuwe die dan in Parijs staat.
@rhellema: volgens mij is het ding 5 meter lang. Da’s best groot voor een GT.
@davelepeef: volgens mij zijn dat tegenwoordig gewoon de maten van een GT

BMW 8 Serie heeft een lengte van 485 cm, een Maserati GranTurismo meet 491 cm, terwijl een sportwagen als een Porsche 911 449 cm aan de lat legt wat dus maar 36 cm korter is.

Nogmaals, de auto is echt niet zo groot als dat men op internet wil doen voorkomen maar het is ook niet van het formaat Alfa Romeo 4C, dat moge duidelijk zijn.
Hij oogt ook groter dan de F90 M5 en dat is ook geen kleine auto. Maar goed, het is en blijft een mooie verschijning.
Ziet er goed uit op foto’s nou ben ik ook fan van hele grote coupe’s dus ja dat maakt het allemaal wel makkelijker
Veel teveel oude 6!!
Terwijl de proto zo legendarisch was😢😪
Het is maar goed dat smaken verschillen, de kop tekst had moeten zijn:
“De afschuwelijke BMW M850i in het echt”
Ziet er goed uit! Aparte kleur wel
Geef maar
Moet hem in het echt zien. Kan zomaar erg fraai zijn in de juiste kleur
Eyecandy kan het anders zeggen. Wat een hebbeding.
Prachtig. Zou ie naar lavendel ruiken?
Die type aanduiding 850 had toch iets magisch voor mij. Had….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).