• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De prachtige BMW M850i in het echt

Auteur: autoblogger, gepost 2 oktober 2018 om 14:16 – 51 Reacties

BMW M850i
We hebben bijna 20 jaar moeten wachten op een nieuwe 8 Serie, maar dat was het waard!

Op de autoshow in Parijs staat op dit moment deze BMW Coupe te schitteren. De auto is tegelijk ontwikkeld met de M8 GTE en deelt dus onderdelen met de racer. Een laag zwaartepunt, veel aluminium, magnesium en koolstofvezel, om maar wat te noemen. De auto wordt in eerste instantie aangeboden in twee smaken: de 840d xDrive met een 320 pk sterke zes-in-lijn dieselmotor. De versie die iedereen echter wil is de BMW M850i xDrive. Deze M850i xDrive is (voor nu) het topmodel van de nieuwe 8 Serie. De geblazen 4.4-liter V8 levert 530 pk en 750 Nm koppel. De sprint van 0-100 km/u doet de M850i xDrive in slechts 3,7 seconden. Nette specs en vooral een zeer net design. Iets wat een zeer welkome afwisseling is in het huidige BMW-gamma.

De auto was al eens gespot bij een Duits tankstation (hoe toepasselijk), maar is vanaf 24 november te bewonderen bij de dealer. Nieuwe varianten komen volgend jaar, waaronder een M8 en een Cabrio.

Meer lezen? Check dan onze vergelijking van de oude 6 Serie met de nieuwe 8 Serie.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
    De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer is er nu echt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, Autoshows, BMW, Coupe, parijs, parijs-2018

Vorig bericht: « Dit kost de Tesla Model 3R van RevoZport
Volgend bericht: De wereld had een voorwielaangedreven Lexus nodig »

Lees Interacties

Reacties

  1. jorizzss zegt

    2 oktober 2018 om 14:25

    Ik vind m er toch vrij aziatisch uitzien en dat is ergens wel jammer. Ben benieuwd naar de eerste keer dat ik er een zie rijden.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      2 oktober 2018 om 15:46

      @jorizzss: Dat “Aziatische” uiterlijk beschouw ik juist meer als een compliment. Al die rechte lijntjes bij bijvoorbeeld een Audi kunnen mij daarentegen niet warm maken..

      Login om te reageren
      • jorizzss zegt

        2 oktober 2018 om 15:56

        @hight96: ik vind het ook niet lelijk, maar op een bmw? Ja dan wel een beetje

        Login om te reageren
        • hight96 zegt

          2 oktober 2018 om 15:58

          @jorizzss: Ah op zo’n manier! Misschien valt hij je in het echt toch nog wel mee ;)

          Login om te reageren
      • michaelb zegt

        2 oktober 2018 om 22:58

        @hight96: Jij rijdt vast een Hyundai coupe. Dat kan niet anders

        Login om te reageren
        • hight96 zegt

          2 oktober 2018 om 23:12

          @michaelb: Wat jij wilt. Ik ga dat niet bevestigen noch ontkennen voor je ;)

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      2 oktober 2018 om 18:01

      @jorizzss: beetje een vermoeiende reactie aan het worden.. je refereert naar fabrikanten die, met gigantische investeerders achter zich, niet het derde wiel uitvinden maar goede mensen wegkapen bij andere giganten, dan het design + marketinggedeelte goed overnemen en uitvoeren, in korte tijd een concurrent worden.

      Login om te reageren
  2. loserboi932 zegt

    2 oktober 2018 om 14:26

    De oude 8 is legendary. Dit is gewoon de nieuwe 6 coupé.

    Next

    Login om te reageren
    • lambowambo zegt

      2 oktober 2018 om 15:10

      @loserboi932: Ben met je eens dat de oude 8 wel echt een icoon is, maar was de 6 coupé bij diens introductie op zijn beurt ook niet eigenlijk een nieuwe 8?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 oktober 2018 om 15:40

        @lambowambo: maar voor de 850i was er een 635i coupe als grootste BMW coupe en die is nog vele malen legendarischer. Deze 8 is niet lelijk maar vooral groot.

        Login om te reageren
    • dare2think zegt

      2 oktober 2018 om 17:11

      @loserboi932: Ja legendary qua uiterlijk en qua grand touring ervaring. De motor is met twee aan elkaar geplakte zescilinders en dus twee (!) ECU’s ook legendarisch complex en reparaties zijn ook legendarisch duur.

      Heel legendarisch dus!

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      2 oktober 2018 om 19:23

      @loserboi932: onzin over 20 jaar sta je te roepen dat deze generatie 8 “legendary” is. En dat de nieuwe versie bagger is. Kijk maar naar de z8, bij diens introductie wilde bijna niemand hem hebben.

      Login om te reageren
  3. dunhozzie zegt

    2 oktober 2018 om 14:26

    Ben nog niet fan anders. De oude was veel mooier

    Login om te reageren
    • nielsa87 zegt

      2 oktober 2018 om 14:31

      @dunhozzie: man man dat ouwe ding zag er toch niet uit.. was volgens mij ook een flop, dramatische verkoop cijfers.

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        2 oktober 2018 om 14:35

        @nielsa87: dat mag je zeker vinden. Dan zijn we het zelfs niet helemaal oneens. Want ik zei niet dat de oude mooi was, ik zei dat de oude mooiER was. Veel zelfs.

        Login om te reageren
  4. porschepdk zegt

    2 oktober 2018 om 14:32

    Als dit al 3,7 doet. Wat gaat de M8 wel niet doen.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 oktober 2018 om 14:58

      @porschepdk: 3,5 seconden waarschijnlijk. Dus deze M850i gewoon laten chippen en de 50i er vanaf halen. Paar dikkere velgen and your M8 is born.

      Login om te reageren
      • gillesvda zegt

        2 oktober 2018 om 18:23

        @venividivici: Een echte M is wel helemaal anders dan een M performance model

        Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        2 oktober 2018 om 18:57

        @venividivici: apart dat de M5 dan sneller is dan de M8

        Login om te reageren
  5. 2wheeler zegt

    2 oktober 2018 om 14:33

    De oude vinden we nu allemaal tof vanwege nostalgie, maar imo doet de nieuwe er niet voor onder hoor. De afgelopen jaren is BMW mij steeds minder gaan aanspreken, maar dit vind ik een erg mooie auto.

    Login om te reageren
  6. slipstreamer zegt

    2 oktober 2018 om 14:33

    “The 8”, het klinkt bijna apple-achtig

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      2 oktober 2018 om 14:48

      @slipstreamer:

      Ik moest eerder aan Sonja Bakker denken….

      Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      2 oktober 2018 om 15:02

      @slipstreamer: Je hebt idd ook nog een de i8… ;-)
      Die ik persoonlijk een schoonheid vind… Deze 8 is hee bmw. Erg mooie lijnen en een tikkie ordi. Erg lekker. Maar geen i8.

      Login om te reageren
  7. bmw2coupeeigenaar zegt

    2 oktober 2018 om 14:46

    Ik zou voor de Diesel gaan. Is een heel stuk goedkoper t.o.v. de benzinevariant. Denk dat deze (uiteindelijk) met 50pk extra te tunen is.

    Login om te reageren
  8. intimrasiert zegt

    2 oktober 2018 om 14:52

    Achterkant is mij iets te plat, denk dat de cabrio wel elegant wordt.

    Login om te reageren
  9. mopar zegt

    2 oktober 2018 om 14:56

    Van achteren alles behalve prachtig…

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 oktober 2018 om 15:27

      @mopar: vooral foto 8, wat een vreselijk geval is dit. Niet om aan te gluren

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2018 om 14:59

    Niks mis mee, maar de oude 850CSI maakt mij persoonlijk vele malen hebberiger.

    Login om te reageren
  11. kurtb zegt

    2 oktober 2018 om 15:05

    De versie die ik wil hebben is toch echt de 840d.
    Die heeft namelijk niet het minder mooie m pakket.
    Zoals eigenlijk altijd is de versie zonder m pakket mooier.

    Was ook zo bij de 6 serie, zonder M pakket het mooist.
    Met M pakket duidelijk minder mooi.
    Als m6 NOG minder mooi, onrustige frutsels, vier uitlaten en andere onzin die een prachtige elegante coupe die zonder al die onzin klasse uitstraalt naar beneden haalt.
    Een mooie statige auto kan zo snel veranderen in een te opzichtig en onrustig en te protserig voorkomen.
    Het zit hem in de details.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      2 oktober 2018 om 15:40

      @kurtb: Zit hem inderdaad in de details, voor mij altijd met sport pakket, ongeacht het merk.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2018 om 15:48

      @kurtb: dat geldt wat mij betreft voor elke BMW. Het is een conservatief en chique merk, daar past helemaal geen ///M pakketje met grote gaten en diffusor bumpers bij. Van een zwarte dakhemel moet ik al helemaal niks hebben.

      Login om te reageren
      • kurtb zegt

        2 oktober 2018 om 16:03

        @mashell: Helemaal mee eens, inderdaad altijd imo.
        De 6 serie is wat mij betreft het ultieme voorbeeld.
        Een mooie coupe, prachtig silhouet, elegant en toch een vleugje sportiviteit of dynamiek en een auto die wel statig is en klasse uitstraalt.

        Een of ander stuk plastic diffuser, meer uitlaten, allerhande frutsels meer drukte bij de achterlichten.
        Er zit werkelijk niks in dat hele m pakket, of m6 dat de auto kwa uiterlijk mooier maakt.
        Daar komt nog bij dat je er kwa rijden ook geen bal aan hebt, als je een sportauto wilt kun je beter wat anders nemen of in ieder geval een kleinere bmw.
        Het past werkelijk van geen enkele kant en voegt niks positiefs toe imo.
        Gaat eigenlijk op bij ieder model, maar bij een auto als een 2 serie begrijp ik het in ieder geval wat meer.

        Login om te reageren
  12. langejohn zegt

    2 oktober 2018 om 15:11

    “Prachtig”

    Login om te reageren
  13. koenscholten zegt

    2 oktober 2018 om 15:13

    Op een of andere manier doet die daklijn me denken aan een mustang, hebben andere mensen dit ook?

    Login om te reageren
  14. fredkroket zegt

    2 oktober 2018 om 15:22

    Hee een Peugeot 406 coupe

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 oktober 2018 om 22:31

      @fredkroket: Je mg hem hebben.

      Login om te reageren
  15. sollie1984 zegt

    2 oktober 2018 om 15:33

    Heb de auto 2 keer live zien rijden in München. Dit ding is kolossaal en kan echt niet meer gezien worden als de opvolger van de 6-serie. Verder echt een hele mooie auto.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      2 oktober 2018 om 16:27

      @sollie1984: heb hem laatst ook zien rijden maar ik denk dat je een beetje teveel mee waait met het world wilde web. En kolossaal is hij zeker niet. Dat hij geen lichtvoetigheid uit straalt dat klopt maar dat is ook de bedoeling van deze auto. Het is een Grand Turismo in de beste zin van het woord.

      En voor iedereen die het vergelijk maakt met de oude 8 serie, over 20 jaar kijken jullie ook zo naar deze ten opzichte van de nieuwe die dan in Parijs staat.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        2 oktober 2018 om 19:53

        @rhellema: volgens mij is het ding 5 meter lang. Da’s best groot voor een GT.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          2 oktober 2018 om 23:31

          @davelepeef: volgens mij zijn dat tegenwoordig gewoon de maten van een GT

          BMW 8 Serie heeft een lengte van 485 cm, een Maserati GranTurismo meet 491 cm, terwijl een sportwagen als een Porsche 911 449 cm aan de lat legt wat dus maar 36 cm korter is.

          Nogmaals, de auto is echt niet zo groot als dat men op internet wil doen voorkomen maar het is ook niet van het formaat Alfa Romeo 4C, dat moge duidelijk zijn.

          Login om te reageren
      • sollie1984 zegt

        3 oktober 2018 om 11:22

        Hij oogt ook groter dan de F90 M5 en dat is ook geen kleine auto. Maar goed, het is en blijft een mooie verschijning.

        Login om te reageren
  16. svdnick zegt

    2 oktober 2018 om 15:42

    Ziet er goed uit op foto’s nou ben ik ook fan van hele grote coupe’s dus ja dat maakt het allemaal wel makkelijker

    Login om te reageren
  17. ff40 zegt

    2 oktober 2018 om 17:15

    Veel teveel oude 6!!

    Login om te reageren
  18. ff40 zegt

    2 oktober 2018 om 17:16

    Terwijl de proto zo legendarisch was??

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    2 oktober 2018 om 19:22

    Het is maar goed dat smaken verschillen, de kop tekst had moeten zijn:
    “De afschuwelijke BMW M850i in het echt”

    Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    2 oktober 2018 om 19:25

    Ziet er goed uit! Aparte kleur wel

    Login om te reageren
  21. unavailable zegt

    2 oktober 2018 om 19:38

    Geef maar

    Login om te reageren
  22. nautique206 zegt

    2 oktober 2018 om 20:33

    Moet hem in het echt zien. Kan zomaar erg fraai zijn in de juiste kleur

    Login om te reageren
  23. tttijn zegt

    2 oktober 2018 om 22:49

    Eyecandy kan het anders zeggen. Wat een hebbeding.

    Login om te reageren
  24. kukuk zegt

    2 oktober 2018 om 23:39

    Prachtig. Zou ie naar lavendel ruiken?

    Login om te reageren
  25. niex zegt

    3 oktober 2018 om 02:25

    Die type aanduiding 850 had toch iets magisch voor mij. Had….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North