• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De designer van deze BMW gaat naar Kia

Auteur: Author, gepost 14 september 2017 om 10:59 – 22 Reacties

De designer van deze BMW gaat naar Kia


De tiger nose grille krijgt nieren?

Aardig nieuws in designland. Pierre Leclercq, een Belgische ontwerper, stapt namelijk over van Great Wall Motor naar Kia en krijgt daar de titel Head of Styling. Leclercq zal gaan werken in het Zuid-Koreaanse Namyang en wordt verantwoordelijk voor de designtaal op de langere termijn.

Leclercq begon zijn carrière in de automotive bij het Italiaanse Zagato. Hij vervolgde zijn loopbaan bij de Ghia-studio van Ford in 1999. Vervolgens werkte Leclercq bij BMW, waar hij onder meer invloed had op de vormgeving van de eerste X5 en X6. In 2011 werd hij bij het Duitse merk Brand Design Chief van BMW M.

Geen onaardige job zou je denken, maar in 2013 stapte de Belg over naar Great Wall Motors en binnenkort gaat Leclercq dus bij Kia aan de slag. Zijn taak wordt een zware, want de Koreanen willen een groter marktaandeel op de Chinese markt veroveren. De ervaring die Leclercq bij Great Wall opdeed komt in de nabije toekomst ongetwijfeld goed van pas.

Overigens is Kia de laatste jaren goed bezig als het om design gaat. Zo is de Optima beslist een fraaie auto en de onlangs gepresenteerde Proceed Concept smaakt zeker naar meer. Bovendien gaat Leclercq samenwerken met Peter Schreyer, die verantwoordelijk was voor het design van vele Kia’s. Schreyer tekende voor zijn baan bij Kia onder meer de Audi TT.

Ook interessant!

  • Kia K8 is een gigantische Kia met BMW neus?
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Hier is de vijfde generatie Kia Sportage
  • Kia EV6 design
    Officieel: Kia onthult EV6 design

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, design, great-wall, Kia

Vorig bericht: « Briljant: GroenLinks wil auto’s verbannen uit Amsterdam
Volgend bericht: Deze Tiggo Concept is niet het enige nieuws van Chery »

Lees Interacties

Reacties

  1. neleev zegt

    14 september 2017 om 11:18

    Mooiste X versie van BMW was toch wel de eerste X5

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 september 2017 om 11:21

      @neleev: Je weet dat dit de 2e generatie was? Overigens is dat wel de knapste.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        14 september 2017 om 11:34

        @dutchdriftking: En zie jij niet dat het een X6 is? Of doel je niet op de foto.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          14 september 2017 om 11:39

          @fmgarcia: Ik mag aannemen dat beide de zelfde designer hadden? zijn voor 85% het zelfde tenslotte.

          Login om te reageren
      • boris9397 zegt

        14 september 2017 om 13:55

        @dutchdriftking: Neen dat is de 2de generatie niet, dat is een X6.

        Login om te reageren
        • neleev zegt

          14 september 2017 om 20:20

          @boris9397: confused. Jullie hebben het over de foto welke een x6 is?

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2017 om 11:31

      @neleev: ehh nee? Die had die platte bestelbus zijkant en was ook voor de rest hoeking als een bestelbus, dat zag er niet uit. De 2e afgeronde generatie was duidelijk de minst lelijke.

      Login om te reageren
      • neleev zegt

        14 september 2017 om 20:21

        @mashell: ik vind de e36 ook mooier dan de e46 dus het zal een persoonlijk dingetje zijn ben ik bang

        Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      14 september 2017 om 11:33

      @neleev: paardentrailer-auto, niets meer, niets minder

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        14 september 2017 om 12:20

        @esprit84:

        En die mocht al niet te groot zijn, want de eerste X5 mocht geen klap trekken!

        Login om te reageren
      • neleev zegt

        14 september 2017 om 20:24

        @esprit84: en toch zijn op basis van die paardentrailertrekbus de meeste pc hoofdtractors geïnspireerd. Over toonaangevend gesproken…

        Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      14 september 2017 om 20:29

      @neleev: die leek op een soort e46 touring op stelten… daarom was ie zo mooi

      Login om te reageren
  2. wimof zegt

    14 september 2017 om 11:21

    Zouden al die jobhoppers nog voeling met hun merk hebben?
    Maar ik bekijk dat vermoedelijk helemaal verkeerd.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      14 september 2017 om 11:37

      @wimof: ze doen gewoon hun werk. Los van het merk. Lijkt mij vrij normaal.

      Login om te reageren
  3. lekkaah zegt

    14 september 2017 om 11:24

    Wat lijken die BMW’s toch op die Kia’s he tegenwoordig..

    Login om te reageren
  4. LaLancia zegt

    14 september 2017 om 11:50

    Ik vind met name de 2 AT al net een Kia, dus dikke kans dat de auto’s alleen maar nog meer op elkaar gaan lijken.

    Login om te reageren
  5. jaapies zegt

    14 september 2017 om 12:19

    Ik vind dat BMW over het algemeen erg houdbare designs heeft. Eerst even wennen en dan ga je de schoonheid zien. Vind zelf dit model X5 (dus niet de X6 :-) Nog steeds erg courant, en wanneer in de juiste uitvoering de eerste generatie ook.

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    14 september 2017 om 12:30

    Waren de huidige BMW-modellen al niet in Korea getekend?
    De I- en X-series in het bijzonder lijken niet veel Europese invloeden te hebben.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    14 september 2017 om 13:24

    Wat dachten ze bij Kia? “Die man heeft zo’n schoonheid als de X6 getekend, die moeten we hebben!”

    Er is uit Korea al eens zo’n raar vehikel gekomen (de Actyon, eerder dan de X6) en die hadden ze van mij lekker daar mogen houden!

    Login om te reageren
  8. futse zegt

    14 september 2017 om 13:25

    Niet om mieren te nöken, maar de eerste X5 kwam in 1999 uit. Als hij in 99 bij Ford/Ghia beginnen werken is en daarna maar bij BMW, zal hij niet veel invloed op het design van de eerste X5 gehad hebben. Misschien wel de 2e, waarvan hier dan ook een foto in het artikel.

    Sorry, lastige dag, voor de rest alles goed hoor :-)

    Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      14 september 2017 om 13:57

      @futse: De foto is van een X6

      Login om te reageren
      • futse zegt

        14 september 2017 om 17:23

        @boris9397: ok dan, mijn punt blijft hetzelfde. Wat voor de rest ook niet uitmaakt, ik ga er mijn slaap niet voor laten en niemand anders ook mag ik hopen :-)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North